8 липня о 18:00Вебінар: Проєктне навчання: розвиваємо логічне, критичне та креативне мислення школярів

Урок. "Вулиця мого міста"

Про матеріал
Запропонована розробка уроку допомагає учням систематизувати й узагальнити вивчений матеріал, виробити життєво важливі компетентності, виховувати почуття патріотизму до рідного краю.
Перегляд файлу

Тема. Вулиця мого міста

(Повторення вивченого про іменник)

 

Мета: повторити, узагальнити та систематизувати знання учнів за вивченим матеріалом з теми « Іменник »; розвивати логічне мислення, пам'ять, уміння робити висновки, застосовувати теоретичні знання на практиці; виховувати любов до рідного краю.

 

Тип уроку: урок узагальнення та систематизації знань.

 

Засоби навчання: підручник, тестові завдання.

 

Епіграф до уроку: Моя прекрасна, вічна, люба Вінниця.

      Мій рідний край – Подільська сторона.

 

Перебіг уроку

 

           І.  Організаційний етап

 

           Звучить пісня про Вінницю з демонстрацією слайдів.

           Учитель читає вірш про Вінницю.

Учитель: Мабуть, немає жодної людини, котра б не любила землю, на якій живе. І яка б не була пора року:  чи світить тепле сонце, чи падає дощ,   чи сніжинки осипають землю, чи прокидається перша квітка – місто, де живеш,

прекрасне.

 

           ІІ.  Повідомлення теми і мети уроку

 

 Ви, діти, уже, мабуть, зрозуміли, що сьогодні ми поведемо розмову про

нашу маленьку батьківщину і тема нашого уроку «Вулиця мого міста». У ході

уроку ми повторимо все, що вивчили про іменник, будемо розвивати почуття

прекрасного, виховуватимемо любов до рідного краю. Ми говоритимемо про

вулиці нашого міста, адже вони сьогодні не лише оновлюються, а й змінюють

свої назви.

 Епіграфом до уроку є слова ( учитель читає ).

 

           ІІІ. Актуалізація опорних знань 

 

Учитель: І першою на нашому шляху є вулиця Стрілецька.

    Чи знає хтось, чому саме таку назву має ця вулиця ?

C:\Users\Тарас\Downloads\146582661472.jpg    ( Відповіді учнів )

 

 

 

 

 

 

Учитель: Перше завдання «Лінгвістичний двобій» нас очікує саме на цій

      вулиці. (відповіді учнів). 

Учитель: Поки новенький тролейбус мчить нас до наступної вулиці, давайте

перевіримо, чи знаєте ви своє походження, свій родовід, походження свого імені, чи імен своїх рідних ? Вам потрібно було вдома написати твір-мініатюру на тему « Моя родина », використовуючи імена по батькові. Чи справились ви із завданням ? ( Діти зачитують домашнє завдання ).                        

 

Учитель: А ми вже на вулиці Соборній. Чи знаєте ви, як ця вулиця дістала цю

               назву. ( Відповіді учнів ).

C:\Users\Тарас\Downloads\2658.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Учитель: І наступне завдання нам від працівників Краєзнавчого музею.

   

Словниковий диктант.

Майдан Незалежності, Вінницький торговельно-економічний інститут, пароплав «Микола Пирогов», Водонапірна вежа, річка Південний Буг, пам’ятник Михайлові Коцюбинському, вінницькі трамваї, Будинок офіцерів, День міста, готель «Савой».

         

Учитель: А ми поступово переміщаємось на вулицю М.І. Пирогова – відомого

хірурга,  завдяки   якому  ми,   нащадки,    маємо  анестезію,  гіпсову  

C:\Users\Тарас\Downloads\40117452.jpgпов’язку, сестер милосердя. Наступне завдання нам залишив помічник   Пирогова - аптекар Гдаль. Ми маємо йому допомогти. ( Увага на екран).

 

 

 

 

 

 

 

Лінгвістична задача. Лікар попросив: «Поклич мені, будь ласка, Іваненка. Аптекар Гдаль вибіг у двір і зупинився. «Кого ж покликати, - міркував він, - Степана чи Марію ? Вони ж брат і сестра, і прізвище однакове. ( Відповіді учнів ).

 

Учитель: Місто Вінниця – справжня скарбниця Поділля. Місто краси і любові.

Воно не одне покоління виховувало талановитих та працьовитих людей: письменника М. Коцюбинського, хірурга Пирогова, композитора  Леонтовича, гончара  Луцишина, архітектора Артинова.

Саме тут протікає старезний велетень Південний Буг, який пам’ятає місто з «дитинства», він несе з собою неповторну історію, вихлюпуючи кожною своєю краплиною, легенду довголіття.

 

C:\Users\Тарас\Downloads\015_vinnica_arhitektor_g-g-artynov.jpgC:\Users\Тарас\Downloads\И_В_ Бевз.jpgC:\Users\Тарас\Downloads\Оводов7.jpgC:\Users\Тарас\Downloads\stupka1.jpgЄ у нас вулиці, які носять імена ще не однієї відомої людини : так вулиця Валентина Отамановського – українського історика, краєзнавця, автора першого в Україні історико-правового монографічного дослідження нашого міста, Григорія Артинова – відомого архітектора, який розбудовував наше місто на зорі 20-го століття, Миколи Оводова – першого міського голови Вінниці, Івана Бевза – керівника вінницького підпілля, Богдана Ступки – народного артиста України, лауреата Шевченківської премії. Саме на вулиці Богдана Ступки нас очікує наступне завдання. Так як Ступка був надзвичайно творчою особистістю і для вас творче завдання.

C:\Users\Тарас\Downloads\300px-Валентин_Отамановський.jpeg

Творче завдання

Замінити словосполучення, речення незмінюваним іменником. Автомобільна дорога, стоянка паровозів, теплий шарф, швейна майстерня, шоколадне дерево, австралійський сумчастий ссавець, що пересувається стрибками, розділовий знак, улюблене завдання на дозвіллі, підземний вид транспорту, поїздка за кордон, столиця Мексики. ( Відповіді учнів )

 

Учитель: Щоб потрапити на наступну вулицю, треба подолати перешкоду. Дані

       слова потрібно згрупувати відповідно відмін і з перших букв кожного

      слова отримаємо відповідь.

 

Школяр, колосся, обрій, лоша, акваланг, каченя, обличчя, лівша, екскаватор, гай, ім’я, українка, мати.

 

Учитель: Отже, яка наша наступна зупинка ?

Діти: школа – колегіум.

 

Учитель: На якій вулиці знаходиться наш заклад ? Як ви гадаєте, чому її

      так назвали? ( Відповіді учнів ).

C:\Users\Тарас\Downloads\S29.jpg

 

 

Учитель: Так, як ми в школі, а тут не так все просто. На вас чекає завдання, яке

        потрібно терміново виконати.

      Тестові завдання з підручника.    

 

               ІV. Підсумок уроку. Оцінювання. Домашнє завдання.

 

Учитель: Вінниця    місто  гармонії.  Тут   поряд   з   прогресом    сьогодення

мирно вживається старовинна архітектура. Вінниця – справжня зеленоока красуня, адже з висоти пташиного польоту здається, що це зелена оаза, а не місто з швидким темпом життя. Місто мільйонів троянд та фонтанів, місто нашого майбутнього.

 

Звучить пісня.            

 

                                     

  

 

                         

             

 

docx
Додано
14 квітня
Переглядів
118
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку