Модуль гімнастика 6 клас (2 – й рік вивчення).
Учитель Н. В. Роговенко
Завдання на блок уроків: 1. Ознайомити з теоретично – методичними знаннями з тем:
- історія розвитку гімнастики в Україні;
- значення корегувальної гімнастики для формування постави;
- естетичне виховання у процесі занять фізичними вправами;
- правила техніки безпеки під час занять гімнастичними вправами.
2. Навчати техніки виконання опорних стрибків через гімнастичного
козла способами «зігнувши ноги» і «ноги нарізно».
3. Навчати техніки виконання акробатичних вправ і положень, та
поєднання їх в акробатичну комбінацію; лазіння по канату.
4. Повторити загальнорозвивальні вправи з гімнастичною палицею;
зі скакалкою; у парах.
5. Закріпити вправи для формування постави.
6. Удосконалювати виконання вправ з рівноваги, танцювальні
вправи (дівчата); підтягування на високій перекладині (хлопці) та
низькій (дівчата); згинання та розгинання рук в упорі лежачи.
7.Сприяти розвитку координації рухів, гнучкості, пластичності, сили.
8. Сприяти вихованню колективізму, взаємодопомоги, свідомого
ставлення до занять фізичною культурою.
Місце проведення: спортивна зала.
Обладнання: свисток, секундомір, перекладина, гімнастичні лави, драбинки, палиці, скакалки,
мати, гімнастичний козел, місток.
№ |
Зміст уроків |
Організаційно – методичні вказівки |
Тривалість у хвилинах, № уроків |
|||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
45 |
46 |
47 |
48 |
49 |
50 |
51 |
52 |
|||
І. |
Підготовча частина (14 – 15 хвилин) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1. |
Шикування, привітання, рапорт чергового. Перевірка готовності до уроку. Девіз: «Кожен з нас є будівничим храму, ім’я якому – тіло.» |
В одну шеренгу. «Доброго дня! Доброго здоров’я!» Звернути увагу на зовнішній вигляд учнів. |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
2. |
Повідомлення завдань уроку. |
Мобілізувати на виконання вправ в основній частині. |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
3. |
Теоретичні відомості: - Історія розвитку гімнастики в Україні. - Значення корегувальної гімнастики для формування постави. Правильна постава – один із критеріїв, що визначають стан здоров’я людини. Її порушення викликає цілу низку захворювань серцево – судинної, дихальної систем, внутрішніх органів, порушення узгоджених рухових дій кінцівок. Постава формується з дитинства під впливом багатьох факторів. Один із них – розвиток м’язів, так званий м’язовий корсет. Головна роль у підтриманні правильної постави належить м’язам спини, черевного пресу, грудей. Для їх розвитку необхідно систематичне виконання фізичних вправ. До порушень постави призводить багато причин: неправильна поза при сидінні, стоянні, ходьбі, спання на м’якому ліжку, слабо розвинені м’язи, що забезпечують утримання хребта. Для запобігання порушень постави застосовують спеціальні корегуючі вправи, які допомагають зміцнювати м’язи і уникнути згодом вад постави. Найбільш поширені вади хребта – сутулість та сколіоз. Сутулість – характеризується збільшенням кривизни у шийно – грудному відділі хребта. Ознаками сутулості є впалі груди, крилоподібні лопатки, плечі опущені вперед, голова нахилена вперед. Сколіоз – хвороба хребта, яка характеризується його боковим викривленням і скручуванням хребців навколо вертикальної осі. Сколіоз може бути правостороннім та лівостороннім. При такій ваді хребта спостерігається деформація грудної клітки, розвиток реберного горба, порушення дихання та кровообігу. |
Інформація вчителя та доповнення учнів. Використовувати ілюстрований матеріал .
При сутулості виконуй більше вправ, спрямованих на збільшення рухливості верхньої частини хребта; зосередь увагу на розвитку м’язів плечового поясу та спини. При сколіозі уникай виконання вправ із вихідного положення сидячи, вправ у висах, вправ із значними струсами хребта. |
|
4
|
4 |
|
|
|
|
|
|
- Естетичне виховання у процесі занять фізичними вправами Видатний російський учений В. В. Гориневський вбачав завданням естетичного виховання у процесі занять фізичними вправами в тому, щоб зблизити прекрасне в людській душі з прекрасним у його формі. Тілесна краса формується у процесі систематичних занять фізичними вправами. Засоби фізичного виховання – один із факторів, що дієво впливають на естетичні почуття людей, навіть незалежно від їх волі. Ще у глибоку давнину, в часи Старогрецької цивілізації, яка вирізняється своїми естетичними досягненнями в усвідомленні та втіленні гармонії особистості, елліни висували до краси людини більш глибокі вимоги. На їх погляд гармонія, крім зовнішніх форм (колір очей і волосся, пропорції тіла і привабливість), вимагала від краси наявність і таких людських якостей, як благородство і доброта, витривалість і спритність, різнобічність фізичної досконалості і здатності до творчої діяльності. І не даремно фізичні вправи і їх виконавці надихали скульпторів і художників на створення неперевершених шедеврів світової культури. Таким прикладом є статуя «Дискобол», яка належить різцю старогрецького скульптора Мірона, що увінчала спортивний подвиг спартанця Ехіона – переможця чотирьох Олімпіад. Відмічаючи нерозривний зв'язок естетичного і фізичного виховання, Міжнародним Олімпійським Комітетом у 1906 році було прийнято рішення про включення до програми Олімпійських ігор конкурсів мистецтв. На першому конкурсі мистецтв, який проходив під час V Олімпіади в1912 році у Стокгольмі, були представлені твори живопису, скульптури, літератури і музики. Кожен вид спорту має свою окрасу і неповторність. Особливо на формування естетичних поглядів впливають види спорту, де фізичні вправи виконуються в музичному супроводі: художня гімнастика, фігурне катання, синхронне плавання, акробатика та інші. Використання музики, в свою чергу, підвищує емоційний стан людини, дозволяє їй через рухові дії передати стан своєї душі, настрій, подарувати глядачам мелодію фізичних вправ. Важливо, щоб кожний рух, кожна рухова дія були дзеркалом культури людини. Саме таку культуру дає нам гімнастика – школа рухів. Оволодівши такою школою, ти зможеш проявити естетику рухів і в інших видах фізичних вправ. У 1912 році під час проведення V Олімпіади в Стокгольмі, золота медаль на конкурсі мистецтв у номінації «література» була присуджена «Оді спорту», авторами якої були зазначені Г. Хохрод і М. Ешбах. Але, коли настав час вручення нагород, з’ясувалось, що справжнім автором «Оди спорту» є засновник сучасного олімпійського руху П’єр де Кубертен, який подав свою роботу під псевдонімом. У своєму безсмертному творінні він виклав у образній формі свої погляди на сучасний спорт, його призначення та ідеали. |
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
|
- Правила техніки безпеки під час занять гімнастичними вправами.
Підрахунок ЧСС за 6 с. |
- займайся тільки в спортивній формі та спортивному взутті; - заняття розпочинай обов’язково з розминки; - виконуй вправи тільки на справних гімнастичних приладах; - слідкуй за тим, щоб поверхня приладів була гладкою і чистою, а руки – сухими; - перед виконанням вправ перевір надійність кріплень гімнастичних приладів, закріплення стопорних гвинтів брусів; - у місцях зіскоків зі снарядів поклади гімнастичні мати, слідкуй щоб їх поверхня була рівною; - не виконуй вправи на гімнастичних приладах без учителя та без страховки; - виконуючи стрибки і зіскоки, приземляйся м’яко, на носки, пружинячи присідаючи; - не стій близько до гімнастичного приладу під час виконання вправ іншими учнями, дотримуйся достатнього інтервалу при виконанні вправ потоком; - після заняття прибери спортивний інвентар. Норма 70 – 90 уд. / хв. |
2
|
1
|
1
|
1
|
1
|
1
|
1
|
1
|
4. |
Стройові вправи на місці. |
Чітко виконувати команди. |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
5. |
Різновиди ходьби та бігу. |
Дотримання інтервалу. |
4 |
4 |
4 |
4 |
4 |
4 |
4 |
4 |
6. |
Вправи для розвитку стрибучості.
|
Поточний метод. |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
7. |
Загальнорозвивальні вправи на місці: - для формування правильної постави - у парах. Танцювальні вправи
Підрахунок ЧСС за 6 с. |
Для розминки всієї групи м’язів, та підготовка їх до роботи в основній частині. Опис вправ у картках.
Виконувати під музичний супровід. Контроль фізичного навантаження. |
6
|
6
|
6
|
6
|
6
|
6
|
6
|
6
|
ІІ. |
Основна частина (24 – 25 хвилин) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
8. |
Застосування методу колового тренування. Опорний стрибок через гімнастичного козла способами «зігнувши ноги» і «ноги нарізно». |
Чітко переходити від одного виду занять до іншого. Поточний метод. Забезпечити страховку. |
10 |
7 |
7 |
7 |
|
|
|
|
9. |
Акробатичні вправи та положення, складання їх в комбінацію: стійка плавця, довгий перекид уперед; перекид уперед та назад; стійка на голові; стійка на лопатках; міст; напівшпагат. |
Дотримання правил техніки безпеки, де потрібно забезпечити страховку. |
10 |
7 |
7 |
7 |
7 |
7 |
10 |
8 |
10. |
Лазіння по вертикальному канату. |
Забезпечити страховку. Уміння поєднувати рухи руками та ногами. |
|
6 |
6 |
6 |
|
|
5 |
5 |
11. |
Вправи з рівноваги. В. п. – стійка на носках, руки на пояс – 2 – 3 кроки на носках – поворот кругом, руки в сторони – мах лівою ногою, оплеск у долоні під нею – мах правою ногою, оплеск у долоні під нею – махом лівої (правої) поворот праворуч (ліворуч) на 90 градусів – упор присівши на лівій (правій) – стійка ноги нарізно, руки в сторони – упор присівши на правій (лівій), - поворот праворуч (ліворуч) у положення випаду, руки в сторони – стійка на носках, руки в сторони – 2 – 3 швидких кроки вперед – зіскок вигнувшись – О. с. |
Намагатися зберігати рівновагу. |
|
|
|
|
7 |
7 |
|
|
12. |
Виси та упори: - махи в упорі на паралельних брусах(хлопці); - підтягування на високій та низькій перекладині; - згинання та розгинання рук в упорі лежачи на підлозі, та від гімнастичної лави. |
Підборіддя заносити за перекладину. Руки під прямим кутом. |
|
|
|
|
7 |
7 |
5 |
7 |
13. |
Вправи для розвитку гнучкості. Піднімання тулуба в сід |
В парах. |
4 |
|
|
4 |
|
3 |
4 |
4 |
14. |
Стрибки зі скакалкою Підрахунок ЧСС за 6 с
|
Будь – яким способом Контроль фізичного навантаження. |
|
1 |
1 |
1 |
|
1 |
1 |
1 |
ІІІ. |
Заключна частина (4 – 5 хвилин) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
15. |
Шикування класу в одну шеренгу. Повільний біг, ходьба. Вправи на поновлення дихання. |
Фронтальний метод. |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
16. |
Малорухлива гра «Хвилинка». |
Дотримання правил проведення гри. |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
17. |
Підведення підсумків уроку. |
Виявлення кращих учнів. Подяка учням за роботу на уроці. |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
|
Підрахунок ЧСС за 6 с.
|
Звернути пильну увагу на учнів із пульсом більшим ніж 120 ударів за хвилину. |
|
|
|
|
|
|
|
|
18. |
Домашнє завдання.
|
Виконувати вивчені акробатичні вправи; вправи для розвитку гнучкості, сили; танцювальні вправи. |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
|
|
Разом |
45 |
45 |
45 |
45 |
45 |
45 |
45 |
45 |
Модуль гімнастика 6 клас (2 – й рік вивчення).
Учитель Н. В. Роговенко
Завдання на блок уроків: 1. Повторити правила техніки безпеки під час занять гімнастичними
вправами.
2. Закріпити техніку виконання опорних стрибків через гімнастичного
козла способами «зігнувши ноги» і «ноги нарізно»; акробатичну
комбінацію.
3. Удосконалювати виконання вправ з рівноваги, танцювальні
вправи (дівчата); підтягування на високій перекладині (хлопці) та
низькій (дівчата); лазіння по канату.
4. Виконати контрольні нормативи: підтягування на високій та
низькій перекладині; згинання та розгинання рук в упорі лежачи;
нахил тулуба вперед з положення сидячи; піднімання тулуба в сід
за 30 с.
5.Сприяти розвитку координації рухів, гнучкості, пластичності, сили.
6. Сприяти вихованню колективізму, взаємодопомоги, свідомого
ставлення до занять фізичною культурою.
Місце проведення: спортивна зала.
Обладнання: свисток, секундомір, перекладина, гімнастичні лави, драбинки, палиці, скакалки,
мати, гімнастичний козел, місток.
№ |
Зміст уроків |
Організаційно – методичні вказівки |
Тривалість у хвилинах, № уроків |
|||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
53 |
54 |
55 |
56 |
57 |
58 |
59 |
60 |
|||
І. |
Підготовча частина (14 – 15 хвилин) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1. |
Шикування, привітання, рапорт чергового. Перевірка готовності до уроку. Девіз: «Кожен з нас є будівничим храму, ім’я якому – тіло.» |
В одну шеренгу. «Доброго дня! Доброго здоров’я!» Звернути увагу на зовнішній вигляд учнів. |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
2. |
Повідомлення завдань уроку. |
Мобілізувати на виконання вправ в основній частині. |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
3. |
- Правила техніки безпеки під час занять гімнастичними вправами.
Підрахунок ЧСС за 6 с. |
- займайся тільки в спортивній формі та спортивному взутті; - заняття розпочинай обов’язково з розминки; - виконуй вправи тільки на справних гімнастичних приладах; - слідкуй за тим, щоб поверхня приладів була гладкою і чистою, а руки – сухими; - перед виконанням вправ перевір надійність кріплень гімнастичних приладів, закріплення стопорних гвинтів брусів; - у місцях зіскоків зі снарядів поклади гімнастичні мати, слідкуй щоб їх поверхня була рівною; - не виконуй вправи на гімнастичних приладах без учителя та без страховки; - виконуючи стрибки і зіскоки, приземляйся м’яко, на носки, пружинячи присідаючи; - не стій близько до гімнастичного приладу під час виконання вправ іншими учнями, дотримуйся достатнього інтервалу при виконанні вправ потоком; - після заняття прибери спортивний інвентар. Норма 80 – 100 уд. / хв. |
2
|
1
|
1
|
1
|
1
|
1
|
1
|
1
|
4. |
Стройові вправи на місці. |
Чітко виконувати команди. |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
5. |
Різновиди ходьби та бігу. |
Дотримання інтервалу. |
4 |
4 |
4 |
4 |
4 |
4 |
4 |
4 |
6. |
Вправи для розвитку стрибучості. |
Поточний метод. |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
7. |
Загальнорозвивальні вправи на місці: - з гімнастичною палицею; - зі скакалкою; Танцювальні вправи.
Підрахунок ЧСС за 6 с. |
Для розминки всієї групи м’язів, та підготовка їх до роботи в основній частині. Опис вправ у картках. Виконувати під музичний супровід Контроль фізичного навантаження. |
6
|
6
|
6
|
6
|
6
|
6
|
6
|
6
|
ІІ. |
Основна частина (24 – 25 хвилин) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
8. |
Застосування методу колового тренування. Опорний стрибок через гімнастичного козла способами «зігнувши ноги» і «ноги нарізно». |
Чітко переходити від одного виду занять до іншого. Поточний метод. Забезпечити страховку. |
|
|
6 |
6 |
|
|
7 |
7
|
9. |
Акробатичні вправи та положення, складання їх в комбінацію: стійка плавця, довгий перекид уперед; перекид уперед та назад; стійка на голові; стійка на лопатках; міст; напівшпагат. |
Дотримання правил техніки безпеки, де потрібно забезпечити страховку. |
7 |
8 |
|
|
5
|
6 |
7
|
7
|
10. |
Лазіння по вертикальному канату. |
Забезпечити страховку. Уміння поєднувати рухи руками та ногами. |
|
4 |
|
4 |
|
4 |
|
|
11. |
Вправи з рівноваги. В. п. – стійка на носках, руки на пояс – 2 – 3 кроки на носках – поворот кругом, руки в сторони – мах лівою ногою, оплеск у долоні під нею – мах правою ногою, оплеск у долоні під нею – махом лівої (правої) поворот праворуч (ліворуч) на 90 градусів – упор присівши на лівій (правій) – стійка ноги нарізно, руки в сторони – упор присівши на правій (лівій), - поворот праворуч (ліворуч) у положення випаду, руки в сторони – стійка на носках, руки в сторони – 2 – 3 швидких кроки вперед – зіскок вигнувшись – О. с. |
Намагатися зберігати рівновагу. |
7 |
8 |
4 |
6 |
5 |
6 |
|
|
12. |
Виси та упори: - махи в упорі на паралельних брусах(хлопці); - підтягування на високій та низькій перекладині; - згинання та розгинання рук в упорі лежачи на підлозі, та від гімнастичної лави. |
Руки під прямим кутом, ноги в колінних суглобах не згинати. Підборіддя заносити за перекладину. Руки під прямим кутом. |
|
|
|
4 |
5 |
4 |
|
6 |
13. |
Вправи для розвитку гнучкості. Піднімання тулуба в сід. |
В парах. |
|
4 |
4 |
4 |
|
4 |
|
4 |
14. |
Стрибки зі скакалкою |
В парах. |
|
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
15.
|
Контрольні нормативи: - підтягування на високій та низькій перекладині; - згинання та розгинання рук в упорі лежачи; - нахил тулуба уперед з положення сидячи; - піднімання тулуба в сід за 30 секунд. Підрахунок ЧСС за 6 с
|
Дотримання правил т/б. Стежити за технікою виконання.
Ноги в колінних суглобах не згинати.
Контроль фізичного навантаження. |
10 |
|
10 |
|
9 |
|
10 |
|
ІІІ. |
Заключна частина (4 – 5 хвилин) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
16. |
Шикування класу водну шеренгу. Повільний біг, ходьба. Вправи на поновлення дихання. |
Фронтальний метод. |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
17. |
Малорухлива гра «Хвилинка». |
Дотримання правил проведення гри. |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
18. |
Підведення підсумків уроку. |
Виявлення кращих учнів. Подяка учням за роботу на уроці. |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
|
Підрахунок ЧСС за 6 с.
|
Звернути пильну увагу на учнів із пульсом більшим ніж 120 ударів за хвилину. |
|
|
|
|
|
|
|
|
19. |
Домашнє завдання.
|
Виконувати вивчені акробатичні вправи; вправи для розвитку гнучкості, сили; танцювальні вправи. |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
|
|
Разом |
45 |
45 |
45 |
45 |
45 |
45 |
45 |
45 |