План-конспект уроку
з фізичноїкультури з використанням міжпредметних зв’язків
(біологія та фізична культура)
для учнів 5 класу
Дата проведення:
Модуль програми: Розвиток фізичних якостей.
Тема: Вплив постави на здоров’я. Особливості формування постави у підлітків.
Тип: повторення і вдосконалення рухових навичок
Метод: тренування
Завдання:
навчальні:
навчитись визначати правильну поставу та її основні ознаки;
виховні:
Міжпредметні зв’язки: біологія
Час: 45 хв.
Місце проведення: спортивна зала
Матеріально – технічне забезпечення:
гімнастичні палиці,прапорці, мотузка (скакалка),плакати з малюнками постави.
Місце проведення: спортивна зала
П л а н у р о к у
І. Підготовча частина – 16 хв.-18 хв.
ІІ. Основна частина – 24-26 хв.
ІІІ. Заключна частина – 3 хв.
Х і д у р о к у
№ п/п |
Частина уроку |
Зміст основного навчального матеріалу |
Час (дозування) |
Організаційно - методичні вказівки |
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|
І |
Підготовча |
|
16-18хв. |
|
|
1 |
Організація учнів до уроку |
|
|
||
2 |
Шикування дітей в одну шеренгу, рапорт фізорга, привітання, перевірка присутніх та наявності спортивного одягу |
1' 30" |
Слідкую за дисципліною у строю |
||
|
|||||
3 |
Оголошення мети уроку,повторення правил безпеки під час заняття. Вимірювання ЧСС. Розподіл учнів по медичних групах .
|
30"
|
Навчальних, виховних, оздоровчих. Учні спец., підг.груп ,дівчата виконують вправи з меншим навантаженням |
||
4 |
Повторення організуючих вправ на місці: - ходьба; - повороти "Ліворуч", "Праворуч", "Кругом" - різні види ходьби (на носках,на п’ятах, на зовнішній,внутрішній стороні стопи, у повному присиді) |
1' 30"
1’30’’ |
Звертаю увагу на одночасне та правильне виконання. Виправляю помилки
Слідкую за поставою
|
||
5 |
Повільний біг . (звичайний біг, приставними кроками праве, ліве плече вперед,з високим підніманням коліна,з виносом прямих ніг вперед) Стрибкові вправи (по «драбині», Ходьба звичайна |
2 кола
2 кола
1 коло |
Спостерігаю за дотриманням правил техніки безпеки і дисципліни та правильністю дихання |
||
Диференційований підхід до учнів |
|||||
6 |
Рухлива гра «Молекула» для розвитку спритності і уваги |
1' 30" |
Учні за командою об’єднуються по кольору волосся,по першій букві призвіща, ім’я, по кольору футболки(пересуваються приставними кроками) Звертаю увагу на правильність виконання і дисципліну. |
||
Вимірювання ЧСС,
|
10сек. |
Глибокий вдих,видох на стрічку (до горизонтального положенні стрічки) |
|||
Вправи на відновлення дихання.
Дихальні вправи |
30’’
5-8 р. |
||||
|
|
||||
7 |
ЗРВ на місці з прапорцями
1)в.п.- руки з прапорцями унизу, ноги на ширині плечей, Кругові оберти руками 2) в. п. о.с. 1. підняти праву руку з прапорцем угору,ліву опустити руку донизу. Ривки руками поперемінно. 3) в.п. прапорці тримати прямими руками перед собою, 1. повороти тулуба праворуч, 2. в.п., 3. повороти тулуба ліворуч, 4. в.п.
4)в.п. о.с. руки з прапорцями перед грудьми, 1- руки з прапорцями підняти догори, 2. руки за голову, 3. руки догори, 4. руки тримати перед грудьми 5) в.п.о.с. прапорці на підлозі, 10 стрибків через прапорці вперед, 10 стрибків через прапорці назад.
6) в.п. о.с.руки з прапорцями внизу, 1.нахил тулуба вперед, прапорці покласти на підлогу, 2.в.п., 3.нахил вперед, прапорці взяти у руки, 4.в.п.
7)в.п. о.с., 1.присісти, руки вперед, 2.в.п.
8)в.п.о.с., 1.піднімання правої ноги вперед (хлопок під ногою), 2.в.п., 3.піднімання лівої ноги(хлопок під ногою), 4.в.п. 9)Віджимання від підлоги 10)Стрибки з поворотом на 180 градусів. 11)Стрибки з підніманням рук через сторони. 12)Вправи на відновлення дихання.
13)Вправа для дихання |
3' 20"
15р.
15 р.
15 р.
15 р.
По 10 р.
10-15 р.
10-15 р.
По 10 р.
Д.8 р.
Хл.10р.
5-8 р.
10-15р.
5-6 р. |
Учні розподіляються в колони по два за командою: "Через центр майданчика направо (наліво) в колону по два - РУШ".
Слідкую за дисципліною, послідовністю, правильністю та якістю виконання |
||
Руки не згинати у ліктях
Слідкую за поставою. Руки тримати рівно, паралельно підлозі.
Спину тримати рівно,руки не опускати
Виконувати енергійно.
Повільно збільшувати амплітуду. Ноги разом.
Ноги не згинати у колінах.
П’яти не відривати від підлоги.
Ногу не згинати,тулуб тримати рівно.
Згинати руки до 90градусів в ліктях.
Виконувати оплески руками.
спостерігаю за диханням,поставою. На великій мотузці прив’язані стрічки,треба підійти та подути на стрічку до повного видоху. |
|||||
8 |
Повторення української народної рухливої гри "Люлька": |
2' |
МПЗ: народознавство |
||
- підготовка до гри; |
30" |
Для цієї гри потрібна мотузка довжиною 2-3 метри. |
|||
- нагадування правил гри; |
15" |
Учні стрибають до тих пір, доки не зроблять помилку. Той,хто допустився помилки,змінює граючого,який розкручує мотузку. Помилкою вважається не тільки невдалий стрибок, але й будь-який дотик до мотузки. |
|||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|
|
|
8 |
- проведення гри; |
1'-2 |
Мотузкою не крутять, лише гойдають над підлогою на різній висоті – від 10 сантиметрів та вище. Хлопці та дівчата по одному розбігаються та перестрибують через мотузку,яка розгойдується різними способами (на двох ногах, на одній нозі, з поворотом під час стрибка). |
- підведення підсумків гри |
15" |
||||
ІІ |
Основна |
|
24-26' |
|
|
|
Інформаційне повідомлення 1.Що таке постава?
|
|
|||
Хребет людини складається з 33 хребців. Кожен із них лежить на міжхребцевому диску, який нагадує мішечок з желе. Завдяки цьому людина може згинатися і розгинатися. Форма тіла підтримана хребтом називається поставою людини.
|
|||||
2 |
Ознаки правильної постави
|
|
голова тримається прямо, так щоб чоло і підборіддя перебували в одній площині, мочки вух на одній висоті, плечовий пояс розміщений симетрично, кути лопаток — на одній висоті; тулуб прямий, живіт підтягнутий, хребет має рівномірні дугоподібні згини і строго вертикальне положення в боковій і фронтальній площинах, таз не перекошений, ноги випрямлені в колінному тазостегновому суглобах.
|
||
3 |
Учні відповідають на питання «Що робити при порушеннях постави?»
|
|
-навантаження повинне бути на обидві сторони тіла (найкращим є носіння книжок у ранці); - щоденна ранкова гімнастика; - систематичне заняття фізкультурою; - участь у спортивних секціях; -уникнення асиметричних і довготривалих навантажень (сидіння за партою, шиття, робота за комп'ютером |
||
4 |
Що таке плоскостопість?
|
|
На формування постави у підлітків великий вплив має стан нижніх кінцівок, особливо плоскостопість. Під плоскостопістю розуміють деформацію стопи, що виявляється у її сплющенні по відношенню до підлоги.
|
||
|
Ходьба з книжкою на голові. Вправи біля стіни (для постави)
Ходьба по гімнастичним палицям |
|
Звертати увагу на правильне положення тулуба.
Звернути увагу на розташування стопи по відношенню до підлоги |
ІІІ |
Заключна |
|
2 - 3' |
|
|
1 |
Шикування учнів |
15" |
В одну шеренгу. Підрахунок ЧСС |
||
2 |
Повільна ходьба та вправи на відновлення дихання. Вправи для очей. -широко відкрити очі, -подивитися до межі вгору, затримати погляд на 1 секунду, -перевести очі до межі вправо,зафіксувати це положення на секунду, - перевести очі до межі вліво,зафіксувати це положення на секунду, - очі до межі
Виступ учнів які звільнені за станом здоров’я (народна мудрість, прислів’я про здоров’я)
Вправа «Мікрофон» |
85" |
|
||
3 |
Гра «Я себе оцінюю на….»
|
|
Діти оцінюють свою роботу на уроці |
||
4 |
Підведення підсумків уроку |
15" |
Вказую на загальні недоліки, відмічаю найкращих учнів, оголошую оцінки з обґрунтуванням (кожному учневі) |
||
5 |
Домашнє завдання |
10" |
Виконання комплексу вправ для постави. |