Тема: ВПРАВИ НА ЗАСТОСУВАННЯ ТАБЛИЦІ МНОЖЕННЯ ТА ДІЛЕННЯ ЧИСЛА 3.
Мета: повторити вивчені таблиці ділення та множення числа 3; працювати над засвоєнням змісту таблиці множення і ділення та взаємозв'язку між ними; формувати вміння застосовувати випадки табличного ділення та множення числа 3 під час розв'язування прикладів і задач; розвивати логічне мислення, пам'ять, мовлення; виховувати інтерес до уроків математики.
Обладнання: роздатковий матеріал, плакат, таблиці множення числа 3, таблиця ділення числа 3.
Тип уроку: урок-подорож
Клас: 2
ХІД УРОКУ
-
КОНТРОЛЬ, КОРЕКЦІЯ І ЗАКРІПЛЕННЯ ЗНАНЬ УЧНІВ
-
Доброго дня, діти, сьогоднішній урок математики буде незвичайний, він буде у вигляді подорожі. Всі ви знаєте наших героїв сьогоднішнього уроку (діти називають усіх героїв, що знаходяться на плакаті). Їм потрібно дібратися до школи, але на їх дорозі є декілька перешкод і без нашої допомоги вони не впораються. То що, діти, допоможемо нашим героям дібратися до школи, щоб і вони могли навчатися та стати такими ж розумними як ви?
-
Так, допоможемо!
1. Перевірка домашнього завдання.
-
Тоді давайте скоріше розпочнемо нашу пригоду і для того, щоб наш Незнайко дібрався до школи потрібно виконати його завдання: перевірка домашнього завдання (вибірково декілька зошитів). Аналіз допущених помилок та розв’язування аналогічних виразів і задач.
Д/З
№662
24/3-7=1 3*(15-8)=21 (12+6)/3=6
18/3+24=30 (20-5)/3=5 (9-3)/3=2
№663 (Шрек подарував принцесі Фіоні 9 прикрас. Вона розклала їх у три шкатулки порівну. Скільки прикрас у кожній шкатулці?)
Робота над задачею:
-
Про кого йдеться в задачі? (про Шрека та Фіону)
-
Про що йдеться в задачі? (про прикраси та шкатулки)
-
Скільки прикрас Шрек подарував Фіоні? (9)
-
Скільки шкатулок було у Фіони? (3)
-
Що означає слово «порівну»? (означає що в кожній шкатулці була однакова кількість прикрас)
-
Знаючи скільки прикрас подарував Шрек Фіоні та скільки було шкатулок, чи можемо ми дізнатися скільки було прикрас у кожній шкатулці? (так)
-
Якою дією? (ділення)
-
Що на що будемо ділити? (9/3=3)
Розв’язання:
-
9/3=3(п.) – було у кожній шкатулці
Відповідь: по 3 прикраси
2. Усний рахунок.
-
Як ми швидко справилися із цим завданням, тому пропоную відразу перейти до наступного завдання, яке ніяк не може виконати Вольт, він пропонує нам виконати його завдання через гру «Хто швидше?» (усні обчислення):
3*1=3 3/3=1
3*2=6 6/3=2
3*3=9 9/3=3
3*4=12 12/3=4
3*5=15 15/3=5
3*6=18 18/3=6
3*7=21 21/3=7
3*8=24 24/3=8
3*9=27 27/3=9
3*10=30 30/3=10
3. Математичний диктант.
-
Які ви молодці! І наступне наше завдання від Немо: Математичний диктант.
-
На дошці розкидано багато різноманітних чисел, але Вам необхідно знайти і виписати лише ті числа які діляться на 3 (13 25 24 15 28 6 11 3 17 9 21 19 12 27 22)
Відповіді: 24, 15, 6, 3, 9, 21, 12, 27.
-
ОПРАЦЮВАННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ.
-
Підготовка до вивчення нового матеріалу.
-
На наступному завданні від Блискавки МакКвіна нам потрібно попрацювати з підручником: №665 (робота в групах).
-
12/3+16=20 3*6-9=9 14/(12-5)=2 18/3-6/3=4
-
18/3+23=29 15+27/3=24 3*8+16/2=32 24/3+3/3=9
-
Ви дуже добре справляєтеся з усіма завданнями. А тепер давайте допоможемо Гайці вирішити декілька задач.
-
Вивчення нового матеріалу.
№ 667 (Вчителька попросила чергового роздати по 3 пензлики 9 учням. Скільки всього було пензликів?)
Робота над задачею:
-
Про кого йдеться в задачі? (про чергового та учнів)
-
Про що йдеться в задачі? (про пензлики)
-
Скільки було учнів? (9)
-
Скільки пензликів черговий роздав одному учневі? (3)
-
Знаючи скільки всього учнів та скільки пензликів отримав один учень, чи можемо ми дізнатися скільки всього було пензликів? (так)
-
Якою дією? (множення)
-
Що на що будемо множити? (3*9=27)
Розв’язання:
-
3*9=27(п) – було всього
Відповідь: 27 пензликів.
-
Первинне закріплення нового матеріалу.
№ 668 (У великому акваріумі плавало 18 рибок. Їх розмістили порівну у 3 маленькі акваріуми. Скільки рибок у кожному акваріумі?)
Робота над задачею:
-
Про кого йдеться в задачі? (про рибки)
-
Про що йдеться в задачі? (про великий та маленький акваріум)
-
Скільки було рибок у великому акваріумі? (18)
-
Скільки було маленьких акваріумів? (3)
-
Що означає «порівну»? (тобто у кожен маленький акваріум розмістили однакову кількість рибок)
-
Знаючи скільки всього рибок та кількість маленьких акваріумів, чи можемо ми дізнатися скільки рибок розмістили у кожен маленький акваріум? (так)
-
Якою дією? (ділення)
-
Що на що потрібно ділити? (18/3=6)
Розв’язання:
-
18/3=6(р) – у кожному маленькому акваріумі
Відповідь: по 6 рибок
ІІІ. ЗАКРІПЛЕННЯ ТА УЗАГАЛЬНЕННЯ ЗНАНЬ УЧНІВ
-
Закріплення і повторення матеріалу.
-
Ну що ж ми майже всім допомогли дійти до школи. Наступне завдання від Гуффі, який пропонує розв’язати декілька логічних задач:
-
Перед будинком стоїть 12 машин, а мотоциклів − на 9 менше. Скільки мотоциклів стоїть перед будинком? (3)
-
У театральному гуртку займаються 23 дівчинки. Це на 8 більше, ніж хлопчиків. Скільки хлопчиків у театральному гуртку? (15)
-
У бідоні 3 л молока. Скільки молока в двох таких бідонах? (6)
-
На полив городу взяли 6 пляшок води, по 2 л кожна. Скільки літрів води взяли на полив городу? (12)
-
В альбомі 15 листівок з кімнатними рослинами. Це на 6 більше, ніж із деревами. Скільки листівок із деревами в альбомі? (9)
-
І ось наше передостаннє завдання. Панда По пропонує на пограти в ритмічну гру «Лічба через 3»
-
Об’єднавшись у пари, стоячи обличчям один до одного, діти лічать мовчки, одночасно виконуючи під рахунок рухи. Вголос вимовляється кратне того числа, через яке ведеться лічба. Називаючи кратне, діти торкаються долонями один одного (як у лічилках). У результаті синхронного виконання рухів відбувається мимовільне запам’ятовування чисел, які учні промовляють уголос. Наприклад: торкнутися руками ніг (1), плеснути у долоні (2), торкнутися один одного долонями і сказати «три», торкнутися руками ніг (4), плеснути у долоні (5), торкнутися один одного долонями і сказати «шість» і так далі).
2. Завдання додому.
-
Останнім завданням для нас усіх буде домашнє завдання від Смурфика, тому відкриваємо щоденники і записуємо д/з: №672, № 673 ст. 113
3. Підсумок уроку.
-
Нарешті наші герої потрапили до школи і це все завдяки Вам діти, бо ви були уважні, кмітливі та розумні протягом усієї нашої подорожі.
-
Пропоную на останок всім разом зіграти в гру «Продовж речення»:
-
На уроці я навчився… .
-
Мені сподобалося… .
-
Хотів би ще навчитися… .
-
Найскладніше було… .
-
Найлегше було… .