Урок "Восени пахне яблуками"

Про матеріал
Збагачувати знання дітей про творчість В.О. Сухомлинського; формувати уміння аналізувати прозові твори; вчити учнів захоплюватися красою природи; розвивати уяву, фантазію, зв`язне мовлення; виховувати любов до природи, до рідного краю.
Перегляд файлу

 

В. О. Сухомлинський

«Восени пахне яблуками»

 

Урок з позакласного читання

                    для учнів 4 класу

 

 

 

 

Тема:  В.О. Сухомлинський « Восени пахне яблуками.» 

Мета:Збагачувати знання дітей про творчість В.О. Сухомлинського; формувати уміння аналізувати прозові твори; вчити учнів захоплюватися красою природи; розвивати уяву, фантазію, зв`язне мовлення; виховувати любов до природи, до рідного краю.

Обладнання:  ІКТ, наочність до вправ: «Очікування», «Зоряна година»,   «Сенкан»,   «Незакінчене речення», лепбуки, портрет В.О. Сухомлинського, «Довідкове бюро», репродукція картини К. Білокур «Богданівські яблука», скоромовка, чистомовка, «Чарівна скринька». 

Тип уроку. Комбінований урок

 

 

 

 

 Епіграф:                                                                   « Я проведу вас, діти,

                                                                                                    в гарну країну… »

В.О. Сухомлинський

 

Хід урок

І. Організація класу. Привітання.

  • Я вітаюсь з сонечком!
  • Здрастуй, золоте!
  • Я вітаюсь із хмаринкою!
  • Хай вона пливе!
  • Я вітаюсь із сніжком!
  • Сипся, мов з відра!
  • З гостями вітаємось,

зичимо добра!

  • Доброго дня!

Вчитель.   -  Доброго дня!

                    - Сьогодні 11 грудня, вівторок, на вулиці зима, а в нашій школі   

                      тепло і затишно, тож розпочинаємо урок літературного читання.

Правила.   - А які правила уроку ми повинні пам`ятати?

                     Піднятої руки, регламент, бути толерартними, вимкнути мобільні            

                     телефони, уміння слухати і чути…

                   - А навіщо нам правила?

               - Тож починаємо!

ІІ. Актуалізація опорних знань

  1. Мовленнєва розминка

а) Вправи на розвиток дихання:

    «Задми свічку»

    «Понюхай квіточку»

    «Пий чай з блюдця»

    «Подми на кульбабку»

    «Насос»

    «Годинник»

б) Робота над чистомовкою

    Ок – ок – ок – тихо падає сніжок.

    Ло – ло – ло – все подвір`я замело.

    Оз – оз – оз – дуже сильний в нас мороз.

    Иво – иво – иво – це зимове диво.

в) Робота над скоромовкою

    «Хмарки - пуховинки,

     химерні - волохаті,

     Вмостились на хвилинку

     У хлопчика на хаті.»

г) Вправа «Зоряна година»

    С К О Р О М О В КА

( Скоро, мова, корова, сорока, рак, мак, комара, сом, кора, кома, морква,  кокос, морока, сова… )

  1. Вправа очікування                                         
  • Діти до нас завітала                                                               

«хмаринка – пуховинка»

з нашої скоромовки.

  • Напишіть на сніжинках,

що  ви очікуєте від сьогоднішнього  кроку.

А якщо ваші очікування справдяться, то з хмаринки  піде сніг.

  1. Перевірка домашнього завдання
  1. Вправа «Знайомство»

«Ім`я – країна – транспорт» (на першу літеру вашого імені)

  • Я, Таня, їду в Турцію на таксі.
  • Діти, а в яку країну ми подорожували на минулому уроці? (в Україну)
  • А що це за країна? (Наша Батьківщина)
  • А яке було домашнє завдання? (вивчити напам`ять, намалювати малюнок) 
  1. Конкурс на найкращого читача вірша.
  2. Огляд дитячих малюнків.

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку

  1. Гра «Знайдіть у словах зайві букви»

Оссінній        сонцне

яблуука          воссени

замовкх          сьік

поомітили      цвіркукн

земмля            нічниому

впалло             йяблука

течие

  • У кожному слові знайдіть зайву букву.
  • Яке слово вийшло? (Сухомлинський)
  • Чи доводилося вам чути це призвіще? (Так)
  • Давайте пригадаємо, які твори В.О. Сухомлинського ми читали раніше.
  1. Вікторина «З якого це твору»

а) Учитель, Віталик, Петрик, кінь, малюнок.

«Кінь утік»

б) Вчителька, учні,  голубе небо, Валя.

     «Я хочу сказати своє слово»

в) Вчитель, директор, діти, клас.

«Горбатенька дівчинка»

г) Квітка, Сергійко, друзі.

     «Сергійкова квітка»

  1. Вправа «Чарівна скринька»     
  • Сьогодні ми спробуємо відчути захоплення письменника красою природи восени.
  • Передаємо скриньку і задаємо запитання на яке я відповідаю так, або ні.

     -    Це яблуко? (Так)

  • Ми сьогодні будемо читати оповідання В.О. Сухомлинського «Восени пахне яблуками.»

ІV. Опрацювання оповідання Василя Сухомлинського «Восени          пахне     яблуками.»

  1. Підготовка до вивчення нового матеріалу.

Вчитель. - « Я проведу вас діти в гарну країну » - так часто говорив

В. Сухомлинський своїм учням. 

  1. Презентація
  1. «Сонце Сухомлинського» (уривок із фільму)
  2. «Про життя і творчий шлях письменника»

3. Робота з підручником.

- От і ми підемо в гарну країну «читання»

   а) Читання вчителем.

           б) Словникова робота

«Довідкове бюро»

Обліпили          (обсіли)

сполоханий      (зляканий)

спалахнула       (засвітилась)

в) Читання мовчки

г) Читання вголос «ланцюжком»

д) Вибіркове читання

          - У яку пору року автор описав яблуневий сад?

          - Що помітили джмелі?  Що вони зробили з яблуками?

          - Чому замовк цвіркун? Що могло сполохати птаха?

          - Чим на думку автора, пахнуть яблука?

            ж) Гра «Розвідники»

           - Скільки разів в оповіданні зустрічаються форми слова «яблука»? (6)

4. Робота в парах.

           Вправа «Лепбук»

           Об`єднання в групи «Зима» - «Осінь»

            І група – Ознаки яблука, вжиті в тексті, написати на «яблуках» і покласти в

                             кошик.  (Солодке, сонячне, запашне.)

ІІ група -  Знайти спільнокореневі слова, до слова «яблуко», вжиті в тексті і

 «повісити на дереві.» (Яблуневий, яблуні, яблука.)

V.Фізкульхвилинка

Гра «Іподром» (музичний супровід)

           - Перегони

           - Бар`єр

           - Перешкода зліва

           - Перешкода справа

           - Мама на трибуні («Мама, привіт!»)

VI. Розвиток зв`язного мовлення

      Опис картини К. Білокур «Богданівські яблука».

  1. Слово вчителя.

-    Захопилася красою і щедрістю наших дарунків і відома українська художниця К. Білокур свої почуття вклала у картину «Богданівські яблука»

2. Презентація про К. Білокур.

3.Розгляд картини. Обговорення.

- Що зображено на ній?

- Які яблука за кольором, формою?

- На чому лежать яблука?

- Опишіть хустку?

- Що зображено на задньому плані?

- Які почуття викликала картина у вас?

- Чи схожі між собою картина і оповідання?

- Які рядки оповідання могли б дати назву картині?

VII.Підсумок уроку.

  1. Вправа «Інтерв`ю»

-    Тож в яку гарну країну нас водив В. Сухомлинський?

      (В країну добра, природи і краси)

  1. Вправа «Сенкан»

                                               - Яблука

                                               - смачні, солодкі

                                               - висять, пахнуть, спіють

                                               - У нашому саду поспіли яблука

                                               - фрукти.

  1. Оцінювання
  2. Вправа  «Очікування»

-    Діти, ви гарно працювали, тож давайте згадаємо, про нашу «хмаринку-пуховинку» і перевіремо, чи справдились ваші очікування?

5. Вправа «Незакінчене речення»

           - Сьогодні ми вивчали…

           - Я дізнався…

           - Найбільше мені сподобалося…

         Вправа «Кошик побажань»

          Вчитель вносить кошик з «яблуками побажань» і пригощає присутніх.                

 

 

docx
Додав(-ла)
Шикута Тетяна
Додано
20 лютого 2023
Переглядів
105
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку