28 серпня о 18:00Вебінар: Методи і прийоми корекційної педагогіки, які можна використати на будь-якому уроці

Урок "Вправи для засвоєння та застосування таблиць додавання та віднімання в межах 10"

Про матеріал

Вдосконалювати вміння і навички усних і письмових обчисленьв межах 10; закріплювати навички порівняння чисел та величин; складати та розв'язувати прості задачі на додавання, віднімання. Розвивати увагу, пам΄ять, логічне мислення, винахідливість. розвивати уміння працювати в групах та в парах. Виховувати колективізм, взаємодопомогу.

Перегляд файлу

Тема. Вправи для засвоєння та застосування таблиць додавання та віднімання в межах 10

 

Мета: вдосконалювати вміння і навички усних і письмових обчислень  в межах 10; закріплювати навички порівняння чисел та величин; складати та розв’язувати прості задачі на додавання, віднімання. Розвивати увагу, пам΄ять, логічне мислення, винахідливість. розвивати уміння працювати в групах та в парах. Виховувати колективізм, взаємодопомогу.

 

Обладнання: фішки і завдання для гри «Карусель», зошит, лінійка,горішки, кульки, стрічки, корзинки, завдання для групової роботи, мікрофон,дзвіночок, підручник, комп’'ютер, презентація.

 

Хід уроку

I. Організація класу

— Сьогодні у нас незвичайний урок, тому я хочу, щоб ви:

Не просто слухали, а чули,

Не просто дивилися, а бачили,

Не просто відповідали, а міркували,

Дружно й плідно працювали.

Гра «Мікрофон"

- Чого ви очікуєте від нашого уроку? (Учні відповідають.)

— Щоб усі ваші сподівання збулися...

 Слайд 1.

Працюватимем старанно,

Щоб почути у кінці,

Що у нашім першім класі

Учні — просто молодці.

 Слайд 2.

 Слайд 3.

II. Хвилинка каліграфії

— Кожна людина починає свій новий день із чистої водички. І ми почнемо наш урок  із джерельця чистоти — з хвилинки каліграфії. Гарно і акуратно у зошитах напишемо один рядок знайомої нам цифри. А що це за цифра, відгадайте.

До цифри цієї ти уже звик,

Вона дуже схожа на сніговик.

Лиш тільки зима змінить осінь,

Напишемо цифру цю — .... (вісім).

 

(Учні записують цифру у зошити.)

 

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку

 Слайд 4.

  • Ми сьогодні побуваємо у дуже цікавому місці. Там завжди шум, гам, чути і голоси людей, і тварин, і сміх, і сварку, і пісні. Розшифруйте слово і ви дізнаєтеся , де у нас буде проходити урок.

 Слайд 5. Запис  МАЯРРОК. Діти розшифровують слово.

 

 Слайд 6.  Запис  ЯРМАРОК.

 Слайд 7. ЯРМАРОК-це торгове дійство.

 

  • Так, ми на ярмарку. яким словом можна замінити це слово? (Базар.)
  • Що роблять на базарі?
  • Сьогоднішній ярмарок незвичайний, тому що нам знадобляться для купівлі товарів не гроші. а математичні знання, розум, кмітливість. винахідливість.

 

IV. Повторення і закріплення вивченого матеріалу.

 1.Гра «Стежка»

-Щоб потрапити на ярмарок, нам слід прокласти собі стежку.

2. Математичний диктант.

  • Записати число, наступне за числом 4; (5)
  • Записати число, яке на 1менше, ніж 3; (2)
  • Перший доданок 4, другий 6. Знайти суму; (10)
  • «Сусіди» числа 7; (6  8)
  • Що стоїть перед числом 6? (5)
  • Яке число більше 2,але менше 4? (3)
  • Записати число, яке стоїть між 8 і 10; (9)
  • Яке число вийде, якщо від 10 відняти7? (3)

 

— Перевіримо наш «цифровий струмочок», звіривши його із цифрами, закріпленими краплинами.

 

- Порівняйте числа.

 

3. Усні обчислення

- Що продають на ярмарку?

- Відгадайте  загадку.

Соковите,червоненьке,

Круглобоке, солоденьке (Яблуко)

  Даю учневі яблуко, задаю завдання. Він відповідає і передає іншому  учневі.

  • Назви числа від 8-10, від 10-1, віл 9-3, від 6-10.
  • Назви число, яке на 1 менше від 8, 9, 6.
  • Збільш на 1 число 8, 4, 5.
  • Назви «сусідів» числа 10, 8.

4. Гра «Карусель»

Слайд 8.

-На ярмарку не лише купують і продають. Який ярмарок без каруселі!

Діти стають у внутрішнє і зовнішнє коло. Діти з внутрішнього  кола задають питання дітям із зовнішнього кола. Ті  за правильну відповідь отримують фішку. Учасники зовнішнього кола рухаються за годинниковою стрілкою по дзвінку.

10-3,  6+4,  9-2,  2+6,  0+3,  5+5,  8-5,  9-7,  8-6,  7-1.

V. Розвиток математичних знань.

1. Робота в групах

Слайд 9.

— Ось тут продаються кульки. Щоб їх придбати – необхідно теж добре попрацювати. Щоб купити кульки, необхідно попрацювати в групах.

1 група. Порівняти числа Слайд 10.

10-2 * 7+2                7-5 * 3

2+5 *  9-2                 9-8 * 0

2 група.Обчисліть вирази: Слайд 11.

5 + 5 — 7 6 + 4 — 3

3 + 3 + 4 6 — 3 — 3

10 — 5 — 2 1 + 5 + 3

7 + 3 — 6 4 + 4 — 2

3 група. Поставити знаки <, >, =: Слайд 12.

4 ... 5 — 1 5 + 2 ... 10 — 4

3 + 3 ... 9 7 — 4 ... 3 + 1

2 + 8 ... 10 8 ... 10 — 3

7 л ... 9 л 5 кг ... 2 кг

4. група. Вставте знаки дій. Слайд 13.

8-6*5=7              9-3*3=3

4+4*2=10         4*6-8=2

5. група. Вставте знаки дій. Слайд 14.

6+4*2=8 10-5*2=7

3*5-6=2 8-6*5=7

Слайд 15.

— А ще на ярмарку можна придбати горiшки.

— Хто хоче купити горішки, повинен порівняти числа:

 9 -7і1      2+4і5        3-3і0            6-4і4        10-2і10      0+3і2

 

— Подивітъся, якi щирi й багатi столи. Скiльки рiзного товару можна купити.

Слайд 16. Зорова гімнастика

 

1.Креслення відрізків

- Які чудові стрічкиє на ярмарку! Щоб прикрасити плаття ляльки, дівчинка купила 10 см стрічки. Накресліть відрізок такої самої довжини.

- Від цієї стрічки вона відрізала 6см. Довшою чи коротшою стала стрічка?

-Накресліть відрізок на 6см коротший за попередній.

- Скільки сантиметрів стрічки залишилося у дівчинки?

-Яка довжина другого відрізка?

 

V|. Фізкультхвилинка.

 

   На ярмарку продаються цукерки. Для того, щоб їх купити, необхiдно виконати такi завдання: скласти за малюнком задачу, розв’язати її.

 

2. Розв’язування зад Слайд 17.

 

  • На ярмарку продається мед. Складіть і розв’яжіть задачу за малюнком.

( У діжці 10л меду, а в банці на 8л менше. Скільки меду у  банці?)

 

Діти обговорюють задачу і самостійно розв’язують .

 

3.Творча робота.

Як зміниться розв’язання задачі, якщо замінити у умові слово «більше» на слово «менше»?

 

Діти складають умову  задачі і усно розв’язують.

 

4. Логічне завдання.

- Господарочка Даринка зробила багато запасів на зиму. Чи здогадаєтесь ви, які саме овочі і фрукти у неї є?

( Вчитель показує картку, на якій намальована форма і колір, діти повинні вгадати „зашифровану” назву)

 

 

помідор             огірок           слива             груша             морква

яблуко

V. Підсумок уроку. Рефлексія. Слайд 18.

— Отже, відкриймо лист. Що тут? А тут у конверті зашифровані слова. Прочитати ми їх зможемо, якщо відгадаємо загадки ­цікавинки (Учні читають вірші-загадки.)

 У садок до годівниці прилетіли три синиці, потім ще три птиці. Скільки птиць на годівниці? (6 — слово «ми»)

 Каже мати-квочка: «В мене 3 синочка і чотири дочки».

 Скільки діточок у квочки? (7 — слово «побували»)

 По дорозі зайчик біг, ніс п’ять яблук на пиріг. Одне впало, покотилось.

  Скільки яблук залишилось? (4 — слово «ярмарку»)

 Сидів хлопчик біля річки і піймав аж три плотвички. 

 Кошенятко одну вкрало. Скільки рибки в хлопця стало? (2 — слово «на»)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

doc
Додано
24 жовтня 2018
Переглядів
344
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку