Урок"Вправи на засвоєння таблиць додавання і віднімання в межах 10. Завдання на знаходження невідомого доданка"

Про матеріал
Формування обчислювальних навичок в межах 10, закріплення вмінь розв’язувати вправи на знаходження невідомого доданка.
Перегляд файлу

Рожищенський навчально-виховний комплекс №4

«загальноосвітня школа I-III ступенів - гімназія»

 

 

Нестандартний урок –сюрприз

з математики у 2 класі

з елементами інтерактивних та інформаційних  технологій

 

 

 

 

Підготувала:

вчитель початкових класів,

Літвінчук Людмила Борисівна.

 

 

 

 

 

Тема уроку. Вправи на закріплення таблиці множення числа 5. Розв’язування задач на збільшення та зменшення числа в кілька разів.

Мета уроку. Закріплювати знання табличного множення числа 5; удосконалювати обчислювальні навички, вміння розв’язувати задачі на збільшення та зменшення числа в кілька разів; розвивати логічне мислення; формувати вміння давати оцінку своїм знанням; виховувати турботливе ставлення до птахів.

Методично-дидактичне забезпечення. Комп’ютер, диск зі слайдами, картки з прикладами для роботи в парах, сигнальні картки, конверти з геометричним матеріалом для роботи в парах.

Хід уроку

I.Організація учнів до уроку.

Я всміхаюсь сонечку!

Здрастуй золоте!

Я всміхаюсь квіточці!

Хай собі росте!

Я всміхаюсь дощику!

Лийся, мов з відра!

Друзям усміхаюся!

Зичу їм добра!

 

Слайд 1

II.Мотивація навчальної діяльності.

1.Налаштування на урок.

- Тож налаштуємося на урок і промовимо із заплющеними очима вислови:

Я - учень.

Я ходжу до школи.

Мене вчать вчитися.

Я все розумію.

Я хочу все знати.

2. Ознайомлення з девізом.

А тепер девіз згадаймо

І урок наш починаймо!

А девіз нашого уроку:

Міркуємо - швидко!

Відповідаємо - правильно!

Лічимо - точно!

Пишемо - гарно!

Слайд 2

III. Повідомлення теми і завдань уроку. Прийом інтриги.

- Сьогодні я подарую вам урок, на якому будемо закріплювати знання таблиці множення 5. Вам доведеться розв'язати багато цікавих завдань.  Якщо ви з ними справитеся, то   на вас чекає сюрприз… Та про це дізнаємося в кінці уроку.

IV. Актуалізація опорних знань.

1.Логічна вправа «Знайди зайве».

-Отже, розпочнем! Логічна вправа.

-Знайдіть зайве серед назв:

шпак, горобець, снігур, синичка.

Слайд 4

-Так, це шпак.

-Доведіть, що зайвим є шпак.

-Правильно, шпак один з найперших птахів, які приносять на своїх крилах весну.

-Отже, ви впоралися з першим завданням. І для вас з'являється буква.(Р)

2.Гра «Лопоможи шпаку долетіти до шпаківні». Усний рахунок.

4·5   10:2   3· 6    24:4   2·7   12:3   2·9   21:3   7·5   (35)

інцевий результат число 35.

Слайд 5

3.Каліграфічна хвилинка. Вправа «Гронування».

-Отже, презентація числа 35.

-Що ви знаєте про це число?

-Що спільного у написанні цих цифр?

-Напишіть каліграфічно це число.

Слайд 6

(З'являється буква ). (З)

 

 

4.Математичний диктант.

- Щоб дізнатися, який ще птах прилітає найпершим навесні, треба швидко думати.

-Записуйте  тільки відповіді.

-Знайдіть третину числа 15.

-Ділене 20, дільник 2. Знайдіть частку.

-Множники 3 і 5. Знайдіть добуток.

-Птахи звели 4 гніздечка, в кожному по 5 яєчок. Скільки всього яєчок в гніздечках?

-Знайдіть половину числа 50.

-Перше число 10, а друге у 3 рази більше. Знайдіть друге число.

-Знайдіть суму чисел 20 і 15.

-Зменшуване 47, від’ємник 7. Знайдіть різницю.

-Множники 5 і 9. Знайдіть добуток.

-Запишіть результат останнього прикладу таблиці множення 5.

 

 

 

Перевірка за записом на слайді.

- Ви швидко міркували, тому прочитайте назву птаха.

Слайд 7

-Так, це пташка жайворонок. Гніздяться ці птахи виключно на землі, часто використовують для цього знайдені або спеціально вириті ямки.

-Перевірте правильність виконання диктанту за записом на слайді.

Слайд 7

5   10   15   20   25   30   35   40   45     50  

 Ж   а     й     в     о     р     о    н      о      к

-Подивіться уважно на результати диктанту і скажіть, яку закономірність має цей ряд чисел?

(Результати таблиці множення 5). (З'являється буква). (У)

 

5. Вправа « Мікрофон».( Завдання по командах).

 

-Які особливості таблиці множення числа 5 ви запам’ятали?

  • Усі добутки закінчуються на 0 або на 5.
  • Якщо 5 помножити на парне число, добуток закінчується на 0.
  • Якщо 5 помножити на  непарне число, то добуток закінчується на 5.

 

-Як читали таблицю множення вдома?

  • Зліва направо і навпаки.
  • Як солдат, який крокує.
  • Стрибаючи і читаючи.
  • Співаючи.
  • Запитуючи.

- Які приклади зафарбували червоним кольором, а які зеленим? Чому?

 5 · 1 = 5              5  ·10 = 50

 5  · 2 = 10           5  · 3 = 15          5  · 4 = 20

6. Гра «Пташка видзьобала число».

- А зараз пограємо гру. Вставте число, яке видзьобала пташка.

1, 2 стовпчики фронтально,

3 стовпчик самостійно.

· 4 = 16           4 · … = 32                  36: …= 9     ( 4 )

3  ·  5 = …           5  · … = 45                 5  · …= 25    ( 5 )

…: 4 =7              … · 8 = 40                   5  · 7 = ….    ( 35 )   

24:  …= 8            3  · ….= 30                  …: 3 = 3      ( 9 )

Слайд 8

(З'являється буква). (О)

 

 

 

7.Робота в парах. Завдання на картках.

-Важко було птахам взимку, холодно, голодно. Але деякі птахи раділи зимі - у них в цей час зявлялися пташенята. Розвяжіть самостійно ланцюжок прикладів, і ви дізнаєтесь назву цього птаха.

8:2=… +4=… 5=…:4=… 5=… -2=

- Яку відповідь отримали?(48)

-Правильно.

 -Ланцюжок ви розв'язали, а тепер за результатом прикладу прочитайте назву цього птаха.

Таблиця самоперевірки.

Слайд 9

Дятел - 42

Шишкар – 48

Синичка – 27

-Правильно, діти. Ця незвичайна пташка – шишкар. Інші птахи дивуються: «Як у такий мороз зявляються пташенята! Вони живими залишаються?» Шишкар їм відповідає: «Ще й як будуть жити! Я їм ялинове насіннячко приношу, а мати гріє їх, наче пічечка. І тепло їм, і ситно, і від моєї пісеньки весело».

(З'являється буква). (Н)

 

 

8. Самостійна робота. Завдання по варіантах.

На дошці –слайди з прикладами. Під першим малюнок дрохви, під другим – журавля, а під третім – лелеки. Учні самостійно розв'язують приклади.

   1 вар.                       2 вар.                           3вар.

59+54 = 99            24:4+48 = 54          18+56 = 48

32:4:2 = 4               (15+6):3 = 7           (30-12):2 = 9

8:2+45= 24             28:45 = 35            58+40 = 80

Самоперевірка. (Запис на слайді).

Слайд 10

-Перевірте правильність виконання прикладів за записом на слайді.

-Хто з вас не допустив жодної помилки? Дайте додаткове запитання цьому учневі.

(З'являється буква). (М)

 

Розвязавши ланцюжки прикладів, учні одержують цікаві відомості з життя птахів.

  тепер послухайте цікаве про цих птахів.

  • Найбільшй птах в Україні – дрохва - важить близько 16 кг.
  • Рідкісний птах журавель-красавка відкладає лише по 2 яйця.
  • Протягом дня лелека приносить їжу своїм пташенятам щонайменше 9 разів.

-Бережіть усіх птахів, діти!

-Кожен з них повинен житии!

Фізкультхвилинка.

Весняний дощик. Журавель. Горобчик. Гуси. Орел. Сова.

 

V. Розвиток математичних знань.

  1. Гра « Веселий дзьобик». Порівняння виразів. ( Завдання на слайді).

-А зараз пограємо гру. Порівняйте вирази і  вставте «дзьобики», тобто знаки більше або менше.

- Перший стовпчик запишемо на дошці. А другий - самостійно.

5 · 6….5 · 5 на….          5· 7….5· 6 на….

5 · 8….5 · 9 на…            5 ·5….5 ·4 на….

Самоперевірка за записом на слайді.

Слайд 11

(З'являється буква). (К)

2.Робота з підручником.

Книги – морська глибина:

Хто в них пірне аж до дна,

Той, хоч і праці мав досить,

Дивнії перли виносить.

-Так сказав про книги Іван Франко. Тож і ми з вами вирушаємо за перлами і відкриваємо підручники.

 

 

 

а) Вправа « Мозковий штурм». Завд. №877 (усно).

- Яку дію виконаємо, якщо сказано: «на … більше», «на … менше»?

- Яку дію виконаємо, якщо сказано: « у …рази більше»,  « у… рази менше»?

б) Задачки від синички.

-Зараз ми будемо розв’язувати задачу про рибалку. Хто такий рибалка?

-А хто із птахів любить рибалити? Відгадайте.

Літати і бігати цей птах не може, але відмінно плаває і пірнає. Дорослі птахи годуються дрібними рибами, молюсками. Ви здогадалися? Хто це?

-Прочитайте уважно задачу № 876.

-Читає задачу  вчитель.

 

Перший етап.

-Про кого йдеться в задачі?

- Скільки окунів впіймав рибалка? (15.)

-Чи відомо, скільки йоржів  впіймав  рибалка? (Ні.)

-Що про це сказано в задачі? (Йоржів – у 3 рази менше.)

- Що це означає?

-Про що запитується в задачі?

 Під час аналізу умови задачі складається скорочений запис задачі.

-Розгляньте скорочений запис задачі. Хто може  самостійно розв’язати задачу, «увімкніть» червоні ліхтарики і приступайте до роботи.

Слайд 12

Другий етап.(Учні, які розв’яжуть задачу самостійно, отримують завдання скласти до задачі вираз. З рештою учнів учитель складає план розв’язування задачі.)

-Чи можемо відразу дізнатися, скільки всього риби впіймав рибалка? Чому? ( Ні. Тому що не знаємо, скільки йоржів впіймав рибалка.)

-Чи можемо дізнатися, скільки йоржів впіймав рибалка? Що означає « у 3 рази менше»?

-А тепер можемо дізнатися, скільки всього рибин впіймав рибалка?

План розв’язання задачі:

  1. Скільки йоржів впіймав рибалка?
  2. Скільки всього рибин упіймав рибалка?

-Хто може самостійно розв’язати задачу, «увімкніть» сині ліхтарики.

Третій етап. Решта учнів  викладають на парти зелені «ліхтарики» і записують розв’язання задачі під керівництвом вчителя за допомогою допоміжних карток.

Творча робота над задачею.

-Яке ще питання можна поставити до задачі?

Перевірка розв’язання задачі. (З'являється буква). (И)

3.Робота в парах.

-Синичка також пропонує попрацювати в парах: за скороченим записом скласти і розв’язати  задачу про птахів  усно.

Завдання на картках перед учнями (два типи задач).

Заслуховується дві пари учнів.(Один учень розповідає зміст  задачі, а другий – пояснює розв’язання задачі.)

(З'являється буква). (И)

Слайд 13

 

4.Робота з геометричним матеріалом.

-Складіть із геометричних фігур пташку. (Геометричні фігури в конвертах).

-Виміряйте сторону квадрата і знайдіть його периметр.

Перевірка виконаного завдання.

-Які геометричні фігури ви використали, щоб скласти пташку?

-Чому дорівнює периметр квадрата? Як ви його знайшли?

(З'являється знак). (!)

Слайд 14

5. Цікавинки від сороки.

а) Продовжити логічний ряд.

-Допоможіть зібрати намисто, яке розсипала сорока.

10   20     30   ….

5     15      25   ….

2     5        8    …..

Слайд 15

-Сорока не може прочитати слова. Допоможіть їй.

 

VI. Підсумок уроку.

1. Рефлексія. Оцінювання.

-Що найбільше сподобалося на уроці?

-Що запам’яталося?

-Що приготувати вам на наступний урок?

-Хто з вас  вважає, що працював на уроці дуже гарно?

 

2.Робота з буквами.

-Що за сюрприз чекав на вас? (Діти складають із букв слово розумники).

Слайд 16

-Ви і справді розумники.-впоралися з усіма завданнями, працювали дружно і старанно.

Збіг урок наш, як коротка мить.

Дуже швидко час біжить.

Та попереду у нас багато кроків,

Багато веселих, цікавих уроків…

 

VII. Домашнє завдання.

Розв’язати задачу і приклади за картками.

doc
Додано
27 лютого 2019
Переглядів
1053
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку