Інтегрований урок об'єднує дві теми : Вода. Властивості води. Чистота - запорука здоров'я. Розроблено в цікавій ігровій формі, з використанням дослідів про властивості води.
1
ІНТЕГРОВАНИЙ УРОК
З ОСНОВ ЗДОРОВ'Я
ТА ПРИРОДОЗНАВСТВА
У 1 КЛАСІ
Підготувала вчитель початкових класів
Ісковецької ЗОШ І-ІІІ ступенів
Лохвицької районної ради
Полтавської області
Ритченко Н.О.
Тема:«Природознавство» Вода. Властивості води.
«Основи здоров”я» Чистота – запорука здоров’я.
Мета:
«Природознавство»:дати учням уявлення про основні властивості води: прозора, рідка, без кольору, без запаху, розчиняє деякі речовини; розвивати активне пізнавальне ставлення до природи, навички дослідницької діяльності; вміння робити висновки; виховувати бережливе ставлення до води,навколишнього середовища .
«Основи здоров”я»: поглиблювати знання учнів про правила особистої гігієни, розширювати уявлення дітей про предмети особистої гігієни, про режим дня, чистоту та охайність;розвивати мовлення, пам’ять, уміння аналізувати; формувати навички особистої гігієни; виховувати дбайливе ставлення до свого організму, санітарну культуру.
Обладнання: малюнки, мультфільм «Вода», мультимедійна презентація, сигнальні картки, пісня «Дощик»,пісня «Капітошка», роздатковий матеріал для дослідів.
Тип уроку : урок вивчення нового матеріалу.
Вид уроку: інтегрований урок.
Форма уроку: урок-практикум.
І. Організація класу.
1.Привітання.
Один, два, три, чотири, п’ять.
Прошу всіх рівненько встать.
Сьогодні урок – відкритий для всіх.
Багато гостей! То ж вітаємо їх!
Діти: Доброго ранку! Доброго дня!
Ми вам бажаєм здоров’я й добра.
Молодці , діти, всі сідаєм,
Наш урок розпочинаєм.
Тепло своїх долонь
Я вам віддаю.
Урок новий, цікавий
Я з радістю почну.
2. Емоційний настрій.
Погляньте один на одного, посміхніться. Усмішками побажайте один одному гарного уроку.
3. Вправа «Очікування»
- Сьогодні у нас буде незвичайний урок. Ми поєднаємо на ньому природознавство і основи здоров’я.
- Як ви гадаєте, яким він буде? (Буде цікавим, веселим, повчальним).
- Продовжіть речення: Я хочу, щоб урок був… На цьому уроці я хочу…
ІІ Хвилинка спостережень.
Робота учнів за планом
ІІІ. Актуалізаціяопорнихзнань.
- Щотаке природа? (Все, що нас оточує,крім того, що зроблено руками людини)
- Яка буває природа?(Жива і нежива)
- Що належить до неживої природи?
- З яким об’єктом неживої природи ми познайомились на попередньому уроці? (Сонце)
- Яку роль у природі виконує сонце?
ІV.Мотивація навчальної діяльності
- Діти, ви чуєте? А хто це пісеньку співає?( лунає пісня «Капітошка»)
Це Капітошка - весела райдужна крапелька чистого літнього дощу. Вона хоче розповісти вам про подруг…Таких звичайних і в той самий час загадкових.
Щоб всі знання сьогодні мали -
Крапля казкова до нас завітала.
З нею чарівні краплі - сестрички,
Усі загадкові, хоча й невеличкі.
Відома здавана рідина, усяк її вживає.
Буває хмаркою вона, сніжинкою буває.
Бува, як скло, крихка, тверда.
Звичайна, підкажіть…(вода)
V. Повідомлення теми і мети уроку.
- Отже, сьогодні ми поговоримо про ще одного представника неживої природи - про воду. Ми переконаємось, що вода усюди.
На уроці ми дізнаємось:
VІ.Підготовка до вивчення нового матеріалу. Хвилинка відпочинку
Всі дихайте …
Не дихайте …
Все в порядку, спочивайте …
Дружно руки підіймайте …
Все прекрасно … опускайте …
Нахиліться … розігніться…
Станьте прямо … усміхніться.
Так, я оглядом задоволена,
Бо ніхто з дітей не хворий,
Всі веселі і здорові,
До роботи всі готові!
VІІ. Вивчення нового матеріалу.
1.Перегляд мультфільму «Вода»
Перегляд супроводжується демонстрацією дослідів.
1.Демонстрація дослідів
Дослід 1. Понюхати воду в склянці.
Учитель. Вона пахне апельсином? Лимоном? Шоколадом і т.д.
Діти. Ні
Висновок. Вода → без запаху.
Дослід 2. - А яка ж вода на смак? Покуштуйте. Солодка? Кисла? (Ні)
Учитель. На смак – апельсин? Лимон? Шоколад і т.д.
Діти. Ні
Висновок. Вода → без смаку.
Дослід 3. Опустити у воду ложку.
Учитель. Її не видно, чи її добре видно?
Діти. Ні, її видно.
Висновок. Вода → прозора.
Дослід 4. - Діти, а якого кольору вода?
Учитель. Вона червона? Синя? Зелена?і т.д.
Діти. Ні
Висновок. Вода → безбарвна.
Дослід 5. Налити воду у високу склянку, у широку, у блюдце.
Учитель. Вона квадратна? Прямокутна? Кругла? І т.д.
Діти. Ні
Учитель.
- Яку форму мала вода у високій склянці? А в широкій?
- Яку форму набула у блюдці?
- Чи має вода-рідина свою форму?
Висновок. Вода-рідина → не має форми (набуває форму посудини, в яку її наливають).
Дослід 6. Виллємо трохи води на тарілку.
- Що трапилося з водою? (Розтікається)
Висновок. Вода → текуча.
Дослід 7.Всипаємо почергово сіль, цукор.
Учитель. Добре калатаємо воду.
Висновок. Вода – розчиняє тіла.
Фізкультхвилинка. Пісенька «Дощик»
Поки ви були дослідниками, то притомилися. Давайте відпочинемо.
2. Метод « Мікрофон» (робота з підручником с.34)
1. Що ви дізналися нового про воду?
2. Де зустрічається вода в природі?
3. Чи може людина прожити без води?
VІІІ. Усвідомлення нового матеріалу.
1.Розповідь учителя про воду як чинник чистоти
Вода людині потрібна ще й для того, щоб зберегти здоров’я.
Чистота – неодмінне правило попередження різних захворювань.
Бережись немитих рук –
Кран з водою – ліпший друг.
Руки мий частіше і чистіше.
Сам побачиш – буде ліпше.
Дуже важливо дбати про чистоту рук. Руки треба мити частіше, ніж обличчя. Бо руки забруднюються від м’яча, ручки, якою ми пишемо, дверних ручок. Якщо руки не помити перед їжею, то весь бруд разом з їжею потрапить до рота. А з брудом часто переносяться різні інфекційні хвороби. Руки потрібно старанно мити з милом.Шкіра захищає, не пропускає мікробів. Але якщо не митись, багато шкідливих мікробів поселиться на шкірі, а це теж викликає захворювання вашого тіла. У народі говорять: «Води не бійся, щоденно мийся».
УЧИТЕЛЬ. А тепер послухайте і відгадайте загадки.
1.Мию, мию без жалю,
Мию там, де брудно,
Цю роботу я люблю,
Хоч від неї худну.
(Мило)
2. Зубате, а не кусається, як воно називається? (Гребінець)
3. Хто завжди тільки правду каже,
Який є, таким покаже,
Без слів про все розкаже?
(Дзеркало)
4. Я пухнастий, чистий,
Для усіх корисний.
Мокрих витирати звик.
Називаюся …
(Рушник)
ІХ. Закріплення вивченого матеріалу.
1. Самостійна робота у зошиті з природознавства
2.Робота з підручником «Основи здоров’я» (с.41-43)
Х. Підсумок уроку
— Де зустрічається вода в природі?
— Чи можуть жити без води рослини, тварини?
- Коли вода буває рідиною?
- Якою стає вода, коли сильний мороз?
- Коли вода перетворюється на хмаринку?
- Як же могло статися, що діти ходили по воді?( Згадати правила поводження на воді взимку)
- Молодці
- Вода так міцно увійшла в наш побут, що ми і не уявляємо свого існування без неї. Цю речовину справедливо називають колискою життя. Українські селяни з глибокої давнини шанобливо ставилися до води. Вони вважали великим гріхом кидати в річку чи озеро сміття, каміння.Копали криниці, прикрашали їх, оспівували в піснях, святкувалиВодохреща та Івана Купала.
Хліб — батько, а вода - мати.
Вода дуже потрібна і людині, і рослинам, і тваринам. Отже, потрібно охороняти, берегти її, не забруднювати, використовувати дбайливо.
Бережіть воду!
Рефлексія :
У вас на столах лежать крапельки і хмаринки ,якщо урок вам сподобався,покажіть крапельку. Якщо урок був для вас не цікавим, і ви нічого нового не дізналися, покажіть хмаринку.
Дякую за роботу!
Гра «Павутинка»
Уявіть, що ви рослини, тварини, люди якихось професій. Чи потрібна вам вода? Для чого? Наприклад, я – кухар. Вода мені потрібна для приготування страв та миття посуду.
1. Я – квітка. Вода мені потрібна, бо я хочу пити.
2. Я – дерево. Вода мені потрібна, бо вона дає мені поживні речовини.
3. Я – ряска. Я живу у воді.
4. Я – пташка. Я хочу пити.
5. Я – рибка. У воді я дихаю
6. Я – дельфін. Я живу у воді.
7. Я – мама. У воді я перу білизну.
8. Я – бабуся. У воді я розчиняю сіль, цукор, оцет, щоб консервувати овочі та фрукти.
9. Я – шофер. Водою я мию машину.
10. Я – аптекар. За допомогою води я роблю ліки.
11. Я – робітник. Працюю на заводі. Вода потрібна мені, щоб охолоджувати готову продукцію.
12. Я – пожежник. Вода потрібна, щоб гасити пожежі.
Додаток