Презентація "Організація та перевірка домашнього завдання"

Про матеріал

Домашня робота – це вид позаурочної навчально – пізнавальної діяльності школярів, нерозривно зв'язаної зі змістом процесу навчання, який здійснюється на уроці і є його логічним продовженням.

Її зміст, тобто елементи знань (конкретні факти, уявлення, поняття,) про об'єкти і явища природи, зв'язки між ними, способи діяльності, що були метою цілеспрямованого оволодіння учнями, складають зміст домашніх завдань…

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Організація та перевірка домашнього завдання. Підготувала: Пристинська Л. О.вчитель фієкультури. Первомайської гімназії №8

Номер слайду 2

В умовах сьогодення, конструюючи урок, учителю доцільно передбачити повний цикл пізнавальних дій учнів від первинного сприйняття об’єктів пізнання, логічного осмислення знань про них, закріплення знань та вмінь, застосування їх у типовій ситуації та при виконанні самостійної роботи у нетиповій ситуації, узагальнення і систематизації. Досвід творчої діяльності формується також через проблемний характер вивчення матеріалу, розв’язання творчих завдань, які потребують самостійного вирішення. У зв’язку з цим доцільно скористатись оптимально визначеними змістом та формою домашніх завдань, виконання яких є логічним завершенням циклу пізнавальних дій учнів.28.12.2021 Сучасна педагогічна наука вважає опитування учнів і перевірку стану виконання домашнього завдання найнеорганізованішою складовою уроку. 

Номер слайду 3

Етап уроку "Організація домашньої роботи”Домашня робота – це вид позаурочної навчально – пізнавальної діяльності школярів, нерозривно зв’язаної зі змістом процесу навчання, який здійснюється на уроці і є його логічним продовженням. Її зміст, тобто елементи знань (конкретні факти, уявлення, поняття,) про об’єкти і явища природи, зв’язки між ними, способи діяльності, що були метою цілеспрямованого оволодіння учнями, складають зміст домашніх завдань…28.12.2021

Номер слайду 4

28.12.2021

Номер слайду 5

28.12.2021

Номер слайду 6

Дидактичні цілі Дидактичні цілі втілюються в домашні навчально-пізнавальні завдання, якіпрогнозуються учителем під час розробки методики уроку, але обов’язково коригуються у процесі проведення уроку.28.12.2021

Номер слайду 7

28.12.2021 Класифікація домашніх завдань за:

Номер слайду 8

28.12.2021 Види домашніх завдань: Комплекс ранкової гімнастики

Номер слайду 9

Способи виконання домашніх завдань визначаються конкретним предметним змістом. Перший – це безпосереднє пізнання показників, що характеризують рівень індивідуального здоров’я людини, за допомогою спостережень, дослідів, практичних робіт, тестування тощо. Другий – опосередковане сприйняття гото­вої інформації з підручників, додаткової літератури, образотворчих засобів наочності – картин, малюнків, а також відео, кінофільмів і телепередач. 28.12.2021

Номер слайду 10

Відповідно ці способи є засобами виконання домашніх завдань. У зв'язку з цим учням пропонуються завдання: стежити за показниками функціонального стану власного організму в різних умовах, щоб розширити і поглибити сформовані поняття (уявлення) або їх конкретизувати. (“Простежте за змінами частоти пульсу в різні години дня, при різних фізичних і емоційних станах”); виконати дослід за певним зразком, щоб закріпити знання про закономірності діяльності організму щоб розширити сформоване поняття й уміння виконувати дослід у нових умовах за аналогією ("Вдома виконайте дослід з визначенням зміни частоти пульсу при дозованому навантаженні – десять присідань, і визначте час, за який відбувається поновлення вихідних показників роботи серця”); виконати практичну роботу, щоб закріпити засвоєні знання й уміння, виконувати дію за зразком (“Визначте антропометричні показники всіх членів своєї родини і запишіть їх у таблицю”); щоб застосувати засвоєні знання та уміння у новій ситуації (“Проведіть оцінку за критеріями раціонального харчування якості обіду в їдальні школи); працювати з підручником з метою повторно усвідомити й осмислити зміст теми уроку (“Прочитайте текст, знайдіть відповідь на запи­тання після тексту, дайте відповідь на них своїми словами”); системати­зувати засвоєні знання і уміння (“Прочитайте текст. Складіть план розповіді і розкажіть його своїми словами”. “Прочитайте текст параграфу. Порівняйте його зміст у формі таблиці зі змістом попереднього параграфу”); працювати з додатковою літературою, щоб розширити, поглибити і конкретизувати засвоєні знання. (“Підберіть вірші, прислів'я, загадки про відношення до здоров’я”. “Прочитайте статтю про дискримінацію людей, хворих на ВІЛ/СНІД у книзі “Люди і СНІД”); працювати з засобами наочності як джерелами знань – картинками, малюнками, насамперед малюнками у підручнику. (“Визначте, які ще фактори, крім фізичного навантаження, впливають на частоту пульсу”); 28.12.2021

Номер слайду 11

28.12.2021

Номер слайду 12

Рівні домашнього завданняобов'язковий мінімум абсолютно зрозуміло і доступно всім тренувальний для тих, хто бажає добре знати предмет творчий добровільно для тих, хто хоче вищі бали Домашні завдання за ступенем індивідуалізаціїЗагальні ДиференційованіІндивідуальніДиференційовані завдання – забезпечують для кожного учня оптимальний характер пізнавальної діяльності у процесі навчальної роботи.28.12.2021

Номер слайду 13

7 клас. Тема: Гімнастика. Обов’язкове домашнє завдання: Продовжувати вести щоденник здоров’я (фізичних навантажень);Скласти комплекс вправ(4-5) для розвитку верхніх кінцівок;Виконати комплекс вправ(4-5) для розвитку сили м’язів тулуба, ніг, рук. Творче завдання (час виконання – один тиждень): Презентація «Фізична культура в моїй сім’ї». Скласти правила на тему: «Здоровий спосіб життя»Підготувати, розучити та демонструвати комплекс вправ на розвиток гнучкості (з елементами акробатики)28.12.2021

Номер слайду 14

Щоденник здоров’я28.12.2021{93296810-A885-4 BE3-A3 E7-6 D5 BEEA58 F35} Дати Назва фізичної вправі або фізичного навантаження. Уроки фізкультурі(ХВ)Підтягування (раз)Зігнання розігнання рук в упорі лежачіПрес за 30 сек. (раз)Стрибки на скакалки за 30 сек (раз)Вправи на витривалість (хв)Вправи на гнучкість (хв) Стрибки у довжину з місця (раз)Стрибки у висоту з місця (раз)Рухливі ігри на свіжому повітрі (хв)Щось своєПонеділок 453х4р   27 575хв  35 хв10 р30  р100  Вівторок  4х7р        плавав 30 хв  Середа 45           Четвер            П’ятниця45          Субота

Номер слайду 15

28.12.2021 Домашнє завдання для підготовки та сприйняття нового матеріалу. Постановка вчителем завдання:“З наступного уроку ми починаємо нову тему. Запишіть конспективно, що вам уже відомо з цієї теми і які питання вас особливо цікавлять”(Готують учнів до самостійного опанування знань під час навчання у вишах, коледжах.)

Номер слайду 16

Планування домашніх завдань. Домашнє завдання повинно бути диференційованим, тобто на любому уроці учням має бути запропоновано хоча б два рівні завдань (репродуктивне та з ускладнюючими елементами). Домашні завдання на протязі вивчення теми бажано задавати в системі повільно наростаючої складності: репродуктивних, пізнавально-пошукових, творчих, пізнавально-практичних. Домашні завдання творчого та пізнавально-практичного характеру бажано пропонувати учням на початку вивчення теми, надати певний час для їх виконання і встановити строки звітності. На початок вивчення теми вчитель може створити план-сітку домашніх завдань, з яким доцільно ознайомити учнів з метою мотивації їх діяльності28.12.2021{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}№ уроку. Репродуктивне домашнє завдання. Домашнє завдання з ускладнюючими елементами Доповіді, презентації Проекти Кількість балів

Номер слайду 17

КОЛИ доцільно повідомляти домашнє завдання учням? Відповідно до логіки навчального процесу можна на початку або в середині уроку. Наприкінці уроку, якщо домашнє завдання є логічним продовженням або завершенням класної роботи. Не допускається подача домашнього завдання під час чи після дзвінка на перерву, після уроків, оскільки воно в повній мірі не фіксується дітьми; учні позбавлені можливості ставити запитання; учитель не встигає пояснити суть завдання.28.12.2021

Номер слайду 18

Якими принципами має керуватися вчитель, підбираючи домашні завдання для учнів?Взаємозв’язку завдань під час уроку і домашніх завдань. Самостійної навчальної діяльності учнів. Конкретизації абстрактного матеріалу. Дозування і диференціації домашніх завдань. СистематичностіСистемностіДоступностіДозування в різних об’ємах допомоги учням у виконанні домашніх завдань шляхом усного інструктажу або надання письмових карток-консультацій. Домашні завдання мають бути регламентовані й узгоджені із завданнями інших шкільних предметів у даному класі.28.12.2021

Номер слайду 19

Інструктаж виконання домашнього завдання буває: повний, стислий, конкретнийпояснити спосіб виконання на прикладах; запропонувати виконати аналогічні завдання на уроці; розглянути найскладніші елементи роботи.28.12.2021

Номер слайду 20

28.12.2021 Поради для  самостійних занять1. Щоб  досягти  успіху, фізичні  вправи  виконуй систематично, не  припиняй під  час  канікул, поступово збільшуй фізичні  навантаження.2. Уважно  слідкуй  за  самопочуттям, веди  щоденник самоконтролю, при  погіршенні  самопочуття, обов’язково звертайся до  лікаря.3. Намагайся бути  на  свіжому  повітрі  протягом 2 -2,5 годин  щоденно – це дуже  корисно.4 Дотримуйся  гігієнічних  вимог.5. Виконуй загартування. Загартування  починають із  провітрювання приміщення в усі  пори  року. Загартування сонцем – на сонці краще перебувати з 9 до 11 годин (обов’язково головний убір). Загартування водою  включає: умивання, обтирання.  Купання та  плавання. Дуже  корисна  процедура загартування -  ходіння босоніж  по  піску  і  траві.  Систематичні  заняття фізичною  культурою і спортом у  поєднанні із  загартуванням зміцнюють здоров’я,  фізично  і  духовно розвивають,  допомагають  запобігати хворобам.

Номер слайду 21

28.12.2021 Яких вимог має дотримуватися вчитель під час організації домашніх завдань?Домашнє завдання повинно відповідати віковим особливостям учнів. Домашнє завдання не повинно вимагати багато часу для виконання. Домашнє завдання повинно бути зрозумілим для кожного учня, тобто всі учні повинні знати, що і як робити. Домашнє завдання тільки тоді досягне мети, коли воно активізує думку учня, спонукає його до самостійної роботи. Тому домашні завдання повинні бути проблемного, творчого характеру, містити елементи новизни й відкривати можливість для прояву самостійності, але доступними для самостійного виконання. Домашнє завдання не досягне мети, якщо не будуть надані вказівки – інструктаж, пояснення, але й навпаки, якщо завдання буде «розжовано» - втратить свій проблемний характер. Домашнє завдання повинно бути доступним для самостійного виконання. Потрібно відмовитися від старого формулювання при наданні домашнього завдання: «Вивчити параграф …, сторінка …». Домашнє завдання повинно бути сформульовано у вигляді запитань, на які учні дають відповідь, підбираючи необхідний матеріал у параграфі підручника, а не завчаючи його текст для переказу в класі.

Номер слайду 22

28.12.2021 Домашні завдання не повинні бути однотипними, необхідно підходити диференційовано при наданні домашнього завдання. Одному учневі (чи групі учнів) дати завдання на складання плану відповіді на конкретне питання, другому – тезисів, третьому – завдання за карткою з пошуком відповіді в тексті підручника, четвертому – складання схеми, п’ятому – складання таблиці, шостому – підготувати цікаве повідомлення з теми, сьомому – підібрати додаткову інформацію з теми тощо. Це підвищує інтерес до предмету, стимулює процес навчання. Домашнє завдання повинно орієнтувати учнів на пошук рішення, на застосування знань з предмета в різних життєвих ситуаціях. Кожне домашнє завдання повинно мати питання для повторення основних тем, розділів програми (установка на повторення раніше вивченого, на здійснення міжпредметних зв'язків). Домашнє завдання має випереджувати його перевірку. За допомогою контролю учитель формує в учнів особистісні якості: охайність, точність, ретельність, відповідальність, старанність, впевненість у своїх можливостях, ініціативність. Домашні завдання з предмету мають бути регламентовані й узгоджені із завданнями інших шкільних предметів у даному класі (врахування обсягу завдань).

Номер слайду 23

Робота з текстовим матеріалом. Розділити зміст тексту на основні смислові частини( скласти план-конспект)Знайти спільне в явищах, що спостерігаються, або об’єктах, що вивчаються (скласти порівняльну таблицю) Наприклад, порівняти поведінку провідників та діелектриків в електричному полі. Визначити головну думку в тексті ( сформулювати її у вигляді закону, теореми, правила) Наприклад, вивід закону всесвітнього тяжіння на базі астрономічних досліджень законів та дії законів Ньютона. Зробити висновок з наведених фактів (скласти тези) Наприклад, визначити основні властивості кристалічних або аморфних тіл. Добрати факти до даного твердження (підготувати коротку доповідь) Наприклад розглянути умови виникнення та використання конкретних видів самостійного газового розряду. Систематизувати факти у визначеній послідовності, або за спільними ознакам (скласти узагальнюючу таблицю) Звичайно такі таблиці складаємо на уроках узагальнюючого повторення, та краще коли учні створюють такі таблиці самі дома, а потім презентують їх на уроці. Можна навіть організувати конкурс на кращу узагальнюючу таблицю. Знайти декілька підходів до розв’язання головної проблеми ( скласти порівняльну схему, підготувати повідомлення)Довести або спростувати конкретне положення (навести доведення або спростування у формі таблиці, схеми, задачі тощо).28.12.2021

Номер слайду 24

Розв'язування задач, вправ При наданні завдань репродуктивного характеру, що є обов’язковим для всіх, наголосити на тих вміннях і навичках, які повинні закріпити учні. Можна вказати ті номери, які є подібними до домашніх і виконувались в класі, як зразок. Також рівень оцінки, яку отримають учні, виконавши ці завдання. При наданні завдань пізнавально-пошукових треба наголосити на тому, що їх виконання дозволить учням застосувати свої знання в більш складних умовах, треба бути зробити більше логічних кроків для розв’язування таких завдань, можливо необхідно буде повторити раніше вивчену тему, або засвоїти деякі додаткові факти, що не входить до обов’язкового для вивчення матеріалу. Також треба вказати рівень оцінки, яку зможуть отримати учні, виконавши ці завдання, наголосити на тому, що вони досягнуть більш високого рівня інтелектуального розвитку завдяки своїй праці.28.12.2021

Номер слайду 25

Методи перевірки домашнього завдання (репродуктивного)Написати приклади або задачі з домашнього завдання на окремих картках і запропонувати розв’язати їх окремим учням самостійно по пам’яті, виділивши для цього індивідуальні місця в класі, наприклад, перші або остання парти. Диктанти на знання основних формул(законів, правил), або тести з одним варіантом відповіді. Такі форми роботи можна проводити фронтально, застосовувати самоперевірку, або взаємоперевірку. Захист домашньої роботи – домашнє завдання розв’язують на дошці окремі учні, коментують свої рішення, а учні класу мають виконати такі функції: перевірити правильність виконання, порівнявши зі своїм розв’язанням, та оцінити коментар, можливо, доповнити або виправити його. Перевірка за готовим зразком – зразок правильного рішення записують на дошці окремі учні після перевірки вчителя, або зразок надає сам вчитель (можна використати проектор). Учням пропонується знайти помилки, яких вони припустилися, виправити їх, зробити самооцінку, можливо коментування помилок та їх аналіз. Виправлення помилок, що спеціально допущені у зразку, або заповнення пропусків, що зроблені у зразку. Такий вид перевірки можна навіть віднести до творчого, а доступний він і слабким учням – це дозволяє підвищити їх рівень самооцінки та розвивати пізнавальний інтерес до навчання в цілому.28.12.2021

Номер слайду 26

Методи перевірки домашнього завдання (пізнавально-пошукового, творчого, пізнавально-практичного)Захист домашньої роботи у вигляді презентації або виступу. Підготовка та показ учнями простих демонстрацій. Використання складених учнями самостійних робіт, тестів для перевірки знань однокласників.28.12.2021

Номер слайду 27

Пам'ятка для вчителяурізноманітнювати домашні завдання використовувати диференційовані домашні завдання використовувати завдання творчого характеру не перевантажувати учнів обсягом домашніх завдань чітко планувати матеріал для домашнього завдання упевнитися, що всі учні зрозуміли домашнє завдання на уроці вчити учнів техніки й методів навчання, а додому задавати завдання на закріплення вміння застосовувати ці техніки й методи давати домашнє завдання, якщо переконані, що зможете знайти час на уроці для перевірки й оцінювання виконання завдання, тому плануючи наступний урок, не забувати про перевірку домашнього завдання не бути переконаним, що всі учні обов'язково виконають домашнє завдання28.12.2021

Номер слайду 28

Дякую за увагу!!!28.12.2021

Номер слайду 29

Література. Бальсевич В. К. Фізична підготовка в системі виховання здорового способу життя / В. К. Бальсевич // Теорія і методика фізичної культури. – 1990. - № 1. – С.22-26. Дистанційна освіта в сучасній освітній діяльності / Освітній портал [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://mon.gov.ua/storage/app/media/zagalna%20serednya/metodichni%20recomendazii/2020/metodichni%20recomendazii-dustanciyna%20osvita-2020.pdf Лист МОН № 1/9-651 від 29.10.21 рокуhttps://osvita.ua/school/85156/ - Домашні завдання у школі: роз’яснення освітнього омбудсменаhttps://naurok.com.ua/shema-sistem-domashnih-zavdan-z-fizichno-kulturi-dlya-uchniv-5-11-klasiv-40923.htmlhttp://dpl.in.ua/images/atestacia/2018rik/pavluk/portfoliopdfhttps://eo.gov.ua/yakymy-maiut-buty-domashni-zavdannia-u-shkoli/2021/12/03/ 28.12.2021

pptx
Додано
16 лютого 2022
Переглядів
4526
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку