План-конспект інноваційного уроку фізичної культури в 3 класі.
Учителя фізичної культури Лисенко Олени Володимирівни.
Тема: Вправи для формування культури рухів з елементами гімнастики.
Тип уроку: Навчальний.
Метод: Груповий.
Мета: Розвиток рухових якостей на уроці гімнастики. Формування позитивної мотивації в учнів до систематичних занять фізичною культурою.
Завдання:
1. Ознайомити зі стрибками через довгу мотузку, стрибками по клітинам.
2. Повторіти акробатичні вправи, лазіння по похилій лаві.
3. Сприяти розвитку рухових якостей (сили, витривалості, швидкості, спритності, гнучкості), морально-вольових якостей.
4. Формувати поставу на уроці гімнастики, засобом виконання комплексу фізичних вправ з гімнастичними палицями.
Обладнання та інвентар: фішки, гімнастичні палиці, гімнастична лавка, шведська стінка, гімнастичні мати, мотузка, дидактичні матеріали, м'які іграшки, козацький одяг, обручі, клейка стрічка, кульки, секундомір, свисток.
Місце проведення: спортивний зал.
Хід уроку:
№ |
Зміст уроку |
Дозування |
Організаційно-методичні вказівки |
||||
|
|
Осн. |
Підг. |
СМГ |
|
||
1. Підготовча частина (12-14 хв) |
|||||||
1. |
Шикування в одну шеренгу |
15 с |
15с |
15с |
Перевірка наявності спортивної форми.
|
||
2. |
Рапорт |
25 с |
25 с |
25 с |
Чіткість вимови рапорту черговим |
||
2. |
Привітання |
5 с |
5 с |
5 с |
Звернути увагу на самопочуття учнів. |
||
4. |
Повідомлення завдань уроку |
30 с |
30 с |
30 с |
|
||
5. |
Правила поведінки і техніка безпеки на уроці. |
1 хв |
1 хв |
1 хв |
Виконувати вправи за командою вчителя |
||
6. |
Вимірювання ЧСС |
10 сек |
10 сек |
10 сек |
Готовність учнів до уроку. |
||
7. |
Стройові вправи: Повороти: «Направо», «Ліворуч», «Кругом». |
30 сек |
30сек. |
30 сек |
Згідно стройового статуту |
||
8. |
Різновиди ходьби:
- ходьба на носках - ходьба на п'ятах
- ходьба на зовнішній стороні стопи -ходьба на внутрішній стороні стопи - перекати з п'яти на носок
- ходьба в полуприсяді
-звичайна ходьба. |
1 хв
5 м 5м
5 м
5 м
5 м
3м
2м |
1 хв
5м 5м
5 м
5 м
5 м
3м
2м |
1 хв
5м 5м
5м
5 м
3м
2м
2м |
Дистанція між учнями 0,5 метрів. На голові у учнів мішечки з сіллю.
- руки на поясі; -руки за спину в замок; -руки на поясі;
-руки на поясі;
-руки в сторони паралельно підлозі; -руки вперед;
- руки вільно. |
||
9. |
Різновиди бігу:
а) звичайний біг зі сприйняттям звукового сигналу:
б) «змійкою»; Звичайна ходьба по залу. Вправи для відновлення дихання: - руки вгору (вдих) - руки вниз (видих) |
40 с |
30 с |
20 с |
Дистанція між учнями один метр.
По свистку діти виконують зупинку і біг. Дотримуватися дистанції між учнями.
|
||
10.
11.
|
Перешикування класу в шеренги (6, 4, 2, на місці) Комплекс ЗРВ з гімнастичними палицями:
1.В.П.- о.с., ноги на ширині плечей, палиця внизу попереду:
2. В.П. -о.с., руки зігнуті, палиця біля грудей:
3. В.П.- о.с., ноги разом, палиця біля грудей:
4.В.п. - о.с., ноги на ширині плечей, палиця за спиною на лопатках: 1- поворот тулуба вправо; 2- В.П; 3- поворот вліво; 4- В.П.
5. В.П. - о.с., ноги на ширині плечей, палицю вгору: 1-3 круговий рух руками вправо; 4 - В.П; 5-7 - круговий рух руками вліво; 8 - В.П.
6. В.П-. о.с., ноги нарізно, палицю вниз за спину: 1 - присісти, палицю затиснути між гомілкою і стегном; 2- вплеснути в долоні; 3- палицю в руки; 4- В.П.
7. В.П.- о.с., палиця внизу, перед собою: 1 - переступити через палицю правою ногою; 2- В.П; 3- переступити через палицю лівою ногою; 4 - В.П.
8. В.П. - сід випрямивши ноги, палиця в руках попереду; 1- нахил тулуба до правої ноги; 2- нахил тулуба вперед; 3- нахил тулуба до лівої ноги; 4- В.П.
9. В.П. - сід зігнувши ноги, палиця на носках; 1-2 - випрямити ноги, 3-4- В.П.
10. В.П. - сід зігнувши ноги, палиця на носках; 1-2 - підкинути палицю ногами і зловити руками; 3-4 - В.П.
Вимірювання ЧСС
|
1хв
5-6 разів
5-6 разів
5-6 разів
5-6 разів
5-6 разів
5-6 разів
5-6 разів
5-6 разів
5-6 разів
5-6 разів
10 сек |
1хв
4-5 разів
4-5 разів
4-5 разів
4-5 разів
4-5 разів
4-5 разів
4-5 разів
4-5 разів
4-5 разів
5-6 разів
10 сек |
1хв
4 рази
4 рази
4 рази
4 рази
4 рази
4 рази
4 рази
4 рази
4 рази
4 рази
10 сек |
Палицю тримати за кінці. Спина пряма. Стежити за частотою дихання.
Стежити за поставою. Тримати рівновагу.
Спина пряма. Руки, ноги не згинати. Контролювати дихання.
Спина пряма. Палицю тримати за кінці. Контролювати дихання.
Стежити за правильним положенням тіла в просторі. Контролювати дихання.
Голова піднята. Спина пряма. Контролювати дихання.
Палицю тримати за кінці. Контролювати дихання
Виконувати під рахунок вчителя. Ноги не згинати. Контролювати дихання
Спина пряма. Палицю тримати на носках. Контролювати дихання
Ноги зігнуті.
Запитати про самопочуття учнів. |
||
2. |
Основна частина – 25 хв |
||||||
12.
13.
14.
15.
16.
17.
18.
19.
20. |
Шикування в одну шеренгу. Перешикування класу в 4 шеренги (9, 6,3, на місці). Виконання завдань на кожній станції.
Станція 1. Лазіння по гімнастичній лаві (трьома способами). - на колінах поперемінні перехоплення руками і ногами; - на колінах одночасно перехоплення руками і ногами; - ходьба по похилій лаві - руки в сторону. Опускатися по шведській стінці.
Станція 2. Стрибки через довгу мотузку.
Станція 3. Стрибки по квадратах. - на двох ногах в кожну клітину; - на правій нозі через клітку; - на лівій нозі через клітку; - захлестом гомілки в кожну клітину; - з високим підніманням стегна в кожну клітину;
Станція 4. Акробатичні вправи: Рівновага, перекид уперед, перекат назад стійка на лопатках, положення лежачи. З положення лежачи виконати «міст» - стопи стоять на підлозі, Упор присівши «куток». Вистрибнути з піднятими вгору руками.
За сигналом учителя шикування в одну шеренгу. Перешикування в дві колони.
1. Естафета з м'якими іграшками.
У кожного учня в руках іграшка, яку він повинен обов'язково запам'ятати, по сигналу вчителя, діти по одному біжать до кола і кладуть в нього іграшку, повертаючись, віддають естафету наступному учаснику, останній перетинає лінію віддає естафету і стає в кінець колони, перший знову біжить за своєю іграшкою. Естафета закінчується, коли вся команда буде зі своїми іграшками.
2. Естафета «Козацька».
На відстані 15 метрів перед кожною командою знаходяться чотири елементи козацького одягу і козацька шабля (гімнастична палиця). За командою «Марш!» Першим починає біг капітан команди. Біжить на певну лінію і бере один елемент одягу, віддає отаману і його помічникам, як тільки капітан перетнув стартову лінію, наступний гравець продовжує естафету і приносить наступний елемент. Виграє команда, яка першою закінчить і правильно одягне козака. Якщо закінчують обидві команди одночасно, похвалити обидві команди і відзначити кращих учнів.
Вимірювання ЧСС
|
1 хв
4 хв
4 хв
4 хв
4 хв
1 хв
2 хв
2 хв
10 сек |
1хв
4 хв
4 хв
4 хв
4 хв
1 хв
2 хв
2 хв
10 сек |
1 хв
1 хв
10 сек |
Згідно цифровому порядку, учні роблять кількість певних кроків уперед. Повідомлення завдань на кожній станції.
Виконувати по черзі. Самостраховка.
За обидва кінці мотузки стоять учні і обертають її, інші учні по одному стрибають стоячи правим і лівим боком до мотузки. СМГ обертають мотузку.
При втраті рівноваги продовжити вправи. Виконувати по черзі. СМГ грають у дартс.
Акробатичні вправи виконувати по черзі. Страховка і самоконтроль. Допомагати здобувачам освіти у виконанні вправ. СМГ допомагають у страховці.
Пояснити завдання учням.
Дотримуватися дистанції у колоні по одному. Не вибігати передчасно. СМГ допомагають судити естафету.
Повторити правила безпеки. По черзі кожен гравець приносить один елемент одягу. СМГ допомагає одягати козаків.
Запитати про самопочуття учнів. |
||
3. |
Заключна частина 4-5 хв |
||||||
21.
21.
22.
23.
24. |
Шикування в одну шеренгу. Гра на концентрацію уваги і почуття часу «Вгадай час.
Вимірювання ЧСС
Підведення підсумків уроку.
Домашнє завдання: - перекиди зі страховкою дорослих;
СМГ можуть виконати вправи для м’язів спини «Кіт, кошка»
Організаційний вихід із залу
|
3 хв
10 сек
1 хв
5-6 перек.
8-10 разів
30 сек
|
3хв
10 сек
1 хв
5-6 перек.
8-10 разів
30 сек
|
3хв
10 сек
1 хв
30 сек
|
За командою вчителя учні йдуть по колу, за звуковим сигналом гравці починають відраховувати 30 секунд, коли учень порахував він підіймає руку вгору, робить крок вліво і зупиняється. Переможці - ті гравці, які правильно відрахували час. Запитати про самопочуття учнів
Подякувати здобувачам освіти за роботу на уроці. Надати методичні рекомендації по виконаним завданням. Отримати зворотній зв’язок. Чи всі завдання були зрозумілі? Що викликало труднощі? Оголосити оцінки.
Виконувати перекиди вперед зі страховкою дорослих;
У колоні по одному.
|
||