4 клас НУШ УРОК 2 вчитель: Кадченко О.А.
НВК №240 «Соціум»
Тема уроку: Види інформації.
Мета уроку: вдосконалити знання про поняття інформація та її види, кодування інформації; дослідити властивості інформації; виховувати відчуття відповідальності; дотримання правил техніки безпеки в комп’ютерному класі.
Хід уроку
1. Організація класу.
- Всім доброго дня!
- Перш ніж розпочати урок, хочу нагадати правила поведінки:
2. Актуалізація опорних знань.
- Назвіть пристрої комп’ютера:
- Уявіть себе в майбутньому. Яку професію ви хочете здобути? Як ви будете використовувати комп’ютер в своїй майбутній професії?
3. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми уроку.
- Чим ми обмінювались, коли слухали історії? ІНФОРМАЦІЄЮ, про неї ми і поговоримо на нашому уроці сьогодні.
4. Опрацювання нового матеріалу.
- Що таке інформація?
- Інформація – це відомості, зображення, звуки, запахи, знання, новини, які ми отримуємо з довкілля.
- Що таке джерело інформації?
- Джерелом інформації може бути людина, тварина чи предмет.
- Як людина отримує інформацію?
- За допомогою органів чуття, тому за способом сприйняття інформація буває: нюховою, слуховою, смаковою, зоровою, дотиковою.
|
Що задіяно при:
|
- Подання інформації в будь-якому вигляді називають кодуванням. Найчастіше інформацію кодують за допомогою літер, цифр, нот і малюнків. Закодовану інформацію часто називають даними.
- Текстова інформація – це інформація, закодована літерами. Для кодування текстової інформації користуються абеткою та правилами правопису відповідної мови.
- Числову інформацію кодують цифрами. Ми користуємося десятковою системою числення, у якій десять знаків (цифр). А вся інформація в комп’ютері закодована двома знаками (двійкова система числення).
- Графічну інформацію подають у вигляді символів, малюнків, схем, діаграм тощо.
- У 1832 році американець Семюел Морзе винайшов азбуку, яка складається з комбінацій коротких (крапок) і довгих (тире) сигналів. За допомогою цих комбінацій можна передавати повідомлення різними способами. Азбукою Морзе можна написати листа, передати повідомлення світлом, свистком, стуком тощо.
- Інфографіка – це компактне подання даних у вигляді зображень, діаграм і мінімум тексту. Вона допомагає краще розуміти й легше запам’ятовувати інформацію.
- Розлянемо малюнок:
- Мультимедіа. Аудіофайл містить звукові дані в цифровому вигляді: музику, голосові повідомлення, аудіокниги тощо.
- Відеофайл – це компютерний файл, який містить відеодані в цифровому форматі: мультфільми, відео компютерну анімацію тощо.
- Мультимедіа – це файли, у яких використовується текстова, графічна, відео- та аудіоінформація.
- Створювати такі файли можна за допомогою редактора презентацій Microsoft PowerPointабо аудіо- чи відеоредакторів.
5. Фізкультхвилинка. (відео)
6. Робота з зошитом ст. 7 – 10.
(Завдання з зошита не висвітлюю, щоб не порушити авторських прав, оскільки зошит не є загальнодоступним в мережі)
7. Робота за комп’ютером. Виконання творчого завдання.
- Декодуйте повідомлення в текстовому редакторі, математика-кібернетика Віктора Глушкова, закодоване азбукою Морзе.
-- | - -- - --- - - | -- | --- ---- | - --- - - - | --- | -- -- - |
- | - - - | -- -- - --- | -- --- - --- - - -- - - --- -- |
--- -- | --- | - - - | -- --- - - - - | - --- | - -- - --- - --- |
--- ----- | - --- - - - -- | --- | -- -- - | - | -- -- - - | - |
-- --- - - --- | --- | - | --- --- - - - --- | | --
« -- , --- . |
«Людина в 21 столітті, яка не буде вміти користуватись ЕОМ, буде подібна до людини 20 століття, яка не вміла ні писати, ні читати.» |
8. Хвилина релаксації (для очей) після користування комп’ютером.
9. Завдання на опрацювання. Підручник розділ 1, зошит ст. 7-10.
10. Підведення підсумків уроку.
Дайте відповіді на запитання: