Урок "Вступ. Предмет "Інформатика"."

Про матеріал
Урок розроблено за підручником «Інформатика» 4 клас, автори Воронцова Т.В. та інші 2021 року. Підручник створено відповідно до Державного стандарту початкової освіти і Типової освітньої програми, укладеної під керівництвом Р.Б. Шияна. Можна використовувати під програму О.Я. Савченко.
Перегляд файлу

4 клас НУШ УРОК 1 вчитель: Кадченко О.А.

  НВК №240 «Соціум»

Тема уроку: Вступ. Предмет «інформатика».

Мета уроку: вдосконалити знання з правил поведінки в комп’ютерному класі; нагадати, що вивчає предмет «інформатика» та ознайомити учнів зі структурою уроку; розвивати вміння чітко висловлювати свої думки; виховувати відчуття відповідальності; дотримання правил техніки безпеки в комп’ютерному класі.

Хід уроку

1. Організація класу.

- Всім доброго дня! Цього року ми маємо підручник з інформатики та робочий зошит. Що ми вивчатимемо протягом року я розкажу вам трішки пізніше.

- Ми будемо з вами працювати за такою схемою:

  • Привітання + перекличка
  • Повторення правил поведінки в комп’ютерному класі та вивченого матеріалу
  • Робота над новою темою з підручником та зошитом
  • Фізкультхвилинка
  • Виконання практичного завдання
  • Гімнастика для очей
  • Підведення підсумків уроку.

- Сподіваюсь на плідну співпрацю, зацікавленість до предмету та дружні стосунки зі мною. Бажаю вам продуктивного навчального року, отримати купу цінних знань та гарних оцінок.

2. Актуалізація опорних знань. ---

3. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми уроку.

- Сьогодні ми пригадаємо, що ж це за предмет «інформатика».

4. Опрацювання нового матеріалу.

- Слово «інформатика» складається з двох слів: «інформація» та «автомати». Нагадайте мені, що таке інформація? Повідомлення від навколишнього середовища. Автомати – це машини, які працюють без людей. Наприклад, торговельний автомат продає газети, напої, солодощі.

- Серед автоматів є машини, які можуть обробляти (опрацьовувати) інформацію. Наприклад, здійснювати складні обчислення. Їх називають комп’ютерними пристроями або комп’ютерами.

 

 

 

Розглянемо малюнок в підручнику на ст. 7

  • Які бувають комп’ютерні пристрої?
  • Що ви можете зробити з їхньою допомогою?

- А зараз давайте з вами пригадаємо, які ж існують правила поведінки в комп’ютерному класі:

  1. Не заходити до кабінету без дозволу вчителя. Не можна перебувати в комп’ютерному класі без нагляду вчителя.
  2. Під час уроку не можна ходити по кабінету та заважати іншим.
  3. Починати роботу з комп’ютером можна лише з дозволу вчителя.
  4. Коли працюєш за комп’ютером тримай спину рівно.
  5. Відстань від очей до монітора має бути 50-60 см. Схиляючись близько до монітора, ти псуєш зір.
  6. Клавіатура має лежати на столі, на рівні твоїх ліктів. Не клади її на коліна. Не клади нічого на клавіатуру.
  7. Працювати за комп’ютером не більше 15 хвилин. Обов’язково роби перерву.
  8. Не торкайся пальцями екрана монітора.
  9. Не торкайся задньої панелі монітора та системного блоку. Не чіпай дротів. Це небезпечно.
  10.  Тримай робоче місце в чистоті. Не можна їсти й пити за комп’ютерним столом. Руки мають та одежа мають бути чистими та сухими.

- Рухаємось далі. Стаціонарний комп’ютер складається з декількох пристроїв.

- Нагадайте мені, як правильно вмикати та вимикати комп’ютер? Чому не можна вимикати його просто натиснувши кнопку живлення?

- На уроках інформатики ви працюватимете у групах (командах). У групі можна порадитися, запропонувати більше цікавих ідей. Тут кожен може проявити себе з найкращого боку. Для ефективної роботи у групі слід дотримуватись певних правил.

- Перед тим як почати працювати над завданням у групі, бажано розподілити ролі. Наприклад, лідер організовує розподіл ролей і виконання завдання, спікер – представляє результати групи, контролер – стежить за часом і порядком тощо.

5. Фізкультхвилинка. (відео)

6. Робота з зошитом ст. 4 - 6.

(Завдання з зошита не висвітлюю, щоб не порушити авторських прав, оскільки зошит не є загальнодоступним в мережі)

7. Робота за комп’ютером. Виконання творчого завдання.

- Що ж ми будемо вивчати цього навчального року?

- Я пропоную вам проаналізувати підручник та заповнити схему.

(Розділити учнів на три групи,  дати по 2 розділи. Заповнити розділи підручника в загальній схемі в Padlet)

Завдання на повторення правил: https://learningapps.org/watch?v=przfgpq4k20 (посилання взято з підручника)

8. Хвилина релаксації (для очей) після користування комп’ютером.

9. Завдання на опрацювання. Підручник ст. 6 – 12, зошит ст. 4 – 6.

10. Підведення підсумків уроку.

- Я вам дякую за увагу і вашу роботу. Кому сподобався урок поплескайте в долоні.

 

docx
Пов’язані теми
Інформатика, 4 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
19 жовтня 2021
Переглядів
766
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку