29 травня о 18:00Вебінар: Філософія для дітей: закордонні та українські практики

Урок "Вода як середовище існування організмів"

Про матеріал
Урок для 2 класу з предмету "Людина і світ" за науково-педагогічним проектом "Інтелект України", авт. І.В. Гавриш, Р.В. Сухов
Перегляд файлу

Людина і світ

Тема: Вода як середовище існування організмів

Мета:   охарактеризувати водне середовище життя організмів, навчитися наводити приклади мешканців водного середовища життя і приклади пристосувань організмів до життя у водному середовищі; вчити наводити аргументи, аналізувати та встановлювати причинно-наслідкові зв’язки; розвивати вміння складати опорні схеми та працювати з ними , комунікативні та творчі здібності, удосконалювати вміння користуватися додатковою літературою; виховувати прагнення досліджувати навколишній світ, бережне ставлення до природи.

Обладнання: плакати, аудіо файли, відео файли, ілюстрації до уроку за НПП «Інтелект України», таблиця «ЗХД» («Знаємо», «Хочемо дізнатися», «Дізналися»)

 

I Організація класу

Емоційне налаштування

-Урок розпочнемо із побажань. На кожний пальчик долоньки в парах учнів промовляємо слова і торкаємось:

Великий: Бажаємо

Вказівний: Великого

Середній: Успіху

Безіменний: Завжди

Мізинець: У всьому і завжди.

II Оголошення теми 

На уроках Людина і світ ми подорожуємо разом із Центавриком. Він написав нам листа. Прочитаємо цей лист. (Частина 6, урок 8 с. 50, завд.1)

-Отже, тема уроку: Вода як середовище існування організмів. Ми дізнаємося,

Чому на глибині не живуть навіть водорості?

Як пов’язані між собою  освітленість та температура шарів в морях та океанах?

Чому глибоководних риб уважають унікальними істотами? (Таблиця «Хочемо дізнатися»)

III Планування уроку

Сплануємо наш урок.

1.Повторюю

2.Вивчаю нове

3.Осмислюю

4.Аналізую

5.Підсумовую

IV Актуалізація опорних знань

-Але спочатку повторимо, що вже знаємо про воду як речовину. (Таблиця «Знаємо»)

-Що таке кругообіг води в природі? (Завд.2)

-Центаврик передав світлини. Розгляньте і підпишіть агрегатні стани води. (Завд.3)

Хвилинка здоров’я. Вправи для очей. (Планування:повторюю)

V Вивчення нового матеріалу

1.Вправа «Повітряні кульки»

-Нашу розмову підслухали наші друзі. Допоможемо їм спуститися на повітряних кульках. (Завд.4)

-Чи є слова, значення яких вам невідомо? Якою довідковою літературою можна скористатися при необхідності?

2.Робота з інформацією від бортового комп’ютера Адаптера. (Завд.5) Планування: вивчаю нове)

-Перевіримо, чи зрозуміли нову інформацію.(Планування: осмислюю)

-Чому вода гірше пропускає світло? (Вона менш прозора, ніж повітря)

-Чому верхній шар водойм має різноманітний рослинний і тваринний світ?(Світла достатньо, а під дією світла рослини виробляють з повітря і води для себе «їжу», а якщо є рослини, то і тваринам є чим поживитися) (Заповнюємо таблицю «Дізналися»)

-Чому на глибині виживають тільки водорості?(Бо вони здатні сприйати дуже слабке світло)

-Які тварини мешкають на глибині? (Ті, що харчуються іншими тваринами або рештками організмів) Таблиця кальмари

-Чому глибоководних риб уважають унікальними?(Є органи, що випромінюють світло)

-Яким чином таке пристосування допомагає рибам? (В умовах темряви допомагає рибам орієнтуватися, приваблювати здобич або уникати ворогів)

3.Вправа «Завдання від Питайлика»

-Для кращого запам’ятовування, проаналізуємо. (Завд.6)

1.Укажи ознаку водного середовища.

2.Чому на великій глибині не живуть водорості?

-Укажи, чим живляться глибоководні риби.

4.Вправа «Фотоапарат»

-Для закріплення та розвитку зорової пам’яті виконаємо вправу.

5.Релакс

6.Завдання від Знайка

-Знайко просить розібратися, як пов’язані між собою освітленість і температура шарів води в морях та океанах. Допиши речення (Завд.8) Таблиця «ЗХД»

7.Підсумок отриманих знань

-Отже, підсумуємо. Ми отримали відповіді на питання, які ставили перед собою на початку уроку. Ми дізналися…

8.Знання у житті

-Як на вашу думку, як використаємо ці знання у житті?

VI Підсумок уроку

1.Зоряні перегони

-Сподіваюсь, з успіхом виконаєте Зоряні перегони.

2.Самоперевірка

3.Рефлексія

-Що з уроку вас найбільше здивувало?

-З якою інформацією ви поділитеся із друзями, батьками?

-Хто з вас може себе похвалити?

-Кого з вас зацікавила тема уроку? Якою літературою можна скористатися, щоб дізнатися більше?

-Сподіваюсь, цей урок переконав у тому, що пізнавати, вивчати світ дуже корисно і цікаво, адже наша планета має стільки таємниць, які ви зможете пізнати у майбутньому!

4.Робота з картою

-Назвіть моря України. Позначте на карті держави, з якими Україна межує і на суходолі, і на морі.

-Наша країна прагне миру і дружніх стосунків з усіма державами світу, на всіх материках нашої голубої планети.

5.Емоційне завершення уроку

Пісенька  «Материки»

 

 

 

doc
Додано
27 лютого
Переглядів
119
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку