Урок Вправи на закріплення вивчених таблиць множення і ділення.

Про матеріал

Закріпити вивчені табличні випадки множення і ділення, вдосконалювати обчислювальні навички, вміння розв'язувати рівняння, задачі на кратне порівняння, розвивати уважність, швидкість мислення, виховувати інтерес до вивчення математики, здійснювати профорієнтаційну роботу.

Перегляд файлу

Урок математики

 

Тема: Вправи на закріплення вивчених таблиць множення і ділення.

Мета: Закріпити вивчені  табличні випадки множення і ділення,      вдосконалювати  обчислювальні  навички,  вміння розв’язувати  рівняння, задачі       на  кратне порівняння, розвивати   уважність,  швидкість   мислення,       

виховувати інтерес до вивчення математики, здійснювати профорієнтаційну роботу.      

Обладнання: підручник, комп’ютер, мультимедійний дидактичний матеріал, індивідуальні картки, предметні зображення для поділу на групи, дидактичний матеріал для роботи в парах.

Тип уроку: урок застосування знань і формування вмінь

 

Хід уроку

І. Організація учнів до уроку

Доброго дня.

Друзі мої! Я дуже рада

Зайти у ваш привітний клас.

Для мене вже винагорода

Уважні очі усіх вас.

Я знаю: в класі кожен геній,

Та щоб талант у вас не згас,

Працюйте! – скаже кожен вчений,

Робіть цікавим навчання час.

ІІ. Мотивація та актуалізація  опорних знань

Відео «Ньютон»

Звичайне яблуко, що з гілки впало,

Ньютона, бачте, сильно здивувало.

І він відкрив закон тяжіння.

Це  знамените відкриття зробило

У науці справжнє потрясіння.

Хто б міг подумати, що про земне тяжіння

Людство дізнається через звичайнісіньке падіння.

Отож, і ви запам’ятайте,

Що відкриття можливі і в наш час.

В звичайному побачить незвичайне

Могли і ви багато раз.

1. Розподіл учнів по групах ( за допомогою різнокольорових яблук)

Візьміть по яблучку – це допомога вам на протязі всього уроку. Робіть в собі нові відкриття.

Я бачу, що ми з вами дуже схожі.

І віримо у силу знань і відкриття.

І зерна пошуку в своїй роботі сіять в змозі,

І математики закони втілюєм в життя.

Математика – це наука закономірностей, законів, логіки та відкриттів.

Давайте  з вами спробуємо зробити свої маленькі математичні відкриття на цьому уроці, які, можливо, допоможуть робити великі відкриття у вашому майбутньому житті і досягти успіху.

2.  Математична розминка (повторення правил математичних дій)

Перший крок до відкриття – це увага, мислення і зосередженість. Тож, перевіримо рівень вашого інтелекту, виконавши завдання.

Знайко-Незнайко (усний рахунок)

Ви зробили впевнено крок до відкриття. А у інших все попереду, будьте уважними та старанними.

Відомий математик, фізик, інженер Архімед, зробивши одне із своїх відкриттів, вигукнув слово. Яке саме, ви дізнаєтесь, виконавши завдання. Порахуйте вирази і знайдіть відповідь, натиснувши мишкою на неї.

2•4:8=                                      40:5+12=

2•3•9=                                    30:6+42=

56:7:4•5=                               2•4+3•5=       

Еврика – означає винайшов, знайшов, відкрив. Зараз дуже часто використовується це слово, коли хочуть повідомити, що дізналися про щось нове.

 

3. Інтелектуальна розминка  «Каліграфинка»

Люди з давніх давен помітили, що все в природі відбувається циклічно: одна пора року змінює іншу, на зміну ранку приходить день, а день змінюється ніччю. За допомогою цих  спостережень люди зробили багато відкриттів: одне з них – це годинник. Перший механічний годинник було створено у 14 столітті. В ньому не було ані стрілок, ані циферблата. Щогодини в ньому дзвонив дзвін .

  •       Скільки століть назад відбулося це відкриття.

Сучасні годинники різноманітні. Зверніть увагу на цей годинник. У ньому прихована математична закономірність.

(Я вам підкажу. Знайдіть суму чисел і виконайте завдання за цією закономірністю). За допомогою звичайного циферблата годинника ви відкрили цікаву математичну закономірність.

Знаходячи суму двох чисел, ви дізналися, що вона 13. Молодці. А тепер поверніться до своїх карток і запишіть каліграфічно число 13.

Математичний диктант

4. Розв’язування задач (робота з підручником)

Любителі задач   + віршовані задачі 

Наступним кроком до відкриття є використання знань на практиці. То ж розв’яжемо з вами задачі .

                 Дощ періщить третій день.

Засмутився старий пень.

Не полічить він гриби,

Що ростуть немов з води.

Пять сімей по три грибочки:

Браві дочки і синочки.

Нумо, діти, поспішіть,

Всі гриби ви полічіть.                          (3х5=15)

 

 

                 Літнє сонце припікає,

Соком груші наливає.

На трьох гілках по сім груш

Вітер до землі схиляє.

Поміркуйте, не спішіть,

Груші правильно лічіть.                      (7х3=21)

 

                 На лужку серед лози

Заховались дві кози.

А отут стоять ще дві –

У густій рясній траві.

Хто б мені із вас поміг?

Скільки в кіз усього ніг?                    (2+2)х4=16

 

                  4 груші Вітя мав,

9 грушок Вова дав.

В холодочку Вітя сів,

Троє грушок сам він зїв,

Дві віддав малій Марусі.

Скільки груш лишив матусі?    (4+9) – (3+2)=8

 

                  Літо садом мандрувало,

Дітям груші дарувало.

                 Ось вам грушок 45,

А вас, діток, всього пять.

Кожен груші може взяти,

Від душі посмакувати.

Треба дітям відгадати,

Скільки кожному узяти?           (45:5=9)

 

 

Вісім їжаків у лісі йшли,

Їстівні гриби знайшли.

Сімдесят ще й два –

Отакі ото дива.

Позбирали, не лінились,

Славно й дружно всі трудились.

Сіли разом відпочить

І гриби ті поділить.

Стали думать і гадать,

Скільки кожному узять?

А ви, діти, здогадались,

Скільки кожному дісталось?     (70+2):8=9

 

Діти дружно працювали,

В саду яблука зривали.

Вітер їм допомагав,

Віти низько він схиляв.

Дев’ять гілок нахилив,

По сім яблучок струсив.

Діти яблука зібрали,

Дружно всі порахували:

І не два, і не три,

А всього…                                     (63)

 

 

                 Сорок девять карасів

           Наловили хлопців сім.

           Карасів всіх поділили,

           Лопухами їх накрили.

А тепер хто відповість,

Скільки кожен із них зїсть?                        (49:7=7)

 

  Дятел 6 годин літав,

Шкідників він поїдав.

Щогодини 7 він їв.

Скільки знищив шкідників?                           (7х6=42)

 

 

5. Робота в парах

Супер лото (заставка)

6. Самостійна робота (робота з підручником)

Розв´язування рівнянь  (3 учні біля дошки.)

7. Робота в групах. Мультяшки.

Діляться на групи за кольором яблучок.

 

VІ. Підсумок уроку

До кінця біжить урок

Сповістить про це  дзвінок.

Працювали ви, старались,

Що ж нового ви дізнались?

 

А тепер оцініть свою роботу.

Приклейте смайлики (яблучка) на відповідній позначці шкали.

12 – бездоганно, блискуче, надзвичайно;

      11 - довершено, чудово, зразково,прекрасно;

      10 – молодець, дуже гарно, розумник, молодчинка; 

      9 – дуже гарно, старанно;

      8 – старався добре;

      7 – маєш рацію, задоволена твоєю роботою;

 

Молодці, ви всі гарно працювали. 

Відкриттів в житті багато

Ще вам друзі пізнавати.

Про гірські вершини

І морські глибини.

То ж летіть, як на ракеті

Пізнавайте всі секрети.

VІ. Домашнє завдання

 

 

 

 

 

doc
Додано
4 квітня 2018
Переглядів
1556
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку