4 клас НУШ УРОК 3 вчитель: Кадченко О.А.
НВК №240 «Соціум»
Тема уроку: Інформаційні процеси.
Мета уроку: пригадати види інформаційних повідомлень; дослідити складові інформаційних процесів; узагальнити поняття істинні та хибні повідомлення; розвивати пам’ять і логічне мислення; виховувати відчуття відповідальності; дотримання правил техніки безпеки в комп’ютерному класі.
Хід уроку
1. Організація класу.
- Всім доброго дня!
- Перш ніж розпочати урок, хочу нагадати правила поведінки:
2. Актуалізація опорних знань.
- Що таке інформація?
- Яка буває інформація за способом сприйняття?
3. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми уроку.
- На попередньому уроці ми говорили про кодування інформації, спробуйте розкодувати тему нашого уроку (підручник ст. 17)
- - --- - -- - -- --- -
-- - --- -- ---
(інформаційні процеси)
4. Опрацювання нового матеріалу.
- Щодня ми отримуємо, зберігаємо, передаємо чи опрацьовуємо інформацію.
- Коли ви читаєте книгу чи дивитесь телевізор – ви отримуєте інформацію. Записуєте повідомлення в зошит, фотографуєте, знімаєте на відео – зберігаєте інформацію. Надсилаєте повідомлення чи спілкуєтеся з іншими людьми – передаєте інформацію. Обираєте сеанс в кінотеатрі чи розв’язуєте задачу – опрацьовуєте інформацію.
- Усі ці дії називаються інформаційними процесами.
- Комп’ютерні пристрої також виконують усі ці процеси. Зберігають у своїй пам’яті, обробляють (опрацьовують) інформацію під час роботи програми, отримують і передають повідомлення іншим комп’ютерним пристроям.
- Люди здавна передавали інформацію за допомогою різних видів повідомлень: графічних, текстових, звукових, комбінованих, а також умовних жестів і сигналів.
- Давайте визначимо який інформаційний процес ми виконуємо та якими видами повідомлень ми працюємо, коли:
- Під час обміну повідомленнями один з учасників є джерелом інформації, а другий – отримувачем.
- Розглянемо малюнки. Назвіть, хто є джерелом інформації, а хто – отримувач.
- Інформаційні повідомлення бувають правдивими (істинними) і неправдивими (хибними). Істинними називають повідомлення, які є фактами або відповідають визнаним науковим теоріям.
- Визначимо, які повідомлення є істинними, а які хибними.
5. Фізкультхвилинка. (відео)
6. Робота з зошитом ст. 11 – 13.
(Завдання з зошита не висвітлюю, щоб не порушити авторських прав, оскільки зошит не є загальнодоступним в мережі)
7. Робота за комп’ютером. Виконання творчого завдання.
- Розгляньте клавіатуру, давайте разом знайдемо:
- Надрукуйте пам’ятки про особливості спілкування з людьми, які мають вади зору і слуху.
8. Хвилина релаксації (для очей) після користування комп’ютером.
9. Завдання на опрацювання. Підручник розділ 2, зошит ст. 11-13.
10. Підведення підсумків уроку.
Дайте відповіді на запитання: