25 червня о 17:00Вебінар: Онлайн-тести: цікава форма роботи на інтегрованому уроці

Урок Волт Вітмен(1819-1892).Життєвий і творчий шлях письменника. Вітмен – американський поет- новатор. Збірка «Листя трави», її провідні теми й мотиви . Звернення до вільного ві

Про матеріал
На уроці вчитель знайомить учнів з різними підходами до вивчення творчості В.Вітмена. Учні аналізують поезію за схемою,виразно читають вірші,знайомляться з презентацією про відомого американського поета.
Перегляд файлу

Волт  Вітмен(1819-1892).Життєвий і творчий шлях письменника.

Вітмен – американський поет- новатор. Збірка «Листя трави»,  її провідні теми й мотиви . Звернення  до вільного вірша (верлібру)      

                

                                                                           Урок зарубіжної літератури

                                                                          у 10 класі (нова програма).

                                                                          Розробила вчитель методист                

                                                                         зарубіжної літератури

                                                                          КЗ «Устинівське НВО                                                                                                                                                                                                                            

                                                                          «Загальноосвітня  школа І_ІІІ

                                                                          ступенів» Корніченко Т.А.  

 

 

 

 

                                                Устинівка-2019

 

Тема уроку:  « Волт  Вітмен(1819-1892).Життєвий і творчий шлях письменника.

Вітмен – американський поет- новатор. Збірка «Листя трави»,  її провідні теми й мотиви . Звернення  до вільного вірша (верлібру)»                       

Мета уроку:

-показати місце В.Вітмена  в літературному процесі США його вплив на світову та українську поезію;

- розкрити світобачення митця ;

-познайомити з особливостями збірки «Листя трави», її зв’язком з історією та життям Америки;

-розвивати предметні компетентності , визначати тематику, проблематику, композицію збірки «Листя трави»;

-визначати особливості образу ліричного героя;

-навчити  розуміти  символи , які є у збірці;

-познайомити з теоретичним матеріалом з літератури- верлібр , його застосуванням  у збірці Вітмена;

-розвивати вміння риторичного читання поезії , аналізу віршів поета.

Обладнання :портрет Вітмена, епіграф «Тільки сліпий не побачить , який дорогоцінний подарунок ваші «Листя трави».Мудрістю і талантом вони вищі й оригінальніші за все, шо досі народжувала Америка.»(Ральф Волдо Емерсон, американський поет і філософ ), 2 презентації ,словник уроку (романтизм,філософія,верлібр),схема «Символіка трави у збірці».

 Літературний диктант- практикум, підручник «Зарубіжна література.10 клас».Автор О.Ісаєва.

 

                                            Хід уроку

І. Організаційний момент. Сповіщення теми та завдань уроку.

ІІ. Перевірка домашнього завдання .Читання поезії Ф. Тютчева, І. Фета.

ІІІ.Слово вчителя про письмеників , поетів  романтиків США і Вітмена.

 

ІV.Літературний диктант –практикум «Романтизм у США».

1.Вкажіть ,на які періоди ділиться романтизм в США?

2.Хто з представників романтизму вам відомий?

3.»Той , що виходить за межі»-це напрям філософії, який називається…

4.Всі письменники романтики США  боролись проти…

V. Перевірка  диктанта  -практикуму (відповіді 4-6 учнів).

Робота зі словником уроку 

 VІ . Перегляд презентації «Романтизм  у США», коментування її учнями, вчителем. Музичне  оформлення- оркестр П .Моріа «Плач вітру».

VІІ . Перегляд слайдів  презентації «Волт Вітмен», запис основних положень по збірці «Листя трави».  Музичне оформлення –оркестр П. Моріа «Голубка».

VІІІ . Робота  над текстами  поезій , які є в підручнику та їх аналіз по схемі.

Схема  аналізу поезій

  • Тема твору(про що розповідається в  поезії).
  • Ідея твору (головна думка).
  • Образи (ліричний герой, поет, природа, місто…).
  • Художні особливості  поезії (епітети, метафори, олюднення, порівняння,  повтори, емоційна лексика, протиставлення ,символіка, асоціації, рима, ритм…)

      -Розуміння поезії слухачем, читцем твору, власні думки про значення поезії,   ,її важливість, емоційний вплив на людей.

У класі аналізуються поезії «Пісня про себе», «Листя трави», фрагменти яких є в презентації, та підручнику.

Бесіда.1.Що ми взнаємо з поезій про поета, про його країну, про його мрії?

           2.Які складності є для розуміння його поезії?

           3.Які порівняння вам запамятались?

           4.Чи можна назвати поезію Вітмена ,присвяченою місту і людям , які живуть в ньому?

           5.Яка роль природи  в поезіях , чому природа може бути доброю і злою?

           6.Хто є авторитетом для поета в житті, чому?

Розповідь вчителя  про особистість в історії США  презедента Авраама Лінкольна та його вплив на В. Вітмена.

ІХ. Робота над схемою «Збірка  «Листя трави»(1855)»

На дошці прикріплено під словами «Символіка трави» 5 листків,  на яких  написи :

-символ оптимізму, надії;

-символ нової батьківщини;

-символ молодості, зародження життя;

-символ демократії, національної свідомості, расової належності ,соціального становища;

-символ невмирущого життя.

Бесіда .1Як використав поет дану символіку для розкриття ідей поетичних творів?

2.Чи можна назвати збірку поета –новим відкриттям у філософії?

3.Як ви розумієте образи творів, чи є присутнім образ автора?

4.Як використання верлібру вплинуло на розуміння творів?

Х. Самостійна робота учнів. Стаття підручника про верлібр.

ХІ. Слово вчителя про продовжувачів  В. Вітмена в літературі світу та України,

про його значення для розвитку літератури як мистецтва слова.

ХІІ. Висновки учнів  в кінці  уроку.

-ознайомились з творчістю та творчим методом Вітмена ;

-навчились аналізувати новаторську поезію, передавати свій емоційний стан під час читання віршів;

- поглибили поетичну грамотність , ознайомившись  новими поняттями з теорії літератури.

ХІІІ. Підсумки. Оцінювання  роботи учнів на уроці .

ХІІІІ. Домашнє завдання .Створити сенкан про Вітмена. Готуємось до тематичної атестації, сторінка 117 підручника.  

 

 

docx
Додано
3 квітня
Переглядів
114
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку