Урок " Волейбол. Нападаючий удар"

Про матеріал
Розробка уроку для вивчення та закріплення нападаючого удару в волейболі. Також можно використовувати для гурткової роботи.
Перегляд файлу

 

 

 

 

ПЛАН – КОНСПЕКТ

 УРОКУ ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ

ДЛЯ УЧНІВ 9 КЛАСУ

 

 

 

 

 

 

 

ТЕМА УРОКУ:

 

 «ВОЛЕЙБОЛ. ПРЯМИЙ НАПАДАЮЧИЙ УДАР»

 

 

 

 

 

 

 

 

Розроблений вчителем фізичного виховання спеціалізованої загальноосвітньої школи №24 Шевченківського району м. Києва

Степанюк Світланою Михайлівною

 

 

 

 

 

 

 

 

 


План – конспект

 уроку фізичної культури

для учнів 9 класу

 

 

Тема уроку :  «Волейбол. Прямий нападаючий удар»

 

Завдання уроку:

 

         1.Сприяти вихованню інтересу та звички до регулярних занять фізичними вправами та виховувати морально-вольові якості – впевненості в своїх силах, колективізму, відповідальності, організованості, вмінню долати труднощі.

                                  

                              2. Навчати прямому нападаючому удару.

                        

                              3. Удосконалювати навички в прийомах та передачах м’яча двома руками знизу і зверху.    

 

          4. Сприяти розвитку спритності, швидкості шляхом виконання спеціальних вправ.

 

Інвентар: сітка волейбольна, волейбольнi м'ячі, фішки.

 

Місце проведення: спортивний зал гімназії « Діалог»

 

№ п/п

Зміст уроку

Дозуван-ня

Організаційно-методичні вказівки

Підготовча частина 12 -15 хв

 

  1.  

Шикування, рапорт, привітання, повідомлення завдань уроку

1-2 хв.

В одну шеренгу за зростом, пряма постава

  1.  

Правила техники безпеки під час занять волейболом.

1 хв.

Тримати дистанцію, зоровий контроль за м’ячем

  1.  

Замірювання ЧСС за 10 сек

25-30 сек

 

  1.  

Ходьба.

8-10 м

 

У колоні по од­ному, дистанція  - 1,5м. Метод фронтальний

 

  1.  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7.

 

 

 

 

 

 

8.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

9.

 

 

10.

 

 

 

1.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6.

 

 

 

 

 

 

 

 

Біг у чергуванні з ходьбою та загальнорозвиваючими вправами в русі:

- біг;

 

 

 

 

- біг  приставним кроком правим і лівим боком;

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- біг;

 

- біг з високим підніманням стегна;

 

 

 

 

 

 

- біг з закиданням гомілки назад, руки позаду схресно

 

 

 

  - ходьба, руки за спиною

 

 

 -  В. п. – права рука вгору.

На кожний крок почергово відведення рук назад;

 

 

 

- на кожний крок колові рухи прямими руками вперед і  назад;

 

 

- в.п. – руки зігнути в ліктьових суглобах, пальці в «замок». Колові рухи в променево-зап’ястних суглобах: вперед, назад, у боковій плоскості;

 

- в.п.- руки вниз назовні.

Згинання і розгинання пальців рук.

 -  в.п. – присід руки за голову, стрибки.

 

 

 

 

 

 

Загальнорозвиваючи вправи на місці:

а) в.п. – упор стоячи, ноги нарізно.

1- крок правою рукою вперед;

2- крок лівою рукою вперед;

3- крок првою рукою вперед;

4- крок лівою рукою вперед.

5- зігнути руки в ліктьових суглобах;

6- упор лежачи;

7-10- почергові кроки руками у вихідне положення;

 

б) в.п. – стійка ноги нарізно правою, руки на підлозі.

1-4 - пружні покачування;

5-8 -та ж вправа зі зміною положення ніг;

 

в) в.п.- стоячи спиною до гімнастичной стінки, ноги нарізно, руки хватом за рейку на рівні з головою

1-4- прогнунутися в поясничному відділі;

5-6- пружні рухи;

7-8- в.п.

 

Вправи на розслаблення:

- В.п.- стійка ноги нарізно.

1-4 - нахил вперед.

Ходьба.

Перешикування з 1 шеренги в 2

 

 

Вправи для розвитку швидкості:

  • «човниковий» біг;

 

 

 

 

  • «човниковий» біг з просуванням спиною вперед;

 

 

  • з положення упору лежачи.

 

 

 

 

 

 

Ходьба

 

 

Замірювання ЧСС за 10 сек.

 

Основна частина

 

Вправи дя удосконалення передач і прийому мяча зверху двома зверху:

 

- передача м’яча над собою

 

 

 

 

 

 

 

- передача і прийом м'яча в парах;

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

-  верхня передача  і прийом м'яча з додатковим підкіданням вгору.

 

 

 

 

 

 

Вправи для оволодіння технікою виконання нападаючого удару:

 

- удар по м’ячу після відскоку від підлоги;

 

 

 

 

 

  - удар по м’ячу, який знаходиться у витянутій лівій руці на рівні з головою.

 

 

 

 

 

Підготовчі вправи для розбігу перед нападаючим ударом:

- з одного кроку;

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- з двух кроків;

 

 

 

 

 

 

 

- з трьох кроків.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Перешикування.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Навчальна гра з використанням нападаючого удару

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Навчальна гра

4–5 хв

 

 

8-10 м

 

 

 

 

по 8-10 р

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

8-10 м

 

8-10 м

 

 

 

 

 

 

 

8-10 м

 

 

 

 

45 сек - 1 хв

 

по 10 р

 

 

 

 

 

по 10 р

 

 

 

30–45 сек

 

 

 

 

 

10–12 р

 

 

18-20 р

 

 

 

 

 

 

 

3–4 хв

 

6 р

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

по 8-10 р

 

 

 

 

 

8- 10 р

 

 

 

 

 

 

 

 

     3–4 р

 

 

 

 

 

 

 

2–3 хв

По 1 р

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1 хв

 

 

20–30 сек

 

25-27 хв

 

 

 

5–7 хв

 

2 хв

 

 

 

 

 

 

 

2–3 хв

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1–2 хв

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1 хв

 

 

 

 

 

 

2 хв

 

 

 

 

 

 

 

3 хв

 

2-3 р

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2-3 р

 

 

 

 

 

 

 

2-3 р

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

30 сек

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5–7 хв

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7–9 хв

 

 

 

Темп повільний, постановка ніг  перекатом з п'ятки на носок

 

Зміна положення за зоровим сигналом ( рука вгору- пересування правим боком, рука вниз- лівим боком)

Ноги в колінних суглобах зігнуті, одна нога не підсікає іншу, руки знаходяться на рівні з поясничним відділом, великі пальці направлені на тулуб учня. Кроки робити широкими, не підстрибуючи вгору.

 

Темп повільний

 

З невеликим просуванням вперед, руки вперед зігнуті в ліктьовому суглобі. Не відхилятися назад, ноги піднімаються до прямого кута.

 

Приземлення на носок. Не «завалюватися» на всю ступню. До торкання пятами долонь

 

До відновлення дихання

 

 

Зі  зміною положення рук на кожний широкий крок, пальці в кулак, крок широкий з п’ятки, відведення рук до упору.

 

Амплітуда максимальна. Крок широкий. Темп повільний

 

Амплітуда максимальна

 

 

 

 

 

Темп швидкий

 

 

Тулуб тримати рівно, представити, що над головою підвішений м’яч.

Для менш підготовлених дітей руки на колінах

 

 

 

 

Вправа виконується до упору лежачи;

 

 

Старатися в упорі стоячи не згинати ноги в колінних суглобах. В упорі лежачи не прогинатися в поясничному відділі.

 

 

Вправа виконується обережно.

 

 

 

 

метод фронтальний. Під час нахилу дивитися назад, руки в ліктьових суглобах випрямити. П'ятки ніг торкаються гімнастичной стінки

 

 

 

Спину округлити, руки вільно опущені до низу

 

В колоні

За розподілом

 

 

 

 

Метод груповий. Темп максимальний

 

 

 

До першої, другої линії спиною вперед, назад обличчям вперед

 

 

По першому сигналу учні виконують упор присівши, упор лежачи, по другому сигналу встають, роблять прискорення

 

До відновлення дихання

 

 

Стоячи в шерензі

 

 

 

 

 

 

 

Метод фронтальний

Вправа виконується з в.п. стійка ноги нарізно. Права нога злегка попереду.

М'яч підкидається на відстань 1,5 м

 

Одна шеренга кладе м’ячі.

Проводиться у формі гри: яка пара без помилок (падіння м'яча , використання любих прийомів крім верхніх) виконає 20 передач. Оцінити кращу пару серед хлопчиків і серед дівчаток;

 

М’яч  підкидається над собою. Потім виконується передача партнеру, котрий виконує передачу над собою, а потім передає м'яч партнеру.

 

 

Друга шеренга бере м'ячі.

Фронтальний метод.

 

М’яч  злегка підкидається вгору і удар виконують по м'ячу  зверху - вниз за 1-2 від учня. Рука, яка б’є по м’ячу – пряма.

 

Друга шеренга кладе  м'ячі.

Рука перед ударом    відпускає м’яч. Учні направляють м'яч за 1-1,5 м від партнерів. М'яч накривається пальцями зверху.

 

 

Права нога попереду, ліва позаду. Ліва нога робить широкий крок вперед з п’ятки. Руки відводяться назад, приставляється права нога, руки рухаються вперед, стрибок вгору, приземлення на місце виконання стрибка.

 

Права нога позаду, крок правою, крок лівою з п’ятки. Руки відводяться назад. Приставити праву ногу, стрибок вгору з імітацією нападаючого удару.

 

Права нога попереду, ліва позаду. Ліва нога робить широкий крок вперед з п’ятки. Після двох кроків, руки відводяться назад, приставляється права нога, руки рухаються вперед, стрибок вгору, приземлення на місце виконання стрибка.

 

 

 

 

 

 

Учні протилежної команди розміщуються на 1 половині поля: хлопці попереду, дівчата позаду.

 

 

З 4 зони вчитель виконує передачу в зону 3. Перший учень з колони виходить на м’яч і виконує нападаючий удар. Якщо учень виконав нападаючий удар правильно і м’яч перейшов на сторону суперника, учні протилежної команди стараються розіграти між собою м'яч і відправити на протилежну сторону. Гра  закінчуться, коли всі учні однієй команди виконають по 1 нападаючому удару. Виграє та команда, яка більше набрала очків.

 

На майданчику по 6 гравців: 3 дівчинки та 3 хлопчика.Заміна відбувається під час переходу з 6 зони учень виходить з гри. На його  місце в 6 зону встає

запасний. Виконувати під час гри не менш 2-3 торкань.

Команда отримує додатково очко, якщо використує нападаючий удар

 

 

Заключна частина

4–5 хв

 

1.

2.

3.

4.

5.

Шикування в 1 шеренгу

Вправи на релаксацію:

  • біг;

-    ходьба;

  • в. п.- стійка ноги нарізно, руки вгору.

Почергове розслаблення рук в променево- запястних, ліктьових плечових суглобах

 

 

1- 1.5 хв

 

10-12 м

2 р

По команді: » В одну шеренгу, ставай!»

В колоні. дистанція 1.5 м

Темп повільний

В шерензі

По закінченню вправи, плечі

опускаються донизу.

6.

 

7.

 

 

8.

Замірювання пульсу за 10 сек

 

Підведення підсумків уроку, виставлення оцінок

 

 Домашнє завдання

25-30 сек

 

 

1 хв

 

30 сек

 

 

 

Згинання та розгинання рук в упорі лежачи максимальне число разів

 

1

 

doc
Додано
3 грудня 2022
Переглядів
1392
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку