Вдосконалювати вміння і навички усних і письмових обчисленьв межах 10; закріплювати навички порівняння чисел та величин; складати та розв'язувати прості задачі на додавання, віднімання. Розвивати увагу, пам΄ять, логічне мислення, винахідливість. розвивати уміння працювати в групах та в парах. Виховувати колективізм, взаємодопомогу.
Тема. Вправи для засвоєння та застосування таблиць додавання та віднімання в межах 10
Мета: вдосконалювати вміння і навички усних і письмових обчислень в межах 10; закріплювати навички порівняння чисел та величин; складати та розв’язувати прості задачі на додавання, віднімання. Розвивати увагу, пам΄ять, логічне мислення, винахідливість. розвивати уміння працювати в групах та в парах. Виховувати колективізм, взаємодопомогу.
Обладнання: фішки і завдання для гри «Карусель», зошит, лінійка,горішки, кульки, стрічки, корзинки, завдання для групової роботи, мікрофон,дзвіночок, підручник, комп’'ютер, презентація.
Хід уроку
I. Організація класу
— Сьогодні у нас незвичайний урок, тому я хочу, щоб ви:
Не просто слухали, а чули,
Не просто дивилися, а бачили,
Не просто відповідали, а міркували,
Дружно й плідно працювали.
Гра «Мікрофон"
- Чого ви очікуєте від нашого уроку? (Учні відповідають.)
— Щоб усі ваші сподівання збулися...
Слайд 1.
Працюватимем старанно,
Щоб почути у кінці,
Що у нашім першім класі
Учні — просто молодці.
Слайд 2.
Слайд 3.
II. Хвилинка каліграфії
— Кожна людина починає свій новий день із чистої водички. І ми почнемо наш урок із джерельця чистоти — з хвилинки каліграфії. Гарно і акуратно у зошитах напишемо один рядок знайомої нам цифри. А що це за цифра, відгадайте.
До цифри цієї ти уже звик,
Вона дуже схожа на сніговик.
Лиш тільки зима змінить осінь,
Напишемо цифру цю — .... (вісім).
(Учні записують цифру у зошити.)
ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку
Слайд 4.
Слайд 5. Запис МАЯРРОК. Діти розшифровують слово.
Слайд 6. Запис ЯРМАРОК.
Слайд 7. ЯРМАРОК-це торгове дійство.
IV. Повторення і закріплення вивченого матеріалу.
1.Гра «Стежка»
-Щоб потрапити на ярмарок, нам слід прокласти собі стежку.
2. Математичний диктант.
— Перевіримо наш «цифровий струмочок», звіривши його із цифрами, закріпленими краплинами.
- Порівняйте числа.
3. Усні обчислення
- Що продають на ярмарку?
- Відгадайте загадку.
Соковите,червоненьке,
Круглобоке, солоденьке (Яблуко)
Даю учневі яблуко, задаю завдання. Він відповідає і передає іншому учневі.
4. Гра «Карусель»
Слайд 8.
-На ярмарку не лише купують і продають. Який ярмарок без каруселі!
Діти стають у внутрішнє і зовнішнє коло. Діти з внутрішнього кола задають питання дітям із зовнішнього кола. Ті за правильну відповідь отримують фішку. Учасники зовнішнього кола рухаються за годинниковою стрілкою по дзвінку.
10-3, 6+4, 9-2, 2+6, 0+3, 5+5, 8-5, 9-7, 8-6, 7-1.
V. Розвиток математичних знань.
1. Робота в групах
Слайд 9.
— Ось тут продаються кульки. Щоб їх придбати – необхідно теж добре попрацювати. Щоб купити кульки, необхідно попрацювати в групах.
1 група. Порівняти числа Слайд 10.
10-2 * 7+2 7-5 * 3
2+5 * 9-2 9-8 * 0
2 група.Обчисліть вирази: Слайд 11.
5 + 5 — 7 6 + 4 — 3
3 + 3 + 4 6 — 3 — 3
10 — 5 — 2 1 + 5 + 3
7 + 3 — 6 4 + 4 — 2
3 група. Поставити знаки <, >, =: Слайд 12.
4 ... 5 — 1 5 + 2 ... 10 — 4
3 + 3 ... 9 7 — 4 ... 3 + 1
2 + 8 ... 10 8 ... 10 — 3
7 л ... 9 л 5 кг ... 2 кг
4. група. Вставте знаки дій. Слайд 13.
8-6*5=7 9-3*3=3
4+4*2=10 4*6-8=2
5. група. Вставте знаки дій. Слайд 14.
6+4*2=8 10-5*2=7
3*5-6=2 8-6*5=7
Слайд 15.
— А ще на ярмарку можна придбати горiшки.
— Хто хоче купити горішки, повинен порівняти числа:
9 -7і1 2+4і5 3-3і0 6-4і4 10-2і10 0+3і2
— Подивітъся, якi щирi й багатi столи. Скiльки рiзного товару можна купити.
Слайд 16. Зорова гімнастика
1.Креслення відрізків
- Які чудові стрічкиє на ярмарку! Щоб прикрасити плаття ляльки, дівчинка купила 10 см стрічки. Накресліть відрізок такої самої довжини.
- Від цієї стрічки вона відрізала 6см. Довшою чи коротшою стала стрічка?
-Накресліть відрізок на 6см коротший за попередній.
- Скільки сантиметрів стрічки залишилося у дівчинки?
-Яка довжина другого відрізка?
V|. Фізкультхвилинка.
— На ярмарку продаються цукерки. Для того, щоб їх купити, необхiдно виконати такi завдання: скласти за малюнком задачу, розв’язати її.
2. Розв’язування зад Слайд 17.
( У діжці 10л меду, а в банці на 8л менше. Скільки меду у банці?)
Діти обговорюють задачу і самостійно розв’язують .
3.Творча робота.
Як зміниться розв’язання задачі, якщо замінити у умові слово «більше» на слово «менше»?
Діти складають умову задачі і усно розв’язують.
4. Логічне завдання.
- Господарочка Даринка зробила багато запасів на зиму. Чи здогадаєтесь ви, які саме овочі і фрукти у неї є?
( Вчитель показує картку, на якій намальована форма і колір, діти повинні вгадати „зашифровану” назву)
помідор огірок слива груша морква
яблуко
V. Підсумок уроку. Рефлексія. Слайд 18.
— Отже, відкриймо лист. Що тут? А тут у конверті зашифровані слова. Прочитати ми їх зможемо, якщо відгадаємо загадки цікавинки (Учні читають вірші-загадки.)
• У садок до годівниці прилетіли три синиці, потім ще три птиці. Скільки птиць на годівниці? (6 — слово «ми»)
• Каже мати-квочка: «В мене 3 синочка і чотири дочки».
Скільки діточок у квочки? (7 — слово «побували»)
• По дорозі зайчик біг, ніс п’ять яблук на пиріг. Одне впало, покотилось.
Скільки яблук залишилось? (4 — слово «ярмарку»)
• Сидів хлопчик біля річки і піймав аж три плотвички.
Кошенятко одну вкрало. Скільки рибки в хлопця стало? (2 — слово «на»)
1