Цілі:
Обладнання: роздавальний матеріал, мультимедійний проектор, комп’ютер.
Тип уроку: З (Т-М).
Форми роботи: бесіда, робота в групах, самостійна робота, прийоми «Лови помилку», «Міні-практикум», «Самоперевірка», «Взаємоперевірка», «Гронування».
ХІД УРОКУ
І. ОРГАНІЗАЦІЯ КЛАСУ
ІІ. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ Й МЕТИ УРОКУ
ІІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
На сьогоднішньому уроці ми з вами ще раз згадаємо клас складних неорганічних сполук — кислоти.
ІV. РОБОТА В ГРУПАХ
Всі завдання під час виконання перевіряють за допомогою проектування на екран. Здійснюють самоперевірку, відповіді коментують.
1 Прийом «Гронування»
Навести приклади кислот. Дати їм назви.
CaO, CO2, H2SO3, HCl, Al2O3, H2SiO3, Mn2O7, H2SO4,
SnO, Cl2O7, HBr, K2O, BeO.
3 Прийом «Міні-практикум»
Дописати рівняння реакцій:
1) Mg +H3PO4 →
2) Na + HCl→
4) SO2 + NaOH →
6) HBr + NaOH→
8) Al2O3 + HCl →
Індикатори |
Нейтральне |
Кисле |
Лакмус |
|
|
Фенолфталеїн |
|
|
Метиловий оранжевий |
|
|
Універсальний |
|
|
5 Прийом «Лови помилку»
Знайти помилки в рівняннях:
1) CaO + HCl = CaCl2 + H2O
2) H2SO3 + Na2O = Na2SO4 + H2
4) MgO + H2SO4 = Mg2SO4 + H2O
V. САМОСТІЙНА РОБОТА
Скласти рівняння можливих реакцій згідно з таблицею:
|
BaO |
NaOH |
Fe |
CO2 |
Cu |
HCl |
|
|
|
|
|
H2SO4 |
|
|
|
|
|
Прийом «Взаємоперевірка»
Відповіді проектують на екран.
VІІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Презентацію створено за допомогою комп’ютерної програми ВГ «Основа» «Електронний конструктор уроку»
© ТОВ «Видавнича група “Основа”», 2016
Джерела:
Стеценко І. В., Овчаренко І. Ю. Усі уроки хімії. 8 клас. — Х. : Вид. група «Основа», 2016. — 287, [1] с.: іл., табл., CD — (Серія «Усі уроки»).