Урок "Вправи і задачі на засвоєння таблиці ділення на 8"

Про матеріал

На уроці математики екологічного спрямування формуємо навички швидких обчислень табличних випадків ділення на 8; закріплюємо знання правил порядку дій, вміння розв`язувати рівняння; розвиваємо творчу уяву, логічне мислення при роботі над задачами.

Перегляд файлу

                                          Математика (3 клас)

Тема: Вправи і задачі на засвоєння таблиці ділення на 8. Задачі на порівняння двох часток. Складені задачі з буквеними даними.

Мета: Формувати навички швидких обчислень табличних випадків ділення на 8; закріплювати знання правил порядку дій, вміння розв`язувати рівняння; розвивати творчу уяву, логічне мислення при роботі над задачами; вправляти учнів у записі розв`язування задач з буквеними даними; виховувати бережне ставлення до природи, навички екологічної культури.

Обладнання: ілюстрації, презентація «Вода»

Тип уроку: закріплення вивченого

 

                                                 Хід уроку

I.Організація класу

- З яким настроєм розпочнемо урок?

II. Перевірка домашнього завдання.

     - № 373 – записати розв`язок задачі виразом - (8+8* 9) – 42=38 (кг)

- № 377- найменша відповідь (2) - найбільша (94).

III. Актуалізація опорних знань

- На уроці інформатики ми працювали над кодуванням інформації. Щоб дізнатися що за таємничий гість до нас завітав, вам потрібно розв`язати приклади і за допомогою буквеного коду знайти відповідь.

 

     (76+4* 5) - 8:2= …(92)                    15+40:( 13-5)=…(20)

 

     (29+19):8+6=…(12 )                        72:8+21:3=…(16)

 

     31+40:5-2=…(37)                             100-16:8-3* 8=…(74)

 

     56:8-24:8= (4)                             40+20:4+32:8=(49)

 

  12

   20

   49

     4

   92

   16

   37

    74

   Р

   Л

   А

     П

   К

   И

   А

    Н

 

(Краплина)

   У синьої мами – хмаринки

   Жила собі дочка – Краплинка

   Хмаринка у небі блукала

   Й сьогодні до нас завітала.

 

IV. Повідомлення теми уроку

- Сьогодні на уроці ми будемо закріплювати тему «Таблиця ділення на 8», рівняння, пригадаємо етапи роботи з буквеними задачами.

 

V. Мотивація навчальної діяльності

- Але це незвичайний урок, тому що краплиночка не тільки буде гостем, але й розкаже багато цікавого про себе, свою рідню: за чітку роботу, правильні розв`язки, швидке мислення, за ваші міркування  ви отримаєте цікаву для себе інформацію.

VI. Закріплення вивченого матеріалу

  1. Розвиток математичних знань

  Логічна розминка

  1.   Геометричний матеріал (робота в парах)

За допомогою 7 паличок утворити 2 квадрати.

2) Задачі

     - Що буде з козою після сьомого року життя?

- Сашко шукає друзів. Він побачив 8 ніг. Скільки друзів заховалося? - 4(Слайд)

- У семи братів по 1 сестрі . Скільки всього дітей? - 8 (Слайд)

 

 

                         

 

 

2) Каліграфічна хвилинка

- Яку цифру будемо писати?  - 8 (Слайд)

 

- Хмаринка вам підготувала акровірш про свою рідню.

Вона є на Землі у всьому.

Он в небі хмарою летить.

Дає життя всьому живому.

А от без неї нам не жить.(Слайд)

 

2) Робота над рівняннями

-№ 379(усно)

15;15;10;9;32;16

(Повідомлення краплинки)

    - Все живе складається з води : тіло людини, тварини , рослин.

 На Землі Дуже багато води: річки, озера, моря. Суша займає лише третину Землі, а вся інша територія – вода. І без води неможливе існування життя .                        

3)Робота над задачами

- № 380

- Прочитайте умову задачі. Скільки працювало груп? А по скільки дівчаток було в кожній групі? А яку кількість пиріжків зліпила кожна група?(Умова задачі)

- Число учнів різне, тому краще працювала не та група, яка спекла більше пиріжків, а та, в якій кожна дівчинка зліпила більше пиріжків.

1) 24:4=6(п.)

2) 25:5=5(п.)

- Перша група працювала краще.

 

                          Фізкультхвилинка

 

             - Дощику теплий, дощику лапатий

              Годі,тобі дощику, в чорній хмарі спати

            (руки над головою, стиснути кулачки – хмарки)

            - Бризни,срібний дощику, на баштан в долині

             (опустити руки, потрусити пальчиками)

            - Щоб великі виросли кавуни та дині!

   (постукати по парті, показати великі дині та кавуни – розвести руками)

 

(Повідомлення краплинки)

- Всім потрібна вода. Щоб рости дерева заглиблюють свої коріння у землю до 20 м у пошуках води. А для багатьох тварин вода – це їхня рідна оселя.

- Людина не може існувати без води : за день випиває до 2 л води, а за все життя близько 60 тонн. Воду люди використовують і у щоденних потребах. (слайди)

     - № 381

Прочитайте умову задачі. Який це вид задачі? Знайдіть усно відповідь за умови, працювало 8 жінок. (8*6-8=40 ж.)

- № 382

- Прочитайте умову задачі. Скільки було корів? Які удої молока від кожної корови? Про що запитується у задачі? (запис умови)

- Чи можемо сказати скільки л молока надоїли від корів? Чому? Як дізнатися скільки надоїли від 2 корови? Як записати?

1) а+3 (л) – 2 корова

2) а+(а+3) (л)- дві корови

(Робота в групах)

- Придумайте до задачі інше запитання, щоб 2 дією була дія віднімання?

 На скільки менше молока надоїли від 1 корови?

1) а+3 (л) – 2 корова

2) (а+3)-а (л)-  менше

(Повідомлення краплинки)

- Щоб користь приносило людям молочко, потрібна для корівки чиста водичка.     На жаль чиста питна вода стає для людства проблемою.(слайди)

- Щоб наша планета залишилася голубою, що ми можемо зробити?

 

VII. Підсумок

- Краплинка з нами була весь час, багато цікавого ми дізналися.

-  Що на уроці більше всього вдалося? А над чим ще б потрібно попрацювати?

 

VIII. Рефлексія

Краплинка з вами прощається, дякує за плідну роботу. І пропонує вибрати одну з краплинок – настроїв. Який у вас настрій ?( Різні вирази на обличчях у краплинок)

 

IX. Домашнє завдання

- Група А - № 384; № 385

- Група Б - № 385; № 386

 

 

 

                                              Література

  1. Вороніна Л. Екологічне виховання: сучасні аспекти // Шкільний світ. – 2002.-

№38

  1. Савченко О.Я. Сучасний урок у початкових класах. – К.: Магістр – S, 1997
  2. www. animashky.ru

 

 

 

 

                                                                      Підготувала:

                                           вчитель початкових класів

                                                                       спеціалізованої школи

                                                                       IIII ступенів № 6

                                                                       з поглибленим вивченням

                                                                       інформаційних технологій

                                                                       м. Прилук

                                                                                                                                           Скупневська Людмила Василівна        

 

doc
Додано
22 серпня 2018
Переглядів
906
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку