Урок "Всі ми такі різні"

Про матеріал
Познайомити учнів з поняттям «толерантність», виявити основні риси толерантності, сформувати правильне уявлення про толерантну поведінку; розвивати культуру спілкування і взаєморозуміння; виховувати спостережливість, чуйність, взаємоповагу, людяність, терпимість і небайдужість, почуття взаємодопомоги почуття відповідальності за свої вчинки.
Перегляд файлу

Урок толерантності в 1 класі

Тема: Всі ми такі  різні…

Мета:.

навчальна: познайомити учнів з поняттям «толерантність», виявити основні риси толерантності, сформувати правильне уявлення про толерантну поведінку;

розвиваюча: розвивати культуру спілкування і взаєморозуміння;

виховна: спостережливість, чуйність, взаємоповагу, людяність, терпимість і небайдужість, почуття взаємодопомоги  почуття відповідальності за свої вчинки.

Компетентності: соціальні і громадянські компетентності, інформаційна компетентність, уміння навчатися впродовж життя, спілкування державною мовою.

Матеріали та обладнання: аркуші, кольорові долоньки, телевізор, презентація, тематичні малюнки, плакат «Толерантність», стікери.

  Хід уроку

І. Організаційний момент

1. Вправа «Привітання»(в колі )

- Любі діти, щоб привітатися, пропоную рухами відповісти на мої запитання.          Я запитую, ви відповідаєте.

- З гарним настроєм хто прийшов – рукою махніть,

- Хто чує мене, головою кивніть.

- Хто веселий –  усміхніться,

- Хто ввічливий – сусідці/сусідові злегка вклоніться.

- Хто вміє дружити? - плесніть її  чи його по плечу.

Всього, що я знаю, сьогодні і вас навчу.

ІІ. Актуалізація опорних знань

1. Відгадайте загадку  «Що дорожче за золото, сильніше за бурі, міцніше за сталь?

2. Гра « Розсипанка »

- Щоб дізнатись, що означає слово «ДРУЖИТИ» давайте пограємо у гру «Розсипанка». З поданих слів підібрати слова, які характеризують слово               Дружити – це …              піклуватися,  співчувати,  допомагати, прощати, турбуватися,  гратися, ділитися,  підтримувати,  радіти.(на дошці)

- Так, діти. Друг/подруга завжди вислухає, допоможе виконати роботу, скаже проте, чого ми самі за собою не помічаємо, підтримає.

3. Гра «Чим ми схожі?»                                                                                                  Діти стоять у колі. Учитель запрошує в коло: « станьте в коло ті, у кого темне волосся.» і т.д. Гра продовжується до тих пір, поки всі не опиняться в колі.          Бачите діти, ми всі різні, але у нас є щось спільне. Нам цікаво дружити один з одним, тому що ми не схожі, але маємо спільні риси характеру, зовнішності

C:\Users\Алла\Desktop\FB_IMG_1638295290905.jpg

4. Вправа «Серветка».                                                                            Мета: усвідомлення своєї неповторності.                                                                      Хід вправи: «Наші серветки складені квадратом. Зліва направо складіть її так, щоб вийшов трикутник. Тепер надірвіть одну з вершин трикутника. Далі у трикутнику намагайтеся вирвати невеличке коло. Навколо цього кола зробіть маленькі дірочки. А тепер розгорніть ваші серветки. Що ми бачимо? Чи всі наслідували інструкції? Чи є однакові серветки? Який висновок ми можемо зробити? (відповіді дітей). Так дійсно, всі ми схожі і одночасно всі ми такі різні…».

 

C:\Users\Алла\Desktop\0-02-05-97e4c8aabff773a1b38c39f4b9ccd67920acb0d84f0fe89e5c486499eb420612_91e4cc41ea47791d.jpg C:\Users\Алла\Desktop\0-02-05-d0dbb099594e01875352228bbfd91a9dafa9ccc3f7c310085fe22c905140e556_b1699303462360c6.jpg   

                                                                                                            ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.                                                          Сьогодні ми познайомимося зі словом «толерантність».                                                1. Я хочу познайомити вас з древньою китайською притчею «Гарна сім'я» Слухання аудіокниги: https://www.youtube.com/watch?v=HDn53oCNrJE

- І саме ці слова є основою життя будь-якої сім’ї   і цілого світу також.

 Учитель: Діти, чи згодні ви з тим, що написав на аркуші паперу голова сім'ї?         Як ви думаєте, про що я хочу сьогодні з вами поговорити? (Про дружні взаємини в класі ... і т.д.)

  16 листопада відзначається Всесвітній ДЕНЬ ТОЛЕРАНТНОСТІ. Саме до цього дня присвячений наш урок. слово ТОЛЕРАНТНІСТЬ,  що в перекладі з англійської означає терпіння. Терпіння виражається якостями, що входять у квітку терпіння. слово ТОЛЕРАНТНІСТЬ,  що в перекладі з англійської означає терпіння. Терпіння виражається якостями, що входять у квітку терпіння.

А одним із символів толерантності є рука людини, рука допомоги, яку ми можемо протягнути кожному.

Групова робота. Створення плакату «Рука допомоги»/

Діти вирізають долоньки, пишуть на них своє ім'я, прикріпляють до нашої планети.

 

C:\Users\Алла\Desktop\FB_IMG_1638295238247.jpg

 

2. Перегляд казки «Хто важливіший» https://www.youtube.com/watch?v=fZkwhW1eOZA-                         

Отже, уважно подивіться казку та подумайте яка риса характеру стала загрозою для дружби між героями?                                                                3. Змістовий аналіз тексту.

- Як ви вважаєте це оповідання чи казка?

- Хто є головними  персонажами казки?

- Яка риса характеру стала загрозою для дружби між олівцями?(гординя та самовпевненість)

- Як кольорові олівці вирішили провчити своїх друзів?

- Чи вдалося простим олівцям замінити кольорові?

- Що зрозуміли олівці, коли побачили гарний, яскравий малюнок.(тільки разом вони велика сила)

- Яке з прислів’їв найбільше підходить до прочитаної казки?                                         - У лиху годину пізнаєш вірну людину. Друга за гроші не купиш. Дружно працювати – горя не знати. Дружба – велика сила.

Фізкультхвилинка «Про дружбу» youtube.com/watch?v=8P0zMhCZP8c

4. Творча робота. Створення квітки «ТОЛЕРАНТНОСТІ»                                    Учні вибирають пелюстки квіточок з різнокольорового паперу на яких є напис, що треба робити, щоб клас став «Простором толерантності»,  прикріплюють пелюстки на дошку біля  малюнка квітки Толерантності.

C:\Users\Алла\Desktop\FB_IMG_1638295279268.jpgC:\Users\Алла\Desktop\FB_IMG_1638295253766.jpg

ІV. Підсумок уроку.

- Які якості притаманні для толерантної особистості?

- Чи важко поставити себе на місце іншої людини і зрозуміти її переживання?

Так як одним із символів толерантності є рука людини. Покладемо всі свої руки один на одну – і це буде  символ дружби нашого першого класу.

Наш клас - це маленька сім'я. І хотілося б, щоб у нашій родині завжди панували доброта, повага, взаєморозуміння, не було ні сварок, ні конфліктів.

- Якщо  добрий посміхнись!                                                                                               

- Руку дружби простягни!                             

- В танці разом покружляли!                        

- І на місці пострибали.  

 - Побажали всім добра! 

                                        

C:\Users\Алла\Desktop\FB_IMG_1638295299361.jpg

 

docx
Пов’язані теми
Я досліджую світ, Розробки уроків
Інкл
Додано
16 березня 2022
Переглядів
967
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку