Я досліджую світ
( за підручником О. Тагліної, Г. Іванової )
Тема. Особисті речі.
Мета: ознайомити учнів з поняттям «особисті речі»; вчити розпізнавати предмети особистої гігієни; розвивати мовлення, мислення, увагу; вчити дітей доводити свою думку; удосконалювати навички працювати в групах та в парах; виховувати культуру поведінки та повагу до однокласників.
Обладнання: мультимедійна дошка, магнітні дошки, пісочні годинники, підручник «Я досліджую світ», роздатковий матеріал.
Хід уроку
Ранкове коло
-
Вітання
Діти утворюють коло та вітаються голосом улюбленої тваринки, передаючи настрій, з яким прийшли до школи.
-
Вправа з лего «Побажання»
Діти обирають цеглинку і об’єднуються в групи за кольором обраних цеглинок. Кожна група висловлює побажання на день іншим групам, яке починається на букву кольору їх цеглинки.
Вивчення нового матеріалу
-
Стратегія «Прогнозування»
-
Діти, відгадайте загадки і подумайте про що ми сьогодні будемо говорити.
-
Взимку голову зігріє, це вона чудово вміє.
А улітку спочиває, бо роботи їй немає. (Шапка)
-
Хто всім хліб ділить? (Ніж)
-
Рук не має, ніг не має, хату чисто підмітає. (Віник)
-
Гарно вмилася Марічка, витирає руки, личко…
Всіх охайних діточок витирає…(рушничок)
-
Лежать у коробці кольорові хлопці.
По паперу гуляють, сліди залишають. (Олівці)
-
Як одним словом можна назвати слова-відгадки?
-
Бесіда з елементами розповіді
-
Так, діти, це речі. І сьогодні на уроці ми помандруємо у цікавий та різноманітний світ речей. А як ви думаєте, це світ природи чи світ створений руками людей?
-
Так, це світ створений руками людей. Щоб зробити своє життя зручнішим та цікавішим, люди постійно щось створюють. Якби ми могли подорожувати в часі і повернутися на 300 років у минуле, то ми не побачили б там ні телефонів, ні телевізорів, та навіть звичайної ручки тоді не було. Люди в той час писали гусячим пером та чорнилами (спеціальна рідина).
-
Як ви вважаєте, це було зручно чи ні? Чому ви так думаєте?
-
Дійсно, писати пером та чорнилами було дуже незручно. Тому люди створили ручку, а також дуже багато різних речей.
-
Проблемна ситуація
-
Сьогодні ми живемо у світі речей. А тепер закрийте очі та уявіть, що всі речі зникли. Як, на вашу думку, зміниться наше життя?
Фізкультхвилинка
-
Стратегія «Спільне відкриття»
-
Всі речі можна поділити на дві групи: особисті речі та речі для загального використання.
-
Які речі ми називаємо особистими?
-
Розгляньте малюнки(мультимедійна дошка). Чи завжди ці речі є особистими? (Іграшки, автомобіль, книги, глобус, пожежна машина)
-
Отже, є багато речей, які можуть бути як особистими так і для загального використання. Є речі, якими ми можемо поділитися з іншими, а є речі, які не можна позичити навіть другові. Це речі особистої гігієни.
-
Робота в групах
-
Магнітною смужкою поділіть магнітну дошку навпіл.
-
Праворуч викладіть речі, якими ми можемо поділитися з іншими, а ліворуч, які неможна позичати іншим людям. Доведіть свою думку.
(Іграшки, фарби, ручка, глобус, зубна щітка, гребінець, носова хустина, рушник та ін.)
-
Робота в парах (підручник с. 34)
-
Розгляньте малюнки.
-
Поясніть, через що діти посварилися.
-
Послухайте (прочитайте) розповідь Богдана.
-
Чи можна сказати, що Богдан поважає інших?
-
Чи сприятиме така поведінка дружнім стосункам?
-
Отже, кожна людина має право не лише на особисті речі, а й вирішувати, ділитися ними з кимось чи ні. Це право гарантує Конституція нашої держави, головний закон України.
-
Поміркуйте, що чекає людину, яка порушує головний закон держави?
-
Так, таку людину буде покарано.
-
Створення нової рутини
-
Яку рутину ми можемо впровадити в нашому класі?
(Не чіпати без дозволу чужих речей)
Підсумок уроку
Вправа з лего «Світлофор»
Зелений – можна ділитися з іншими.
Жовтий – можна, але в крайньому випадку.
Червоний – неможна ділитися з іншими.
(Іграшки, мобільний телефон, зубна щітка, книги, гребінець, шкільні прилади, носова хустинка, рушник).