23 липня о 18:00Вебінар: STEM-освіта без гендерних стереотипів – запорука успішного майбутнього школярів

Виховна година на тему «Зима – пора відкриттів!»

Про матеріал
Тема: Зима – пора відкриттів!» Мета заняття: навчальна: поглибити знання про зиму, її ознаки, повторити назви зимових місяців; корекційно – розвиваюча: розвивати мовлення, фонематичний слух, пізнавальну активність, мислення, вміння концентрувати увагу, класифікувати, систематизувати на наочній і вербальній основі; виховна: виховувати любов до природи, інтерес до навчання. Обладнання: мультимедійна установка, комп’ютерна презентація «Зима – чарівниця!», аудіо запис, роздатковий матеріал. Форма заняття: гра.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

Виховна година на тему:

«Зима – пора відкриттів»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема: Зима – пора відкриттів»

Мета заняття:

навчальна: поглибити знання про зиму, її ознаки, повторити назви зимових місяців;

корекційно – розвиваюча: розвивати мовлення, фонематичний слух, пізнавальну активність, мислення, вміння концентрувати увагу, класифікувати, систематизувати на наочній і вербальній основі;

виховна: виховувати любов до природи, інтерес до навчання.

Обладнання: мультимедійна установка, комп’ютерна презентація «Зима – чарівниця!», аудіо запис, роздатковий матеріал.

Форма заняття: гра.

Зміст заняття

І. Організація початку заняття.

- Діти, давайте пригадаємо як себе поводять виховані діти.

Доброго ранку! Доброго дня!

Треба вітатись чемно щодня

Усмішку людям треба давати

Доброго ранку! –всіх привітати.

 

ІІ. Повідомлення теми заняття

- Сьогодні у нас незвичайний урок

Сьогодні ми зробимо ще один крок

В країну цікаву, країну чудову,

Де наша уява чекає нас знову.

Тож мерщій рушаймо в путь,

Щоб у неї зазирнуть

 

- Діти я пропоную вам відгадати загадку, і дізнатися яка буде тема нашого сьогоднішнього заняття.

Біла пора року,

Холодні вечори.

Рипучий сніг надворі,

Це витівки………? (зими)

 

(Звучить музика. https://z1.fm/song/13825081 )

До класу входить Зима,  гарно вбрано з корзиною декоративних сніжок.)

Я весела, білолиця,

Я Зима, я чарівниця.

Рукавом поведу –

Кучугури намету.

 

 

Закрутилась завірюха,

І щипає ніс і вуха.

Ну – мо швидше, дітлахи,

Одягайте кожухи!

 

Сніг літає і літає,

Всі доріжки замітає.

Землю килимом пухким

Укриває залюбки.

 

Учитель.

  • Дізнавшись, що у нас сьогодні заняття присвячене зимі, Зимонька завітала до нас. Привітаймося з Зимою.

Зима.

 - Як я рада зустрітися з вами, такими розумними і кмітливими!

Чула, що ви вмієте розповідати гарно вірші. Я залюпки послухаю.

 

(Діти, по черзі виходять і розповідають вірші)

1 учень

Білий сніг пухнастий

Падає, кружляє

І на землю тихо

Стелиться, лягає.

І на ранок поле

Білим – білим стало,

Ніби пеленою

Все його заслало

2 учень

Темний ліс накрила

          Шапка – чарівниця,

І деревам нині

Ще солодше спиться.

Дні такі короткі,

Світить сонце мало.

Ой, прийшли морози,

І зима настала…               

3  учень

Я люблю веселий ранок

Холоднючої зими,

Як на двір, на стіни, ганок

І на шлях за воротьми

Упаде із неба промінь,

Дим пов’ється з димарів,

На току підніме гомін

Зграя галок і граків.

Сніг ясним кришталем блище,

Лютий холод допіка;

Сонцев гору плине вище,

Та не гріє здалека…

4 учень

Падав сніг на поріг

Падав сніг на поріг,
Кіт зліпив собі пиріг.
Поки смажив, поки пік,
А пиріг водою стік.
Кіт не знав, що на пиріг
Треба тісто, а не сніг.

5 учень

 

Зимонька

Зимонько, голубонько

В білім кожушку,

Любимо ми бігати

По твоїм сніжку.

Всім рум`яниш личенька

Ти о цій порі

І ладнаєшь ковзанки

В нашому дворі.

Зима.

  • Мені, дуже сподобалося. Молодці. Дякую за такі гарні віршики.

ІІІ. Основна частина.

  1. Вправа «Загадка про Зиму»

Зима.

  •  Цікаво, а що ви знаєте про мою роботу?Чим, я займаюсь? Які свята, я вам дарую кожен рік?

 Вчитель.

  • Ми дуже любимо Зиму, і кожен рік коли ти до нас приходиш ми радіємо. Радіємо святам, які ти нам даруєш, першому снігу.
  • Діти, Зима приготувала для вас загадки. Мершій, відгадувати!

 

(на дошці «Лепбук», презентація відповіді до загадок)

 

 

  1. Фізкультхвилинка.

   

https://www.youtube.com/watch?v=DmvW_UmhCeE

  1.  Гра «Сніжки»
  • Діти, давайте трішки повеселимся і згадаємо математику.
  • Зима дуже любить рахувати, давайте допоможемо їй.

(учням роздають декоративні сніжки, на них приклади та частинки пазлів)  

1+10

6+3

5+1

3+3

2+4

6+1

8-4

6-3

9-4

  •  Хто це такий?(Олаф- сніговик)

 

  1.  Вправа «Казкова Зима»                                                                                                                 - Діти, послухайте уважно казку «Матінка Зима».

Прийшла Зима. Вирішила вона навідатись в гості до своїх трьох синів: Грудня, Січня і Лютого. До першого прийшла до Грудня. Здивував він її своїм подарунком. Вкрив її  голову білою пухнастою хустиною. Другий, Січень, прикрасив її довге гарне волосся блискучими крижинками. Третій був найстаршим і найхолоднішим. Він подарував їй дуже гарне намисто, з мальовничими візерунками. Дуже зраділа Зима зустрічі зі своїми синами.

-  Отже, і ми з вами сьогодні теж навідаємося в гості до зимових братів- місяців.

-  Перший зимній  місяць до якого, ми завітаємо, Грудень.

(на дошці вивішуємо місяць грудень)

- Перший зимній мічяць, Грудень. Його ще називають воротами зими.  У грудні господарює зима. А допомагають їй і хуртовини, і метелиці, і вітри.. Застигають дрімучі ліс. Дерева поринули в глибокий сон. Усе довкола біле-біле. Скрізь лежить пишна біла ковдра.

- Цю ковдру ми називаємо снігом.

- А зараз Зимонька, начаклує нам сніг.

 

 

 

(дослід: 1. Стакан з водою, кімнатною темп., 2. Стакан з порошком.

Вода заливаються в порошок, і через 5-10 секунд з’являється штучний сніг).

Фізкультхвилинка.

Пальчикова гімнастика.

ОТ ПРИГОДА ПРОСТО СМІХ

НЕ РОЗКОЛЕМО ГОРІХ

НА ДОЛОНЮ МИ ПОКЛАЛИ

І ПО ЧЕРЗІ РОЗБИВАЛИ

  • Рушаємо далі, а дорогу нам вкажуть веселі сніжинки. Діти, а ви знаєте, що не існує двох однакових сніжинок? Вони, немов звуки музики, рухаються то вгору, то донизу, то завмирають. Уявіть себе, чаклунами, візміть «LEGO», і начаклуйте сніжинки.

(У кожно учня по 6 «цеглинок» «LEGO», потрібно скласти малюнок зображений на дошці).

 

(Малюнок місяця Січня.)

  • Січень, другий місяць зими. Його ще називають «сніжень», «тріскун», «льодовик». Я – цар морозів і снігових вітрів.
  • В січні місяці, багато різноманітних свят.

(Діти називають зимові свята з допомогою Лепбука)

(«Лепбук» - зимові свята. Новий рік, Різдво, Щедрий вечір)

Новий рік  - саме довгоочікуване свято. Багато хто любить зиму через це свято. Всі люди чекають новорічного чарівництва. Кожен вірить, що в новорічну ніч виконуються всі бажання.

Особливо чекають Новий рік діти, адже Дід Мороз повинен принести їм купу подарунків. А як хочеться побачити справжнього Діда Мороза, коли він вночі кладе під ялинку подарунки .

Новий рік не тільки найвеселіше свято, але ще і найсмачніше. Скільки різних страв стоїть на столі!

Новий рік це свято, яке об'єднує людей, він дає віру в щось світле, нове і цікаве. 

  • А зараз декілька дітей, підготували доповіді про Новий рік, в інших країнах.
  • 1 учень:

У сучасному Китаї Новий рік - це свято ліхтарів. Тільки святкують його не 1 січня, а кожен раз змінюють дату. У новорічну ніч на вулицях і площах запалюють безліч маленьких ліхтариків. Китайці вірять, що іскри від них проганяють злих духів. Японські діти зустрічають Новий рік у новому одязі. Вважають, що це принесе удачу і здоров'я. У новорічну ніч діти кладуть під подушку малюнок із зображенням своєї мрії. Бажання повинно здійснитися.

 

2 учень:

Іспанці в новорічну ніч їдять виноград. Але не просто їдять, а ще й вважають. Ягід повинно бути рівно 12 - по одній за кожен із дванадцяти прийдешніх місяців.

  • Третій місяць, до якого, ми завітаємо, Лютий.

(Малюнок місяця Лютий.)

  • Останній третій місяць Матінки-зими. Його помічники – сердиті вітровії й засніжені заметілі. Тому в народі називають місяць Лютий «сніговій», «вітродув». Він може і морозом налякати, і теплом приголубити, бо весна не за горами.
  • Лютий один з найхолодніших і морозних місяців.
  • Тому для вас Зима приготувала сюрприз. Вона начаклує мороз.

(сухий лід, квітка, саліцилова кислота, скляний посуд.)

 

ІV. Підсумок.

  • Ось, і підійшов до завершення наш  захід. Давайте скажемо дякую Зимі за її чудеса. За те, що вона завітала до нас в гості.
  • Зима приготувала подарунки, за те, що ви добре працювали відгадували загадки, були слухняними та наполегливими.