Продовжувати навчати учнів розв'язувати приклади і задачі на додавання і віднімання числа 2; розвивати уміння порівнювати вираз і число, логічне мислення; вдосконалювати навички усної лічби, кмітливості в обчислюванні ,виховувати бережливе ставлення до природи. На уроці використовувались різні методи та прийоми для кращого засвоєння матеріалу. Діти залучались до групової та парної роботи.
Урок – презентація з математики в 1 класі .
Тема: Вправи і задачі на засвоєння таблиць додавання і віднімання числа Порівняння виразу і числа.
Мета: Продовжувати навчати учнів розв’язувати приклади і задачі на додавання і віднімання числа 2; розвивати уміння порівнювати вираз і число, логічне мислення; вдосконалювати навички усної лічби;виховувати бережливе ставлення до природи.
Обладнання: малюнок Буратіно, таблиці до теми, презентація уроку, запис пісень «Ми - першокласники», «Буратіно».
Хід уроку
І. Організаційний момент. (1 слайд)
- Діти, в народі говорять: „Добрий гість – дому радість”. Подаруйте нашим гостям усмішку і привітайтеся з ними.
- Сьогодні, надіюсь, у нас буде цікавий урок.
До знань з математики ми зробим ще крок
Девіз уроку:
На уроці не куняй,
Математику вивчай
ІІ. Актуалізація опорних знань.
1.Усний рахунок. (2 слайд)
Математична розминка ( Інтерактивна вправа «Мозковий штурм»)
• Як називається геометрична фігура у якої три кути ?
• Який день настає після суботи?
• Скільки сторін у квадрата?
• Скільки місяців триває зима?
• Як називається лінія у якої є початок і кінець?
• Закінч речення: тиждень триває…
• Скільки паличок потрібно, щоб викласти 2 квадрати?
-Молодці!
2.Цікава геометрія
(Серед геометричних фігур знайти зайву, 3 слайд)
3. Каліграфічна хвилинка.
Зошит свій я відкриваю,
Навскоси його кладу,
Ручку я ось так тримаю.
Сяду рівно, не зігнусь,
До роботи я візьмусь.
( Письмо цифр за зразками вчителя)
-Продовжуємо наш урок. Урок незвичайний, а казковий. А щоб дізнатися в яку ж казку ми потрапимо і хто її головний герой, ми напишемо математичний диктант.
«Математичний диктант» (Слайди 4-12).
2+0
7+2
5+2
4+1
2+1
9+1
2+2
6+2
Перевірка: 2,9,7,5,3,10,4,8
(Слайд13) Розшифрувати, хто головний герой уроку
ІІІ. Повідомлення теми та мети уроку( під музичний супровід пісні «Буратіно»)
- Жив був на світі Буратіно.(Слайд14,15) Весело він подорожував і зустрічав різні пригоди на своєму шляху, доки шукав чарівну дівчинку Мальвіну.. Але стежинку до Мальвіни знайти було важко. (Слайд16,17) Тому що стежка ця незвичайна, а математична. Давайте допоможемо йому знайти стежку.(Слайд18) Гра «Пеньочки».
(Слайд 19)
Прийшов він до Мальвіни, а вона відразу ж йому запропонувала вчити математику.
Повідомила вона йому, що тема уроку:» Вправи й задачі
на засвоєння таблиць додавання і віднімання числа 2, а
також порівнювати вирази». І вирішив Буратіно звернутися до нас, щоб ми йому допомогли.
- Допоможемо Буратіно?
IV. Закріплення вивченого матеріалу.
1. Вправи для очей.
-Діти, Буратіно так старанно вдивлявся в приклади, що оченята його втомилися. Тому давайте разом із ним виконаємо вправи для очей.
(Вправи «Метелик», «Сова»)
Слайд 20
3. Самостійна робота. Слайд 21
2+2 7+2 8+2
8-2 7-2 5-2 ( 3 учні біля дошки)
4. Складання прикладів за числовим відрізком (завдання підручника №1)
6+2= . (Слайд 22)
Скласти ще 2 приклади. Повторюємо таблиці додавання і віднімання числа 2 (Слайд 23)
5.Розв’язування задачі.( Слайд 24)
З математичними виразами Буратіно впорався, але за погану поведінку Артемон закрив його в темну комірчину. У Буратіно є ключі від цієї комірки, але він не знає яким з них можна відкрити двері. А щоб підібрати ключ до замка, треба розв’язати задачу:
( Слайд 25)
У ставку сиділо 5 жабок, а поруч плавало 2 рибки.
Скільки всього тваринок було? (5+2=7)
Фізкультхвилинка. Слайд 26
5.Фронтальна робота. Порівняння виразу і числа. ( завдання підручника №2) (Слайд 27)
- Поки ми відпочивали, дмухнув вітер і застелив нашу стежинку новим завданням.
6+1*8
6-1*5
4+2*5
9-1*8
6. Робота в парах. Складання прикладів за малюнками.(Слайд 28)
- Буратіно – великий пустунець. Потрапляв у неймовірні пригоди. Відправляючись в країну дурнів Буратіно потрапляє в казковий математичний ліс. Давайте допоможемо йому знайти стежку, бо ці двоє героїв вирішили обдурити його.
(Слайд 29)
Це Кіт Базиліо І Лисиця Аліса. Давайте допоможемо Буратіно вірно порахувати монети.
6. Виконати завдання підручника №3 (Слайд 30)
* - *=* *+*+*=*
7.Додаткові відомості про гроші. Слайди (31,32,33)
8. Виконання завдання підручника №4 Гра «Працьовиті бджілки». (Слайд 34)
Зупинився Буратіно на лісовій галявині, де росли квіти і побачив що над квітами літають бджоли.
- Визначити , з яких квіток збере нектар кожна бджілка.
- То ж давайте допоможемо бджілкам знайти свою квіточку.
8 6 10
3+2+1 10-2+2 9-2-1 7+2+1 5+1+2 4+2+2
9. Повідомлення про бджіл.
У бджіл немає дитинства. Уже на третій день після свого народження вони починають працювати: чистять вулик. З четвертого дня годують личинок медом і квітковим пилком. А в 15 днів виконують найпочеснішу роботу: збирають нектар і пилок. Живе робоча бджола влітку 35-65 днів. Причина такого короткого життя бджоли – важка робота.
V.Рефлексія.
- Буратіно дуже дякує вам , що ви йому допомогли у навчанні. Але спочатку скажіть йому, що вам сподобалось і запам’яталось на уроці?
Продовж речення:
- Сьогодні на уроці я навчився....
- Що сподобалось?
- Дякую за працю.
-Молодці!Аплодисменти.