Урок" Вода у природі"

Про матеріал
: Ознайомити дітей із станами води, вчити їх розрізняти та називати ; формувати у дітей уявлення про основні властивості води; розвивати активне, пізнавальне ставлення до природи; виховувати бережливе та ощадливе ставлення до води; розвивати у дітей увагу ,пам’ять, логічне мислення; вчити піклуватися про своє здоров’я. Обладнання: малюнки про воду, лід, посудина з водою, мультимедійний екран.
Перегляд файлу

                           Тема: Вивчаю стани води

Мета: Ознайомити  дітей із станами води, вчити їх розрізняти та називати   ; формувати у  дітей уявлення про основні властивості води; розвивати активне, пізнавальне ставлення до природи; виховувати бережливе та ощадливе ставлення до води; розвивати у дітей увагу ,пам’ять, логічне мислення;   вчити піклуватися про своє здоров’я.

Обладнання: малюнки про воду, лід, посудина з водою, мультимедійний екран.

 

                                                Хід  уроку

I.Вступна частина. Емоційне налаштування

а) Створення позитивного й ділового настрою учнів.

б) Розминка, ранкова зустріч. 

в) Утворення пар, груп учнів для колективної роботи.

г)Вступне слово вчителя.

 

   Добрий день хлоп’ята!

З давніх пір й донині

Кажуть в Україні

«Здоровенькі були!»

Привітаймося і ми.

Поверніться до гостей

І скажіть їм «Добрий день!»

 

Подаруйте посмішку своєму товаришеві і побажайте успіхів на уроці.

II. Хвилинка спостережень.

- Який сьогодні день, число, місяць, рік, пора року?

-Яка погода була коли ви йшли до школи?

https://bipbap.ru/wp-content/uploads/2018/09/7fa536ce4777b71075b6f223b784b3b2-640x480.jpg-Чи були опади? Якщо були то у якому вигляді?

III. Повідомлення теми уроку.

 1.Робота над загадкою.

                                  Буває хмаркою вона,

                                   Сніжинкою бува,

                                    Бува, як скло, крихка й тверда

                                     Ви здогадались? Це ….. (вода)

Ми продовжуємо вивчати тему за розділом «Вода». На попередньому  уроці  ми з вами говорили про кругообіг води у природі (повторення, розповіді учнів «Як  проходить кругообіг води в природі»,                    

                                        Властивості води. Температура плавлення льоду та кипіння води. Значення трьох  станів води для життя на Землі.

 а ще ви підготували малюнки на цю тему.

 Сьогодні ми продовжимо вивчати тему про  воду. Уважно подивіться на макет Землі.

2. Показ глобуса .Подивіться на нашу планету і скажіть:

-Якого кольору більше на глобусі?

-Що означає голубий колір? (відповіді дітей)

Висновок: на планеті Земля більшу частину займає вода.

Бесіда з дітьми їх висловлювання.

-  Для чого потрібна вода?

 -Де живе вода?

 - У яких станах може перебувати вода?( На проектор винесені загадки:  вода у твердому , рідкому, газоподібному стані)

-У якому стані вода перебуває у ставках, річках, морях, озерах зараз? У рідкому. .Чому вода, яку можна перелити з однієї посудини в іншу говорять , що вона знаходиться у рідкому стані.

 Підсумок: вода текуча.

 

https://narodna-osvita.com.ua/uploads/guz-8-fiz/guz-8-fiz-43.jpg Мене п’ють мене ллють

Усім потрібна я,

Хто я така?

 

 А якщо  будуть  сильні морози, що стане з водою?

Презентация на тему: "Вода три стани води три стани води значення води:  значення води: - для людей - для людей - для тварин - для тварин - для  рослин - для рослин Де ви бачили серед нашого оточення заморожену воду?

  На дворі переполох:

 З неба сиплеться горох.

 

 

-Отже, ми дізналися у яких двох станах перебуває вода. Тобто в рідкому та твердому. А ще є третій стан води! Ви бачили хмари? З чого вони складаються? (з води) Із них випадає дощ , а в зимову пору року сніг. У хмарах вода перебуває у газоподібному стані. Ще газоподібний стан води можна побачити на кухні, коли закипить вода.  Підіймаючи  кришку з каструлі, що ми побачимо на кришці? Правильно  ми побачимо краплинки води. А з каструлі де кипить вода, що ми бачимо?  Пару, а водяна пара  це і є  газоподібний стан води який підіймається вверх і  охолоджується  із зустрічним холодним повітрям. А при охолодженні ця пара перетворюється на краплинки води. Туман – це також газоподібний стан. При зустрічі з теплим повітрям відбувається випаровування, де іде перетворення у вигляді опадів.

 Сиві воли на все поле лягли?                           https://narodna-osvita.com.ua/uploads/guz-8-fiz/guz-8-fiz-43.jpg

-Загальний підсумок: що ви дізналися про воду? Вода перебуває у трьох станах рідкому , твердому та газоподібному.

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

 1) Робота в парах. Об’єднайте малюнки за станами води.

 1-ша група – рідкий стан

 2-га група – твердий  стан

 3- тя  група- газоподібний стан

-Наведіть свої приклади. У якому стані вода трапляється найчастіше? У якому рідше?

 2. Творча робота «З’єднайте прислів’я».

Будь мудрий  як земля, а чистий                   а на суху скоро зійде

Вода                                                                       щоб не витік океан

Закрий  міцніше кран                                        великий санітар

Сніг упаде на вологу землю                             як вода

залишиться   

3. Прочитайте текст. Про який стан води ідеться мова?  Випишіть  слова із пропущеними літерами.

-1-ший ряд із дзвінкими приголосними.

 -2-гий ряд із глухими приголосними.

ІV.Фізкультхвилинка.

Я буду називати слова, якщо слово містить воду- ви маєте два рази присісти, якщо предмет має не пряме відношення до води – ви маєте пострибати на правій  нозі, якщо слово не має жодного зв’язку – ви повинні сісти за парту. (море, камінь, гора, іній, школа, туман, квіти, льодовик, катер, сніг, зошит, калюжа, глина, колодязь.)

V.  Закріплення знань.

1.Робота в зошиті ст.39

 - Розгадування кросворда. До яких станів належать відгадки? Продемонструвати на цеглинках  LEGO ( голубий колір – рідкий стан, синій – твердий стан, жовтий –газоподібний стан води)

- Самостійно заповнити таблицю. Вписати свої приклади рідкого, твердого та газоподібного стану води.

 - виписати слова спочатку із двома  приголосними звуками, а потім з трьома. Згадати що буква  ща має два звуки  шч. Які слова належать до води і до якого стану?

2.Розглянути схему про три стани води (див підручник ЯДС ст.

3.Дослідницька робота

Продемонструвати три стани  води. Показати в посудині воду в рідкому стані, кубик льоду, і  кип’ячену воду- пар.

  ᐈ Чайник кипящий фото, фотографии кипящий чайник | скачать на Depositphotos®                                    Польза стакана воды натощак - ученые провели эксперимент

                                                         Кубик льда: 7 необычных способов применения - Статьи - Вещи - Homemania

3.Відео про три стани води. 

https://www.youtube.com/watch?v=ZjqvdxFZCbo

VІ. Підсумок  уроку.

 Рефлексія навчально- пізнавальної діяльності.

-Що  нового та цікавого дізналися на уроці?

 - Чи цікаво  було вам на уроці? Що саме зацікавило вас? Проведіть досліди дома (візьміть води в посудину і поставте  у морозильну камеру на ніч.)  Яке перетворення відбудеться?

-Заповнити щоденник вражень.

-Я дізналася….

- Мені сподобалося…

- Було для мене цікаво…

Використана література:

1.https://www.youtube.com/watch?v=LIpt_2Eijbg

2.https://www.google.com/url?sa=i&url=https%3A%2F%2Fshatsk.rayon.in.ua%2Fnews%2F132347-iunih-shachan-zaproshuiut-vziati-uchast-u-konkursi-maliunkiv-voda-dlia-vsih&psig=AOvVaw3fMgssof1-gsklp0ZRliVV&ust=1607078282283000&source=images&cd=vfe&ved=0CAIQjRxqFwoTCICi9qPPse0CFQAAAAAdAAAAABAD

3. https://www.youtube.com/watch?v=ZjqvdxFZCbo

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Новини - Школа №294

Новини - Школа №294

 

 

                                              

 

docx
Додав(-ла)
Осадча Галина
Додано
18 грудня 2020
Переглядів
993
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку