Правила дорожні знай!

Про матеріал
Мета уроку : закріпити вміння правильно переходити дорогу, знати сигнали світлофора, сигнали регулювальника, дорожні знаки, розвивати уміння орієнтуватися на дорозі, виховувати культуру поведінки на вулиці, дорозі. Урок проходить у формі гри - подорожі. Діти відгадують загадки і відправляються на "автобусі" під пісню "Ми їдемо, їдемо". Всього на шляху вісім зупинок. 1 - "Дорожні знаки" - діти у процесі гри упізнають дорожні знаки. 2 - "Автомультик" - перегляд уривків мультиків і відгадування. 3 - "Ігрова" - проводиться дві гри "Забаронено - дозволено", "Добре - погано". 4 - "Розумники та розумниці" - вікторина. 5 - "Світлофор "Моргайко". Учень у костюмі "Світлофора" розповідає про значення кольорів світлофора. 6 - "Весела пауза" - діти співають частівки про правила дорожнього руху. 7 - "Вузлики на пам'ять". 8 - "Пригадай правила" - діти розповідають правила в віршах.
Перегляд файлу

                                                         Правила дорожні знай!

Мета:- повторити з учнями правила дорожнього руху;

  •  закріпити вміння правильно переходити дорогу, знання сигналів світлофора, сигналів регулювальника, дорожніх знаків;
  • розвивати уміння орієнтуватися на вулицях селища;
  • виховувати культуру поведінки на вулиці, дорозі, бажання дотримуватися правил дорожнього руху.

Обладнання: шапочки з написами Дорожні знаки”, модель світлофора, ілюстрації до теми, малюнки

            дорожніх знаків.

                                                            Хід гри – подорожі

  • Діти, чи любите ви подорожувати?
  • Хто із вас уже подорожував?
  • На якому транспорті?

Відгадайте загадку і таким чином виберете транспорт, на якому і вирушимо з вами у сьогоднішню подорож.

                                  Маленькі будиночки по місту біжать,

                                  Хлопчики й дівчатка в будиночках сидять. (Автобус)

  • Діти, якщо ви хочете кудись поїхати, прийшовши на станцію чи вокзал, що ви повинні в першу чергу зробити? (придбати квиток)
  • Я вам видам квитки за тієї умови, якщо ви відповісте на запитання.
  • Кого називають пішоходом?
  • Чи будуть пішоходами люди, які виконують якусь роботу на дорозі?
  • Кого називають водієм?
  • Якщо мама котить коляску, хто вона пішохід чи водій?
  • Що спільного між дорогою і тротуаром?
  • На якому транспорті нам можна подорожувати?
  • Як обходити ці види транспорту?
  • Де можна гратися дітям?

Ви відповіли правильно, одержуйте квитки і маєте право подорожувати.

                               Країна знаків чарівна.        Отож часу не гайте,                                

                               В гості вас чека вона          У гру – подорож рушайте!

                                       Учитель вивішує маршрут подорожі

                                           Пісня “Ми їдемо, їдемо, їдемо.”

 

                                                 1 станція Дорожні знаки

                  1.Стоять вони всі при дорозі,           3.Вартують на узбіччях тихо,

                     Допомогти людині в змозі,               Оберігають нас від лиха.

                     Усюди – близько і далеко,                Та тільки будь уважним дуже,

                     Надійні сторожі безпеки.                   Їх слухайся шановний друже,

                  2.Одні з них нам сповіщають,              Це знає кожен знає всякий-

                     А інші – щось забороняють,              Слід поважать дорожні знаки.

                     Попереджають нас завжди,

                     Аби не трапилось біди.

                                    Ми дорожні знаки,            І хто їздить, і хто ходить,

                                    Нас потрібно знати.          І дорослим, і малим –

                                    Водіям і пішоходам,         Знаки треба знати всім!

 

                                                 Гра Упізнай дорожній знак

На дошці різні знаки. Почувши віршик – загадку учень підходить до дошки й показує відповідний знак – відгадку.

            Подивись ось перед нами –                 На зупинці став трамвай.

            Знак трикутний з дітлахами.                Зупинись, перечекай.

           Знак цей друже застережний,               Лиш коли поїде, ти

           Треба бути обережним.                         Можеш ,друже, перейти.

                                   Знак Діти                   Місце зупинки трамвая

           Ось автобус на зупинку                         Переходити нам слід

           На одну прибув хвилинку.                    Тільки там, де перехід.

           Є закон а не порада-                               А доріжку пішохідну,

           Він стоїть, а ти постій.                           Наче зебру, дуже видно.

           Ані спереду, ні ззаду                                Пішохідний перехід

           Обійти його не смій!

          Місце зупинки автобуса 

           Ось велике перехрестя,                          Дружу з велосипедом я,

           Ген за ним – до школи вхід.                  На нім сміливо їду я,

           Друже, тут для пішоходів                      Та за знаком край дороги

           Є підземний перехід.                              Сміло в хід пускаю ноги.

           Підземний пішохідний перехід         Велосипедна доріжка    

           Ось рябу корівку видно,                         Ось заправка, де машина

           Я її обїду спритно.                                 Випє з три відра бензину.

           Знак я бачу, як картинку;                       Допоможуть бак залити,

           Можна тут зустріти тваринку.               Як вона захоче пити.

                 Тварини на дорозі                              Автозаправка

 

                                            2 cтанція Автомультик

  • На чому їхав Омелько до царя у палац? (На печі)
  • Чим змащував свій моторчик Карлсон? (Варенням)
  • Улюблений двоколісний вид транспорту кота Леопольда?(Велосипед)
  • На що перетворила добра фея гарбуз для Попелюшки? (На карету)
  • Який подарунок зробили листоноші Печкіну?  (Велосипед)                                                                                        
  • На чому літав Хотабич?  (На килимі – літаку)
  • Особистий транспорт Баби – Яги?  (Ступа)
  • На чому катався Кай?  (На санчатах)
  • На чому літав барон Мюнхгаузен?  (На ядрі)
  • На чому пересувалися Бременські музиканти?  (На возі)
  • На чому левеня подорожувало у мультфільмі Чунга – Чанга”?   (На кораблику)

 

                              3 cтанція Ігрова

                       ГраЗаборонено – дозволено

           І проспекти, і бульвари –                         Їхати зайцем” -  знають всі -

           Усі шумливі в наші дні.                           Це - …(заборонено).

           Ти проходь по тротуару                           А бабусі дати місце -     

           Лиш по правій стороні!                            Це - …(дозволено)                

           Пустувати тут, де люд,(заборонено). Якщо ти гуляєш десь там,

           Стань взірцевим пішоходом!                   Бігаючи не забудь:

           Це – (дозволено).                                 Переходиш перехрестя -      

           Як заходиш до трамвая,                            Особливо пильним будь. 

           Краще уперед пройди,                              Йти, коли червоне світло,- (заборонено).

           Не крутись, це заважає,                             На зелене навіть дітям

           Стій спокійно чи сиди.                              Йти (дозволено).

 

                                                    Гра Добре – погано

1.Заєць любив залазити з ногами на сидіння в автобусі і голосно читати вірші, співати пісні.

2.Мама – ведмедиця з малим ведмежатком зайшла у переповнений трамвай. Їжачок миттєво зіскочив  

   і запропонував своє місце.

3.Мишенята Круть і Верть грали у футбол біля самої дороги.

4.Цибулино вигулював песика без повідка. Песик побіг через вулицю. Господар – за ним, не

    дивлячись на сигнали світлофора.

5.Веселі чоловічки переходили дорогу по пішохідному переходу на зелений сигнал світлофора.

6.Вовк, висунувшись у відкрите вікно автобуса, погрожував зайцеві і кричав: Ну, постривай”.

7.Сова старанно вивчає правила дорожнього руху і запрошує всіх мешканців до Школи світлофорних

   наук.

                                          4 станція Розумники та розумниці

  • Сходи на морському судні. (Трап)
  • Автомобіль, якому не страшні найгірші дороги. (Всюдихід)
  • Місце роботи в автомобілі, автобусі, тролейбусі, трамваї. (Кабіна)
  • Будинок для автомобіля. (Гараж)
  • Водій велосипеда. (Велосипедист)
  • Людина, що йде по тротуару. (Пішохід)
  • Перетин залізничних колій з проїжджою автомобільною дорогою. (Переїзд)
  • Перекладина, що опускається і піднімається для відкриття і закриття переїзду. (Шлагбаум)
  • Частина дороги, по якій йдуть пішоходи. (Тротуар)
  • Людина, що управляє автомобілем. (Водій)
  • Водій літака. (Льотчик, пілот)
  • Асфальтована заміська дорога для руху транспорту. (Шосе)
  • Водовідвідна канава уздовж дороги. (Кювет)
  • Що показує стрілка спідометра. (Швидкість)
  • Ноги автомобіля. (Колеса)
  • Місце на дорозі, призначене для пішоходів. (Перехід)
  • Очі автомобіля. (Фари)
  • Частина вантажівки, призначена для перевезення вантажів. (Кузов)
  • Смугаста розмітка переходу. (Зебра)
  • Місце перетину вулиць. (Перехрестя)
  • Вид вантажівки, кузов якої звалює вантаж сам. (Самоскид)
  • Міліціонер, який регулює рух на перехресті. (Регулювальник)
  • Відкидна кришка, що закриває двигун автомобіля. (Капот)
  • Гучний звуковий сигнал машини спеціального призначення. (Сирена)
  • Пристосування для буксирування автомобіля. (Трос)

 

 

 

                               5 станція Світлофор Моргайко

                                                  Виходить Світлофор

                 Різні скельця є у мене:                                      Можу ними я сказати:

                 Червоне, жовте і зелене.                                   Йти”, Стояти”, Зачекати”.

 

                                                          Світлофор

                 Загориться жовте світло,                                  Як не хочеш ти біди.

                 Світлофор вогнем палає,                                  Ніби сонечко розквітло,

                 Він малят застерігає:                                         Значить, скоро можна йти,

                 Ось біжать автомобілі –                                    Перехрестя перейти.

                 Чорні, сині, жовті, білі,                                     А зелене як засяє,

                 Мчать тролейбуси, таксі…                               Нас одразу привітає:

                 В русі небезпечні всі.                                        - Вільний шлях, малята, йдіть

                 Як червоне світло сяє -                                      І здоровими ростіть!

                 Швидше зупинись, не йди.

                                                        Дуб – світлофор

                                  Дуб зелений край дороги став собі поважно,

                                  Черепаха зупинилась, дивиться уважно:

                                  Світлофор зеленим світить, значить, маю змогу

                                  Неквапливо і спокійно перейти дорогу”.

                                  Та коли назад верталась черепаха пішки,

                                  Світлофор світився жовтим:

                                  Зачекай – но трішки”.

                                  Поки дуб зазеленіє, ждала вона, ждала

                                  Та у панцирі своєму міцно задрімала.

                                  Цілу зиму черепаха спала під сосною,

                                  Перейшла дорогу знову тільки лиш весною.

 

                                              6 станція Весела пауза

                                                        Частівки

           Повторюйте всі на світі                                      По дорозі йшла Наталка,

           Правила дорожні,                                                Роззявивши рота,

           Бо без них дорослим й дітям                             Та наїхала на неї     

           Прожити не можна.                                             Новенька Тойота”.

 

          На дорозі гравсь Василько,                                Швидко їхав дядько Яків,

          Де не пристосовано,                                            Милувавсь простором,

          А тепер він у лікарні                                           Не дивився він на знаки,

          Увесь загіпсований.                                            А тепер на костурах.

                                                 Руху правила дорожні

                                                 Треба добре знати,

                                                 Щоб нікому і ніколи

                                                 Клопоту не мати.

 

 

 

 

                                           7 станція “Вузлики на пам’ять”

  • Ходити по тротуарах і пішохідних доріжках треба, дотримуючись правої сторони.
  • Узбіччям ходити тільки тоді, коли немає безпечного шляху. При цьому йти тільки назустріч руху транспорту й у світлу пору доби.
  • Перед тим, як починати перехід через дорогу, вулицю, треба зупинитися і приготуватися до переходу.
  • Перетинати проїжджу частину треба тільки за позначеними пішохідними переходами.Точно виконувати сигнали світлофора і регулювальника.
  • Ніколи не можна переходити дорогу або перехрестя навскоси, йти лише перпендикулярно та по пішохідному переходу.
  • Через дорогу треба йти, а не бігти і уважно стежити за машинами та їх сигналами.
  • За відсутності у зоні видимості переходу чи перехрестя, переходити дорогу, вулицю, залізничний переїзд потрібно під прямим кутом до краю проїжджої частини на ділянці, де вона проглядається в обидві боки.
  • Не поспішай переходити, якщо ти навіть добре знаєш, що всі транспортні засоби треба обходити ззаду, а трамвай спереду, щоб не потрапити під зустрічний транспорт. Краще зачекати, нехай він відїде, щоб добре було видно дорогу.
  • Велосипедисти мають дотримуватися правил їзди па велосипеді.
  • Слід завжди пам’ятати правила безпечної поведінки пішохода і вчитися передбачати елементарні наслідки своїх учинків.

 

                                          8 станція Пригадай правила

      1.Ми живемо в суспільстві людському,        4.І здоровим, щоб бути силі й духу,

         Так багато є правил у ньому.                          Треба знати ще й правила руху.

         Знати правила ці треба, друже,                       Хоч питання це дуже складне,

         Та й виконувати добре їх дуже.                      Але знай, що життя в нас одне.

 

     2.Правило – це вимога єдина,                         5.Неповторне, як втратиш – не буде,

        Ну, а ти у суспільстві – людина!                    Будуть інші сміятися люди,

        А тепер тобі стало все ясно:                            Будуть наші співати пісні,

        Всі вимоги виконувати вчасно!                      Зорі будуть стрічати росяні.

 

    3ай засвоїть твоя голова                           Всі.А щоб лиха не сталось ніколи,

       В нашій мові чарівні слова.                             Дотримуйтесь правил не тільки у школі!

       І знання запасай на майбутнє –

       Для людини це сила могутня.

 

     Ось і завершується наша гра – подорож. Час, діти, повертатися до школи. Дуже дякую вам за співпрацю. І хочу побажати, щоб ніхто з вас ваших рідних, близьких, знайомих ніколи не був учасником дорожньо – транспортних пригод.

     Адже щороку в світі від ДТП гине понад 250 тисяч людей.

За рік в Україні гине понад 5 тисяч людей, а понад 30 тисяч отримують травми.

 Будьте здорові. Спасибі за увагу і участь у подорожі.

 

 

 

 

 

docx
Додано
18 березня
Переглядів
257
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку