Мета уроку: продовжити ознайомлення з задачами з буквеними даними, закріплювати знання таблиць множення і ділення чисел 2-8, ознайомити з грошовою одиницею України - гривнею, удосконалювати навички розв'язування задач на зведення до одиниці і на різницеве порівняння, формувати переконання в необхідності знання таблиць множення і ділення, виховувати людяність, милосердя, повагу до професії продавця.
Вправи і задачі на засвоєння таблиць множення і ділення. Задачі з буквеними даними
Тема. Вправи і задачі на засвоєння таблиць множення і ділення. Задачі з буквеними даними
Мета: Формування ключових компетентностей:
Формування предметних компетентностей:
продовжити ознайомлення з задачами з буквеними даними, закріплювати знання таблиць множення і ділення чисел 2-8, ознайомити з грошовою одиницею України - гривнею, удосконалювати навички розв'язування задач на зведення до одиниці і на різницеве порівняння, формувати переконання в необхідності знання таблиць множення і ділення, виховувати людяність, милосердя, повагу до професії продавця.
Тип уроку: урок засвоєння знань
Методи і прийоми: бесіда, повідомлення, робота в парах, самостійна робота, пояснення, ілюстрування
Матеріали і обладнання: індивідуальні картки, плакат «Одна гривня», предметні малюнки, схема «Дерево цілей», картки для словника, олівці, лінійки.
Хід уроку
1.До дошки викликаються 2 учні.
Задача 1
5 іграшок - 30 грн.
? іграшок - 18 грн.
Задача 2
6 ящ. – 30 кг яблук
4 ящ. - ? кг яблук
2.Робота з індивідуалними картками
95-8•5 36:6+25 40-24:4 36+18:3
95-72:8 32:8+25 40-27:3 36+21:3
95-63:7 56:8+25 40-5•4 36+6•4
95-7•6 9•5+25 40-3•6 36+7•4
3. Математичний бліцтурнір.
Задача 1.
Одна картоплина вариться 30 хв. Скільки потрібно часу, щоб зварити з картоплини? (30 хв.)
Задача 2.
По стовбуру завдовжки 6 м повзе слимак. За день він піднімається на висоту 5 м, а за ніч спускається на 4 м. За який час слимак піднімається на висоту стовбура? ( 6 днів)
Задача 3.
Скільки очей у павука, якщо у 4 павуків 32 очка? (8 очей)
Задача 4.
У сім’ї троє синів. Кожен має сестру. Скільки дітей у сім’ї? (4 дітей)
Задача 5.
Довжина стрибка зайця 3 м. Скількома стрибками він подолає відстань 15 м? (5 стрибками)
Задача 6.
Чи можна розділити 3 апельсини між двома батьками і двома синами, щоб кожен одержав по апельсину?
(можна: дід, батько, син)
4. Каліграфічна хвилинка
- Який зараз місяць? Який він по рахунку від початку року?
Охарактеризуйте число 11.
Запишіть відомі вам числа, в записі яких використовується цифра 1. Зачитайте. Охарактеризуйте число 100.
III Повідомлення теми, мети, завдань уроку, мотивація діяльності
Робота з «Деревом цілей»
Закріплювати знання вивчених таблиць множення і ділення;
Продовжити роботу над задачами з буквеними даними;
Розширити свій словниковий запас;
Вчитися мислити логічно, творчо, швидко.
IV Актуалізація опорних знань
1. Повідомлення цікавих фактів з історії грошей
- Гроші мають довгу і цікаву історію. Спочатку люди обмінювалися речами. Згодом це стало незручно і люди стали отримувати один від одного шматочки дорогоцінних металів. Їх називали «рублями», бо відрубували від великого шматка металу. Зараз це монети. Пізніше з'явилися паперові гроші-купюри.
- Грошова одиниця України - гривня - вперше з'явилася ще за часів князя Володимира Великого. Пройшло багато років, гроші змінювалися, і в 1996 році в Україні знову була введена гривня, яка і є сучасною грошовою одиницею нашої країни.
2. Усний рахунок. Гра «Ланцюжок»
42:6
32:4
28:4
64:8
56:8
48:6
21:3
16:2
24:3
14:2
35:5
40:5
49:7
V. Закріплення знань і вмінь учнів
1. Робота над задачею №382.
- Про що мова в задачі?
Скільки надоїли молока від І корови? Від II корови?
Яке запитання задачі? Виберіть розв'язання задачі, яке є правильним
А) (а+3) ·2 Б) а- а· 3 В) а+(а+3) слайд
- Чому зробили такий вибір?
2. Фізкультхвилинка
Діти хором читають числа до 20. При називанні числа, що ділиться на 3 діти присідають, на 4 - підстрибують, на 5 - плескають в долоні (схема вивішується на дошці).
3. Вправа «Рахівниця» ( кругові приклади № 383)
- Людей , які працюють з грішми , називають економісти . Раніше , коли не було комп’ютерів , вони працювали на рахівницях . Їх виготовляли із дерева. Ми виступимо у ролі економістів , порахуємо кругові приклади.
4. Робота над задачею №380
- Звідки в ваших сім'ях з'являються гроші?
Так, батьки працюють і отримують заробітну плату, або ж вони відкрили власну справу, яку ми називаємо «бізнес». Слово «бізнес» у перекладі з англійської «зайнятість справою».
Мовчазне читання задачі.
Прочитайте вказівку. Як знайти, скільки пиріжків спекла 1 дівчинка з першої групи? З II групи?
Як дізнатися, яка ж група працювала краще? Коментований запис задачі в зошити.
- Яку групу дівчаток ви взяли б на роботу в свою пекарню?
5. Гра « Продавці – покупці»
- Де найчастіше ви зустрічаєтеся з грошима ? В магазині ви хто ? А як називають людину , яка продає вам товар ?
- Ми пограємо у магазин, в парах . Один варіант – покупці , другий – продавці .
Завдання 379 ( по рівнянню на кожен варіант)
Взаємоперевірка .
6. Самостійна робота. Приклади 378
- Які ви знаєте професії, пов'язані з грошима?
Що робить продавець? Касир? Бухгалтер? Зрозуміло, що ці люди повинні дуже швидко і правильно вміти рахувати. Спробуємо себе в ролі людей цих професій. Попрацюємо самостійно.
Касири
1 промінчик
95 -8•5
95-72:8
95-63:7
Бухгалтери
2 промінчик
36:6+25
32:8+25
56:8+25
Перевірка самостійної роботи здійснюється вчителем при перевірці зошитів
VIII.Підсумок уроку
завдання, які поставили перед собою на початку уроку?
IX. Домашнє завдання
Продавці - №383, 386
Касири і бухгалтери - №385, 386
Спільне завдання: подумати і розказати, що в житті не можна купити за гроші.