Урок "Євразія. Географічне положення материка"

Про матеріал
Урок та презентація на тему "Євразія. Географічне положення материка. Поділ на Європу та Азію" Практична робота 10. Позначення на контурній карті географічних об’єктів Євразії.
Зміст архіву
Перегляд файлу

 

Тема. Євразія. Географічне положення материка. Поділ на Європу та Азію. Практична робота 10. Позначення на контурній карті географічних об’єктів Євразії.

Мета:

Навчальна: дати учням знання про особливості  фізико-географічного положення та берегової лінії Євразії; вдосконалювати навички самостійно характеризувати фізико-географічне положення географічного об’єкта;

розвивальна: розвивати вміння працювати з географічною картою, контурною картою, аналітичне мислення, робити висновки;

виховна: виховувати інтерес до географічних знань, любов до природи, самостійність.

Обладнання: фізична карта півкуль, Євразії; картини природи Євразії; план вивчення материка, план характеристики географічного положення, атласи, зошити для практичних робіт з друкованою основою.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

Опорні та базові поняття: материк, океан, географічні координати, Північне Полярне коло, Північний тропік, екватор, Ґрінвіцький меридіан.

Географічна номенклатура

  миси: Піай, Челюскін, Рока, Дежньова; моря: Балтійське, Північне, Середземне, Чорне, Азовське, Баренцове, Східносибірське, Берингове, Охотське, Японське, Жовте, Східнокитайське, Південнокитайське, Аравійське; затоки: Біскайська, Ботнічна, Бенгальська, Сіамська, Аденська, Перська,; протоки: Дарданелли, Босфор, Гібралтарська, Ла-Манш, Зондська, Малаккська, Беринґова, Лаперуза; острови:  Сицилія, Велика Британія, Ірландія,  Шпіцберґен, Нова Земля, Сахалін, Японські, Філіпінські, Великі Зондські (Калімантан, Суматра, Ява), Малі Зондські; півострови: Піренейський, Апеннінський, Балканський, Кримський, Скандинавський, Таймир, Чукотський, Камчатка, Корея, Індокитай, Малакка, Індостан.

 

Зміст уроку

I. Організаційний момент

Організація уроку

  Відгадайте загадку.

Це найбільший материк,

Першим бути всюди звик:

Гір найвищих є багато

Та рівнин безкраїх шир,

 Є бездонні там озера,

 Моря загублені в пустелі,

Дивовижна ця земля

Де живемо ти і я.

Як же звуть її - …(Євразія)

Отже, сьогодні на уроці ми з вами розпочинаємо вивчення материка Євразія.

 

II. Актуалізація опорних знань і вмінь учнів

  1. Які  материки ми вивчили? Покажіть їх на карті.
  2. Покажіть на карті Євразію.
  3. Які ще географічні об'єкти Євразії ви уже знаєте? Покажіть їх на карті.

Прийом «Вірю — не вірю»

Ми вже знаємо, що:

  1. Материк Африка – найсухіший (ні)
  2. Материк Австралія – найжаркіший (ні)
  3. Материк Антарктида – найхолодніший (так)
  4. Материк Південна Америка – найвологіший (так)
  5.  Материк Австралія повністю знаходиться у південній півкулі (так) .        
  6.  Північна Америка витягнута з півночі на південь майже через усі географічні широти ( так).   
  7.  Південна Америка знаходиться у східній півкулі ( ні ).
  8. Африку омивають усі океани ( ні ).

 

ІІІ. Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності.

  • А яка ж Євразія?
  1. Гра «Най-, най-, най-». Що ви знаєте про Євразію із префіксом най-?
  2. Слово вчителя

Про цей вражаючий материк і будемо ми сьогодні говорити. На цьому материку ми живемо, тут знаходиться наша Батьківщина – Україна. Це материк контрастів, материк з найбільш різноманітною природою на Землі.

  1. Презентація слайдів з найвідоміших куточків материка.

 

  IV. Вивчення нового матеріалу

  1. Прийом «Мозковий штурм». Робота в групах.

Дайте характеристику географічного положення материка за планом:

  • Положення відносно екватора та нульового меридіана, географічних широт
  • Положення відносно інших материків та океанів
  • Особливості берегової лінії, океанічні течії
  • Найближчі за розташуванням материки
  • Площа, крайні точки, протяжність материка у градусах та кілометрах із заходу на схід та з півночі на південь.

2. Розповідь учителя.

Поділ Євразії на дві частини світу.

Умовна межа між Європою та Азією проходить вздовж східного схилу Уральських гір від Північного Льодовитого океану на південь, по річці Ембі, північним узбережжям Каспійського моря до Азовського моря по Кумо-Маницькій западині, через Керченську протоку Чорним морем, протоками Босфор, Дарданелли, Середземним морем, Гібралтарською протокою.

  3. Прийом «Картографічна лабораторія»

Завдання. Знайти на контурній карті та підписати назви географічних об’єктів:

миси: Піай, Челюскін, Рока, Дежньова; моря: Балтійське, Північне, Середземне, Чорне, Азовське, Баренцове, Східносибірське, Берингове, Охотське, Японське, Жовте, Східнокитайське, Південнокитайське, Аравійське; затоки: Біскайська, Ботнічна, Бенгальська, Сіамська, Аденська, Перська,; протоки: Дарданелли, Босфор, Гібралтарська, Ла-Манш, Зондська, Малаккська, Беринґова, Лаперуза; острови:  Сицилія, Велика Британія, Ірландія,  Шпіцберґен, Нова Земля, Сахалін, Японські, Філіпінські, Великі Зондські (Калімантан, Суматра, Ява), Малі Зондські; півострови: Піренейський, Апеннінський, Балканський, Кримський, Скандинавський, Таймир, Чукотський, Камчатка, Корея, Індокитай, Малакка, Індостан.

 

  V. Закріплення нового матеріалу

1. Прийом « Лови помилку»

  • Нульовий меридіан не перетинає Євразію
  • Єкватор перетинає південь Євразії
  • Острів Гренландія знаходиться біля західних берегів Євразії
  • Червоне море омиває Євразію на сході
  • Найбільші півострови знаходяться на заході материка
  • Гібралтар це затока
  1. Прийом « Закінчіть речення »
  • Євразію омивають кольорові моря: …
  • Євразія знаходиться в одних географічних широтах з материком…
  • Індійський океан омиває Євразію на…
  • Найбільше дрібних островів знаходиться біля… узбережжя материка
  • На півдні Євразії розташовані такі великі півострови:…
  • Найближчими материками-сусідами Євразії є:…

 

VІ. Підсумок уроку

  1. Прийом «Мікрофон»
  • Що ви дізналися нового на уроці?
  1. Заключне слово вчителя.
  2. Оцінювання учнів.

 

VІІ. Домашнє завдання

  • Опрацювати параграф 40. Вміти показувати на фізичній карті Євразії вивчені на уроці географічні об’єкти.
  • Випереджальне завдання (бажаючим учням). Підготувати повідомлення про одного з дослідників Євразії (Семенов-Тянь-Шанський, М. Пржевальський, С. Дежньов, Володимир Обручев)

 

 

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Найвища гірська система у світі

Номер слайду 2

Найвище в світі нагір’я

Номер слайду 3

Найглибше озеро

Номер слайду 4

Найбільше за площею озеро

Номер слайду 5

Найнижча точка на сушіМертве море

Номер слайду 6

Найдавніше місто Дамаск

Номер слайду 7

Найхолодніша точка світу

Номер слайду 8

Найвологіше місце на Землі

Номер слайду 9

Найбільший півострів Аравійський півострів

Номер слайду 10

Найбільший і найактивніший острів - вулкан

Номер слайду 11

Найбільша країна за чисельністю населення

Номер слайду 12

Найбільше оборонне укріпленя

zip
Пов’язані теми
Географія, Розробки уроків
Додано
27 лютого
Переглядів
307
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку