Урок "Вправи на визначення роду та числа прикметників за відповідними іменниками. Вживання прикметників у мовленні"

Про матеріал

Даний матеріал - це фрагмент уроку, де використовується технологія "Фішбоун" ( на етапі вивчення нового матеріалу) Учні працюють у групах, виконуючи завдання на картках ( картки додаються у конспекті). Урок проводила зі своїми третьокласниками, дуже сподобалось і дітям, і мені. Сподіваюсь комусь стане у пригоді.

Перегляд файлу

Фрагмент уроку української мови у 3 класі

Тема: Вправи на визначення роду та числа прикметників за відповідними іменниками. Вживання прикметників у мовленні

 

 Мета: вчити учнів змінювати прикметники за родами та числами, розпізнавати рід та число прикметників за значеннями іменників; розвивати вміння робити висновки та узагальнення; вчити висловлювати свої думки в логічній послідовності; збагачувати активний словник учнів; розвивати творчі здібності молодших школярів, спостережливість; виховувати поважне ставлення до співрозмовника, вміння працювати у команді.

 

Етап уроку: вивчення нового матеріалу

 

Робота у групах. Інтерактивна технологія «Фішбоун»

На дошці прикріплено скелет риби. Голова: проблема; верхній ряд кісток: причини (чоловічий рід, жіночий рід, середній рід, множина); нижній ряд кісток: факти; хвіст: висновки.

Учні працюють у групах. Кожна група має картки з завданнями. Після кожного завдання капітани групи дописують факти під причинами. В кінці роботи колективно робими висновок- правило.

І група: чоловічий рід

ІІ група: жіночий рід

ІІІ група: середній рід

ІУ група: множина

 

Завдання на картках

Завдання 1

До іменників підібрати прикметники. Визначити число і рід іменників. Чи можна визначити рід і число прикметників?

І група

ІІ група

 

ІІІ група

ІУ група

Пенал (ч.р., одн) синій (ч.р., одн)

 

Квітка (ж.р.,одн) синя (ж.р., одн)

Небо (ср., одн) синє

(ср., одн)

Квіти (мн.) сині (мн.)

У множині рід не визначаємо

Прапорець(ч.р., одн) червоний (ч.р., одн)

Сукня (ж. р.,одн) червона (ж.р., одн)

Яблуко (с.р., одн) червоне(ср., одн)

Яблука (мн.) червоні (мн.)

У множині рід не визначаємо

Учні роблять висновок про те, що прикметники змінюються за родами та числами. Рід і число прикметників залежить від іменників, з якими вони вживаються. У множині рід прикметників не визначаємо.

 

Завдання 2

Поставити запитання від іменника до прикметника, виділити закінчення у прикметниках

І група

ІІ група

 

ІІІ група

ІУ група

Пенал (який?) синій

 

Квітка (яка?) синя

Небо (яке?) синє

 

Квіти (які!) сині

 

Прапорець(який?) червоний

Сукня (яка?) червона

Яблуко (яке?) червоне

Яблука (які?) червоні

 

Учні роблять висновок про те, що прикметники чоловічого роду відповідають на питання ЯКИЙ? І мають закінчення –ій, -ий; жіночого роду – ЯКА?, закінчення –а, -я; середнього роду – яке?, закінчення –е,-є; у множині – ЯКІ?, закінчення –і. змінюються за родами та числами. Рід і число прикметників залежить від іменників, з якими вони вживаються.

 

Отриманий результат

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Зразок карток

Картинки по запросу картинка пенал синий

Картинки по запросу картинка флажок красній

Завдання 1. До іменників підібрати прикметники (за кольором). Визначити число і рід іменників. Чи можна визначити рід і число прикметників?

 

__________________________________

__________________________________

 

 

__________________________________

__________________________________

 

Завдання 2. Поставити запитання від іменника до прикметника, виділити закінчення у прикметниках.

 

__________________________________

__________________________________

 

 

__________________________________

__________________________________

 

Картинки по запросу картинка цветок синий

Похожее изображение

Завдання 1. До іменників підібрати прикметники (за кольором). Визначити число і рід іменників. Чи можна визначити рід і число прикметників?

 

__________________________________

__________________________________

 

 

__________________________________

__________________________________

 

Завдання 2. Поставити запитання від іменника до прикметника, виділити закінчення у прикметниках.

 

__________________________________

__________________________________

 

 

__________________________________

__________________________________

 

Картинки по запросу картинка небо синее

Картинки по запросу картинка яблуко красное

Завдання 1. До іменників підібрати прикметники (за кольором). Визначити число і рід іменників. Чи можна визначити рід і число прикметників?

 

__________________________________

__________________________________

 

 

__________________________________

__________________________________

 

Завдання 2. Поставити запитання від іменника до прикметника, виділити закінчення у прикметниках.

 

__________________________________

__________________________________

 

 

__________________________________

__________________________________

 

Похожее изображение

Похожее изображение

Завдання 1. До іменників підібрати прикметники (за кольором). Визначити число і рід іменників. Чи можна визначити рід і число прикметників?

 

__________________________________

__________________________________

 

 

__________________________________

__________________________________

 

Завдання 2. Поставити запитання від іменника до прикметника, виділити закінчення у прикметниках.

 

__________________________________

__________________________________

 

 

__________________________________

__________________________________

 

 

docx
Додано
3 листопада 2018
Переглядів
2849
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку