18 травня о 18:00Вебінар: Інтерактивний урок математики: алгоритми та приклади створення дидактичних матеріалів

Урок " Води суходолу материка Південна Америка"

Про матеріал
КОНСПЕКТ УРОКУ З ГЕОГРАФІЇ ДЛЯ 7 КЛАСУ З ВИКОРИСТАННЯМ ІНТЕРАКТИВНИХ МЕТОДІ В І ПРИЙОМІВ
Перегляд файлу

 

КОНСПЕКТ  УРОКУ  З  ГЕОГРАФІЇ   ДЛЯ 7 КЛАСУ З ВИКОРИСТАННЯМ ІНТЕРАКТИВНИХ  МЕТОДІ В  І  ПРИЙОМІВ  НАВЧАННЯ      НА ТЕМУ: «Води суходолу материка Південна Америка»

              Вчитель географії          Смиченко Лариса Давлетівна

                                                  Калинівська ЗОШ  І – ІІІст.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема «Води суходолу Південної Америки»

Мета :

навчальна :формувати систему знань про  основні річкові системи материка, особливості вод суходолу; сприяти розумінню впливу клімату, рельєфу на формування вод Південної Америки ;

розвивальна: продовжувати розвівати практичні навички і вміння роботи з тематичними картами , додатковою літературою;умінню робити висновки , логічно мислити , аналізувати;

виховна: сприяти екологічному вихованню учнів на основі інформації про використання вод материка та їх охорону;

Тип уроку: комбінований.

Обладнання: Географія: підручник для 7 класу Пестушко В.Ю.,

 Уварова Г.Ш./, стінна фізична карта Південної Америки, стінна фізична карта світу, контурні карти, слайди, відеосюжет про водоспади Ігуасу, Анхель.

Опорні та базові поняття: річкова система, басейн річки, річка, озеро, режим  річки (повінь, паводок, межень), болото, клімат, рельєф, тип живлення.

Інформаційний ресурс : https://www.youtube.com/watch?v=_n2zd7lctQQ

Географічна номенклатура: річки: Амазонка, Парана, Оріноко; водоспади Анхель, Ігуасу; озера: Тітікака, Маракайбо.

Очікувані результати : учні після уроку  називають,  показують географічне розміщення на фізичний карті річкові систем Амазонки, Парани, Оріноко; тектонічне озеро Тітікака, озеро –лагуну Маракайбо; найвищий водоспад Анхель; найширший водоспад світу Ігуасу; формулюють залежність між кліматом , рельєфом і водами суходолу;

                              Хід уроку

І.Організаційний момент

Учитель пропонує учням повернутися один до одного, посміхнутися, і подумки побажати успіхів на уроці.

ІІ. Актуалізація опорних знань та вмінь

1Прийом « Картографічна хвилинка» ( розмінка для розвитку  картографічної грамотності учнів на знання географічної карти)

 2 Прийом « Естафета». З а кожну правильну відповідь учні отримують  паперові  кольорові жетони , за допомогою яких у кінці уроку буде проведено оцінювання учнів.

Закінчить речення :

  1. Південна Америка розташована в кліматичних поясах……
  2. У Південні Америці перенесення повітряних мас….
  3. Найбільший вплив на клімат материка  має…  океан
  4. Перешкодою для західного потоку повітря є гірська система…
  5.  Теплі течії ……   насичують материк вологою
  6. У тропічному кліматичному  поясі виділяють такі типи клімату….
  7. Особливий тип  клімату , що формується в Андах називається …
  8. Південна частина Південної Америки розташована в …

ІІІ. Мотивація навчальної і пізнавальної діяльності учнів.

Прийом «Надаю інформацію »  Чи знаєте ви, що Амазонка – найповноводніша річка в світі, яка не перекрита ні жодним мостом,  у нижній течії її глибина сягає 100м для порівняння – максимальна глибина Азовського моря – 15 метрів, кожної секунди Амазонка приносить води в 180 разів більше від Дніпра, але це ні всі її рекорди

Чому Амазонка – ріка, без якої не можна уявити не лише Південну Америку,а й нашу планету загалом. Чим пов’язана  повноводність Амазонки протягом року ? Які за походженням озера трапляються на материку? Які ж особливості річок і озер Південної Америки ?  

 Починаємо нашу подорож.

ІV Вивчення нового матеріалу

Прийом « естафета»

 Згадайте і дайте визначення   , будь ласка , основні географічні поняття,  які пов’язані з водами суходолу.

Розповідь вчителя з елементами бесіди

На території материка сформувалися великі річкові системи Амазонки, Парани, Оріноко .

 Робота з атласом.

 

 Завдання 1.До басейнів яких океанів відносяться річки Південної Америки?

Для підтвердження ваших слів розглянемо сторінку 97 підручника.

Завдання 2.А тепер зясуємо , які чинники впливають на розподіл річкової системи материка, 

 Прийом» Знаю і вмію обгрунтувати«

Вчитель. Південна Америка за забезпеченістю водами посідає перше місце. Доведіть.  .

Вчитель Ураховуючи загальні особливості Південної Америки, подумайте, який тип живлення переважає в річок материка?

.

Вчитель Континент охоплює близько 12% площі суходолу, на нього припадає 27% загального світового стоку води. Чому?

Вчитель .Як впливає рельєф на розвиток внутрішніх вод материка?

Прийом  « Роблю висновки»  

1.Чому річки басейну Атлантичного океану повноводні й довгі

2.Чому річки Тихого океану малі та короткі?

3.Чим пояснюється утворення внутрішнього басейну?

Вчитель. Європейців  інтригувала  таємнича країна Ельдорадо ЇЇ марні пошуки  принесли географічної науці величезну користь – з карти зникло безліч білих плям. Були відкрити великі  річки та озера Південної Америки Показ   відео сюжету» Води суходолу Південної  Америки https://www.youtube.com/watch?v=_n2zd7lctQQ

Прийом « Географічна подорож»( Випереджальне завдання учням про річку Амазонка, Парана, Оріноко).

Показ відео сюжету  Водоспад  Анхель «https://www.youtube.com/watch?v=bZF3uw_8ypo»

 Водоспади та озера материка»

Завдання « Мої дослідження» ( сторінка 91)                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                      

Розповідь вчителя про  Анхель та Ігуасу , озера                                                                                                                        

V. Закріплення уроку

Прийом «Творча лабораторія»

 1Практична робота» Нанесення на контурну карту географічних об’єктів (продовження)( сторінка підручника 60).

2.Завдання. Визначте, які географічні об’єкти мають такі координати та позначте їх на контурній карті.

1.10пд. ш. 72 зх. д. (оз Маракайбо);

2. 26пд. ш., 55 зх. д. (вдсп. Ігуасу);

3. 6пн. ш., 63 зх. д. (вдсп. Анхель);

4. 34 пд. ш., 58 зх. д. (гирло р.Парани);

5. 16пд. ш., 69зх. д. (оз.Тітікака);

V. Підбиття підсумків  уроку. 

Прийом» Робимо висновки»

1.Як ви гадаєте , чи виконали ми завдання , яке поставили  на початку уроку.

2.Що нового ви дізналися на уроці?

VІ.Домашнє завдання:

1.Опанувати параграф 24,

 2.завдання на підручнику стор.92, рубрика «Прочитали – перевірте себе!».

3.  Шукаю в Інтернеті. Використовуючи різноманітні джерела інформації, підготуйте   презентацію про природні зони материка  ( окремим учням).

 

docx
Додано
30 грудня 2020
Переглядів
98
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку