Урок "Вода її властивості

Про матеріал
Ігри,казкові герої,роздатковий матеріал,досліди про властивості води,звуко-буквений аналіз слова,загадки
Перегляд файлу

Тема: Вода та її властивості

 

Мета: формувати в учнів уявлення про воду як одну з найпоширеніших і незвичайних речовин у природі; ознайомитися із властивостями води; вчити проводити досліди і робити висновки.

Розвивати мислення, спостережливість, навички дослідницької діяльності.

Виховувати бажання вивчати природознавство; бережливе ставлення до оточуючого світу.

 

Обладнання: іграшка Капітошка, малюнок вовка із м/ф «Капітошка»; ілюстрація Землі, глобус, ілюстративний матеріал про воду у різних станах; обладнання для проведення дослідів із водою; яблука; картки із завданнями у вигляді краплинок;дзеркальця для кожного учня.

 

Міжпредметні зв’язки: навчання грамоти, математика, музичне мистецтво.

 

ХІД УРОКУ

І. Організація класу

 

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів.

1. Інтерактивна вправа «Мозковий штурм».

  • Що таке природа?
  • Яку розрізняють природу?
  • Що відноситься до живої природи?
  • Що – до  неживої?
  • Що називають тілами?
  • Як називають тіла живої природи?
  • Назвіть ознаки організмів?
  • Які розрізняють рослини?
  • Назвіть ознаки риб; птахів, звірів?

2. Гра «Вилучи зайве»

(На дошці предметні малюнки природних та рукотворних тіл)

а) вилучити рукотворні тіла (учні знімають відповідні малюнки);

б) вилучити тіла неживої природи;

в) вилучити організм, що відрізняється від інших (малюнок вовчика із м/ф «Капітошка»)

- Чому вилучили вовченя? (Бо це звір)

 

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності та повідомлення теми і мети уроку.

  •                   Сьогодні до нас завітало вовченя, бо шукає свого друга. А чи знаєте, хто у нього друг?
  •                   Хто такий «Капітошка»?
  •                   А чому, як ви гадаєте, у нього таке ім’я?

(Діти висловлюють припущення)

  •                   Так, Капітошка – це  дощова краплинка. А коли дощик накрапає, то ми чуємо звуки: «кап, кап, кап …». Звідси і Капітошка.
  •                   Вовченя – це представник живої природи, а дощова краплинка – нежива природа. Чи є зв’язок між ними? Чи потрібні вони один одному?

(Відповіді учнів)

  •                   Сьогодні на уроці ми будемо говорити не лише про воду, а й досліджувати цю чудову речовину.
  •                   Як називають людей, котрі досліджують природу?  (Природодослідники)
  •                   Тож шановні природодослідники, вирушаймо в гості до води.

А для цього потрібен ключ від королівства води, щоб його здобути, треба виконати завдання від Капітошки. Ви готові?

( На дошці прикріплені краплинки у вигляді хмаринки, під якою схований ключ. Учитель знімає краплинки, зачитує завдання, поступово відкривається ключ).

  •                Скільки складів у слові вода?
  •                Визначте наголошений склад.
  •                Назвіть перший звук.
  •                Якою буквою позначається?
  •                Надрукувати слово вода.
  •                Порахувати завдання скількох краплинок виконали.

 

ІV. Спільне відкриття нових знань

1.Розповідь учителя.

  •                   Усі ми звикли дивитися на воду як на звичайну річ. Але воду називають найбільшим дивом світу. Ось подивіться на карту світу?
  •                   Які кольори переважають?
  •                   А якщо швидко я буду крутити глобус, то яким кольором він здається?
  •                   Погляньте на фотографію нашої планети, зроблені з космосу. Якого кольору наша Земля?
  •                   Нашу планету так і називають – блакитна планета.
  •                   Наша планета за формою схожа на яблукор ( учитель демонструє усі свої дії). Якщо це яблуко розрізати на  4 частини, то 3 з них – вода, а лише одна – суша.
  •                   А що більше: 3 чи 1? Запишіть на дошці.
  •                   А що менше: 1 чи 3?
  •                   Скажіть, будь ласка, де є вода? (Відповіді учнів)
  •                   Вода є скрізь: на поверхні Землі (моря, океани, озера, річки); під землею (ту воду, яку ми вживаємо, видобувають зі скважини); у повітрі (дощ, хмари, туман, сніг).

(Ілюстративний матеріал).

2.Досліди.

а)учитель бере  ґрунт і здавлює в грудку.

 - Чому вдалося зробити кульку?

Висновок: вода є у ґрунті.

 б)Учитель натирає яблуко на тертушці, через бинт віджимає.

 - Що ви бачите?

Висновок: сік яблука містить воду.

в)візьміть дзеркальця і подихайте на них. Що ви бачите? Звідки взялися ці маленькі крапельки на дзеркалі?

Висновок: вода є в людині.

  •                   Отже , діти, ми пересвідчилися, що вода є на поверхні Землі; у грунті, у рослинах, тваринах, людині.
  •                   Чи можуть організми обійтися без води?

 

3.Фізкульхвилинка

 - Подивіться, будь ласка, на свої руки. Вони багато вміють: наприклад, можуть показати метеликів, які літають; струмочок, який весело спускається з  пагорбу; квітку. Ми можемо ловити крапельки дощу у долоньки. А ще самі руки можуть розповісти казку без слів.

(Учитель говорить, учні повторюють рухи, звучить музичний запис).

1. Визирнуло сонце (підняли руки вгору й подивитися на них)

2.Слідом за ним з’явилася хмара ( «намалювати» її коловими рухами рук знизу вгору).

3. З хмари закрапали крапельки (зобразити їх по черзі кожною рукою).

4. Крапельок було так багато, що на землі утворились калюжі («намалювати» почергово лівою і правою рукою).

5. Полили крапельки на землю, і на ній почали рости квіти (проводять по черзі кожною рукою знизу вгору, показати, як виростає одна квітка, потім інша).

6. Прилетіли до квітів метелики (покласти схрещені кисті рук одна на одну й легко махати долоньками, нібито крилами).

7. А сонечко дивиться і радіє.

- Сідайте, діти, а продовження казки ви дізнаєтесь на наступному уроці.

 

4. Практична робота «Ознайомлення із властивостями води».

а)поділ на групи.

 - Капітошка приніс нам пляшечки з водою, щоб ви, дослідники природи, визначили властивості води. Для цього потрібно поділитись на групи. А допоможе у цьому чарівна торбинка.

(Діти дістають з торбинки яблука червоного і жовтого кольору, сідають за столи: група «червоних» і група «зелених»)

б)повторення правил роботи у групі;

в) досліди (підручник, с.32)

ДОСЛІД І.

Налити чисту воду в склянку. Понюхайте. Що відчуваєте?

Висновок: Чиста вода не має запаху.

ДОСЛІД ІІ.

Візьміть ґудзик і покладіть його в склянку. Чи добре видно занурений предмет? Чи змінився колір води?

Висновок: Чиста вода – прозора, не має кольору.

ДОСЛІД ІІІ.

Учитель ставить групам воду у колбах.

  •                   Якої форми вода?
  •                   Візьміть колбу і перелийте воду у бокал. Якої форми тепер вода?
  •                   Чи має вода постійну форму?

Висновок: вода не має постійної форми.

ДОСЛІД ІV.

Візьміть склянку з водою. Всипте цукор. Чи бачите цукор? Розмішайте. Чи бачите цукор тепер?

Висновок: Вода розчиняє речовини.

  •                   А ще, діти, вода текуча, бо ми її легко переливали з однієї посудини до іншої.
  •                   Які властивості має чиста вода?

(Чиста вода не має запаху, кольору, форми, вона текуча і розчиняє речовини).

V. Підсумок  уроку

 - Яку речовину досліджували?

 - До якої природи належить вода?

 - Які властивості води ви запам’ятали?

 - Хто допомагав нам на уроці?

 - Капітошка вами дуже задоволений і

 на згадку про сьогоднішній урок дарує вам чарівну квітку.

(Кожній групі учитель ставить тарілку і кладе квітку паперову)

  •                   Чи вірите ви, що ця квітка чарівна? Чому?
  •                   Які пелюстки у квітки? (Закриті)
  •                   Налийте води у тарілку і покладіть туди квітку.Промовляйте: «Квітко, квітко, розквітни!» Спостерігайте, що відбувається?(Пелюстки поступово розкриваються  )
  •                   А Капітошка вже відлітає. Тож давайте скажемо разом:
  •                   Капітошко, бувай! Ми тебе чекаємо!

 

 

 

 

 

docx
Додано
30 січня 2021
Переглядів
519
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку