На уроці математики екологічного спрямування формуємо навички швидких обчислень табличних випадків ділення на 8; закріплюємо знання правил порядку дій, вміння розв`язувати рівняння; розвиваємо творчу уяву, логічне мислення при роботі над задачами.
Математика (3 клас)
Тема: Вправи і задачі на засвоєння таблиці ділення на 8. Задачі на порівняння двох часток. Складені задачі з буквеними даними.
Мета: Формувати навички швидких обчислень табличних випадків ділення на 8; закріплювати знання правил порядку дій, вміння розв`язувати рівняння; розвивати творчу уяву, логічне мислення при роботі над задачами; вправляти учнів у записі розв`язування задач з буквеними даними; виховувати бережне ставлення до природи, навички екологічної культури.
Обладнання: ілюстрації, презентація «Вода»
Тип уроку: закріплення вивченого
Хід уроку
I.Організація класу
- З яким настроєм розпочнемо урок?
II. Перевірка домашнього завдання.
- № 373 – записати розв`язок задачі виразом - (8+8* 9) – 42=38 (кг)
- № 377- найменша відповідь (2) - найбільша (94).
III. Актуалізація опорних знань
- На уроці інформатики ми працювали над кодуванням інформації. Щоб дізнатися що за таємничий гість до нас завітав, вам потрібно розв`язати приклади і за допомогою буквеного коду знайти відповідь.
(76+4* 5) - 8:2= …(92) 15+40:( 13-5)=…(20)
(29+19):8+6=…(12 ) 72:8+21:3=…(16)
31+40:5-2=…(37) 100-16:8-3* 8=…(74)
56:8-24:8= …(4) 40+20:4+32:8=…(49)
12 |
20 |
49 |
4 |
92 |
16 |
37 |
74 |
Р |
Л |
А |
П |
К |
И |
А |
Н |
(Краплина)
У синьої мами – хмаринки
Жила собі дочка – Краплинка
Хмаринка у небі блукала
Й сьогодні до нас завітала.
IV. Повідомлення теми уроку
- Сьогодні на уроці ми будемо закріплювати тему «Таблиця ділення на 8», рівняння, пригадаємо етапи роботи з буквеними задачами.
V. Мотивація навчальної діяльності
- Але це незвичайний урок, тому що краплиночка не тільки буде гостем, але й розкаже багато цікавого про себе, свою рідню: за чітку роботу, правильні розв`язки, швидке мислення, за ваші міркування ви отримаєте цікаву для себе інформацію.
VI. Закріплення вивченого матеріалу
Логічна розминка
За допомогою 7 паличок утворити 2 квадрати.
2) Задачі
- Що буде з козою після сьомого року життя?
- Сашко шукає друзів. Він побачив 8 ніг. Скільки друзів заховалося? - 4(Слайд)
- У семи братів по 1 сестрі . Скільки всього дітей? - 8 (Слайд)
2) Каліграфічна хвилинка
- Яку цифру будемо писати? - 8 (Слайд)
- Хмаринка вам підготувала акровірш про свою рідню.
Вона є на Землі у всьому.
Он в небі хмарою летить.
Дає життя всьому живому.
А от без неї нам не жить.(Слайд)
2) Робота над рівняннями
-№ 379(усно)
15;15;10;9;32;16
(Повідомлення краплинки)
- Все живе складається з води : тіло людини, тварини , рослин.
На Землі Дуже багато води: річки, озера, моря. Суша займає лише третину Землі, а вся інша територія – вода. І без води неможливе існування життя .
3)Робота над задачами
- № 380
- Прочитайте умову задачі. Скільки працювало груп? А по скільки дівчаток було в кожній групі? А яку кількість пиріжків зліпила кожна група?(Умова задачі)
- Число учнів різне, тому краще працювала не та група, яка спекла більше пиріжків, а та, в якій кожна дівчинка зліпила більше пиріжків.
1) 24:4=6(п.)
2) 25:5=5(п.)
- Перша група працювала краще.
Фізкультхвилинка
- Дощику теплий, дощику лапатий
Годі,тобі дощику, в чорній хмарі спати
(руки над головою, стиснути кулачки – хмарки)
- Бризни,срібний дощику, на баштан в долині
(опустити руки, потрусити пальчиками)
- Щоб великі виросли кавуни та дині!
(постукати по парті, показати великі дині та кавуни – розвести руками)
(Повідомлення краплинки)
- Всім потрібна вода. Щоб рости дерева заглиблюють свої коріння у землю до 20 м у пошуках води. А для багатьох тварин вода – це їхня рідна оселя.
- Людина не може існувати без води : за день випиває до 2 л води, а за все життя близько 60 тонн. Воду люди використовують і у щоденних потребах. (слайди)
- № 381
Прочитайте умову задачі. Який це вид задачі? Знайдіть усно відповідь за умови, працювало 8 жінок. (8*6-8=40 ж.)
- № 382
- Прочитайте умову задачі. Скільки було корів? Які удої молока від кожної корови? Про що запитується у задачі? (запис умови)
- Чи можемо сказати скільки л молока надоїли від корів? Чому? Як дізнатися скільки надоїли від 2 корови? Як записати?
1) а+3 (л) – 2 корова
2) а+(а+3) (л)- дві корови
(Робота в групах)
- Придумайте до задачі інше запитання, щоб 2 дією була дія віднімання?
На скільки менше молока надоїли від 1 корови?
1) а+3 (л) – 2 корова
2) (а+3)-а (л)- менше
(Повідомлення краплинки)
- Щоб користь приносило людям молочко, потрібна для корівки чиста водичка. На жаль чиста питна вода стає для людства проблемою.(слайди)
- Щоб наша планета залишилася голубою, що ми можемо зробити?
VII. Підсумок
- Краплинка з нами була весь час, багато цікавого ми дізналися.
- Що на уроці більше всього вдалося? А над чим ще б потрібно попрацювати?
VIII. Рефлексія
Краплинка з вами прощається, дякує за плідну роботу. І пропонує вибрати одну з краплинок – настроїв. Який у вас настрій ?( Різні вирази на обличчях у краплинок)
IX. Домашнє завдання
- Група А - № 384; № 385
- Група Б - № 385; № 386
Література
№38
Підготувала:
вчитель початкових класів
спеціалізованої школи
I – III ступенів № 6
з поглибленим вивченням
інформаційних технологій
м. Прилук
Скупневська Людмила Василівна