Урок "Євразія. Географічне положення. Поділ Євразії на дві частини світу. Практична робота 10. Позначення на контурній карті назв географічних об’єктів Євразії."

Про матеріал

Мета даного уроку : Познайомити учнів із особливостями географічного положення материка Євразія та поділу його на дві частини; вдосконалювати практичні навички учнів визначати географічне положення об'єкта за допомогою карти. Розвивати практичні вміння і навички роботи з картами. Виховувати інтерес до географії.

Перегляд файлу

Дата:

Клас: 7

Тема: Євразія. Географічне положення. Поділ Євразії на дві частини світу. Практична робота 10. Позначення на контурній карті назв географічних об’єктів Євразії.

Мета: Познайомити учнів із особливостями географічного положення материка Євразія та поділу його на дві частини; вдосконалювати практичні навички учнів визначати географічне положення об'єкта за допомогою карти. Розвивати практичні вміння і навички роботи з картами. Виховувати  інтерес до географії.

Тип уроку: комбінований.

Хід уроку

І. Організаційний момент.

Емоційне налаштування учнів на урок:

Вже урок нам дав сигнал,

працювати час настав.
Тож і ми часу не гаймо,
працювати починаймо.
 

Девіз уроку:

Слухати – уважно,
Думати – швидко,
Відповідати – чітко.

ІІ. Актуалізація опорних знань і умінь учнів

1.Вступне слово.

Сьогодні на уроці ми продовжуємо подорож материками світу, давайте згадаємо, які материки нам вже відомі?

-  Я вам буду зачитувати текс, а ви  на листочках будете писати той материк, про який іде мова.

1. Найсухіший материк. Найменший за площею. Материк на якому все навпаки. (АВСТРАЛІЯ)

2. Екватор проходить майже посередині. Займає друге місце за площею. Найспекотніший материк.
(АФРИКА)

3. Тут розташована найбільша за площею прісноводна водойма земної кулі – оз. Верхнє, всесвітньо відомий Ніагарський водоспад. Материк повністю розташований у північній півкулі.
(ПІВНІЧНА АМЕРИКА)

4. На материку протікає багато повноводних річок, розташований велетенський гірський ланцюг. Проживає найменший птах світу і найкровожерливіша риба. Це найвологіший материк.

(ПІВДЕННА АМЕРИКА)

5. «Королева холоду», «безлюдний континент», «край Землі». Поверхня материка – це велетенська льодова пустеля. На цьому материку заборонена господарська і військова діяльність.

(АНТАРКТИДА)

  • Для  перевірки обміняйтеся аркушами і перевірте роботу сусіда по парті.

(Під час читання відповідей виходять до карти і на фізичну карту світу прикріпляють прямокутники з площею материка.)
 

https://i0.wp.com/urok-ua.com/wp-content/uploads/2017/07/Screenshot_8.jpg

IIІ. Мотивація навчальної і пізнавальної діяльності учнів.

 Повідомлення мети і завдань уроку

  • Про який материк ми не сказали нічого?
  • Як  ви гадаєте про що ми будемо вести мову на уроці?
  • Що б ви хотіли дізнатися на уроці?
  • Я б хотів дізнатись на уроці…

 

  • З чого ми почнемо вивчення материка?

 

Отже, ми починаємо вивчення останнього з материків нашої планети. У вас може виникнути запитання, чому ми, мешканці Євразії, не почали вивчення материків саме з неї?

 Відповісти на це можна так: Євразія — найбільший материк світу, його природа відрізняється найбільшим різноманіттям. Для вивчення особливостей цього материка вам знадобляться усі набуті знання та досвід. Крім того, уроки з цієї теми будуть відрізнятися від попередніх ще й тим, що більшу частину часу ви будете працювати самостійно, виконуючи відповідні практичні роботи та завдання, розв'язуючи проблемні запитання.

План роботи: (на дошці)

  1. Географічне положення материка.

 Розміри материка.

  1. Поділ на дві частини.
  2. Берегова лінія.
  3. Практична робота.

 

ІV. Формування нових знань, умінь і навичок.

Сьогодні на уроці є учні, яким було задано випереджувальні завдання, і перше завдання:

  1. Географічне положення.
  1. учень:

Материк Євразія майже в 7 разів більший від Авчтралії , у 2 рази – від Африки й Антарктиди, Північної і Південної Америки, разом узятих. Площа материка разом з островами, що йому належить, становить 54, 6 млн. км2. Материк Євразія розташований у Північній півкулі між екватором і 77о пн. ш. Частина островів знаходиться в Південній півкулі. Він простягнувся з півночі на південь  на 8 тис. км через усі пояси  - від арктичного до екваторіального. Материк займає всю Східну півкулю, а його крайні західна й східна точки  з находяться в Західній півкулі.

Крайні точки материка: північна – мис Челюскін (півострів Тай-мир) південна - мис Піай (півострів Малакка), західна – мис Рока (Піренейський півострів), східна – мис Дежньова (півострів Чукотський).

2 учень:

Євразія, як і Північна Америка, розташована у Північній півкулі — майже від полюса до екватора. Через це сонячне проміння падає на поверхню материка під різними кутами, що обумовлює різноманітність температури повітря. Клімат, у свою чергу, обумовлює типи ґрунтів та органічний світ. Тому на території Євразії наявні різноманітні природні зони — від арктичних пустель до екваторіальних лісів. Велика частина Євразії розташована у помірних широтах. На відміну від Північної Америки, Євразія сильно витягнута із заходу на схід: вона займає всю Східну півкулю та окраїнами заходить до Західної. Тому на території Євразії наявні місця, дуже віддалені від океанів. Віддаленість від океанів збільшує континентальність клімату, яка характеризується невеликою кількістю опадів, жарким літом, холодною зимою, що обумовлює своєрідність тваринного і рослинного світу.

  1. Поділ на дві частини.
  • Що таке Євразія
    Це Європа плюс Азія.
    З двух частик виник
    Цей величний материк.
  • Євразію утворюють дві частини світу – Європа і Азія. Умовно кордон між ними прийнято проводити вздовж східного підніжжя Уральських гір, по річці Емба, північному узбережжю Каспійського моря . Морський кордон проходить по Азовському та Чорному морях, а також  по протоках, що з’єднують Чорне й Середземне моря. На Європу  припадає понад 10 млн км2 території, а решта  - на Азію.
  •      У різні роки там були встановлені своєрідні «прикордонні» зна­ки — стовпи-обеліски. Найстаріший і найкрасивіший з них споруджений у 1868 році. Уральські майстри від­лили обеліск із чавуну у вигляді каплиці заввишки 4 ме­три. Розташований він за 5 кілометрів від села Кедрівка Свердловської області. На її східній стіні напис: «Азія», на західній — «Європа».

 

https://i0.wp.com/urok-ua.com/wp-content/uploads/2017/07/Screenshot_10.jpg

  1.  Берегова лінія.

Прийом «Географічна лабораторія». Робота в парах.

Запрошую  вас до уявної подорожі береговою лінією, для цього пропоную відкрити атласи, назвати:

- Великі затоки, що відділяють материк від інших материків; (картка №1)

- Великі протоки, що відділяють материк від інших материків; (картка №2)

- Великі острови та півострови біля берегів материка;(картка №3)

- Великі моря біля берегів материка; (картка №4)

- Скількома океанами омивається; (картка №5)

 

https://i0.wp.com/urok-ua.com/wp-content/uploads/2017/07/Screenshot_11.jpg

V. Закріплення нових знань і умінь учнів

1. Написання практичної роботи

Практична робота 10. Позначення на контурній карті назв географічних об’єктів Євразії.

2.Розгадування кросворду

https://i0.wp.com/urok-ua.com/wp-content/uploads/2017/07/Screenshot_6.jpg

ПО ГОРИЗОНТАЛІ

1. Затока, яка омиває материк на заході. (Біскайська)

2. Найкрупніший півострів Євразії. (Аравійський)

3. Протока, яка відокремлює Євразію від Північної Америки. (Берингова)

4. Прізвище російського мандрівника, який разом зі своєю експедицією у ХVІІІ ст. досліджував материк і на його честь назване одне з морів, що омиває Євразію. (Беринг)

6. «Кольорове» море Євразії. (Червоне)

ПО ВЕРТИКАЛІ

3. Море, яке омиває континент на півночі. (Баренцове)

5.Океан, який омиває материк і раніше був відомий під назвою «західний». (Атлантичний)

VІ. Рефлексія
(Підсумок уроку)


– Що нового дізнались на уроці?
– Що сподобалось?

  • Що було найважчим?
  • Чи справдились ваші сподівання?

Оцінювання

 

VІІ. Повідомлення домашнього завдання.

  • Опрацювати параграф 39, ст. 150-153.
     

 

 

 

 

 

 

 

Конспект відкритого уроку

з географії у 7 класі

на тему:

 

«Євразія.

Географічне положення.

Поділ Євразії на дві частини світу.

Практична робота 10.

 Позначення на контурній карті назв географічних об’єктів Євразії.»

 

 

 

Вчитель:  (Жуковська Іванна Олегівна)

docx
Додано
16 серпня 2018
Переглядів
5736
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку