Урок "Вправи на закріплення написання кличок тварин"

Про матеріал
Знання, вміння і навички, якими учні мають оволодіти при вивченні даної теми. Розрізняти іменники, які відповідають на питання хто? що? Розподіляти слова на групи за значенням та питаннями. Характеризувати речення за його основними ознаками, дотримуватися розстановки розділових знаків у кінці речення під час самостійного складання тексту, поширювати речення словами за поданим змістом. Знати і дотримуватись правил вживання великої літери на початку речення та у власних назвах.
Перегляд файлу

Зразок конспекту уроку

 

Клас: 2 клас

 

Предмет: українська мова

 

Тема.

Знання, вміння і навички, якими учні мають оволодіти при вивченні даної теми. Розрізняти іменники, які відповідають на питання хто? що?

Розподіляти слова на групи за значенням та питаннями.

Характеризувати речення за його основними ознаками, дотримуватися розстановки розділових знаків у кінці речення під час самостійного складання тексту, поширювати речення словами за поданим змістом.

Знати і дотримуватись правил вживання великої літери на початку речення та у власних назвах.

 

 

Тема уроку: Вправи на закріплення написання кличок тварин.

 

Мета уроку: Поглиблювати знання учнів про назви тварин та їх клички,  удосконалювати навички написання кличок тварин з великої букви, розвивати зв’язне мовлення, уміння описувати тварин, збагачувати словниковий запас дітей, виховувати любов до тварин.

 

Обладнання: Малюнки із зображенням тварин, картки - завдання для роботи в групах, сигнальні картки.

 

Тип уроку: узагальнюючий

 

Урок диференційований на основі:

Диференційована складова уроку:

  • Рівень підготовленості учнів
  • Інтереси
  • Стиль навчання (види діяльності й форми роботи, яким учень надає перевагу)

 

  • Навчальні матеріали (зміст) 
  • Види навчальної діяльності (процес)
  • Способи демонстрації набутих знань, умінь і навичок (продукт)
  • Навчальне середовище

 

 

 

 

 

 

№ п/п

Зміст уроку

Для дітей з особливими освітніми потребами *

Адаптація навчального матеріалу (завдання)

Дидактичне забезпечення, матеріали

Виконавець** (асистент вчителя, психолог, логопед…)

 

І. Організація класу.

Гарно, дружно працювати,

Щоб слова навчитись правильно писати.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

1.Відгадайте загадку і дізнаєтесь, хто до нас завітав на урок.

Загадка.

Пухнастий клубочок під столом муркоче.(Котик)

2.Каліграфічна хвилинка.

Котик Мурчик, Пушок, Сніжок, Рудик.

  • Поставим питання до слова котик.(Хто?)
  • Які слова відповідають на питання хто?
  • Яку кличку дамо котику?
  • З якої літери запишемо ці слова?

3.Повторення вивченого.

     - Над якою темою ми працюємо?

     - Які слова означають назви предметів?

     - Як пишуться назви людей і тварин?

     - А імена людей?

ІІІ. Повідомлення теми і завдань уроку.

На сьогоднішньому уроці ми продовжимо працювати над написанням слів з великої літери.

1.Вибірковий диктант.

Послухайте вірші, які я вам прочитаю. Випишіть із них лише клички тварин.

Ти, корівонько, чому

Все говориш «му» та «му»?

Певно, їсти хочеш, Лиско?

На лужок піди, він близько.

Та гляди, не забувай:

Молочка, корівко, дай!

 

Є у мене киця Мурка,

Дуже мудра кішка.

Тільки скажеш: «Замазурка!» -

Вмивається трішки.

А синок її Васько

Муркне: «Мила нене,

Поки вип’ю молоко,

Вимийся за мене».

 

Чіп з Рябком були друзяки.

Котик нишком у собаки

Брав щоразу м’ясо, сало,

Бо котові завжди мало.

А Рябко зітхав у тузі:

«Хай бере, на те й ми друзі».

Діти, ви скажіть мені:

Чіп був друг Рябкові?..(Ні!)

                                                           (П. Воронько)

- А чому котик Чіп не був другом песикові Рябкові?

- Зачитайте, які клички тварин ви виписали.

- Як пишуться клички тварин?

2. Робота в групах.

Робота з підручником. Вправа 307 – І і ІІ група. Вправа 308 – ІІІ група. Вправа 309 – VI група.

 Фізкультхвилинка.

3.Гра «Впіймай тваринку»

- Котик хоче перевірити, чи кмітливі ви, чи впізнаєте тварину за ознаками?
- Дайте тваринам клички.
- Про кого так говорять?
Сірий, косий, вухатий, боягузливий — це... ( зайчик )- Вуханчик, Куцохвостик.
Руденька, прудка, оченята, як намистини - це ( білочка)- Рудочка, Ласунка, Пустунка.
Маленька, сіренька, хвостик, як шило - це ( мишка ) - Сіроманка, Довгохвостик.
Високий, прудкий, має гарну гриву – це... (кінь )- Орлик, Прудко, Каштан, Вітер.
- За чим ми даємо їм клички ? ( За ознаками; кольором, характером ).

4.Робота в групах.

І група.

Доповни речення назвами і кличками тварин.

Наш дім стереже (собака) … .

Лагідно муркоче (кіт) … .

  • Зміни перше речення, щоб воно перетворилося на спонукальне. Запиши.

ІІ група.

Доповни речення назвами і кличками тварин.

У зоопарку живе … … .

У цирку виступає … … .

  • Зміни перше речення, щоб воно перетворилося на питальне. Запиши.

ІІІ група.

Доповни речення назвами і кличками тварин.

У лісі живе … … .

Під хмизом спить … … .

  • Зміни перше речення, щоб воно перетворилося на питальне. Запиши.

IV група.

Доповни речення назвами і кличками тварин.

Голосно виспівує … … .

З нірки виглядає … … .

  • Зміни друге  речення, щоб воно перетворилося на спонукальне. Запиши.

5. Хвилинка-веселинка.

Хитрі миші


Жив собі кіт Марко. А під ним у коморі жили миші.

Щодня Маркові в пазурі попадало дві або три миші. Моторошно було мишам від цього сусіда. І вирішили вони подарувати Маркові чоботи, ще й з підковами.

Прокинувся кіт і побачив подарунок. Вступив Марко у чоботи і від радощів затанцював.

 

  • Чому миші подарували Марку чоботи?

6. Творча робота.

Робота в групах. Опис тваринки.

Прочитайте. Доберіть заголовок. Спишіть. Вставте пропущені слова.

                                                                        

У мене є … … . В нього … вушка, … мордочка, … хвостик. Він любить … .

IV. Підсумок роботи.

  • Як пишуться клички тварин?
  • А назви тварин?
  • Що сподобалося на уроці?
  • Коли виникали труднощі?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Картка

Котик Мурчик, Пушок, Сніжок, Рудик.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Картка

Ти, корівонько, чому

Все говориш «му» та «му»?

Певно, їсти хочеш, Лиско?

На лужок піди, він близько.

Та гляди, не забувай:

Молочка, корівко, дай!

 

Є у мене киця Мурка,

Дуже мудра кішка.

Тільки скажеш: «Замазурка!» -

Вмивається трішки.

А синок її Васько

Муркне: «Мила нене,

Поки вип’ю молоко,

Вимийся за мене».

 

Чіп з Рябком були друзяки.

Котик нишком у собаки

Брав щоразу м’ясо, сало,

Бо котові завжди мало.

А Рябко зітхав у тузі:

«Хай бере, на те й ми друзі».

Діти, ви скажіть мені:

Чіп був друг Рябкові?..(Ні!)

                                                           (П. Воронько)

 

 

Вправа 308

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Картка

Доповни речення назвами і кличками тварин.

У лісі живе … … .

Під хмизом спить … … .

Слова для довідок:зайчик Вуханчик, їжачок Колючка.

  • Зміни перше речення, щоб воно перетворилося на питальне. Запиши.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

               Картка

Прочитайте. Доберіть заголовок. Спишіть. Вставте пропущені слова.

                    

У мене є … … . В нього … вушка, … мордочка, … хвостик. Він любить … .

Слова для довідки: котик, Пушок, біленька, чорненькі, пухнастий, гратися.

 

 

 

 

 

 

 

 

Малюнок котика.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Малюнки корови, кішки і собаки.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Малюнки собак.

 

 

Малюнки зайчика, білочки, мишки, коня.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Малюнок зайця і їжачка.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Малюнки кота, миші, підкови.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Малюнок котика.

 

 

 

 

 

 

Асистент

 вчителя.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Асистент

 вчителя.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Асистент

 вчителя.

 

Асистент

 вчителя.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Асистент

 вчителя.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Асистент

 вчителя.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Асистент

 вчителя.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Рекомендації до оформлення конспекту уроку.

1. Перед написанням конспекту уроку вказати загальну тему та очікування засвоєних учнями знань, сформованих вмінь та навичок. Якщо в розрізі зазначеної теми запропоновано декілька уроків, загальну тему та очікувані результати вивчення записуємо один раз.

2. Обов’язково зазначаємо тип уроку, структура уроку має відповідати вказаному типу.

3. Перед вивченням нової теми вчитель обов’язково проводить рефлексію (що учні вже знають із даної теми). Рефлексія може проводитися як на етапі актуалізації опорних знань та вмінь, так і на ранковій зустрічі (якщо вчитель використовує дану технологію). Тому, виходячи із власної практики, педагоги зазначають в якій спосіб і коли вони проводять рефлексію.

4. Таблиця Для дітей з особливими освітніми потребами * заповнюється у випадку, коли на певному етапі уроку для дітей з ООП здійснюються певні адаптації.

5. За умови спільного викладання у графі Виконавець** необхідно вказати, хто і на якому етапі уроку, яку роль виконує.

6. При планування завдань для дітей з особливими освітніми потребами, необхідно передбачити, в якій спосіб буде відбуватися оцінювання їхніх досягнень.

 

 

 

 

1

 

doc
Додано
16 травня 2019
Переглядів
1813
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку