Урок «Вплив рухової активності на розвиток організму. Принципи загартовування»

Про матеріал

Мета. Ознайомити учнів з принципами загартовування (поступовість, систематичність, дозованість), формувати переконання, що рух – це здоров'я, що фізичні вправи корисні для розвитку організму. Продемонструвати вплив малорухливого способу життя на здоров'я . Вчити виконувати вправи для розвитку сили, спритності, витривалості.

Перегляд файлу

Урок № 6

Тема  уроку. «Вплив рухової активності на розвиток організму. Принципи загартовування»

 

Мета. Ознайомити учнів з принципами загартовування (поступовість, систематичність, дозованість), формувати переконання, що рух – це здоров’я, що фізичні вправи корисні для розвитку організму. Продемонструвати вплив малорухливого способу життя на здоров’я .  Вчити виконувати вправи для розвитку сили, спритності, витривалості.

Обладнання.

Хід уроку

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

  1.               Бліцопитування
  • Чому вода – основа життя?
  • Як вода потрапляє в організм?
  • Які напої можна пити досхочу і кожен день?
  1.               Вправа «Розсипанка»
  •                   Зберіть розсипані слова та прочитайте вислів.

(Рух – це здоров’я)

  • Чи погоджуєтеся ви з цією думкою?
  •                   Дві з половиною тисячі років тому у Давній Греції  були викарбовані  слова, які я вам пропоную також запам’ятати:

Хочеш бути сильним – бігай!

Хочеш бути красивим – бігай!

Хочеш бути розумним – бігай!

ІІІ.  ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ ТА МЕТИ УРОКУ

  • Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся про вплив рухової активності та загартовування на розвиток організму

ІУ. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ.

1. Повідомлення з елементами бесіди

- Основною з основних умов зростання дитини є достатня рухова активність. Щоб бути здоровим і сильним, треба багато рухатися. Щодня здорова дитина має робити 10 тисяч кроків. За своє життя доросла людина може подолати відстань від Землі до Місяця. Школярі багато часу проводять сидячи, тому ростуть кволими, вередливими, не впевненими у своїх силах, погано вчаться.  Ви самі зрозуміли, що спосіб вашого життя є малорухливим. Що ж робити у цьому випадку? Рухатися, використовувати кожну можливість: дорогу до школи, шкільну перерву, перерви під час виконання домашніх завдань.

    Усі люди мають вільний час. Такий час має бути і у вас. Як же правильно організувати свій відпочинок? Це – фізичні вправи, заняття танцями, відвідування спортивних секцій. Відпочинок – це не неробство, це зміна діяльності: поки мозок відпочиває, м’язи  працюють і навпаки.

      Ось чому до режиму дня  школяра мають входити: ранкова гімнастика, фізкультхвилинки, фізичні вправи, прогулянки, фізична праця, катання на санчатах, лижах, велосипеді.

       Людина – частина природи. Тому відчуває її вплив, щоразу пристосовується до змін у навколишньому середовищі. Щоб легше перенести зміни у природному середовищі – треба загартовуватися.

- Які природні чинники використовують для зміцнення здоров’я?

- Відгадайте загадку.

Гріє, гріє, припікає,

Всіх у воду заганяє. (Сонце)

- Що дає людині сонце?

- Який вітамін утворюється у шкірі людини під впливом сонця? (Д)

- Він сприяє росту і розвитку дітей.

2.  Повторення правил загартовування

1 – не перегрівайтеся

2 – у перші дні засмагайте на сонці не більше 10 хвилин

3 – найкраще засмагати до 11 години ранку і після 17 години дня

4 – захищай голову від сонячних променів.

- Як загартовуватися за допомогою повітря?

- Як загартовуватися за допомогою води?

- Як загартовуватися за допомогою обтирання, обливання, купання?

- Чим корисне ходіння босоніж?

  1. Цікава інформація
  •                   Давньогрецький філософ Сократ ходив босоніж для «загострення мислення».
  •                   Лікар Антоній Муза вилікував від тяжкої хвороби Горація, примусивши його ходити босоніж.
  •                   Римський філософ Сенека зовсім не носив взуття.
  •                   У спартанських та афінських школах протягом року ходили босоніж.
  •                   Учасники олімпіад у давнину також змагалися босоніж.
  •                   Наші предки з ранньої весни до пізньої осені ходили босоніж.

       Та головні принципи загартовування – поступовість, систематичність, дозованість.

4. Робота за підручником (с. 30 – 32)

Читання та бесіда за прочитаним:

- Що таке гіподинамія?

- Чому гіподинамію називають хворобою цивілізації?

- Як вона впливає на здоров’я?

- До чого призводить неправильне харчування у поєднанні з гіподинамією?

- Які органи від цього страждають?

- Зробіть висновок. (с. 30)

5. Виконання руханки «Пантоміма» (с. 31)

6. Інсценізаці. Робота у групах.

Об’єднавшись у три групи «Сила», «Спритність» і «Витривалість» діти пропонують гру, яка допоможе розвивати саме ці якості.

7.  Робота над текстом «Принципи загартовування»

8. Опрацювання вірша Лесі Вознюк «Горе-гартування»

ІУ. ЗАКРІПЛЕННЯ І УЗАГАЛЬНЕННЯ ВИВЧЕНОГО

  1. Робота у зошиті з друкованою основою.
  2. Робота над загадкою

Чого хочеш купити – не купиш,

А що хочеш продати – не продаси. (Здоровя)

  1. Тестування «Так чи ні?»
  • Гуляй у будь-яку погоду
  • Ходи босоніж
  • Краще починати загартовування взимку
  • Побільше загоряй
  • Починай загартовування холодною водою
  • Купайся у водоймах під наглядом дорослих
  • Загартовуватися краще вранці, після зарядки
  • Організм кожної людини потребує загартовування

У. ПІДСУМОК УРОКУ

- Навіщо людині рухатися?

- До чого може привести малорухомий спосіб життя?

- Що таке загартовування?

- Які принципи загартовування? 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
9 серпня 2018
Переглядів
4218
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку