Відкритий урок з математики для 3 класу. Тема.Таблиця ділення на 9.

Про матеріал

Даний урок ає змогу створити умови для ознайомлення учнів з таблицею ділення на 9, для застосування табличних випадків під час виконання завдань різних видів;розвивати увагу, пам'ять, мову, логічне мислення учнів; формувати обчислювальні навички в межах вивченого матеріалу; виховувати любов та бережливе ставлення до природи.

Перегляд файлу

Тема. Таблиця ділення на 9. (№№425-432).

Мета. Створити умови для ознайомлення учнів з таблицею ділення на 9, для застосування табличних випадків під час виконання завдань різних видів;розвивати увагу, пам'ять, мову, логічне мислення учнів; формувати обчислювальні навички в межах вивченого матеріалу; виховувати  любов та бережливе ставлення до природи.

Обладнання. Предметні малюнки, картки для усних обчислень, таблиця ділення на 9, схема задачі,  таблиці рівнянь, геометричний матеріал,картки для індивідуальної роботи, магнітні дощечки, сигнальні картки за Логачевською С.П..

                                          Хід уроку

І. Організація класу на навчальну діяльність


Холодно зараз, в лісах і лугах.

Холодно зайчикам, лискам, птахам.

Затишно, тепло в класі у нас.

Працюватимем старанно на вищий клас.


Вступне слово

Сьогодні ми з вами потрапили на день народження Незнайка.Але  він такий заклопотаний. Треба добре приготуватися до свята: накрити стіл, приготувати солодощі, зустріти друзів. Отже, сьогодні ми будемо допомагати Незнайкові на його святі.

ІІ. Контроль і закріплення знань

- Спочатку нам треба допомогти Незнайкові приготувати салат.

1. Гра «Приготуй  обід».

Ви повинні розв’язавши приклади, приготувати салат овочевий, компот фруктовий та торт. Беручи малюнок, голосно розв'язуєте приклад.

2. Створення ситуації успіху.

 - А давайте допоможемо Незнайкові порахувати солодощі. Скільки їх треба? Буде 8 гостей і Незнайко. Скільки всіх? (9)  На картках зображення різних солодощів, які треба порахувати для 9 гостей та приклади таблиці множення 9. Ви знаєте таблицю множення 9 і зможете йому допомогти. Учні по одному називають результат.

3. Задачі-вірші:

  • Йшли чотири їжаки,

         Несли по три буряки.

         А ви їм допоможіть –

         Буряки ті полічить (3·4=12).

  • Дятел чотири години літав,

         Короїдів поїдав.

        Щогодини вісім їв.

        Скільки знищив шкідників? (8·4=32).

  • Білка моркву посадила,

         Штук шістнадцять там вродило.

         Пять зайців по три зірвали.

        Скільки білочці зосталось? (16-3·5=1).

4. Математичний диктант.(сигнальні картки за Логачевською С.П.)

  •                    Суму чисел 5 і 3 збільшити у 5 разів. (40)
  •                    Різницю чисел 35 і 5 зменшити у 6 разів. (5)
  •                    Добуток чисел 8 і 3 зменшити у 4 рази. (6)
  •                    Частку чисел 56 і 8 збільшити на 20. (27)
  •                    До 35 додати різницю чисел 30 і 10. (55)
  •                    До годівниці прилетіло 30 горобців, а синичок у 5 разів менше. Скільки синичок прилетіло до годівниці?  (6с.)

5. Каліграфічна хвилинка

  - Ось і перший гість – Пілюлькін. Він приготував нам математичний подарунок. Перед вами цифрогусінь.

  - Хто швидко порахує суму всіх чисел, із яких вона складається?  

          9 х 8 + 6 х 3 + 1 + 8 = 72 + 18 + 9 = 99

   - Що можна сказати про це число?

( Воно двоцифрове, записано за допомогою однієї і тієї ж цифри «9», в цьому числі 9 десятків та 9 одиниць, це найбільше двузначне число).

- Сьогодні на каліграфічній хвилинці ми з вами будемо писати цифрогусінь та цифру 9.

- Обміняйтесь із сусідом по парті зошитами і оберіть у нього королеву рядка – найкращу цифру 9. Над нею зверху намалюйте корону.

ІІІ. Повідомлення теми і завдань уроку. Мотивація навчальної діяльності.

- Другий гість – Знайко приніс подарунок.

- Сьогодні на уроці ми з вами складемо таблицю ділення на 9 і будемо її застосовувати під час розв’язування прикладів та задач.

ІV. Вивчення нового матеріалу.

1. Пояснення вчителя. Складання і записування таблиці ділення на 9.

На дошці — таблиця множення числа 9. Учні, дивлячись на неї, на­зивають і записують відповідні приклади таблиці ділення на 9.

9∙2=                                            18:9=2

9∙3=                                            27:9=3

9∙4=                                            36:9=4

9∙5=                                            45:9=5

9∙6=                                            54:9=6

9∙7=                                            63:9=7

9∙8=                                            72:9=8

9∙9=                                            81:9=9

- Прочитайте мовчки ще раз таблицю, записану на дошці.

2. Розвязування прикладів(хл/дів)

- Прийшов ще гість – Кльопка. Він хоче побачити, як ви вмієте користуватися таблицею ділення на 9 і розвя’зувати приклади. Відкрийте підручники на с.64

Фронтальне розв'язування прикладів з опорою на таблицю ділен­ня на 9.

3. Фізкультхвилинка.

- Наступний гість Пончик. Він не вміє рахувати і хоче, щоб ми його навчили і трішечки відпочили.

Гра "Тупай - плескай”

  Вчитель показує картку з прикладами таблиці ділення, діти тупають ногами або плескають в долоні, стрибають стільки разів, скільки вийде в відповіді.

4. Задача 428(с.64)

- Ось і наступний гість – Тюбік. Крім подарунка він приніс завдання розв’язати задачу. 

- На с.64 і прочитайте пошепки задачу.

- Тепер прочитаємо її вголос.

Короткий запис до задачі:

9 ц. – 72 к.

? –  48 к.

Аналіз задачі:

  •                    Про що розповідається в задачі?
  •                    Що означає число 9? 72?
  •                    Що потрібно дізнатися?
  •                    Чи можемо ми зразу відповісти на запитання задачі?
  •                    Чому?

Складання плану розв’язування задачі.

Запис задачі в зошити з коментуванням.

1) 72:9=8 (к.)

2) 48:8=6 (ц.)

- Молодці!

 5. Робота з рівняннями.(по рядах)

- А наш наступний гість Зіронька хоче, щоб ми з вами розвязали рівняння.

х+19=35               х:7=9              х·4=32

Хто зробив рівняння, усно знайде частину від чисел (робота за таблицею № 429).

6. Самостійна робота. Робота на карточках в парах.

- Завдання від Маргаритки  

а) Поставте правильно дужки:

24:8 – 2 = 4            60 – 48:6 = 2

б) Поставте потрібні математичні знаки:

32…4…6 = 2                   32…4…9 = 17           

5…4…8 = 28                   3…4…2 = 14

7. Робота з геометричним матеріалом.

- Наші наступні гісті – Гвинтик і Шпунтик.Вони хочуть, щоб ви сказали з яких геометричних фігур складаються предмети.

                                                       Трактор        Корабель            

 

 

 

                              - Які фігури заховалися  у предметах?

V. Підсумкова рефлексія.

- Усі гості в зборі. Час відкривати подарунки. Адже це треба робити в присутності гостей. Незнайкові подарували святковий торт та комп’ютер, який Гвинтик і Шпунтик змайстрували власноруч. Ви знаєте, що найдорожчий подарунок той, що зроблений своїми руками.  Цей комп’ютер допоможе Незнайкові краще вчитися в школі.

- Яку тему ми вивчали на уроці?

- Що вам сподобалося на уроці?

- Що вивчили нового?

VІ. Домашнє завдання.

- Незнайко приготував вам подарунки із домашнім завданням.

- Дякую за урок!                    

 

                                                               Задача № 432

                                                                 Рівняння

                                                               X – 18 = 40

                                                               X : 9 = 3

                                                               9 • X = 54

 

docx
Додано
22 серпня 2018
Переглядів
2003
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку