Урок "Види інформації"

Про матеріал
Урок розроблено за підручником «Інформатика» 4 клас, автори Воронцова Т.В. та інші 2021 року. Підручник створено відповідно до Державного стандарту початкової освіти і Типової освітньої програми, укладеної під керівництвом Р.Б. Шияна. Можна використовувати під програму О.Я. Савченко.
Перегляд файлу

4 клас НУШ УРОК 2 вчитель: Кадченко О.А.

  НВК №240 «Соціум»

Тема уроку: Види інформації.

Мета уроку: вдосконалити знання про поняття інформація та її види, кодування інформації; дослідити властивості інформації; виховувати відчуття відповідальності; дотримання правил техніки безпеки в комп’ютерному класі.

Хід уроку

1. Організація класу.

- Всім доброго дня!

- Перш ніж розпочати урок, хочу нагадати правила поведінки:

  1. Робоче місце в чистоті.
  2. Спину тримаємо рівно
  3. Відстань від очей до екрана монітора 50-60 см
  4. Під час уроку не ходимо, не відволікаємось, не заважаємо іншим.
  5. Не граємось з проводами – це небезпечно.

2. Актуалізація опорних знань.

- Назвіть пристрої комп’ютера:

  • Корпус комп’ютера, у який вмонтовано пристрої для збереження і обробки інформації. СИСТЕМНИЙ БЛОК
  • На його екран виводиться зображення під час роботи комп’ютера. МОНІТОР
  • Дає змогу вводити в комп’ютер літери, цифри й інші знаки. КЛАВІАТУРА
  • Пристрій для керування курсором і введення команд. КОМП’ЮТЕРНА МИША
  • Корисна для зберігання даних. Маленька, її завжди можна з собою брати. ФЛЕШКА
  • «Руки та ноги» людини в комп’ютерній грі. ДЖОЙСТИК
  • За його допомогою можна записати пісню чи голосове повідомлення. МІКРОФОН
  • Потрібен, коли треба надрукувати документи або фотографії. ПРИНТЕР
  • Допомагає слухати музику, не заважаючи іншим людям. НАВУШНИКИ

- Уявіть себе в майбутньому. Яку професію ви хочете здобути? Як ви будете використовувати комп’ютер в своїй майбутній професії?

3. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми уроку.

- Чим ми обмінювались, коли слухали історії? ІНФОРМАЦІЄЮ, про неї ми і поговоримо на нашому уроці сьогодні.

 

4. Опрацювання нового матеріалу.

- Що таке інформація?

- Інформація – це відомості, зображення, звуки, запахи, знання, новини, які ми отримуємо з довкілля.

- Що таке джерело інформації?

- Джерелом інформації може бути людина, тварина чи предмет.

- Як людина отримує інформацію?

- За допомогою органів чуття, тому за способом сприйняття інформація буває: нюховою, слуховою, смаковою, зоровою, дотиковою.

Що задіяно при:

  • Читанні книжок
  • Прослуховування музики
  • Перегляду відеофільмів
  • Споживання їжі
  • Орієнтування в темній кімнаті

- Подання інформації в будь-якому вигляді називають кодуванням. Найчастіше інформацію кодують за допомогою літер, цифр, нот і малюнків. Закодовану інформацію часто називають даними.

- Текстова інформація – це інформація, закодована літерами. Для кодування текстової інформації користуються абеткою та правилами правопису відповідної мови.

- Числову інформацію кодують цифрами. Ми користуємося десятковою системою числення, у якій десять знаків (цифр). А вся інформація в комп’ютері закодована двома знаками (двійкова система числення).

- Графічну інформацію подають у вигляді символів, малюнків, схем, діаграм тощо.

  • Розгляньте малюнки і скажіть, яка інформація закодована цифрами.
  • Як на комп’ютері можна закодувати емоції?

 

 

 

- У 1832 році американець Семюел Морзе винайшов азбуку, яка складається з комбінацій коротких (крапок) і довгих (тире) сигналів. За допомогою цих комбінацій можна передавати повідомлення різними способами. Азбукою Морзе можна написати листа, передати повідомлення світлом, свистком, стуком тощо.

- Інфографіка – це компактне подання даних у вигляді зображень, діаграм і мінімум тексту. Вона допомагає краще розуміти й легше запам’ятовувати інформацію.

- Розлянемо малюнок:

  • Які інструменти вимірювання часу/довжини/температури/маси?
  • Які одиниці вимірювання часу/довжини/температури/маси?

- Мультимедіа. Аудіофайл містить звукові дані в цифровому вигляді: музику, голосові повідомлення, аудіокниги тощо.

- Відеофайл – це компютерний файл, який містить відеодані в цифровому форматі: мультфільми, відео компютерну анімацію тощо.

- Мультимедіа – це файли, у яких використовується текстова, графічна, відео- та аудіоінформація.

- Створювати такі файли можна за допомогою редактора презентацій Microsoft PowerPointабо аудіо- чи відеоредакторів.

5. Фізкультхвилинка. (відео)

6. Робота з зошитом ст. 7 – 10.

(Завдання з зошита не висвітлюю, щоб не порушити авторських прав, оскільки зошит не є загальнодоступним в мережі)

7. Робота за комп’ютером. Виконання творчого завдання.

- Декодуйте повідомлення в текстовому редакторі, математика-кібернетика Віктора Глушкова, закодоване азбукою Морзе.

-- | - -- - --- - - | -- | --- ---- |  - --- -  - -  | --- | -- -- - |

- | - - - | -- --  - --- | -- --- - ­---  - - -- - - ---  -- |

--- -- | --- | - - - | -- --- -  - - - | - --- | - -- - --- - --- |

--- ----- |  - --- -  - - -- | --- | -- -- - | - | -- --  - - | -  |

-- ---  - - --- | --- | -  | --- --- - - - --- |  | --

img016.jpg

« --     , ---     . 

«Людина в 21 столітті, яка не буде вміти користуватись ЕОМ, буде подібна до людини 20 століття, яка не вміла ні писати, ні читати.»

8. Хвилина релаксації (для очей) після користування комп’ютером.

9. Завдання на опрацювання. Підручник розділ 1, зошит ст. 7-10.

10. Підведення підсумків уроку.

Дайте відповіді на запитання:

  1. Що цікавого ви дізнались на уроці?
  2. Що найбільше сподобалось?
  3. Що найбільше запам’яталось?
  4. Про що хотіли би дізнатися більше?

 

docx
Пов’язані теми
Інформатика, 4 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
19 жовтня 2021
Переглядів
1310
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку