Тема. Волейбол 6 клас.
Учитель Н. В. Роговенко.
Завдання на блок уроків: 1.Ознайомити учнів із місцем українського волейболу на сучасному етапі
розвитку європейського спорту. Основними правилами гри та правилами
техніки безпеки. Значенням гравців передньої та задньої лінії.
2.Навчати техніки пересування у стійці волейболіста; передачі м’яча двома
руками зверху від стіни, в парах, колонах; прийому м’яча двома руками знизу
від стіни, в парах, колонах.
3. Удосконалювати виконання вправ для розвитку швидкості та спритності.
4. Закріплювати розміщення та перехід гравців на майданчику.
5. Провести рухливу гру «Малюкбол.»
6. Виховувати організованість, раціональність, практичність.
7. Сприяти розвитку швидкісно – силових якостей.
Місце проведення: спортивна зала.
Обладнання: свисток, секундомір, волейбольні м’ячі, сітка, гімнастичні лави.
№ |
Зміст уроків |
Організаційно – методичне забезпечення
|
Тривалість у хвилинах № уроків |
||||||
|
|
|
|
|
|
|
|||
17 |
18 |
19 |
20 |
21 |
22 |
23 |
|||
І. |
1.Шикування. Привітання. Рапорт чергового Перевірка готовності учнів до уроку.
Ознайомлення із завданнями на урок. |
За зростом біля лінії. Звернути увагу на зовнішній вигляд. Фронтальний метод. |
1
1 |
1
1 |
1
1 |
1
1 |
1
1 |
1
1 |
1
1 |
П |
- Місце українського волейболу на сучасному етапі розвитку європейського спорту. - Основні правила гри та правила техніки безпеки на ігровому майданчику. - Значення гравців передньої та задньої лінії. Підрахунок ЧСС за 6 с. |
Цікава інформація учителя та доповнення учнів. Бесіда. Тестові завдання для учнів. Змістовна відповідь учнів. Свідченням готовності учнів до уроку є ЧСС 65 – 80 ударів за хвилину |
9
10 |
7 |
|
|
|
|
|
|
2. Загальна фізична підготовка |
|
|
|
|
|
|
|
|
Ч |
Стройові прийоми: повороти, шикування, перешикування. Різновиди ходьби. Різновиди бігу. Загально – розвиваючі вправи:
Підрахунок ЧСС за 6 с. |
Стежити за правильною поставою. В колону по одному. Дихати через ніс. Для розминки всієї групи м’язів та підготовка їх до роботи в основній частині. Контроль фізичного навантаження. |
1
1 1
6 |
1
1 1
6 |
1
1 1
6 |
1
1 1
6 |
1
1 1
6 |
1
1 1
6 |
1
1 1
6 |
ІІ |
3. Спеціальна фізична підготовка |
|
|
|
|
|
|
|
|
О
Ч |
3.1. Вправи для розвитку швидкості: - повторний біг на відрізках 10 – 30 м; - прискорення до 10 м із різних вихідних положень; - біг зі зміною напрямку та швидкості за сигналом. 3.2. Вправи для розвитку спритності: - різновиди стрибків із завданням; - стрибки з поворотами на 90, 180, 360 градусів; - метання малого м’яча в ціль;
- подолання смуги перешкод; - біг із різних вихідних положень; - «човниковий» біг 4 х 9 м;
- рухливі ігри. 3.3. Вправи для розвитку гнучкості верхнього плечового поясу: - згинання та розгинання рук у променево – зап’ясткових суглобах; - колові рухи кистями всередину та назовні; - стискання та розтискання пальців рук у положенні рук уперед, у сторони, вгору; - відштовхування долонями та пальцями від стіни поперемінно та одночасно обома руками; - вправи на розтягування. |
Чітко виконувати команди учителя.
Дотримання дистанції та інтервалу.
Зберігати рівновагу.
Намагатися влучити в ціль. Дотримання правил т/б.
Кубик не кидати, а класти в коло.
Підготовка м’язів верхнього плечового поясу для виконання більш складніших вправ.
Поступово збільшуючи відстань від стіни.
Біля гімнастичної стінки. |
10 |
7
15 |
4
5
10
|
9 |
|
4
5 |
|
|
4. Техніко – тактична підготовка |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4.1. Пересування: - способи пересування гравців ігровим майданчиком; - поєднання способів пересування з прийомами техніки.
4.2. Розміщення та перехід гравців на майданчику.
4.3. Передачі м’яча: - двома руками зверху в парах; - обома руками знизу в парах; - те саме від стіни; - те саме у колоні. 4.4. Прийом м’яча: - двома руками знизу від стіни; - в парах; - колонах. 4.5. Рухлива гра «Малюкбол.»
Підрахунок ЧСС за 6 с. |
Виконувати за сигналом учителя. Стійки чергувати. Дотримуватись дистанції два кроки. Звернути увагу на розміщення гравців і правила переходу.
Стежити за стійкою гравця. Висота передачі оптимальна для кожного учня. Руки тримати прямими, ноги напівзігнуті. Учень перебуває у постійному русі. До участі в суддівстві залучати учнів. Контроль фізичного навантаження. |
|
|
5
5 |
20 |
20
9 |
20 |
20
9 |
ІІІ.
З |
Шикування класу в одну шеренгу. Повільний біг, ходьба. Вправи на розслаблення та відновлення. Підведення підсумків уроку.
Підрахунок ЧСС за 6 с.
Домашнє завдання. |
За зростом біля лінії. В колону по одному. Фронтальний метод. Виявлення кращих учнів на уроці. За сигналом учителя. У нормі 100 – 110 ударів на хвилину. Знати правила гри, т/б. Виконувати передачі та прийом м’яча зверху та знизу обома руками.
|
1 1 1 1
1
|
1 1 1 1
1 |
1 1 1 1
1 |
1 1 1 1
1 |
1 1 1 1
1 |
1 1 1 1
1 |
1 1 1 1
1 |
|
|
Разом |
45 |
45 |
45 |
45 |
45 |
45 |
45 |
Тема. Волейбол 6 клас.
Учитель Н. В. Роговенко
Завдання на блок уроків: 1.Навчати нижньої прямої та бокової подачі з відстані 4 – 6 м від сітки
та від стіни.
2. Удосконалювати прийом м’яча двома руками знизу після переміщення;
прийом м’яча знизу над собою; прийом м’яча знизу після подачі з 4 – 6 м
від стіни.
3.Закріплювати індивідуальні дії в нападі: вибір місця для виконання
другої передачі; для виконання нижніх подач.
4. Повторити передачі м’яча двома руками зверху в стінку, в парах, колонах.
5. Виконати контрольні нормативи: передача м’яча в стіну двома руками
зверху (відстань 3 м ); прийом м’яча знизу від стіни (відстань 2 м).
6. Розвивати фізичні якості під час навчальної гри у волейбол.
7. Сприяти вихованню морально – вольових якостей, витримки, вміння долати
труднощі, організованості, дисциплінованості.
Місце проведення: спортивна зала.
Обладнання: свисток, секундомір, сітка, волейбольні м’ячі, гімнастичні лави, гімнастична стінка.
№ |
Зміст уроків |
Організаційно – методичне забезпечення |
Тривалість у хвилинах № уроків |
||||||
|
|
|
|
|
|
|
|||
24 |
25 |
26 |
27 |
28 |
29 |
30 |
|||
І.
П |
1.Шикування. Привітання. Рапорт чергового. Перевірка готовності учнів до уроку.
Ознайомлення із завданнями на урок. |
За зростом біля лінії.
Звернути увагу на зовнішній вигляд учнів. Фронтальний метод. |
1
1 |
1
1 |
1
1 |
1
1 |
1
1 |
1
1 |
1
1 |
Г |
1.1. Теоретичні відомості: - Основні правила гри та правила техніки безпеки під час занять волейболом. Підрахунок ЧСС за 6 с. |
В продовж уроків.
Перевірка готовності учнів до уроку. |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
Ч |
2. Загальна фізична підготовка |
|
|
|
|
|
|
|
|
А
Ч |
Стройові прийоми: повороти, шикування, перешикування. Різновиди ходьби. Різновиди бігу. Загально – розвиваючі вправи: - на місці; - у русі; - у парах; - зі скакалкою. Підрахунок ЧСС за 6 с. |
Чітко виконувати команди вчителя. У колону по одному. Дихати через ніс. Для розминки всієї групи м’язів та підготовка їх до роботи в основній частині.
Контроль фізичного навантаження у межах 140 – 160 ударів за хвилину. |
1
1 1
6 |
1
1 1
6 |
1
1 1
6 |
1
1 1
6 |
1
1 1
6 |
1
1 1
6 |
1
1 1
6 |
ІІ.
О |
3. Спеціальна фізична підготовка. Вправи на гімнастичних лавах: а) пружні погойдування, стоячи однією ногою на лаві; б) згинання та розгинання рук в упорі на лаві; в) нахили тулуба, ноги фіксуються лавою. Вправи на гімнастичній стінці: а) піднімання ніг під прямим кутом;
б) лазіння по гімнастичній стінці за допомогою рук не стаючи на ноги; в) вис на прямих руках. |
Вправи виконувати почергово в парах.
Намагатися утримувати прямі ноги за рахунок м’язів черевного пресу. |
|
3
3 |
|
3
3 |
3
3 |
|
3
3 |
|
4. Техніко – тактична підготовка |
|
|
|
|
|
|
|
|
Ч |
4.1.Стійки (висока, середня, низька) та пересування гравців ( приставним, перехресним кроком, стрибками, бігом).
4.2. Передачі м’яча: - двома руками зверху від стіни; - в парах; - в колонах. 4.3. Прийом м’яча: - двома руками знизу після переміщення; - знизу над собою; 4.4.Подачі м’яча: - нижня пряма подача з відстані 4 – 6 м від сітки та від стіни; - нижня бокова подача з відстані 4 – 6 м від сітки та від стіни. 4.5. Прийом м’яч а знизу після виконання нижньої прямої (бокової) подачі.
4.6 Індивідуальні дії у нападі: - вибір місця для виконання другої передачі; - те саме для виконання нижніх подач. 4.7 . Навчальна гра із застосуванням вивчених прийомів. 4.8. Контрольні нормативи: - Передача м’яча в стіну двома руками зверху (відстань 3 м). - Прийом м’яча знизу від стіни (відстань 2 м).
Підрахунок ЧСС за 6 с. |
Виконувати за сигналом учителя. Стійки чергувати. Дотримуватися дистанції два кроки.
Стежити за стійкою гравця. Відстань між партнерами 2м.
Узгоджувати рухи з траєкторією польоту м’яча.
Ознайомлення та демонстрація техніки подачі прямою рукою знизу. М’яч спрямовувати прямо перед собою. Робота в групах. Одна подає, а інша приймає. Потім міняються.
Використовуючи вивчені прийоми.
Оцінити техніку виконання запропонованих елементів.
Контроль фізичного навантаження. |
3
4
10
10 |
1
10
10 |
1
6
10
10 |
1
10
10 |
1
10
10 |
1
6
10
10 |
1
20 |
ІІІ.
З
|
Шикування класу в одну шеренгу. Повільний біг, ходьба. Вправи на розслаблення та відновлення дихання. Підведення підсумків уроку.
Підрахунок ЧСС за 6 с.
Домашнє завдання. |
За зростом біля лінії. Фронтальний метод.
Виявлення кращих учнів на уроці. За сигналом учителя. У нормі 100 – 110 ударів за хвилину. Прийом і передачі двома руками зверху. Подачі. Залучати дітей до самостійного щоденного виконання фізичних вправ. |
1 1 1
1
1 |
1 1 1
1
1 |
1 1 1
1
1 |
1 1 1
1
1 |
1 1 1
1
1 |
1 1 1
1
1 |
1 1 1
1
1 |
|
|
Разом. |
45 |
45 |
45 |
45 |
45 |
45 |
45 |