Ділення на двоцифрове число способом добору (51:17). Задачі на знаходження четвертого пропорційного

Про матеріал

Ділення на двоцифрове число способом добору (51:17). Задачі на знаходження четвертого пропорційного

Мета:

навчальна: ознайомити учнів з новим прийомом позатабличного ділення; закріпити раніше вивчені випадки позатабличного множення і ділення; вдосконалювати навички розв'язування задач;

розвивальна: розвивати мислення; розвивати інтелект учнів, уміння аналізувати, класифікувати, порівнювати, робити умовиводи за аналогією.

виховна: виховувати інтерес до математики; виховувати позитивне ставлення учнів до навчально-пізнавальної діяльності; виховувати загальнолюдські цінності: національну свідомість, повагу до національної культури України.

Перегляд файлу

Ділення на двоцифрове число способом добору (51:17). Задачі на знаходження четвертого пропорційного

 

Мета:

навчальна: ознайомити учнів з новим прийомом позатабличного ділення; закріпити раніше вивчені випадки позатабличного множення і ділення; вдосконалювати навички розв'язування задач;

розвивальна:  розвивати мислення; розвивати  інтелект  учнів, уміння   аналізувати, класифікувати, порівнювати, робити умовиводи за аналогією.

виховна: виховувати інтерес до математики; виховувати  позитивне   ставлення учнів до навчально-пізнавальної  діяльності; виховувати  загальнолюдські   цінності: національну   свідомість, повагу до національної  культури   України.

Хід уроку

І.Організаційний момент:

- Любі діти,я вітаю вас на уроці математики, де присутні гості.

Привітайте і ви наших гостей.

-Доброго ранку! Щасливої днини щиро бажає вам наша родина!

ІІ.Актуалізація опорних знань.

1.Усні обчислення «Мозковий штурм».

Гра «Істинні чи хибні твердження?» (Якщо твердження істинне, діти підіймають палець вгору - «супер»,а якщо  хибне – палець вниз).

-Сума чисел 710 і 290 дорівнює 1000. «+»

-Різниця чисел 600 і 150 дорівнює 350. «-»

-Добуток чисел 150 і 2 дорівнює 152. «-»

-Частка чисел 500 і 5 дорівнює 100. «+»

-Число 600 зменшити в 10 разів дорівнює 60. «+»

-Число 9 збільшити в 40 разів дорівнює 360. «+»

2.Бесіда про весняні свята.

-Яка зараз пора року?

-Які свята ми святкуємо навесні? (День кота, День птахів, Великдень, Свято першої борозни, Вербна неділя, День матері і т. д.)

-Сьогодні на уроці ми зробимо невеличку подорож у весняні свята. Та яке ж свято без квітів?

 

3.Завдання від Веснянки у групах. Якщо група правильно виконає завдання, для неї розквітнуть весняні квіти.(На дошці малюнок дівчинки-веснянки в українському національному одязі з квітами у руках).

-Прочитайте приклади і усно розв’яжіть їх:

1 група                  2 група                  3 група

490 : 70                 640 : 80                 320 : 40

840 :20                  420 : 60                 360 : 20

560 : 80                 540 : 30                 280 : 70

180 : 30                 240 : 60                 480 : 60

(Вчитель відкриває  малюнки весняних квітів).

-Для першої групи розквітли ніжні, тендітні конвалії.

Для другої – ароматні, яскраві фіалки.

Для третьої  - стрункі, барвисті тюльпани.

4. Робота за підручником (с. 132)

 Завдання 866

Учні самостійно виписують усі числа, які діляться на 4. (16; 20; 28; 40; 80)

III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

— Сьогодні на уроці ми ознайомимося з прийомом ділення на двоцифрове число, продовжимо роботу над задачами.

 

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

 1. Робота за підручником (с. 132)

 Завдання 867. Робота в групах

— Розгляньте і поясніть, як виконали ділення.

51:17 = ?

17 • 2 = 34 — число 2 не підходить;

17 • 3 = 51— число 3 підходить.

Отже, 51 : 17 = 3.

Висновок. Щоб поділити 51 на 17, потрібно дібрати таке число, яке в добутку з числом 17 дасть число 51.

При діленні двоцифрового числа на двоцифрове при підборі частки доводиться кожного разу перевіряти, яке число вийде при множенні дільника на передбачувану частку, чи дорівнює воно діленому (тоді частка знайдена правильно), або менше (більше) за нього (тоді потрібно спробувати інше число, яке, відповідно, більше або менше за те, що перевірялося).

 

А тепер наша подорож на свято-День птахів. Це свято ми святкуємо в середині березня. Ми зустрічаємо наших пернатих друзів-перелітних птахів. Вони зимували далеко від Батьківщини- нашої рідної України і дуже сумували за нею. Бо вона для всіх нас-найкраща.(На дошці карта України).

2. Продовження роботи за підручником (с. 132)

 Завдання 869.

Знайдіть частку способом добору, тоді ми дізнаємось, які птахи повернулися до нас на Україну навесні.

72:18 = 4 42:14 = 3 96:24 = 4 63:21 = 3

75:25 = 3 80:16 = 5 75:15 = 5 54:18 = 3

-На нашу рідну українську землю весною повертаються шпаки, лелеки, ластівки. (Вчитель відкриває малюнки цих птахів).

-А тепер час відпочити. Давайте радіючи весні  виконаємо запальний танок!

V.Фізхвилинка «Ха-фа-на-на!»

VІ.Розвиток математичних знань.

1. Ідемо на свято  «День кота». Його ми відзначаємо 1Березня. В цей день своїх котиків слід нагодувати чимось смачненьким. Ми нагодуємо їх смачною рибкою розв’язавши задачу.

Оленка купила своїм улюбленцям 14 сосисок, а рибок – у 4 рази більше. Сьгодні усі семеро кошенят поласували смачною рибкою. Скільки рибинок отримав кожен котик?

— Прочитайте задачу.

— Що запитується у задачі?

Що знайдемо першою дією? (Скільки Оленка купила рибок ?)

— Якою дією? (Дією множення)

— Що дізнаємося в другій дії? (Скільки рибок отримав кожний котик ?)

Якою дією? (Діленням)

 (На дошці малюнок кота і картинки рибок). Учень прикріплює правильну кількість рибок біля кота.

2.Тепер прямуємо на найбільше християнське свято - Великдень. Ось атрибути цього свята. (Малюнок великодньої пасхи, писанок і крапанок та схема задачі).

 

 

84 писанки - по 21штуці  у коробку                Скільки було коробок?

 

68 крапанок по -17 штук у коробку          

 

-Чи   можемо дізнатись, скільки вийшло коробок у майстринь?

-Як дізнаємось, скільки вийшло коробок з писанками?

-Як дізнаємось, скільки коробок з крапанками?

-На скільки дій задача?

 

3.Офтальмологічна пауза:

-Назвіть двоцифрове число, одним із сусідів якого є найменще трицифрове число? (99).

-Скільки очей у морського їжака, якщо у нього на 3 ока більше, ніж у звичайного їжака?

 

VІІ. Підсумок уроку. Гра «Мікрофон».

-Яким способом розвязання прикладів на ділення ми кристувалися на уроці?

-Який вид роботи вам найбільше сподобався?

docx
Додано
27 березня 2018
Переглядів
39393
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку