Виховна година на тему «Зима – пора відкриттів!»

Про матеріал
Тема: Зима – пора відкриттів!» Мета заняття: навчальна: поглибити знання про зиму, її ознаки, повторити назви зимових місяців; корекційно – розвиваюча: розвивати мовлення, фонематичний слух, пізнавальну активність, мислення, вміння концентрувати увагу, класифікувати, систематизувати на наочній і вербальній основі; виховна: виховувати любов до природи, інтерес до навчання. Обладнання: мультимедійна установка, комп’ютерна презентація «Зима – чарівниця!», аудіо запис, роздатковий матеріал. Форма заняття: гра.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

Виховна година на тему:

«Зима – пора відкриттів»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема: Зима – пора відкриттів»

Мета заняття:

навчальна: поглибити знання про зиму, її ознаки, повторити назви зимових місяців;

корекційно – розвиваюча: розвивати мовлення, фонематичний слух, пізнавальну активність, мислення, вміння концентрувати увагу, класифікувати, систематизувати на наочній і вербальній основі;

виховна: виховувати любов до природи, інтерес до навчання.

Обладнання: мультимедійна установка, комп’ютерна презентація «Зима – чарівниця!», аудіо запис, роздатковий матеріал.

Форма заняття: гра.

Зміст заняття

І. Організація початку заняття.

- Діти, давайте пригадаємо як себе поводять виховані діти.

Доброго ранку! Доброго дня!

Треба вітатись чемно щодня

Усмішку людям треба давати

Доброго ранку! –всіх привітати.

 

ІІ. Повідомлення теми заняття

- Сьогодні у нас незвичайний урок

Сьогодні ми зробимо ще один крок

В країну цікаву, країну чудову,

Де наша уява чекає нас знову.

Тож мерщій рушаймо в путь,

Щоб у неї зазирнуть

 

- Діти я пропоную вам відгадати загадку, і дізнатися яка буде тема нашого сьогоднішнього заняття.

Біла пора року,

Холодні вечори.

Рипучий сніг надворі,

Це витівки………? (зими)

 

(Звучить музика. https://z1.fm/song/13825081 )

До класу входить Зима,  гарно вбрано з корзиною декоративних сніжок.)

Я весела, білолиця,

Я Зима, я чарівниця.

Рукавом поведу –

Кучугури намету.

 

 

Закрутилась завірюха,

І щипає ніс і вуха.

Ну – мо швидше, дітлахи,

Одягайте кожухи!

 

Сніг літає і літає,

Всі доріжки замітає.

Землю килимом пухким

Укриває залюбки.

 

Учитель.

  • Дізнавшись, що у нас сьогодні заняття присвячене зимі, Зимонька завітала до нас. Привітаймося з Зимою.

Зима.

 - Як я рада зустрітися з вами, такими розумними і кмітливими!

Чула, що ви вмієте розповідати гарно вірші. Я залюпки послухаю.

 

(Діти, по черзі виходять і розповідають вірші)

1 учень

Білий сніг пухнастий

Падає, кружляє

І на землю тихо

Стелиться, лягає.

І на ранок поле

Білим – білим стало,

Ніби пеленою

Все його заслало

2 учень

Темний ліс накрила

          Шапка – чарівниця,

І деревам нині

Ще солодше спиться.

Дні такі короткі,

Світить сонце мало.

Ой, прийшли морози,

І зима настала…               

3  учень

Я люблю веселий ранок

Холоднючої зими,

Як на двір, на стіни, ганок

І на шлях за воротьми

Упаде із неба промінь,

Дим пов’ється з димарів,

На току підніме гомін

Зграя галок і граків.

Сніг ясним кришталем блище,

Лютий холод допіка;

Сонцев гору плине вище,

Та не гріє здалека…

4 учень

Падав сніг на поріг

Падав сніг на поріг,
Кіт зліпив собі пиріг.
Поки смажив, поки пік,
А пиріг водою стік.
Кіт не знав, що на пиріг
Треба тісто, а не сніг.

5 учень

 

Зимонька

Зимонько, голубонько

В білім кожушку,

Любимо ми бігати

По твоїм сніжку.

Всім рум`яниш личенька

Ти о цій порі

І ладнаєшь ковзанки

В нашому дворі.

Зима.

  • Мені, дуже сподобалося. Молодці. Дякую за такі гарні віршики.

ІІІ. Основна частина.

  1. Вправа «Загадка про Зиму»

Зима.

  •  Цікаво, а що ви знаєте про мою роботу?Чим, я займаюсь? Які свята, я вам дарую кожен рік?

 Вчитель.

  • Ми дуже любимо Зиму, і кожен рік коли ти до нас приходиш ми радіємо. Радіємо святам, які ти нам даруєш, першому снігу.
  • Діти, Зима приготувала для вас загадки. Мершій, відгадувати!

 

(на дошці «Лепбук», презентація відповіді до загадок)

 

 

  1. Фізкультхвилинка.

   

https://www.youtube.com/watch?v=DmvW_UmhCeE

  1.  Гра «Сніжки»
  • Діти, давайте трішки повеселимся і згадаємо математику.
  • Зима дуже любить рахувати, давайте допоможемо їй.

(учням роздають декоративні сніжки, на них приклади та частинки пазлів)  

1+10

6+3

5+1

3+3

2+4

6+1

8-4

6-3

9-4

  •  Хто це такий?(Олаф- сніговик)

 

  1.  Вправа «Казкова Зима»                                                                                                                 - Діти, послухайте уважно казку «Матінка Зима».

Прийшла Зима. Вирішила вона навідатись в гості до своїх трьох синів: Грудня, Січня і Лютого. До першого прийшла до Грудня. Здивував він її своїм подарунком. Вкрив її  голову білою пухнастою хустиною. Другий, Січень, прикрасив її довге гарне волосся блискучими крижинками. Третій був найстаршим і найхолоднішим. Він подарував їй дуже гарне намисто, з мальовничими візерунками. Дуже зраділа Зима зустрічі зі своїми синами.

-  Отже, і ми з вами сьогодні теж навідаємося в гості до зимових братів- місяців.

-  Перший зимній  місяць до якого, ми завітаємо, Грудень.

(на дошці вивішуємо місяць грудень)

- Перший зимній мічяць, Грудень. Його ще називають воротами зими.  У грудні господарює зима. А допомагають їй і хуртовини, і метелиці, і вітри.. Застигають дрімучі ліс. Дерева поринули в глибокий сон. Усе довкола біле-біле. Скрізь лежить пишна біла ковдра.

- Цю ковдру ми називаємо снігом.

- А зараз Зимонька, начаклує нам сніг.

 

 

 

(дослід: 1. Стакан з водою, кімнатною темп., 2. Стакан з порошком.

Вода заливаються в порошок, і через 5-10 секунд з’являється штучний сніг).

Фізкультхвилинка.

Пальчикова гімнастика.

ОТ ПРИГОДА ПРОСТО СМІХ

НЕ РОЗКОЛЕМО ГОРІХ

НА ДОЛОНЮ МИ ПОКЛАЛИ

І ПО ЧЕРЗІ РОЗБИВАЛИ

  • Рушаємо далі, а дорогу нам вкажуть веселі сніжинки. Діти, а ви знаєте, що не існує двох однакових сніжинок? Вони, немов звуки музики, рухаються то вгору, то донизу, то завмирають. Уявіть себе, чаклунами, візміть «LEGO», і начаклуйте сніжинки.

(У кожно учня по 6 «цеглинок» «LEGO», потрібно скласти малюнок зображений на дошці).

 

(Малюнок місяця Січня.)

  • Січень, другий місяць зими. Його ще називають «сніжень», «тріскун», «льодовик». Я – цар морозів і снігових вітрів.
  • В січні місяці, багато різноманітних свят.

(Діти називають зимові свята з допомогою Лепбука)

(«Лепбук» - зимові свята. Новий рік, Різдво, Щедрий вечір)

Новий рік  - саме довгоочікуване свято. Багато хто любить зиму через це свято. Всі люди чекають новорічного чарівництва. Кожен вірить, що в новорічну ніч виконуються всі бажання.

Особливо чекають Новий рік діти, адже Дід Мороз повинен принести їм купу подарунків. А як хочеться побачити справжнього Діда Мороза, коли він вночі кладе під ялинку подарунки .

Новий рік не тільки найвеселіше свято, але ще і найсмачніше. Скільки різних страв стоїть на столі!

Новий рік це свято, яке об'єднує людей, він дає віру в щось світле, нове і цікаве. 

  • А зараз декілька дітей, підготували доповіді про Новий рік, в інших країнах.
  • 1 учень:

У сучасному Китаї Новий рік - це свято ліхтарів. Тільки святкують його не 1 січня, а кожен раз змінюють дату. У новорічну ніч на вулицях і площах запалюють безліч маленьких ліхтариків. Китайці вірять, що іскри від них проганяють злих духів. Японські діти зустрічають Новий рік у новому одязі. Вважають, що це принесе удачу і здоров'я. У новорічну ніч діти кладуть під подушку малюнок із зображенням своєї мрії. Бажання повинно здійснитися.

 

2 учень:

Іспанці в новорічну ніч їдять виноград. Але не просто їдять, а ще й вважають. Ягід повинно бути рівно 12 - по одній за кожен із дванадцяти прийдешніх місяців.

  • Третій місяць, до якого, ми завітаємо, Лютий.

(Малюнок місяця Лютий.)

  • Останній третій місяць Матінки-зими. Його помічники – сердиті вітровії й засніжені заметілі. Тому в народі називають місяць Лютий «сніговій», «вітродув». Він може і морозом налякати, і теплом приголубити, бо весна не за горами.
  • Лютий один з найхолодніших і морозних місяців.
  • Тому для вас Зима приготувала сюрприз. Вона начаклує мороз.

(сухий лід, квітка, саліцилова кислота, скляний посуд.)

 

ІV. Підсумок.

  • Ось, і підійшов до завершення наш  захід. Давайте скажемо дякую Зимі за її чудеса. За те, що вона завітала до нас в гості.
  • Зима приготувала подарунки, за те, що ви добре працювали відгадували загадки, були слухняними та наполегливими. 

docx
Додано
21 березня 2019
Переглядів
1416
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку