Урок "Водойми рідного краю.Ощадне використання природних ресурсів"

Про матеріал
Розробка уроку з використанням різних видів діяльності. Побудований на етапах уроку критичного мислення. Використані : загадки ,ребуси,ігри,вправи.
Перегляд файлу

Тема: водойми рідного краю.Ощадливе використання природних ресурсів.

Мета:ознайомити з водоймами рідного краю.Вчити ощадливо використовувати природні ресурси.

Очікувані результати:описує об’єкти природи своєї місцевості;використовує інформацію відомих та запропонованих іншими джерел; описує найважливіші об’єкти України ,показує розташування на карті ;

Пояснює чому і як потрібно ощадливо використовувати природні ресурси-воду;дотримується правил поведінки в довкіллі і пояснює ці правила іншим.

Обладнання:карта ,ноутбук і телевізор,підручник,ребус,картки,картинки.

Хід уроку.

I.Розминка

1.Гра «Закінчи речення»

-Я прийшов до школи….

-У мене настрій…..

-Я хочу сьогодні….

2.Вправа «Погода»

-Який сьогодні день тижня?

-Яке сьогодні число?

-Який сьогодні місяць?

 -Яка пора року?

-Яка погода на вулиці?

- Чи були сьогодні опади?

II.Обгрунтування навчання.

-Як ви думаєте,що за слово заховалося?

Розгадування ребуса

Ребус вода - вода

-Так,це вода.

-Давайте згадаємо , де на планеті Земля є вода?

III.Актуалізація.

-Давайте відгадаємо загадки

 

***

Без ніг, а біжить,

Без рук, а рукава має.

(річка)

 

Цей блакитнодовгий звір

Має дивну звичку:

З скелі, з кручі стрімголів

Падає у річку.

(водоспад)

 

Не кінь, а біжить, не ліс, а шумить.

(струмок)

 

Серед села корито

Водою налито,

Біля нього вербичка пухнаста.

І калина гілляста,

І малеча, і дорослі

Часто йдуть до нього в гості

(озеро)

Стоїть корито,
повне води налито.
Відгадка: ставок

Хоч без ніг, а біжу прудко;
Не сплю ні вдень, ні вночі,
Хоч ніколи з ліжка не встаю.
(Джерело)

Не вода, не суша, –
На човні не проплавеш
і ногами не підеш.
(Болото)

Кругом вода,
А з питвом біда.
Хто знає,
Де це буває?
(На морі)

-Як можна назвати одним словом всі ці відгадки?

Так водойми.Сьогодні ми познайомимося з водоймами рідного краю.

IV.Усвідомлення змісту

1.Перегляд презентації

-Давайте подивимося ,які водойми є у нас.

2. Обговорення

-ЩО цікавого ви побачили?

-Які головні річки ви запам’ятали?

-Як називаються найбільші озера?

Які водосховища є в Україні?

3. Робота з географічною картою України

-Давайте розглянемо де знаходяться найбільші водойми України.

(Показ на карті річок, озер,  водосховищ .Самостійне знаходження учнями на карті об’єктів)

4.Робота з підручником

-Розгорніть підручник на сторінці 81

-Давайте прочитаємо про воду.

-Вам було завдання дослідити скільки води ви використовуєте вдома.

(Відповіді дітей)

-Порівівнюємо використання води.

5.Бесіда.

-Чи може вода закінчитися?

-А питна?

-Як і навіщо економити воду

6 Хвилинка цікавинка

Середнє значення споживання води в Україні — 250 літрів на одну людину в день. У країнах Західної Європи витрата води значно нижчі: у Великій Британії — 140 л, в Німеччині — 130 л. У США споживання води становить близько 200 л на людину в день. В цілому щоденно людство витрачає близько 10 млрд тонн води. За даними ООН, до 2030 року без питної води можуть залишитися п’ять мільярдів людей, тобто дві третини населення планети. Це може призвести до поширення інфекційних хвороб через погіршення гігієнічних умов, а також до перебоїв із продуктами харчування та голоду, адже вода — це важлива умова врожайності.  

 

Що ж може зробити кожен із нас, щоб запобігти цьому?

7.Складання пам’ятка Як економити воду

1.Вимикайте воду під час миття рук і чищення зубів

Так можна заощадити близько 4 л води на день. За 1 хвилину через кран проходить близько 10 л води, а за 3 хвилини можна витратити 30 л.

  1. Поливайте домашні рослини водою, яка залишилася після миття овочів і фруктів

Це допоможе хоч і трохи, але знизити споживання води. Особливо, якщо у вашому будинку багато рослин.

  1. Включайте пральну машину тільки при повному завантаженні

На одне прання у пральній машині ми витрачаємо приблизно 100 л води, тому розумніше завантажувати її повністю. До того ж, можна уважно вивчити інструкцію до пральної машини, з’ясувати, на які режими витрачається найбільша кількість води і обирати найбільш економні варіанти.

  1. Встановіть у санвузлі бачок з двома кнопками змиву

Унітази з однією кнопкою зливають в каналізацію близько 10 л води. Двокнопковий змив допоможе використовувати воду більш раціонально.

  1. Здавайте вторсировину на переробку

Переробка сміття може істотно скоротити витрату ресурсів. Наприклад, переробка однієї тонни паперу може заощадити приблизно 26 тисяч літрів води.

  1. Вимикайте воду в душі під час намилювання

За одну хвилину в душі витрачається приблизно 20 л води. Скоротивши час миття з десяти до п’яти хвилин або вимкнувши воду під час намилювання, можна легко заощадити 100 літрів!

  1. Використовуйте дощову воду на заміських ділянках

Якщо ви живете в заміському будинку, встановіть у дворі бочку для збору дощової води. Таке рішення може заощадити до 5000 л води на рік.

  1. Розморожуйте продукти в холодильнику

Ми часто розморожуємо продукти під струменем гарячої води. Це не тільки не екологічно, але й призводить до втрати вітамінів і корисних речовин. Краще завчасно перекласти заморожене м’ясо чи овочі в основну камеру, де вони розморозяться без витрачання води. 

  1. Перевірте сантехніку на справність

Якщо з несправного крану капає одна крапля на секунду, за годину може набратися майже літр води. За день це уже 22 літри, за місяць  660, а за рік  8000. Тому необхідно усувати навіть мінімальні протікання і несправності.

  1. Якщо віддаєте перевагу холодій питній воді, то зберігайте її в холодильнику

Особливо це актуально влітку. Коли так хочеться прохолоди і свіжості, вода в графині може виявитися теплою. Для того щоб її охолодити, багато хто з нас використовує холодну воду з-під крана: п’є або ставить у неї графин. Але краще і економніше тримати питну воду в холодильнику.

V.Рефлексія.

Вправа « Сюрприз»

-Впізнайте ,яка водойма зображена на малюнку?

 

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Касяновська Таня
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Я досліджую світ, Розробки уроків
НУШ
Додано
11 листопада 2022
Переглядів
441
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку