Зберігаємо спокій. Віримо в ЗСУ. Разом до перемоги! 🇺🇦

Урок "Вправи та задачі на всі дії з натуральними числами"

Про матеріал
Конспект уроку на тему: "Вправи та задачі на всі дії з натуральними числами". За підручником О. С. Істер
Перегляд файлу

УРОК 38.

Тема уроку: Вправи та задачі на всі дії з натуральними числами.

Мета уроку:

навчальна: узагальнити, систематизувати знання учнів про натуральні числа; сформулювати правило порядку використання дій у виразах;

розвивальна: розвивати увагу, логічне мислення при розв’язуванні задач;

виховна: виховувати розуміння математики в життя та повсякденному житті; сприяти формуванню здорового морального клімату в класі.             

Тип уроку: систематизація умінь та знань.

Хід уроку

I. Організаційний етап.

Перевірити готовність класу до уроку. Налаштування на роботу.

II. Перевірка домашнього завдання.

Перевірити наявність виконання домашнє завдання.

III. Формулювання мети і завдань уроку.

IV. Вивчення нового матеріалу.

Обчислюючи значення числових виразів, слід не забувати про порядок дій.

Порядок виконання дій визначається такими правилами:

1. У виразах з дужками спочатку обчислюють зна­ чення виразів у дужках.

2. У виразах без дужок спочатку виконують піднесення до степеня, потім по порядку зліва направо множення і ділення, а потім — додавання і віднімання.

Приклад 1. Обчисли: 8 ∙ (27 + 13) – 144 : 2.

Розв’язання.

1) 27 + 13 = 40;    

2) 8 40 = 320;

3) 144 : 2 = 72;

4) 320 – 72 = 248.

Приклад 2. Знайди значення виразу (у : 13) 145,  якщо х = 12,

у = 91.

Розв’язання. Якщо х = 12, у = 91, то

(у : 13) 145 = (122 – 91 : 13) ∙ 145 = (144 – 7) ∙ 145 = 137 ∙ 145 =

= 19 865.

Там, де це доцільно, можна використовувати властивості дій. Наприклад, значення виразу 438 ∙ 39 – 338 ∙ 39 можна обчислити так:

438 ∙ 39 – 338 ∙ 39 = (438 – 338) ∙ 39 = 100 ∙ 39 = 3900.

V. Розв’язування задач і вправ.

Виконання вправ. Робота з підручником.

Вправа 543. Обчисли (усно):

1) 42 + 38 – 7;                              2) 24 ∙ 10 : 2;

3) 27 – 30 : 5;                               4) 42 : 6 + 35 : 7;

5) 8 (23 – 19);                              6) (12 + 18) : (12 – 7).

Вправа 544. Обчисли:

1) 426 ∙ 205 – 57 816 : 72;                       2) (362 195 + 86 309) : 56;

3) 2001 : 69 + 58 884 : 84;                      4) 42 275 : (7005 – 6910).

Вправа 546. За 5 год теплохід подолав 175км, а поїзд за 3 год — 315 км. У скільки разів швидкість поїзда більша за швидкість теплохода?

Вправа 548. Знайди значення виразу:

1) 78 ∙ х + 3217, якщо х = 52;

2) а : 36 + а : 39, якщо а = 468;

3) х 37 – у : 25, якщо х = 15, у = 2525.

Вправа 550. За 5 ручок і 3 зошити заплатили 83 грн 50 к. Скільки коштує зошит, якщо ручка коштує 12 грн 50 к.?

Вправа 552. Старший брат зібрав 12 кошиків вишень, а молодший — 9 кошиків. Усього вони зібрали 105 кг вишень. Скільки кілограмів вишень зібрав кожний брат, якщо вага всіх кошиків однакова?

Вправа 555. Зібрали 830 кг яблук. З них а кілограмів віддали в дитячий садок, а решту розклали порівну в 30 кошиків. Скільки кілограмів було в кожному кошику?

Склади буквений вираз та обчисли його значення, якщо а = 110.

Вправа 559. Знайди значення виразу:

1) (21 000 – 308 ∙ 29) : 4 + 14 147 : 47;

2) 548 ∙ 307 – 8904 : (33 ∙ 507 – 16 647);

3) (562 + 1833 : 47) ∙ 56 – 46 ∙ 305;

4) 1789 ∙ (1677 : 43 – 888 : 24) 500.

VI. Підсумки уроку. 

Питання до класу: за якими правилами визначають порядок дій при обчисленні числових виразів?

VII. Домашнє завдання.

Опрацювати §16 ст. 92 – 96

Вправа 547. За 5 год товарний поїзд подолав 280 км, а швидкий поїзд за 3 год — 255 км. На скільки швидкість швидкого поїзда більша за швидкість товарного?

Вправа 560. Знайди значення виразу:

1) (42 + 9095 : 85) ∙ (7344 : 36 – 154);

2) 637 ∙ 408 – 54 036 : (44 ∙ 209 – 9117);

3) (830 – 17 466 : 82) ∙ 65 + 57 ∙ 804;

4) 197 ∙ (588 : 49 + 728 : 56) ∙ 40.

 

docx
Додано
24 листопада 2020
Переглядів
584
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку