Урок толерантності в 1 класі
Тема: Всі ми такі різні…
Мета:.
навчальна: познайомити учнів з поняттям «толерантність», виявити основні риси толерантності, сформувати правильне уявлення про толерантну поведінку;
розвиваюча: розвивати культуру спілкування і взаєморозуміння;
виховна: спостережливість, чуйність, взаємоповагу, людяність, терпимість і небайдужість, почуття взаємодопомоги почуття відповідальності за свої вчинки.
Компетентності: соціальні і громадянські компетентності, інформаційна компетентність, уміння навчатися впродовж життя, спілкування державною мовою.
Матеріали та обладнання: аркуші, кольорові долоньки, телевізор, презентація, тематичні малюнки, плакат «Толерантність», стікери.
Хід уроку
І. Організаційний момент
1. Вправа «Привітання»(в колі )
- Любі діти, щоб привітатися, пропоную рухами відповісти на мої запитання. Я запитую, ви відповідаєте.
- З гарним настроєм хто прийшов – рукою махніть,
- Хто чує мене, головою кивніть.
- Хто веселий – усміхніться,
- Хто ввічливий – сусідці/сусідові злегка вклоніться.
- Хто вміє дружити? - плесніть її чи його по плечу.
Всього, що я знаю, сьогодні і вас навчу.
ІІ. Актуалізація опорних знань
1. Відгадайте загадку «Що дорожче за золото, сильніше за бурі, міцніше за сталь?
2. Гра « Розсипанка »
- Щоб дізнатись, що означає слово «ДРУЖИТИ» давайте пограємо у гру «Розсипанка». З поданих слів підібрати слова, які характеризують слово Дружити – це … піклуватися, співчувати, допомагати, прощати, турбуватися, гратися, ділитися, підтримувати, радіти.(на дошці)
- Так, діти. Друг/подруга завжди вислухає, допоможе виконати роботу, скаже проте, чого ми самі за собою не помічаємо, підтримає.
3. Гра «Чим ми схожі?» Діти стоять у колі. Учитель запрошує в коло: « станьте в коло ті, у кого темне волосся.» і т.д. Гра продовжується до тих пір, поки всі не опиняться в колі. Бачите діти, ми всі різні, але у нас є щось спільне. Нам цікаво дружити один з одним, тому що ми не схожі, але маємо спільні риси характеру, зовнішності
4. Вправа «Серветка». Мета: усвідомлення своєї неповторності. Хід вправи: «Наші серветки складені квадратом. Зліва направо складіть її так, щоб вийшов трикутник. Тепер надірвіть одну з вершин трикутника. Далі у трикутнику намагайтеся вирвати невеличке коло. Навколо цього кола зробіть маленькі дірочки. А тепер розгорніть ваші серветки. Що ми бачимо? Чи всі наслідували інструкції? Чи є однакові серветки? Який висновок ми можемо зробити? (відповіді дітей). Так дійсно, всі ми схожі і одночасно всі ми такі різні…».
ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку. Сьогодні ми познайомимося зі словом «толерантність». 1. Я хочу познайомити вас з древньою китайською притчею «Гарна сім'я» Слухання аудіокниги: https://www.youtube.com/watch?v=HDn53oCNrJE
- І саме ці слова є основою життя будь-якої сім’ї і цілого світу також.
Учитель: Діти, чи згодні ви з тим, що написав на аркуші паперу голова сім'ї? Як ви думаєте, про що я хочу сьогодні з вами поговорити? (Про дружні взаємини в класі ... і т.д.)
16 листопада відзначається Всесвітній ДЕНЬ ТОЛЕРАНТНОСТІ. Саме до цього дня присвячений наш урок. слово ТОЛЕРАНТНІСТЬ, що в перекладі з англійської означає терпіння. Терпіння виражається якостями, що входять у квітку терпіння. слово ТОЛЕРАНТНІСТЬ, що в перекладі з англійської означає терпіння. Терпіння виражається якостями, що входять у квітку терпіння.
А одним із символів толерантності є рука людини, рука допомоги, яку ми можемо протягнути кожному.
Групова робота. Створення плакату «Рука допомоги»/
Діти вирізають долоньки, пишуть на них своє ім'я, прикріпляють до нашої планети.
2. Перегляд казки «Хто важливіший» https://www.youtube.com/watch?v=fZkwhW1eOZA-
Отже, уважно подивіться казку та подумайте яка риса характеру стала загрозою для дружби між героями? 3. Змістовий аналіз тексту.
- Як ви вважаєте це оповідання чи казка?
- Хто є головними персонажами казки?
- Яка риса характеру стала загрозою для дружби між олівцями?(гординя та самовпевненість)
- Як кольорові олівці вирішили провчити своїх друзів?
- Чи вдалося простим олівцям замінити кольорові?
- Що зрозуміли олівці, коли побачили гарний, яскравий малюнок.(тільки разом вони велика сила)
- Яке з прислів’їв найбільше підходить до прочитаної казки? - У лиху годину пізнаєш вірну людину. Друга за гроші не купиш. Дружно працювати – горя не знати. Дружба – велика сила.
Фізкультхвилинка «Про дружбу» youtube.com/watch?v=8P0zMhCZP8c
4. Творча робота. Створення квітки «ТОЛЕРАНТНОСТІ» Учні вибирають пелюстки квіточок з різнокольорового паперу на яких є напис, що треба робити, щоб клас став «Простором толерантності», прикріплюють пелюстки на дошку біля малюнка квітки Толерантності.
ІV. Підсумок уроку.
- Які якості притаманні для толерантної особистості?
- Чи важко поставити себе на місце іншої людини і зрозуміти її переживання?
Так як одним із символів толерантності є рука людини. Покладемо всі свої руки один на одну – і це буде символ дружби нашого першого класу.
Наш клас - це маленька сім'я. І хотілося б, щоб у нашій родині завжди панували доброта, повага, взаєморозуміння, не було ні сварок, ні конфліктів.
- Якщо добрий посміхнись!
- Руку дружби простягни!
- В танці разом покружляли!
- І на місці пострибали.
- Побажали всім добра!