Тема. Євразія. Географічне положення материка. Поділ на Європу та Азію. Практична робота 10. Позначення на контурній карті географічних об’єктів Євразії.
Мета:
Навчальна: дати учням знання про особливості фізико-географічного положення та берегової лінії Євразії; вдосконалювати навички самостійно характеризувати фізико-географічне положення географічного об’єкта;
розвивальна: розвивати вміння працювати з географічною картою, контурною картою, аналітичне мислення, робити висновки;
виховна: виховувати інтерес до географічних знань, любов до природи, самостійність.
Обладнання: фізична карта півкуль, Євразії; картини природи Євразії; план вивчення материка, план характеристики географічного положення, атласи, зошити для практичних робіт з друкованою основою.
Тип уроку: вивчення нового матеріалу.
Опорні та базові поняття: материк, океан, географічні координати, Північне Полярне коло, Північний тропік, екватор, Ґрінвіцький меридіан.
Географічна номенклатура
миси: Піай, Челюскін, Рока, Дежньова; моря: Балтійське, Північне, Середземне, Чорне, Азовське, Баренцове, Східносибірське, Берингове, Охотське, Японське, Жовте, Східнокитайське, Південнокитайське, Аравійське; затоки: Біскайська, Ботнічна, Бенгальська, Сіамська, Аденська, Перська,; протоки: Дарданелли, Босфор, Гібралтарська, Ла-Манш, Зондська, Малаккська, Беринґова, Лаперуза; острови: Сицилія, Велика Британія, Ірландія, Шпіцберґен, Нова Земля, Сахалін, Японські, Філіпінські, Великі Зондські (Калімантан, Суматра, Ява), Малі Зондські; півострови: Піренейський, Апеннінський, Балканський, Кримський, Скандинавський, Таймир, Чукотський, Камчатка, Корея, Індокитай, Малакка, Індостан.
Зміст уроку
I. Організаційний момент
Організація уроку
Відгадайте загадку.
Це найбільший материк,
Першим бути всюди звик:
Гір найвищих є багато
Та рівнин безкраїх шир,
Є бездонні там озера,
Моря загублені в пустелі,
Дивовижна ця земля
Де живемо ти і я.
Як же звуть її - …(Євразія)
Отже, сьогодні на уроці ми з вами розпочинаємо вивчення материка Євразія.
II. Актуалізація опорних знань і вмінь учнів
Прийом «Вірю — не вірю»
Ми вже знаємо, що:
ІІІ. Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності.
Про цей вражаючий материк і будемо ми сьогодні говорити. На цьому материку ми живемо, тут знаходиться наша Батьківщина – Україна. Це материк контрастів, материк з найбільш різноманітною природою на Землі.
IV. Вивчення нового матеріалу
Дайте характеристику географічного положення материка за планом:
2. Розповідь учителя.
Поділ Євразії на дві частини світу.
Умовна межа між Європою та Азією проходить вздовж східного схилу Уральських гір від Північного Льодовитого океану на південь, по річці Ембі, північним узбережжям Каспійського моря до Азовського моря по Кумо-Маницькій западині, через Керченську протоку Чорним морем, протоками Босфор, Дарданелли, Середземним морем, Гібралтарською протокою.
3. Прийом «Картографічна лабораторія»
Завдання. Знайти на контурній карті та підписати назви географічних об’єктів:
миси: Піай, Челюскін, Рока, Дежньова; моря: Балтійське, Північне, Середземне, Чорне, Азовське, Баренцове, Східносибірське, Берингове, Охотське, Японське, Жовте, Східнокитайське, Південнокитайське, Аравійське; затоки: Біскайська, Ботнічна, Бенгальська, Сіамська, Аденська, Перська,; протоки: Дарданелли, Босфор, Гібралтарська, Ла-Манш, Зондська, Малаккська, Беринґова, Лаперуза; острови: Сицилія, Велика Британія, Ірландія, Шпіцберґен, Нова Земля, Сахалін, Японські, Філіпінські, Великі Зондські (Калімантан, Суматра, Ява), Малі Зондські; півострови: Піренейський, Апеннінський, Балканський, Кримський, Скандинавський, Таймир, Чукотський, Камчатка, Корея, Індокитай, Малакка, Індостан.
V. Закріплення нового матеріалу
1. Прийом « Лови помилку»
VІ. Підсумок уроку
VІІ. Домашнє завдання