Урок "Вправи і задачі на засвоєння таблиць множення і ділення. Задачі з буквеними даними"

Про матеріал

Мета уроку: продовжити ознайомлення з задачами з буквеними даними, закріплювати знання таблиць множення і ділення чисел 2-8, ознайомити з грошовою одиницею України - гривнею, удосконалювати навички розв'язування задач на зведення до одиниці і на різницеве порівняння, формувати переконання в необхідності знання таблиць множення і ділення, виховувати людяність, милосердя, повагу до професії продавця.

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вправи і задачі на засвоєння таблиць множення і ділення. Задачі з буквеними даними

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Тема. Вправи і задачі на засвоєння таблиць множення і ділення. Задачі з буквеними даними

Мета: Формування ключових компетентностей:

  • вміння вчитися - самоорганізовуватися до навчальної діяльності, планувати свої дії, доводити роботу до кінця, обговорювати свої спостереження та їдеї.
  • соціальної – продуктивно співпрацювати з різними партнерами в групах.
  • громадянської – виконувати свої обов’язки учня.
  • здоров’язбережувальної – дбайливе ставлення до свого здоров’я.
  • компетентності з ікт – вміння використовувати інформацію з різних джерел , користуватися різною довідковою літературою.

Формування предметних компетентностей:

продовжити ознайомлення з задачами з буквеними даними, закріплювати знання таблиць множення і ділення чисел 2-8, ознайомити з грошовою одиницею України - гривнею, удосконалювати навички розв'язування задач на зведення до одиниці і на різницеве порівняння, формувати переконання в необхідності знання таблиць множення і ділення, виховувати людяність, милосердя, повагу до професії продавця.

Тип уроку: урок засвоєння знань

Методи і прийоми: бесіда, повідомлення, робота в парах, самостійна робота, пояснення, ілюстрування

Матеріали і обладнання: індивідуальні картки, плакат «Одна гривня», предметні малюнки, схема «Дерево цілей», картки для словника, олівці, лінійки.

Хід уроку

  1.       Організаційна частина
  2.     Актуалізація знань і вмінь учнів

1.До дошки викликаються 2 учні.

Задача 1

           5 іграшок - 30 грн.

           ? іграшок  - 18 грн.

Задача 2

6 ящ.  – 30 кг яблук

4 ящ.  -  ? кг яблук

 

2.Робота з індивідуалними картками

 

 

 

95-8•5         36:6+25              40-24:4               36+18:3

 

95-72:8        32:8+25              40-27:3               36+21:3

 

95-63:7        56:8+25              40-5•4                36+6•4

 

95-7•6          9•5+25                40-3•6                36+7•4

 

 

3. Математичний бліцтурнір.

 

Задача 1.

Одна картоплина вариться 30 хв. Скільки потрібно часу, щоб зварити з картоплини?                                                      (30 хв.)

 

Задача 2.

По стовбуру завдовжки 6 м повзе слимак. За день він піднімається на висоту 5 м, а за ніч спускається на 4 м. За який час слимак піднімається на висоту стовбура?                                          ( 6 днів)

 

Задача 3.

Скільки очей у павука, якщо у 4 павуків 32 очка?               (8 очей)

 

Задача 4.

У сім’ї троє синів. Кожен має сестру. Скільки дітей у сім’ї?  (4 дітей)

 

Задача 5.

Довжина стрибка зайця 3 м. Скількома стрибками він подолає відстань 15 м?                                                                 (5 стрибками)

 

Задача 6.

Чи можна розділити 3 апельсини між двома батьками і двома синами, щоб кожен одержав по апельсину?

        (можна: дід, батько, син)

 

4. Каліграфічна хвилинка

- Який зараз місяць? Який він по рахунку від початку року?

Охарактеризуйте число 11.

Запишіть відомі вам числа, в записі яких використовується цифра 1. Зачитайте. Охарактеризуйте число 100.

 

III Повідомлення теми, мети, завдань уроку, мотивація діяльності

  •            Число 100 дуже цікаве не тільки з точки зору математики. Згадайте, що цікавого ви про нього знаєте зі свого досвіду (100 копійок в 1 гривні)
  •            Сьогодні на уроці ми будемо говорити про гроші, адже з ними ви зустрічаєтесь мало не щодня. Але нам треба поставити перед собою чіткі цілі.

 

Робота з «Деревом цілей»

  •            Отже, сьогодні ми будемо:

Закріплювати знання вивчених таблиць множення і ділення;

Продовжити роботу над задачами з буквеними даними;

Розширити свій словниковий запас;

Вчитися мислити логічно, творчо, швидко. 

 

IV Актуалізація опорних знань

1. Повідомлення цікавих фактів з історії грошей

-  Гроші мають довгу і цікаву історію. Спочатку люди обмінювалися речами. Згодом це стало незручно і люди стали отримувати один від одного шматочки дорогоцінних металів. Їх називали «рублями», бо відрубували від великого шматка металу. Зараз це монети. Пізніше з'явилися паперові гроші-купюри.

- Грошова одиниця України - гривня - вперше з'явилася ще за часів князя Володимира Великого. Пройшло багато років, гроші змінювалися, і в 1996 році в Україні знову була введена гривня, яка і є сучасною грошовою одиницею нашої країни.

2. Усний рахунок. Гра «Ланцюжок»


42:6  

32:4

28:4

64:8

56:8

48:6

21:3

16:2

24:3

 

14:2

35:5

40:5

49:7


V. Закріплення знань і вмінь учнів

1. Робота над задачею №382.

- Про що мова в задачі?

Скільки надоїли молока від І корови? Від II корови?

Яке запитання задачі? Виберіть розв'язання задачі, яке є правильним

А) (а+3) ·2               Б) а- а· 3         В) а+(а+3)                 слайд

- Чому зробили такий вибір?

 

2. Фізкультхвилинка

Діти хором читають числа до 20. При називанні числа, що ділиться на 3 діти присідають, на 4 - підстрибують, на 5 - плескають в долоні (схема вивішується на дошці).

 

3. Вправа «Рахівниця» ( кругові приклади № 383)

- Людей , які працюють з грішми , називають економісти . Раніше , коли не було комп’ютерів , вони працювали на рахівницях . Їх виготовляли із дерева. Ми виступимо у ролі економістів , порахуємо кругові приклади.

 

4. Робота над задачею №380

- Звідки в ваших сім'ях з'являються гроші?

Так, батьки працюють і отримують заробітну плату, або ж вони відкрили власну справу, яку ми називаємо «бізнес». Слово «бізнес» у перекладі з англійської «зайнятість справою».

  •                 Уявіть, що пройшло багато років, ви виросли і відкрили власну справу, наприклад, відкрили свою пекарню. Розв'яжемо задачу №380 і спробуємо себе у  ролі власників пекарні.

Мовчазне читання задачі.

 

  •                 Скільки груп було в пекарні? Що відомо про І групу? Що відомо про II групу? Яке запитання задачі?

Прочитайте вказівку. Як знайти, скільки пиріжків спекла 1 дівчинка з першої групи? З II групи?

Як дізнатися, яка ж група працювала краще? Коментований запис задачі в зошити.

- Яку групу дівчаток ви взяли б на роботу в свою пекарню?

 

5. Гра « Продавці – покупці»

- Де найчастіше ви зустрічаєтеся з грошима ? В магазині ви хто ? А як називають людину , яка продає вам товар ?

- Ми пограємо у магазин, в парах . Один варіант – покупці , другий – продавці .

Завдання 379 ( по рівнянню на кожен варіант)

Взаємоперевірка .

 

6. Самостійна робота. Приклади 378

 - Які ви знаєте професії, пов'язані з грошима?

Що робить продавець? Касир? Бухгалтер? Зрозуміло, що ці люди повинні дуже швидко і правильно вміти рахувати. Спробуємо себе в ролі людей цих професій. Попрацюємо самостійно.

 


Касири

1 промінчик

95 -8•5

95-72:8

95-63:7

Бухгалтери

2 промінчик

36:6+25

32:8+25

56:8+25


Перевірка самостійної роботи здійснюється вчителем при перевірці зошитів

 

VIII.Підсумок уроку

  •                 Здавна люди мріяли про те, щоб у них були гроші, які ніколи не закінчувалися. Уявіть собі, що у вас є 1 гривня, яку ви витрачаєте, а вона повертається до вас у гаманець. Як би ви розпорядилися цією гривнею?
  •                 А тепер давайте повернемось до нашого дерева цілей. Чи виконали ми

завдання, які поставили перед собою на початку уроку?

 

IX. Домашнє завдання

Продавці - №383, 386

Касири і бухгалтери - №385, 386

Спільне завдання: подумати і розказати, що в житті не можна купити за гроші.

doc
Пов’язані теми
Математика, 3 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
26 березня 2018
Переглядів
1482
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку