Урок з використанням елементів STEAM-освіти на тему
«Вулканізм і вулкани»
Підготували: вчитель фізики Шупенко О.В., та вчитель географії Чепенко Р.Г. (Бугаївська ЗШ Вовчанської ройонної ради)
Клас 6
Дата:
Тема уроку: Вулканізм і вулкани
Мета уроку: поглиблення та систематизація знань про внутрішні процеси Землі; формування знань про вулкани та райони їх поширення; розвиток уміння працювати з картами та схемами атласу, визначати райони поширення вулканів; виховання пізнавального інтересу до професії вулканолога.
Тип уроку: нестандартний, з використанням елементів STEAM-освіти.
Обладнання: доступ до мережі Інтернет, мобільні гаджети (смартфони, планшети), підручник, фізична карта світу, карти та схеми атласу, відеофільм, репродукція картини К. Брюллова, фотографії вулканів.
Хід уроку
Перевірка готовності учнів до уроку.
Питання до учнів.
Оголошення теми і мети уроку.
Демонструється репродукція карти К.Брюллова «Останній день Помпеї»
...Колись, за сивої давнини, на березі Неаполітанської затоки в Італії стояло веселе й ошатне місто Помпеї. На його вулицях завжди було жваво. До цього курортного міста приїздили відпочивати знатні римляни. Життя в Помпеї було спокійне, і ніщо не пророкувало катастрофи... З деякого часу з вершини великого Пагорба поблизу міста почав вириватися димок, а іноді чувся гул. Ніхто із мешканців міста не знав, що Пагорб — це згаслий вулкан, який зараз має назву Везувій. Одного дня дим із Везувію почав валити сильніше, ніж звичайно. Однак жителі майже не звертали на це уваги — вони поспішали швидше закінчити свої справи, щоб встигнути на гладіаторські ігри. Видовище вже почалося, коли раптом настала пітьма, задушливі гази наповзли на місто, високо в небо з Пагорба підкинулося полум’я. На місто почав падати все густіший попіл. Ошалілі люди бігли не озираючись, намагаючись сховатись, щоб урятувати своє життя. Вони ховалися в підвалах, щоб перечекати лихо. Нікому не вдалося врятуватися, адже все місто було поховане під багатометровим шаром попелу... Про місто згодом забули. Але ось одного разу, багато років потому, в полі почали рити колодязь і наштовхнулися на мармурову статую. Почалися розкопки, і загибле місто знову побачило сонячне світло. Сьогодні Помпеї — місто-музей, який відвідують тисячі туристів. А Везувій та інші вулкани вивчають учені-вулканологи. Вони безстрашно піднімаються до самого кратера діючого вулкана і навіть на особливих плотах мандрують розжареною лавою. Вулкани, як і землетруси, пов’язані з проявами внутрішніх сил Землі.
Виконання проекту «Мій особистий вулкан»
S |
Що таке лава? За яких температур плавляться гірські породи? Який якісний склад вулканічних газів? |
T |
Пошук та обробка даних. Перегляд відеоматеріалів. |
E |
Як побудувати модель вулкана? |
A |
В яких ще творах митців зображені вулкани? |
M |
Яка середня швидкість руху лави? (Розрахувати за моделлю) |
Звіти команд. Вчитель підбиває підсумки уроку, оцінює роботу учнів на уроці.