Розробка інтегрованого уроку з математики та природознавства "Повторення таблиці множення і ділення чисел на 8. Задачі на спосіб зведення до одиниці. Корисні копалини"

Про матеріал

Розробка інтегрованого уроку з математики та природознавства"Повторення таблиці множення і ділення чисел на 8. Задачі на спосіб зведення до одиниці. Корисні копалини"

Перегляд файлу

Відділ освіти Синельниківської районної державної адміністрації

Комунальний опорний загальнонавчальний заклад 

«Іларіонівська середня загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів

Синельниківської районної ради Дніпропетровської області»

 

 

Інтегрований урок математики та природознавства у 3 класі

 

 

 

 

Вчитель: Третяк

Ольга Володимирівна

ІІ категорії

 

 

 

 

 

 

смт Іларіонове 2016 р.

Тема: Повторення таблиці множення і ділення чисел на 8. Задачі на спосіб зведення до одиниці. Корисні копалини.

Мета: формувати вміння розв'язувати задачі на спосіб зведення до одиниці; закріпити навички табличного множення і ділення на 8; навчати використовувати вивчений матеріал під час розв'язування задач і прикладів; розвивати обчислювальні нави­чки, логічне мислення, математичне мовлення; виховувати самостійність; ознайомити учнів з найважливішими корисними копалинами, економним і раціональним їх використанням; розвивати спостережливість, уміння порівнювати; виховувати почуття гордості за багатство рідного краю, бажання економно використовувати корисні копалини.

Обладнання: картки з індивідуальним завданням, мультимедійна презентація по темі уроку, проектор.

 

Хід уроку

 

І. Організаційний момент

Вчитель Дзвоник у школі кожен раз

До роботи кличе в клас.

Виконати зможем

Нелегкі завдання.

Всім нам допоможе

Старанність у навчанні.

 

ІІ. Актуалізація опорних знань

  1. Гра «Дешифрувальник»
  • Розвяжемо приклади і за допомогою ключа дізнаємось про що буде йти мова на сьогоднішньому уроці.

9

40

42

36

15

14

24

3

56

8

к

о

р

и

с

н

і

п

а

л


45 : 5 =

23 + 17 =

48 – 7 =

9 4 =

7 + 8 =

2 7 =

55 – 31 =

27 : 3 =

8 5 =

21 : 7 =

47 + 9 =

17 – 9 =

6 6 =

28 – 14 =

18 + 18 =


  1. Мультфільм «Цінні у всьому світі корисні копалини» ( З серії «Це наше і це твоє»)

— Пропоную переглянути Мультфільм «Цінні у всьому світі корисні копалини» ( З серії «Це наше і це твоє»)

Перегляд мультфілму.

 Кам’яне вугілля, нафта, природний газ, торф, граніт, пісок, глина, сіль, залізна руда – це все корисні копалини. Їх добувають у природі і використовують у промисловості і народному господарстві. Тому вони є корисними.

Яка від них користь?

(Демонстрація корисних копалин на слайдах).

Щоб виготовити скло і зробити склянку, потрібний пісок. Щоб побудувати будинки, потрібно мати багато піску, граніту, вапняку. Для опалення будинків, руху авто і літаків потрібні нафта, природний газ, кам’яне вугілля. Для виготовлення транспортних засобів потрібні метали, які виплавляються із залізної руди. Щоб виготовити тарілку, потрібна особлива глина – каолін. Щоб суп був смачним, потрібна сіль. Тому без корисних копалин людям довелось би дуже важко.

Пропоную здійснити цікаву подорож у таємничий світ, що знаходиться у нас під ногами. Це світ підземного царства. Про скарби і багатства природи, які знаходяться у земних надрах ви дізнаєтесь разом з казковими гномами.

 

ІІІ. Повідомлення теми уроку

  • Сьогодні на уроці подорожучи підземним світом ми закріпимо знання таблиці множення і ділення на 8; навчимося використовувати знання таблиці під час розв’язування задач і прикладів.

 

ІV. Робота нал темою уроку

  1. Підготовча робота
  • Без якої корисної копалини не може працювати жоден учитель? (Крейда)
  • Тож перше завдання від наших гномів. Кожен з  семи гномів підготував подарунок для школяриків - по 8 шматочків крейди. Скільки шматочків крейди всього знайшли гноми?
  • Розвяжіть дією додавання.
  • Замініть додавання множенням.
  • Знайдіть добуток та складіть рівність з діленням на 8.
  1. Робота за таблицею множення і ділення чисел на 8

Гра «Зведи будинок»

  • Стоять цегляні будинки. А цегла — це... (глина). Так використовуючи цю корисну копалину ми маємо можливість жити у затишних оселях. Тож зараз побудуємо хатинки, якщо виконаємо завдання гномиків.

Перший будинок діти будують пригадуючи таблицю множення на 8.

  • Щоб побудувати другий будинок складіть таблицю ділення на 8.
  • Яким правилом користувалися, коли складали таблицю? (Якщо добуток розділити на один з множників, то отримаємо другий множник.)
  1. Тренувальна вправа (розв’язування прикладів з підручника №266)

8 · 9 + 28  

12 + 8 · 5 

60 – 8 · 4  

24 : 4 · 8

64 : 8 – 8 

48 – 16 : 8  

48 – 24 : 8  

32 : 8 · 2


  • Розв’яжіть приклади з коментуванням, користуючись таблицями. І Гномик покаже вам які корисні копалини видобувають у нашій області. (Слайд з картою Дніпропетровської області з умовними позначеннями корисних копалин.)
  1. Робота над задачею
  • Вже прийшли морози. І наші оселі треба опалювати. Відгадайте загадку про корисну копалину, яка нам в цьому допоможе.

Що це за каміння тато в піч кладе,

воно чорне, блискуче, тверде,

горить собі, згорає,

людей усіх зігріває. (Кам’яне вугілля)

  • Прочитайте задачу.

Готуючись до зими, Гноми заготовляли вугілля. За перший день вони набрали п’ять  мішків у які розклали  порівну  30 кг  вугілля. На другий день вони заготовили 54 кг вугілля. Скільки  потрібно  гномам таких  мішків,  щоб  розкласти 54 кг вугілля?

  • Розгляньте схему задачі.

                                                 1)       30                   5

 

                              2)         54                        ?

                                                        ?

  • Складіть план розв’язання задачі.
  • Розв’яжіть задачу окремими діями.

 

Фізкультхвилинка з веселими гномами.

 

V. Розвиток математичних знань

1. Робота над задачею

  • Нашим Гномикам набридло весь час бути під землею і ось вони вирішили вирушити у подорож по нашій країні та і пошукати нові родовища корисних копалин. Як ви думаєте яка корисна копалина допоможе їм зрушити з місця свій «гномоавтобус». (Нафта, бо з неї виготовляють бензин.)
  • Аналіз умови задачі.

Протягом 5 днів вони використали 40 л бензину, витрачаючи кожного дня однакову кількість. На скільки ще днів їм вистачить 64 л бензину, якщо щодня вони будуть витрачати таку саму кількість рідини?

5 дн. — 40 л

? — 64 л

  • Скільки витратили бензину за 5 днів?
  • Як дізнатися, скільки витратили за 1 день? (40 : 5 = 6 (л))
  • А на скільки днів їм вистачить 64 л бензину? (на 8 днів, тому що 64 : 8 = 8.)
  • Запишіть розв’язання задачі по діях, а потім — виразом. (64 : (40 : 5) = 8))
  1. Самостійна робота

Дітям роздані картки (додаток) з завданнями різного рівня. З іншої сторони малюнок з предметом, який виготовляється з певної корисної копалини. Перевірка відбувається наступним чином: на слайді зявляється гном з певною відповіддю. Всі учні в яких вийшла така відповідь встають біля дошки і показують іншу сторону картки. Гном показує корисну копалину з якої виготовлені ці предмети. Якщо залишились діти, які не ввійшли в жодну групу, їм допомагають всі розвязати завдання правильно.

У кожній групі одна дитина розповідає про дану корисну копалину.

Учень 1

Кам’яне вугілля тверде, крихке, чорного кольору, має блиск, під час згорання виділяє багато тепла. Його використовують як паливо на електростанціях, підприємствах, у побуті. За його допомогою виготовляють ліки, парфуми, та інші речовини. В Україні значні запаси кам’яного вугілля знаходяться у Донецькій області. Його добувають у шахтах, іноді кар’єрним способом.

Учень 2

Нафта – масляниста темно-бура рідина. Вона легша за воду, тому її важко загасити під час пожежі. Вона горить кіптявим полум’ям і виділяє більше тепла, ніж кам’яне вугілля. З нафти виготовляють безліч корисних речей : бензин, гас, машинні мастила, пластмасу, штучний каучук, синтетичні волокна, фарби, лаки, ліки, асфальт та інше. Нафту добувають за допомогою свердловин. ЇЇ родовища в Україні містяться  поблизу Карпатських гір.

Учень 3

Природний газ – вкрай важлива для людства корисна копалина. Він безбарвний, з ледве відчутним запахом. Під час горіння виділяє багато тепла. З газу отримують: пластмаси, штучний каучук для виготовлення гуми. По лініях газопроводів він надходить у великі міста та села. Родовища газу розміщенні поблизу Карпат, на дні Чорного моря.

Учень 4

Граніт – це складна корисна копалина, назва походить від грецького слова «гранум», що означає зерно. Граніт складається із зерен трьох мінералів – польового шпату ( червоного кольору), кварцу ( світло сірого) і  слюди (чорного кольору). Його використовують для будівництва, облицювання будівель.

Учень 5

Глина

Господиня місить глину

Руду біля хати,

Щоб замазати шпарини

Й сіни збудувати.

А господар у майстерні

Горщики майструє,

Ставить вироби до печі

Та вогонь пильнує.

Глина біла та рожева

У вмілих руках

Стане чайничком, вазоном

І деталлю в двигунах.

Лікар глиною в лікарні

Хвороби лікує.

А замріяний художник

Картини малює.

Глини всякої багато

У нашій країні.

Дай же, Боже, миру й щастя

Рідній Україні!

Учень 6

Пісок використовується для виробництва скла, як формувальні піски при литті металів, а також для виготовлення  бетону і штукатурок.

Піски використовуються при будівництві автомобільних і залізничних доріг, для виготовлення бетонів і будівельних розчинів, у виробництві силікатних будівельних матеріалів, при виготовленні виробів грубої кераміки, покрівельних рулонних матеріалів.

  1. Робота над задачею в парах.

Самостійний запис розв’язання задачі з наступною перевіркою.

На слайді умова задачі з коротким записом.

Гноми вирішили зробити подарунок дитячому садочку. Для дітей вони змайстрували пісочниці. В першій площадці у пісочниці було 8 кг піску, у другій пісочниці у 3 рази більше, а в третій – на 7 кг менше, ніж у другій. Скільки кілограмів піску було у третій пісочниці?

І пісочниця – 8 кг піску

ІІ пісочниця – ? у 3 рази більше

ІІІ пісочниця – ? на 7 кг менше

Діти, які розвязали задачу сигналізують картками. Вчитель пропонує їм допомогти іншим учням, виступити у ролі консультанта.

 

VI. Підсумок уроку

Бліц-опитування

  • Де знаходяться корисні копалини?

- Чому їх називають корисними?

- Як називаються місця де є великі поклади корисних копалин?

- Якою корисною копалиною ми користуємося щодня у себе вдома?

- Які корисні копалини видобувають у нашій місцевості?

- Яку корисну копалину використовуємо на уроці?

-  Які корисні копалини потрібно, щоб збудувати будинок?

- З якої породи виготовляють скло?

-  Які корисні копалини знаходяться у твердому стані?

-  Які корисні копалини знаходяться у рідкому стані?

-   Які корисні копалини знаходяться у газоподібному стані?

- Чому корисні копалини потрібно раціонально використовувати?

 

VІІ. Домашнє завдання

С. 38, завдання 271; 272.

docx
Додано
27 березня 2018
Переглядів
1073
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку