Мета. Ознайомити учнів з принципами загартовування (поступовість, систематичність, дозованість), формувати переконання, що рух – це здоров'я, що фізичні вправи корисні для розвитку організму. Продемонструвати вплив малорухливого способу життя на здоров'я . Вчити виконувати вправи для розвитку сили, спритності, витривалості.
Урок № 6
Тема уроку. «Вплив рухової активності на розвиток організму. Принципи загартовування»
Мета. Ознайомити учнів з принципами загартовування (поступовість, систематичність, дозованість), формувати переконання, що рух – це здоров’я, що фізичні вправи корисні для розвитку організму. Продемонструвати вплив малорухливого способу життя на здоров’я . Вчити виконувати вправи для розвитку сили, спритності, витривалості.
Обладнання.
Хід уроку
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
(Рух – це здоров’я)
Хочеш бути сильним – бігай!
Хочеш бути красивим – бігай!
Хочеш бути розумним – бігай!
ІІІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ ТА МЕТИ УРОКУ
ІУ. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ.
1. Повідомлення з елементами бесіди
- Основною з основних умов зростання дитини є достатня рухова активність. Щоб бути здоровим і сильним, треба багато рухатися. Щодня здорова дитина має робити 10 тисяч кроків. За своє життя доросла людина може подолати відстань від Землі до Місяця. Школярі багато часу проводять сидячи, тому ростуть кволими, вередливими, не впевненими у своїх силах, погано вчаться. Ви самі зрозуміли, що спосіб вашого життя є малорухливим. Що ж робити у цьому випадку? Рухатися, використовувати кожну можливість: дорогу до школи, шкільну перерву, перерви під час виконання домашніх завдань.
Усі люди мають вільний час. Такий час має бути і у вас. Як же правильно організувати свій відпочинок? Це – фізичні вправи, заняття танцями, відвідування спортивних секцій. Відпочинок – це не неробство, це зміна діяльності: поки мозок відпочиває, м’язи працюють і навпаки.
Ось чому до режиму дня школяра мають входити: ранкова гімнастика, фізкультхвилинки, фізичні вправи, прогулянки, фізична праця, катання на санчатах, лижах, велосипеді.
Людина – частина природи. Тому відчуває її вплив, щоразу пристосовується до змін у навколишньому середовищі. Щоб легше перенести зміни у природному середовищі – треба загартовуватися.
- Які природні чинники використовують для зміцнення здоров’я?
- Відгадайте загадку.
Гріє, гріє, припікає,
Всіх у воду заганяє. (Сонце)
- Що дає людині сонце?
- Який вітамін утворюється у шкірі людини під впливом сонця? (Д)
- Він сприяє росту і розвитку дітей.
2. Повторення правил загартовування
1 – не перегрівайтеся
2 – у перші дні засмагайте на сонці не більше 10 хвилин
3 – найкраще засмагати до 11 години ранку і після 17 години дня
4 – захищай голову від сонячних променів.
- Як загартовуватися за допомогою повітря?
- Як загартовуватися за допомогою води?
- Як загартовуватися за допомогою обтирання, обливання, купання?
- Чим корисне ходіння босоніж?
Та головні принципи загартовування – поступовість, систематичність, дозованість.
4. Робота за підручником (с. 30 – 32)
Читання та бесіда за прочитаним:
- Що таке гіподинамія?
- Чому гіподинамію називають хворобою цивілізації?
- Як вона впливає на здоров’я?
- До чого призводить неправильне харчування у поєднанні з гіподинамією?
- Які органи від цього страждають?
- Зробіть висновок. (с. 30)
5. Виконання руханки «Пантоміма» (с. 31)
6. Інсценізаці. Робота у групах.
Об’єднавшись у три групи «Сила», «Спритність» і «Витривалість» діти пропонують гру, яка допоможе розвивати саме ці якості.
7. Робота над текстом «Принципи загартовування»
8. Опрацювання вірша Лесі Вознюк «Горе-гартування»
ІУ. ЗАКРІПЛЕННЯ І УЗАГАЛЬНЕННЯ ВИВЧЕНОГО
Чого хочеш купити – не купиш,
А що хочеш продати – не продаси. (Здоров’я)
У. ПІДСУМОК УРОКУ
- Навіщо людині рухатися?
- До чого може привести малорухомий спосіб життя?
- Що таке загартовування?
- Які принципи загартовування?