Урок "Володимир Лучук «Дикий мак»"

Про матеріал
Розробка уроку. Володимир Лучук «Дикий мак» Мета: навчати учнів читати вдумливо і виразно, усвідомлювати зміст прочитаного, розмірковувати, придивлятися, прислухатися до звучання художнього слова; розвивати мовлення учнів, естетичний смак; прищеплювати любов до художнього слова.
Перегляд файлу

. Володимир Лучук «Дикий мак»

Мета: навчати учнів читати вдумливо і виразно, усвідомлювати зміст прочитаного, розмірковувати, придивлятися, прислухатися до звучання художнього слова; розвивати мовлення учнів, естетичний смак; прищеплювати любов до художнього слова.

Хід уроку

I.     ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II.    МОВЛЕННЄВА РОЗМИНКА

1.    Гра «Дощик». Робота над скоромовкою

Діти читають хором:

•   Накрапає дощ (тихо);

•   Дощ сильнішає (голосніше);

•   Злива (голосно);

•   Дощ слабшає (тихіше);

•   Дощ припинився (читання припиняється).

Заболіло горло в горили — Бо горила багато говорила.

2.    Читай чітко, весело!

— Гей, Федької — Питають люди, — Чом заліз

У кропиву ти?

— А тому, що З дідусем Ми на пасіку Ідем.

Там такі кусючі бджоли — Гірш, ніж лікарські уколи. Нажалю своє тут тіло, щоб не так Од бджіл Болілої

К. Дяченко

III.   ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

— Прочитайте, як ви замінили рядками з «Білого» віртпа подані речення (с. 78).

IV.   МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

— Відгадайте загадку.

• Я крилатий і пухнастий, Золотистий і смугастий, Над лужком танок веду. Дзвінко, весело гуду. (Джміль)

—  Сьогодні ми поринемо в таємниці художніх творів. Під час читання розмірковуйте, уявляйте, придивляйтеся, прислухайтеся.

V.    СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1.    Гра «Бджілки». Самостійне напівголосне читання тексту про джмеля (с. 79)

— Які звуки та образи виникли у вашій уяві?

—  Який це звук — оксамитовий? Пригадайте, яка на дотик тканина оксамит. Цю ознаку перенесено на звук. Переносне значення слова оксамитовий — приємний, м'який.

— Які з виділених слів допомогли вам побачити джмеля? Опишіть його.

Фізкультхвилинка

Плів павутинку павучок — І заболів йому бочок. Встанем разом на хвилинку Й проведем фізкультхвилинку. Руки вгору, руки вниз. Вліво, вправо повернись. Сіли — встали, сіли — встали, Кошенята заплигали, У долоньки заплескали І за парти посідали.

2.    Опрацювання вірша В. Лучука «Дикий мак» (с 79-80)

1)    Робота над загадками.

—  Відгадайте загадки і дізнайтеся, які квіти вибрав джміль. Знайдіть їх на малюнку.

•   Наче сонця серединка,                                 •   Запалали в чистім полі

Пелюстків біла хустинка.                                   Квіти гарні, всі червоні.

Знає бджілка і мурашка,                                   То палає влітку так

Що звуть квіточку... {ромашка).                        Польовий червоний... (мак).

2)    Гра «Рибки». Самостійне мовчазне читання вірша учнями.

— Поміркуйте, як треба читати вірш.

— Спробуйте передати голосом, що маку стало соромно.

3)    Виразне читання вірша учнями.

—  Як ви гадаєте, чому мак хотів підслухати розмову?

— Оберіть відповідь:

а) був занадто цікавий;

б) був невихований.

—  Чому мак почервонів?

—  Знайдіть у вірші риму.

3.    Опрацювання тексту Зірки Мензатюк «Мак» (с. 79-80)

1)    Виразне читання тексту вчителем.

— Які картини поставали у вашій уяві під час слухання тексту?

2)    Виразне читання тексту учнями.

— Як ви вважаєте, чи звертається письменниця до вас?

— Що вам захотілося зробити, запам'ятати?

— Які образи квітки маку створено у прочитаних вами текстах?

— Закінчіть думку: «Мак хотів підслухати таємницю і від сорому...».

VI.  Підсумок уроку.

— Що нового дізналися на сьогоднішньому уроці?

— Що було найбільш: цікавим?

— Чого вас навчає текст Зірки Мензатюк «Мак»?

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Вивчити напам'ять вірш «Дикий мак».

 

docx
Додано
14 березня 2023
Переглядів
377
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку