Урок математики проведений у 3 класі і складений відповідно до проблемної теми, над якою я працюю "Арт - педагогіка як засіб навчання та виховання".У роботі було використано музикотерапію, танцетерапію,ігротерапію: ігри "Зачарований годинник - Розпорялок дня", "Дешифрувальник", вправу Монтессорі, інтерактивну вправу "Мікрофон", арт - терапевтичну фізкультхвилинку "Чотири стихії". Під час вивчення нового матеріалу діти заспівали правило, яке швидко засвоїли та запам'ятали. Протягом уроку за роботою дітей спостерігала "добра Фея"- чарівниця, яка дарувала дітям за гарну роботу чарівні камінці, що знаходились у "чарівній скриньці", а в кінці уроку подарувала дітям "чарівні сердечка". Результатом роботи було те, що зачарований годинник відкрив свою назву - "Розпорядок дня". Підсумок уроку - інтерактивна вправа - розмова по телефону. Діти заспівали прощальну частівку, складену вчителем.
В конспекті також вказані слайди від презентації, яка використовувалась на уроці.
Міністерство освіти та науки України
Відділ освіти Бердянської державної адміністрації
План -конспект
уроку з математики,
проведеного у 3 класі
Андрівської загальноосвітньої школи
І – ІІІ ступенів
Підготувала:
вчитель початкових класів
В. Г. Рунчева
Домашня адреса:
вул. Радянська, 68
с. Андрівка
Бердянського району
Запорізької області
71150
2013 – 2014 н. р.
Тема. Вправи та задачі на засвоєння таблиць множення та ділення.
Мета. Закріплювати вміння учнів свідомо використовувати таблиці множення та ділення під час розв’язання виразів та задач. Розвивати математичну мову та логічне мислення. Виховувати бажання бути здоровими та бережливе ставлення до власного здоров’я.
Обладнання: «зачарований» годинник, мікрофон, «чарівна» скринька,
« чарівні» льодяники, таблиця для усного рахунку, магнітні дошки, індивідуальний роздавальний матеріал –папки з індивідуальним завданням та зразками написання ,комп'ютер, мультимедійний пульт, геометричні фігури, подушки з йодованою сіллю.
Література:
О. Корчевська, О. Шишера- Математика плани – конспекти уроків – Харків, видавництво «Ранок» -«Веста», 2004
О. Корчевська, Н. Кордуба - Математика - конспекти уроків – Тернопіль, «Мої посібники». 2010
Г.О.Анісімова,Л. І. Ольхова – Уроки математики – «Ліпс», Запоріжжя, 2008
«Методична робота вчителя початкових класів» - Харків, вид група «Основа», 2010
В. Химинець «Інновації у початковій школі» - Р – л 4.4. «Арт – терапія як засіб навчання і виховання» - Харків: Вид. «Основа», 2010.
Активні методи навчання – Програма громадянської освіти в Україні – Товариство Лева: Міжнародна Мережа освіти для Демократії.
Слайд №1
І Організація дітей до уроку.
Слайд № 2
Розпочинаємо урок
Математики !
1. Музична хвилинка. Арт – терапія: музикотерапія, танцетерапія.
( Діти співають куплети, складені вчителем, що висвітлюють головні правила поведінки на уроці. )
Ось і дзвоник продзвенів,
Учням в клас уже пора.
Буде добре поводитись
наша чемна дітвора.
На уроці всім мовчать,
Гарно руку піднімать,
А коли дозволить вчитель,
Будем ми відповідать.
У портфель не заглядать,
І сусідів не штовхать,
А лише, коли перерва,
Будем речі готувать.
ІІ Актуалізація опорних знань.
1. Розгляд слайду.
- Наша чарівна Фея знов завітала до нас на урок. Вона принесла свій улюблений предмет та для вас чарівні подарунки. Тих, хто гарно працює на уроці, вона щедро осипає чарівними камінцями. На того, хто найкраще працюватиме на уроці та отримає найбільше таких камінців, чекає сюрприз в кінці уроку, який наша чудодійниця сховала в чудовій скарбничці.
Слайд № 3
1. Розгадування загадки
- Розгадайте, який улюблений предмет нашої чарівниці.
Ніг не маю, та ходжу,
Рота не маю, та скажу:
Коли спати, коли вставати,
Коли роботу розпочати.
( Годинник)
Слайд № 4
- Годинник – символ плину часу.
- Це зачарований годинник. Тому він не йде, а стоїть на місці. Під час роботи ви будете переставляти срілки, щоб годинник показував відповідний час. Для цього нам треба добре попрацювати.
- Вставте в годинник пропущене число..
- Чому число 21 виділено червоним кольором?
( Це чарівне число, саме його виділила чаклунка.)
( Це улюблене її число.)
( Може це її день народження?)
( Сьогодні 21 жовтня )
2. Інтерактивна вправа «Мікрофон»
- Що ви можете сказати про число 21?
Слайд № 5
- 21 – це непарне число;
- 21 – це двоцифрове число;
- Щоб отримати число 21, треба до 20 + 1;
- В числі 21 – 2десяток і 1 одиниця;
- Числа 20 та 22 – це сусіди числа 21;
- Число 20 менше від числа 21, тому що в натуральному ряді чисел воно стоїть ближе до початку натурального ряду чисел, ніж число 21.
-Число 22 більше від числа 21, тому що в натуральному ряді чисел воно стоїть далі від початку натурального ряду чисел.
- Всі числа, що в натуральному ряді чисел заходяться зліва від числа 21, менші за це число,
-Всі числа, що в натуральному ряді чисел знаходяться справа від числа 21, більші, ніж це число.
- В числі 21– 2десятки і 1 одиниця.
-Щоб отримати 21, треба до числа 20 додати 1.
- Щоб отримати 21, треба від числа 22 відняти 1.
-Щоб отримати 21, треба знайти добуток чисел 3 та 7.
(Камінці)
3. Складання виразів з відповіддю 21. Робота з магнітними дошками.
- Складіть вирази, які мають відповідь 21.
( Діти записують вирази на магнітні дошки і показують вчителеві.)
4. Хвилинка каліграфії – каліграфічне написання числа 21 та його сусідів.
4. Каліграфічна хвилинка
( Написання цифр 1 та 2.)
Подивіться: цифра 2.
В неї кругла голова.
Довгий хвіст, зігнути шийка,
Отака, як бачте, двійка.
І рядок: 2 22 222
ІІ рядок: написати двійок у 2 рази більше, ніж у першому рядку.
ІІІ рядок: написати двійок у 6 разів менше, ніж у другому рядку.
Слайд №6
- Приготуйтеся писати.
( Діти готують подушки з йодованою сіллю).
5. Фізкультхвилинка – пальчикова гімнастика. Вправа Монтессорі. Арт – терапія. Звучить класична музика.
Слайд №7
( Діти протягом 1 хвилини вибирають насіння рису за допомогою пінцету )
- Порахуйте зернинки.
- Запишіть на магнітну дошку вираз, відповідь якого співпадає з кількістю зернин.
(Камінці)
6. Усна лічба.
Фея дає нам наступне завдання:
- Закрийте очі.
- Наша чарівниця дає нам цікаве завдання. Якщо ми будемо дуже уважні, розв’яжемо вирази, то повторимо дуже важливу інформацію і можемо розгадати назву нашого годинника.
Діти розв’язують вирази та читають, що написано на зворотній стороні виразу, показують час на годиннику, переставляючи його стрілки.
Прокидайся о 7.00.
Кожного ранку роби зарядку 0 7.10
Уроки розпочинаються 0 8.00.
Вранці обов’язково снідай 0 7. 30
Обідай о13.00.
Гуляй на свіжому повітрі до 14.00
Спати лягай о 21.00
Слайд № 8
7.00 |
7.10 |
8.00 |
7.30 |
13.00 |
14.00 |
21.00 |
42 + 14 : 7 |
(42+14):7 |
72 - 7 х4 |
60 – 15:3 |
24 + 18: 3 |
37 + 7 х 4 |
9:3+92 |
Увага! Час розкривати таємницю!
Як же називається наш годинник?
- Для чого треба дотримуватись розпорядку дня?
( Камінці)
Слайд № 9
ІІІ Оголошення теми та завдань уроку
1.Мотивація навчальної діяльності
-Який знак треба поставити в кожному виразі, щоб відповідь була правильна?
Слайд № 10
7 _ 8 = 56
47 _ 7 = 7
2. Оголошення теми та завдань уроку
- Сьогодні на уроці чарівниця пропонує нам виконати вправи та задачі на закріплення таблиць множення та ділення.
3. Актуалізація опорних знань.Закріплення вивченого матеріалу.
Слайд № 11
- Прочитайте вирази по – різному:
Помножити
Збільшити у
Добуток чисел дорівнює…
Перший множник …, другий множник - …, добуток
За першим виразом складіть два вирази на ділення.
- Як називаються числа при діленні?
- Складіть вирази за даним виразом на знаходження доданків.
Слайд № 12
- Прочитайте вирази на ділення по – різному.
Поділити
Зменшити у
Частка чисел дорівнює
Ділене …
Дільник …
Частка …
Слайд № 13
Пригадай, як називаються числа при множенні.
Наведи приклад виразу на множення, назви компоненти та результати дії.
За даним виразом склади 2 вирази на діленняю
Пригадав? Успіхів у розв’язанні рівнянь!
( Діти самостійно складають рівняння та записують його.)
5..Фізкультхвилинка – гімнастика для очей.
Слайд № 14
ІV Закріплення вивченого матеріалу.
Мотивація навчальної діяльності.
Всі ви хоч одного разу хворіли.
Щоб бути здоровими треба вживати корисну їжу.
Саме про таку їжу ми зараз і розв’яжемо задачі усно. А для цього пограємо у гру «Мовчанка».
Ви мовчки слухаєте задачу, розв’язуєте її, відповідь записуєте на магнітну дошку і показуєте.
Слайд № 15
48 карасів наловили ми усі.
А нас було усіх 6.
Скільки кожен із нас з’їсть? (8)
Слайд № 16
Слайд № 17
а) Самостійне розв’язання задачі.
Слайд № 18
У шести банках 24 л молока. Скільки літрів молока у 8 банках?
- Запишіть розв’язання виразом.
Слайд № 19
- Складіть обернену задачу.
( У 8 банках 32 літри молока. Скільки літрів молока у 6 банках? )
- Молоко пити дуже корисно. Тому пийте, діти, молоко, будете здорові!
б) Закріплення нового матеріалу.Творча робота над задачею.
Слайд №20
І – 48 кг
94 кг ІІ - ? у 6 разів менше
ІІІ - ?
Ведмідь з трьох вуликів зібрав 94 кг меду. З першого вулика він зібрав 48 кг меду, з другого – у 6 разів менше. Скільки кг меду зібрав ведмідь з третього вулика?
- Скільки вуликів ніс ведмідь?
( Один учень біля дошки робить повний аналіз задачі)
_- Прочитайте, що написала фея
- Змініть умову задачі так, щоб вона розв’язувалась двома діями.
Увага! Їсти мед дуже корисно для здоров’я!
Слайд № 21
І – 48 кг
94 кг ІІ – 8 кг
ІІІ - ?
- Скількома способами можна ров’язати цю задачу?
4. Фізкультхвилинка «Чотири стихії»
Слайд № 22
- Ведмедик відпочиває, робить свою зарядку, а ми зробимо свою улюблену.
(Учні поділяються на 4 групи. Перша група – вогонь, друга – вода, третя – повітря, четверте – земля. Під специіально підібрану музику (наприклад, «Пори року» П. И. Чайковського) дітям пропонується за допомогою рухів якомога більш повно передати свою стихію. Потім групи міняються так, щоб в результаті кожний показав всі стихії.)
Слайд № 23
Вода Вогонь
Повітря Земля
5.Самостійна робота. Гра «Дешифрувальник».
Слайд № 24
-----?
( Діти виконують завдання під музику)
27 |
42 |
36 |
18 |
36 |
35 |
28 |
з |
я |
а |
к |
а |
д |
р |
15 : 5 х 9 ( 27)
48: 8 х 6 (36)
24 : 6 х 7 ( 28)
28 : 4 х 6 ( 42)
21 : 3 х 5 ( 35)
36 : 6 х 3 ( 18)
20 : 5 х 9 ( 36)
«Зарядка»
2.Що тут написано?
48 |
63 |
30 |
56 |
42 |
с |
о |
п |
т |
р |
54 : 9 х 8 ( 48)
18 : 3 х 5 ( 30)
49 : 7 х 9 ( 63)
36 :6 х 7 ( 42)
21 :3 х 8 ( 56)
«спорт»
2. Що тут написано?
15 |
35 |
49 |
56 |
24 |
6 |
32 |
а |
з |
п |
о |
у |
р |
к |
20: 4 х7 (35)
21 :7 х5 ( 15)
27 : 3 х 7 ( 49)
28 : 4 х 8 (56)
6 х 6 – 30 (6)
20 : 5 х6 ( 24)
40 : 5 х 4 ( 32)
15 : 3 х 3 (15)
« запорука»
35 |
49 |
40 |
|
45 |
|
д |
о |
з |
в’ |
р |
я |
56: 7 х 5 ( 40)
35 :7 х 7 (35)
14 : 2 х7 ( 49)
63 : 7 х 5 ( 45)
35 : 5 х 7 (49)
20 : 5 х 6 (24)
54 : 6 х 4 ( 36)
« здоров’я»
- Які слова ви прочитали?
- Складіть речення з цими словами.
Слайд № 25
Зарядка і спорт – запорука здоров’я.
Кожний кут в ньому прямий.
Всі чотири сторони
Однакової довжини.
( Хто я? Знайдіть мій периметр. )
Кути мої – прямі усі.
І маю я чотири сторони,
Причому протилежні рівні!
( Хто я? Знайдіть периметр.)
маю три кути,
три вершини й сторони.
( Знайдіть мій периметр.)
Знайдіть та покажіть на слайді квадрат, прямокутник, трикутник.
Слайд №26
( Діти працюють по варіантах)
І варіант
Сторона квадрата 5 см. Знайди периметр.
ІІ варіант
Сторони прямокутниеа – 6 см та 4 см. Знайди периметр.
ІІІ варіант
Сторони трикутника дорівнюють 3 см, 5см, 7 см. Знайди периметр.
V Підсумок уроку
Слайд № 27
( Двоє учнів розмовляють по телефону, розповідають про те, що найбільш запам’яталось на уроці.)
Слайд № 28
Слайд № 29
- За що ви можете похвалити себе?
3. Інтерактивна вправа «Незакінчене речення»
- Сьогодні я може похвалити себе за те, що … .
4. Підрахунок камінців.
- Підрахуйте кількість камінців.
- Покажіть їх кількість за допомогою сигнальних карток.
Слайд № 30
Маленька помічниця чарівниці – добра Фея дарує дітям «чарівні подарунки»
Ось і дзвоник продзвенів, Буде з вами прощатися
На перерву вже пора. Наша чемна дітвора.