23 липня о 18:00Вебінар: STEM-освіта без гендерних стереотипів – запорука успішного майбутнього школярів

Урок "ВПРАВИ НА ЗАСТОСУВАННЯ ТАБЛИЦІ МНОЖЕННЯ ТА ДІЛЕННЯ ЧИСЛА 3."

Про матеріал
Тема: ВПРАВИ НА ЗАСТОСУВАННЯ ТАБЛИЦІ МНОЖЕННЯ ТА ДІЛЕННЯ ЧИСЛА 3. Мета: повторити вивчені таблиці ділення та множення числа 3; працювати над засвоєнням змісту таблиці множення і ділення та взаємозв'язку між ними; формувати вміння застосовувати випадки табличного ділення та множення числа 3 під час розв'язування прикладів і задач; розвивати логічне мислення, пам'ять, мовлення; виховувати інтерес до уроків математики. Обладнання: роздатковий матеріал, плакат, таблиці множення числа 3, таблиця ділення числа 3. Тип уроку: урок-подорож Клас: 2
Перегляд файлу

1

 

Тема: ВПРАВИ НА ЗАСТОСУВАННЯ ТАБЛИЦІ МНОЖЕННЯ ТА ДІЛЕННЯ ЧИСЛА 3.

Мета: повторити вивчені таблиці ділення та множення числа 3; працювати над засвоєнням змісту таблиці множення і ділення та взаємозв'язку між ними; формувати вміння застосовувати випадки табличного ділення та множення числа 3 під час розв'язування прикладів і задач; розвивати логічне мислення, пам'ять, мовлення; виховувати інтерес до уроків математики.

Обладнання: роздатковий матеріал, плакат, таблиці множення числа 3, таблиця ділення числа 3.

Тип уроку: урок-подорож

Клас: 2

ХІД УРОКУ

  1. КОНТРОЛЬ, КОРЕКЦІЯ І ЗАКРІПЛЕННЯ ЗНАНЬ УЧНІВ
  •    Доброго дня, діти, сьогоднішній урок математики буде незвичайний, він буде у вигляді подорожі. Всі ви знаєте наших героїв сьогоднішнього уроку (діти називають усіх героїв, що знаходяться на плакаті). Їм потрібно дібратися до школи, але на їх дорозі є декілька перешкод і без нашої допомоги вони не впораються. То що, діти, допоможемо нашим героям дібратися до школи, щоб і вони могли  навчатися та стати такими ж розумними як ви?
  •    Так, допоможемо!

1. Перевірка домашнього завдання.

  •    Тоді давайте скоріше розпочнемо нашу пригоду і для того, щоб наш Незнайко дібрався до школи потрібно виконати його завдання: перевірка домашнього завдання (вибірково декілька зошитів). Аналіз допущених помилок та розв’язування аналогічних виразів і задач. 

Д/З

№662

24/3-7=1       3*(15-8)=21     (12+6)/3=6

18/3+24=30       (20-5)/3=5        (9-3)/3=2

№663 (Шрек подарував принцесі Фіоні 9 прикрас. Вона розклала їх у три шкатулки порівну. Скільки прикрас у кожній шкатулці?)

Робота над задачею:

  • Про кого йдеться в задачі? (про Шрека та Фіону)
  • Про що йдеться в задачі? (про прикраси та шкатулки)
  • Скільки прикрас Шрек подарував Фіоні? (9)
  • Скільки шкатулок було у Фіони? (3)
  • Що означає слово «порівну»? (означає що в кожній шкатулці була однакова кількість прикрас)
  • Знаючи скільки прикрас подарував Шрек Фіоні та скільки було шкатулок, чи можемо ми дізнатися скільки було прикрас у кожній шкатулці? (так)
  • Якою дією? (ділення)
  • Що на що будемо ділити? (9/3=3)

Розв’язання:

  1. 9/3=3(п.) – було у кожній шкатулці

Відповідь: по 3 прикраси

2. Усний рахунок.

  •    Як ми швидко справилися із цим завданням, тому пропоную відразу перейти до наступного завдання, яке ніяк не може виконати Вольт, він пропонує нам виконати його завдання через гру «Хто швидше?» (усні обчислення):

3*1=3          3/3=1

3*2=6          6/3=2

3*3=9          9/3=3

3*4=12        12/3=4

3*5=15        15/3=5

3*6=18        18/3=6

3*7=21        21/3=7

3*8=24          24/3=8

3*9=27          27/3=9

3*10=30        30/3=10

3. Математичний диктант.

  •    Які ви молодці! І наступне наше завдання від Немо: Математичний диктант. 
  •    На дошці розкидано багато різноманітних чисел, але Вам необхідно знайти і виписати лише ті числа які діляться на 3 (13 25 24 15 28 6 11 3 17 9 21 19 12 27 22)

Відповіді: 24, 15, 6, 3, 9, 21, 12, 27.

  1.            ОПРАЦЮВАННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ.
  1. Підготовка до вивчення нового матеріалу. 
  •    На наступному завданні від Блискавки МакКвіна нам потрібно попрацювати з підручником:  №665 (робота в групах).
  1. 12/3+16=20       3*6-9=9         14/(12-5)=2         18/3-6/3=4
  2. 18/3+23=29      15+27/3=24          3*8+16/2=32       24/3+3/3=9
  •    Ви дуже добре справляєтеся з усіма завданнями. А тепер давайте допоможемо Гайці вирішити декілька задач.
  1. Вивчення нового матеріалу.

№ 667 (Вчителька попросила чергового роздати по 3 пензлики 9 учням. Скільки всього було пензликів?)

Робота над задачею:

  •                 Про кого йдеться в задачі? (про чергового та учнів)
  •                 Про що йдеться в задачі? (про пензлики)
  •                 Скільки було учнів? (9)
  •                 Скільки пензликів черговий роздав одному учневі? (3)
  •                 Знаючи скільки всього учнів та скільки пензликів отримав один учень, чи можемо ми дізнатися скільки всього було пензликів? (так)
  •                 Якою дією? (множення)
  •                 Що на що будемо множити? (3*9=27)

Розв’язання:

  1. 3*9=27(п) – було всього

Відповідь: 27 пензликів.

  1. Первинне закріплення нового матеріалу.

№ 668 (У великому акваріумі плавало 18 рибок. Їх розмістили порівну у 3 маленькі акваріуми. Скільки рибок у кожному акваріумі?)

Робота над задачею:

  •                 Про кого йдеться в задачі? (про рибки)
  •                 Про що йдеться в задачі? (про великий та маленький акваріум)
  •                 Скільки було рибок у великому акваріумі? (18)
  •                 Скільки було маленьких акваріумів? (3)
  •                 Що означає «порівну»? (тобто у кожен маленький акваріум розмістили однакову кількість рибок)
  •                 Знаючи скільки всього рибок та кількість маленьких акваріумів, чи можемо ми дізнатися скільки рибок розмістили у кожен маленький акваріум? (так)
  •                 Якою дією? (ділення)
  •                 Що на що потрібно ділити? (18/3=6)

Розв’язання:

  1. 18/3=6(р) – у кожному маленькому акваріумі

Відповідь: по 6 рибок

ІІІ. ЗАКРІПЛЕННЯ ТА УЗАГАЛЬНЕННЯ ЗНАНЬ УЧНІВ

  1. Закріплення і повторення матеріалу.
  •    Ну що ж ми майже всім допомогли дійти до школи. Наступне завдання від Гуффі, який пропонує розв’язати декілька логічних задач:
  •    Перед будинком стоїть 12 машин, а мотоциклів − на 9 менше. Скільки мотоциклів стоїть перед будинком? (3)
  •    У театральному гуртку займаються 23 дівчинки. Це на 8 більше, ніж хлопчиків. Скільки хлопчиків у театральному гуртку? (15)
  •    У бідоні 3 л молока. Скільки молока в двох таких бідонах? (6)
  •    На полив городу взяли 6 пляшок води, по 2 л кожна. Скільки літрів води взяли на полив городу? (12)
  •    В альбомі 15 листівок з кімнатними рослинами. Це на 6 більше, ніж із деревами. Скільки листівок із деревами в альбомі? (9)
  •    І ось наше передостаннє завдання. Панда По пропонує на пограти в ритмічну гру «Лічба через 3»
  •    Об’єднавшись у пари, стоячи обличчям один до одного, діти лічать мовчки, одночасно виконуючи під рахунок рухи. Вголос вимовляється кратне того числа, через яке ведеться лічба. Називаючи кратне, діти торкаються долонями один одного (як у лічилках). У результаті синхронного виконання рухів відбувається мимовільне запам’ятовування чисел, які учні промовляють уголос. Наприклад: торкнутися руками ніг (1), плеснути у долоні (2), торкнутися один одного долонями і сказати «три», торкнутися руками ніг (4), плеснути у долоні (5), торкнутися один одного долонями і сказати «шість» і так далі).

2. Завдання додому.

  •    Останнім завданням для нас усіх буде домашнє завдання від Смурфика, тому відкриваємо щоденники і записуємо д/з: №672, № 673 ст. 113 

3. Підсумок уроку.

  •    Нарешті наші герої потрапили до школи і це все завдяки Вам діти, бо ви були уважні, кмітливі та розумні протягом усієї нашої подорожі.
  •    Пропоную на останок всім разом зіграти в гру «Продовж речення»:
  •    На уроці я навчився… .
  •    Мені сподобалося… .
  •    Хотів би ще навчитися… .
  •    Найскладніше було… .
  •    Найлегше було… .
docx
Додано
13 лютого
Переглядів
249
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку