Урок "Інформаційні процеси"

Про матеріал
Урок розроблено за підручником «Інформатика» 4 клас, автори Воронцова Т.В. та інші 2021 року. Підручник створено відповідно до Державного стандарту початкової освіти і Типової освітньої програми, укладеної під керівництвом Р.Б. Шияна. Можна використовувати під програму О.Я. Савченко.
Перегляд файлу

4 клас НУШ УРОК 3 вчитель: Кадченко О.А.

  НВК №240 «Соціум»

Тема уроку: Інформаційні процеси.

Мета уроку: пригадати види інформаційних повідомлень; дослідити складові інформаційних процесів; узагальнити поняття істинні та хибні повідомлення; розвивати пам’ять і логічне мислення; виховувати відчуття відповідальності; дотримання правил техніки безпеки в комп’ютерному класі.

Хід уроку

1. Організація класу.

- Всім доброго дня!

- Перш ніж розпочати урок, хочу нагадати правила поведінки:

  1. Робоче місце в чистоті.
  2. Спину тримаємо рівно
  3. Відстань від очей до екрана монітора 50-60 см
  4. Під час уроку не ходимо, не відволікаємось, не заважаємо іншим.
  5. Не граємось з проводами – це небезпечно.

2. Актуалізація опорних знань.

- Що таке інформація?

- Яка буває інформація за способом сприйняття?

3. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми уроку.

- На попередньому уроці ми говорили про кодування інформації, спробуйте розкодувати тему нашого уроку (підручник ст. 17)

 - - --- - -- - --  --- - 

-- - --- --  ---

(інформаційні процеси)

4. Опрацювання нового матеріалу.

- Щодня ми отримуємо, зберігаємо, передаємо чи опрацьовуємо інформацію.

- Коли ви читаєте книгу чи дивитесь телевізор – ви отримуєте інформацію. Записуєте повідомлення в зошит, фотографуєте, знімаєте на відео – зберігаєте інформацію. Надсилаєте повідомлення чи спілкуєтеся з іншими людьми – передаєте інформацію. Обираєте сеанс в кінотеатрі чи розв’язуєте задачу – опрацьовуєте інформацію.

- Усі ці дії називаються інформаційними процесами.

- Комп’ютерні пристрої також виконують усі ці процеси. Зберігають у своїй пам’яті, обробляють (опрацьовують) інформацію під час  роботи програми, отримують і передають повідомлення іншим комп’ютерним пристроям.

- Люди здавна передавали інформацію за допомогою різних видів повідомлень: графічних, текстових, звукових, комбінованих, а також умовних жестів і сигналів.

- Давайте визначимо який інформаційний процес ми виконуємо та якими видами повідомлень ми працюємо, коли:

  • Відправляємо повідомлення (передавання, текстовий)
  • Дивимось телевізор (отримання, комбінований)
  • Розв’язуємо задачу (обробка, текстовий/комбінований)
  • Робимо нотатки (зберігання, текстовий)
  • Розповідаємо про себе (передавання, звуковий)

- Під час обміну повідомленнями один з учасників є джерелом інформації, а другий – отримувачем.

- Розглянемо малюнки. Назвіть, хто є джерелом інформації, а хто – отримувач.

  • Господар О Кур’єр Д
  • Людина Д Собака О (спірне питання)
  • Глядач О Телевізор Д
  • Качка Д Каченя О
  • Катя Д Арсен О (спірне питання)

- Інформаційні повідомлення бувають правдивими (істинними) і неправдивими (хибними). Істинними називають повідомлення, які є фактами або відповідають визнаним науковим теоріям.

- Визначимо, які повідомлення є істинними, а які хибними.

  • Спосіб подання інформації за допомогою діаграм, зображень, графіків, фотографій називають текстовим. ХИБНЕ
  • Спосіб подання інформації за допомогою оголошень на телебаченні, відеокліпів називають комбінованим. ІСТИННЕ
  • Спосіб подання інформації за допомогою музики, аудіодоріжки, сигналу автомобіля називають звуковим. ІСТИННЕ
  • Редактор текстів призначений для створення та обробки графічної інформації. ХИБНЕ
  • Дії з інформацією – це передавання, отримання, збереження та обробка повідомлень. ІСТИННЕ

5. Фізкультхвилинка. (відео)

 

 

 

 

6. Робота з зошитом ст. 11 – 13.

(Завдання з зошита не висвітлюю, щоб не порушити авторських прав, оскільки зошит не є загальнодоступним в мережі)

7. Робота за комп’ютером. Виконання творчого завдання.

- Розгляньте клавіатуру, давайте разом знайдемо:

  • Алфавітно-цифрові клавіші
  • Спеціальні клавіші
  • Функціональні клавіші
  • Додаткові цифрові клавіші
  • Клавіші керування курсором

- Надрукуйте пам’ятки про особливості спілкування з людьми, які мають вади зору і слуху.

 

8. Хвилина релаксації (для очей) після користування комп’ютером.

9. Завдання на опрацювання. Підручник розділ 2, зошит ст. 11-13.

10. Підведення підсумків уроку.

Дайте відповіді на запитання:

  1. Що цікавого ви дізнались на уроці?
  2. Що найбільше сподобалось?
  3. Що найбільше запам’яталось?
  4. Про що хотіли би дізнатися більше?

 

docx
Пов’язані теми
Інформатика, 4 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
19 жовтня 2021
Переглядів
1948
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку