План-конспект уроку №
з фізичної культури для 11-го класу.
Модуль волейбол.
Дата:
Тема уроку : «Повторення та вдосконалення технічних навичок і вмінь з волейболу».
Мета: 1. Сприяти розвитку технічної досконалості.
2. Навчити координувати дії під час нападу та захисту.
3. Виховувати організованість та здібність швидко приймати рішення.
4. Формувати усвідомлену індивідуальну установку на необхідність розвивати свої фізичні якості.
Завдання: 1. Повторити техніку виконання передачі м’яча двома руками зверху та
знизу.
2. Закріпити техніку виконання верхньої та нижньої прямої подачі.
3. Сприяти розвитку координації рухів.
Місце проведення: спортзал
Інвентар: свисток, секундомір, волейбольні м’ячі
№ п/п |
Зміст уроку |
Дозування |
Організаційно – методичні вказівки |
|||
Підготовча частина уроку (12хв.) |
||||||
1. |
Шикування учнів. Вимірювання ЧСС. |
10’’ |
В одну шеренгу. Норма 10-15 ударів за 10 сек. Звернути увагу на учнів з підвищеним пульсом. |
|||
2. |
Повідомлення завдань уроку. |
50’’ |
Фронтальний метод, Звернути увагу на форму , взуття та зовнішній вигляд. |
|||
3 |
Теоретичні відомості: Техніка безпеки і правила гри у волейбол. Бесіда про запобігання травматизму на уроках волейболу. |
1’ |
Правила поведінки під час роботи з м’ячем в парах та під час навчальної гри. |
|||
4. |
Стройові вправи на місці.
|
30’’ |
Фронтальний метод. Звернути увагу на правильність виконання. |
|||
5. |
Вправи для формування правильної постави та профілактики плоскостопості. А) Ходьба та її різновиди : - на носках, руки на пояс; - на п`ятках, руки за голову; - з перекатом з п`ятки на носок; - на зовнішній та внутрішній стороні стопи; - у присіді. |
1’ |
В колону по одному; Дистанція 1,5- 2 метри.
Слідкувати за правильною поставою. |
|||
|
Б) ЗРВ в русі: І. В. п.- руки в «замок» перед грудьми 1- руки вперед; 2-в.п. 3- руки вгору; 4-в.п. ІІ. В. п. – руки в сторони, долоні зігнуті в кулаки. 1-4 кругові оберти зап’ястям вперед; 5-8 кругову оберти назад. ІІІ. В. п. – руки в сторони, долоні зігнуті в кулаки. 1-4 кругові оберти ліктем вперед; 5-8 кругову оберти назад. IV В. п. – руки в сторони, долоні зігнуті в кулаки. 1-4 кругові оберти плечима вперед; 5-8 кругову оберти назад. V. В. п. – руки в сторони, долоні зігнуті в кулаки. 1-4 кругові оберти прямими руками вперед; 5-8 кругову оберти назад. VI. В. п. – права рука в горі , ліва внизу,на кожен крок зміна положення рук ривками. VII. Ходьба з випадами на кожен крок вперед. VIIІ. Нахил тулуба вперед , руками торкнутись носка кросівок, на кожен крок нахил. |
3 – 4 р.
3 – 4 р.
3 – 4 р.
3 – 4 р.
3 – 4 р.
3 – 4 р.
3 – 4 р. |
Темп рівномірний.
Вправи виконуються з максимальною амплітудою.
Спина рівна, голову не опускати.
Пружинні рухи.
Ноги прямі, в колінах не згинати під час виконання. Темп середній. |
|||
В) Різновиди бігу : - повільний; - приставним кроком правим та лівим боком; - біг з високим підніманням колін; - біг з закиданням гомілки назад; - спиною вперед. Г) Вправи на відновлення дихання: 1-2 - руки через сторони вгору – вдих; 3-4 – руки через сторони вниз – видих. Перешикування з колони по 1 в колону по 2. |
4 - 5’
10 12м 10-12м 10-12м 10-12м
5-6 р. |
В колону по одному; Дистанція 1,5- 2 метри. |
||||
Вдихаємо носом, видихаємо ротом. Слідкувати за правильність виконання. Інтервал 2 – 3 метри. |
||||||
|
Д) Спеціальні вправи волейболіста : - імітація прийому м’яча двома руками знизу; - імітація прийому та передач м’яча зверху; - імітація нападаючого удару;
- імітація блокування м’яча. |
5-6р. 5-6р. 5-6р. 5-6р. |
Фронтальний метод. Правильне положення пальців, зап’ястя, рук. Темп виконання повільний.
Відстань між партнерами 2-3 метри.
|
|||
|
|
|
|
|
|
|
Основна частина уроку (28хв) |
||||||
1. |
Повторити техніку виконання передачі м’яча двома рука зверху: - прийом та передача м’яча над собою;
- передача м’яча в парах після підкидання над собою ;
- передача м’яча після повороту. |
5 - 6’
|
Звернути увагу на одночасний рух ніг та рук
Спину трішки прогнути. М’яч приймати на рівні очей. Випрямлення рук повне. Ноги зігнуті. |
|||
2. |
Закріпити техніку виконання прийому м’яча двома руками знизу: - імітація; - передача м’яча перед собою;
- прийом-передача після його підкидання партнером; - Передача м’яча в парах в русі та через сітку. |
5 - 6’ |
Ноги зігнуті. Своєчасний вихід на м’яч із зупинкою.
Постійно слідкувати за траєкторією польоту м’яча. |
|||
3. |
Удосконалення техніки верхньої та нижньої прямої подачі: - виконання стійки; - нижня пряма подача м’яча партнеру 5-6м; - верхня пряма подача м’яча партнеру 5-6м;
- подача м’яча партнеру через сітку 5-6м;
|
5 - 6’ |
В. п. – ноги ледь зігнуті в колінах, ліва (права) нога вперед, тулуб трохи нахилений вперед, м'яч на долоні лівої (правої) руки. На рахунок «раз» - зі стійки скинути руку в положення замаху; на рахунок «два» - підкидання м'яча; на рахунок «три» - удар.
|
|||
4. |
Навчальна гра за спрощеними правилами. |
13’ |
Змагальний, ігровий метод; Звернути увагу на взаємодії гравців. |
|||
Заключна частина уроку (5хв) |
||||||
1. |
Шикування учнів. Вправи для відновлення.
Вимірювання ЧСС. |
1 - 2’ |
В одну шеренгу, фронтальний метод. руки вгору – вдих, руки вниз – видих. Норма 14-16 ударів за 10 сек. Звернути увагу на учнів з підвищеним пульсом. |
|||
|
|
|
|
|||
2. |
Підбиття підсумків уроку.
|
2 - 3’ |
Оцінювання учнів |
|||
3. |
Домашнє завдання: повторити правила суддівства гри волейбол; виконувати комплекс вправ для зміцнення м’язів рук.
|
30’’ |
Індивідуальний метод. |
|||
4. |
Організований вихід із залу. |
30’’ |
в колону по одному. |
|||