Даний матеріал - це фрагмент уроку, де використовується технологія "Фішбоун" ( на етапі вивчення нового матеріалу) Учні працюють у групах, виконуючи завдання на картках ( картки додаються у конспекті). Урок проводила зі своїми третьокласниками, дуже сподобалось і дітям, і мені. Сподіваюсь комусь стане у пригоді.
Фрагмент уроку української мови у 3 класі
Мета: вчити учнів змінювати прикметники за родами та числами, розпізнавати рід та число прикметників за значеннями іменників; розвивати вміння робити висновки та узагальнення; вчити висловлювати свої думки в логічній послідовності; збагачувати активний словник учнів; розвивати творчі здібності молодших школярів, спостережливість; виховувати поважне ставлення до співрозмовника, вміння працювати у команді.
Етап уроку: вивчення нового матеріалу
Робота у групах. Інтерактивна технологія «Фішбоун»
На дошці прикріплено скелет риби. Голова: проблема; верхній ряд кісток: причини (чоловічий рід, жіночий рід, середній рід, множина); нижній ряд кісток: факти; хвіст: висновки.
Учні працюють у групах. Кожна група має картки з завданнями. Після кожного завдання капітани групи дописують факти під причинами. В кінці роботи колективно робими висновок- правило.
І група: чоловічий рід
ІІ група: жіночий рід
ІІІ група: середній рід
ІУ група: множина
Завдання на картках
Завдання 1
До іменників підібрати прикметники. Визначити число і рід іменників. Чи можна визначити рід і число прикметників?
І група |
ІІ група
|
ІІІ група |
ІУ група |
Пенал (ч.р., одн) синій (ч.р., одн)
|
Квітка (ж.р.,одн) синя (ж.р., одн) |
Небо (ср., одн) синє (ср., одн) |
Квіти (мн.) сині (мн.) У множині рід не визначаємо |
Прапорець(ч.р., одн) червоний (ч.р., одн) |
Сукня (ж. р.,одн) червона (ж.р., одн) |
Яблуко (с.р., одн) червоне(ср., одн) |
Яблука (мн.) червоні (мн.) У множині рід не визначаємо |
Учні роблять висновок про те, що прикметники змінюються за родами та числами. Рід і число прикметників залежить від іменників, з якими вони вживаються. У множині рід прикметників не визначаємо. |
Завдання 2
Поставити запитання від іменника до прикметника, виділити закінчення у прикметниках
І група |
ІІ група
|
ІІІ група |
ІУ група |
Пенал (який?) синій
|
Квітка (яка?) синя |
Небо (яке?) синє
|
Квіти (які!) сині
|
Прапорець(який?) червоний |
Сукня (яка?) червона |
Яблуко (яке?) червоне |
Яблука (які?) червоні
|
Учні роблять висновок про те, що прикметники чоловічого роду відповідають на питання ЯКИЙ? І мають закінчення –ій, -ий; жіночого роду – ЯКА?, закінчення –а, -я; середнього роду – яке?, закінчення –е,-є; у множині – ЯКІ?, закінчення –і. змінюються за родами та числами. Рід і число прикметників залежить від іменників, з якими вони вживаються. |
Отриманий результат
Зразок карток
|
|
Завдання 1. До іменників підібрати прикметники (за кольором). Визначити число і рід іменників. Чи можна визначити рід і число прикметників? |
|
__________________________________ __________________________________
|
__________________________________ __________________________________
|
Завдання 2. Поставити запитання від іменника до прикметника, виділити закінчення у прикметниках. |
|
__________________________________ __________________________________
|
__________________________________ __________________________________
|
|
|
Завдання 1. До іменників підібрати прикметники (за кольором). Визначити число і рід іменників. Чи можна визначити рід і число прикметників? |
|
__________________________________ __________________________________
|
__________________________________ __________________________________
|
Завдання 2. Поставити запитання від іменника до прикметника, виділити закінчення у прикметниках. |
|
__________________________________ __________________________________
|
__________________________________ __________________________________
|
|
|
Завдання 1. До іменників підібрати прикметники (за кольором). Визначити число і рід іменників. Чи можна визначити рід і число прикметників? |
|
__________________________________ __________________________________
|
__________________________________ __________________________________
|
Завдання 2. Поставити запитання від іменника до прикметника, виділити закінчення у прикметниках. |
|
__________________________________ __________________________________
|
__________________________________ __________________________________
|
|
|
Завдання 1. До іменників підібрати прикметники (за кольором). Визначити число і рід іменників. Чи можна визначити рід і число прикметників? |
|
__________________________________ __________________________________
|
__________________________________ __________________________________
|
Завдання 2. Поставити запитання від іменника до прикметника, виділити закінчення у прикметниках. |
|
__________________________________ __________________________________
|
__________________________________ __________________________________
|