Урок Я досліджую світ 3 клас

Про матеріал
Урок ЯДС про зимуючих птахів передбачає включення учнів у практику виконання завдань дослідницького характеру, розпізнавання, пошуку, спостереження.
Перегляд файлу

 Я досліджую світ. 4 клас

Мета: формувати уявлення про світ птахів; вчити дітей здійснювати дослідницьку діяльність на основі колективно вироблених завдань; розвивати творчий підхід до розв’язання поставленої проблеми, усне мовлення, громадську та соціальну компетентності; виховувати любов до птахів, прагнення не тільки спостерігати і милуватися їх красою, а ще й турбуватись і охороняти їх.

 

Ранкова зустріч.

Мета: створення спільноти в класі, розвиток навичок спілкування, соціальних умінь, сприяє гарному настрою та позитивним діям.

 

Холодно зараз в лісах і лугах

 Холодно зайчикам, лискам, птахам

 Тепло і затишно в класі у нас

 Доброго ранку, вітаю всіх вас!

 

Запитання для спілкування:

- хто сьогодні на вулиці змерз? – рукою махніть;

- хто тепло вдягнувся? – хлопки руками зробіть;

- хто зігрітись хоче? – пострибайте;

- хто найвеселіший? - всім усміхніться;

- хто ввічливий? – головою чемно кивніть;

- хто вміє дружити? – за руки візьміться, поаплодуйте собі.

  

Ніколи не зробимо шкоди

  Ми пташці у ріднім краю

  Нехай звеселяють природу –

  Співають для нас у гаю

  Ми друзі і вірні, і щирі,

  Бо ми бережем повсякчас

  Пташок, що літають у вирій,

  І тих, що зимують у нас.

 

Обмін інформацією: Тема дня «Зимуючі птахи»

 Гра «Знайди зимуючу пташку»

Мета: сприяти згуртуванню дітей, виховувати доброзичливе ставлення один до одного.

 Діти утворюють коло. На їхні спини прикріпляються малюнки різних пташок (зимуючих і перелітних). Завдання таке: потрібно розглянути усі малюнки і перестроїтись у дві шеренги – одна (зимуючі птахи), друга (перелітні).

 Так, молодці! Згадали які саме перелітні, а які зимуючі.

  • Що було складним?
  • А що допомогло впоратись?

 

А тепер, увага, нове завдання (групове).  Кожній групі-шерензі вибрати одну пташку-малюнок, добре відомої всім, скласти про неї невеличку розповідь, обрати одного виступаючого і розповісти про цю пташку щось на вашу думку цікаве.

  • (Стислі розповіді-захисти про птахів).

 

А зараз, діти, хочу і я вам розповісти деякі цікавинки про птахів.

А чи знаєте ви, що?

  • Сама найменша пташка у світі – це колібрі (вона має розмір як у джмеля);
  • Сидячи на своєму хвості, може спати дятел;
  • Дуже високо в хмарах співає жайворонок;
  • У шишкаря пташенята з’являються у лютому;
  • А соловейко співає пізнім вечором; 
  • Страус і пінгвін – це теж птахи, але вони зовсім не вміють літати:
  • Є навіть самі хитрі птахи, такі як ворона, зелена чапля і зозуля.
  • Так, наприклад, ворона, щоб здобути собі їжу може використовувати інші предмети в допомогу, жодна з птахів такого не робить;
  • Зелена чапля полюбляє рибку і щоб її спіймати вона веде себе як справжній рибалка, ловить за допомогою приманки;
  • А зозуля взагалі підкидає своїх пташенят в інші гнізда і їх годують усе літо чужі батьки.  Ось таке буває!

 

Гра «Що схоже, а що ні?»

  • У людини ніс, а у пташки? (дзьоб)
  • У тварин вовна, а у птахів? (пір’я)
  • У риби плавники, а птахів? (крила)
  • Будинок у лисиці – нора, а птаха? (гніздо)
  • У тварин 4 лапи, а птахів? (2)
  • Тварини ричать, а птахи? (співають)

Які ж ви всі молодці! Поаплодуємо собі.

 

Складемо «Стіну слів» і розташуємо слова на пробковій доці.

Дзьоб, пір’я, крила, гніздо, співає, літає.

А тепер хто швидше впізнає і зможе назвати нам іменники і дієслова.?

Іменники -  (дзьоб, пір’я, крила, гніздо);

Дієслова – (співає, літає).

 

Дослідницька робота: прослуховування співу відомих пташок, а потім угадування птахів на слух. (Хто співає? Дзінь-дзінь, кру-кру; ку-ку; курли-курли; тук-тук; тьох-тьох)

 

Притча про пташку.

Колись давно, пташка  немала голосу. Літала  собі  в  височині,  насолоджувалась  простором  і  так  їй  було  добре  ...  от тільки  ні  з  ким  своїм  щастям  поділитись  не  могла.
Пожалів  її  Господь  і  подарував  дзвінкий,  тоненький  голосок.
Довго  думала  пташка,  кому  ж  розповісти  про  небо,  потоки  повітря.
Врешті  вирішила    -  рибі  ,  вона  ж  залишилась  німою.
Сіла  пташка  край  води  і  защебетала.
Щебетала  довго,  смакуючи  кожен  звук  ...  але  риба  так  і  не  з’явилась.
Щебетала  тваринам,  рослинам  та  ніхто  її  не  розумів  ...  отже  і  не  розділив  щастя  від  польоту.
Ще  й  досі  пташка  перелітає  з  дерева  на  дерево,  з  куща  на  гілку  шукаю-чи  вдячного  слухача,  який  розділив  би  з  нею  її  маленьке  щастя...

  • Діти, а як ми з вами можемо піклуватись про наших друзів пернатих?
  • Навіщо людям піклуватись про птахів?
  • Яке меню можна скласти для годівнички?
  • Чим ще можна допомогти птахам узимку?

 

А тепер уявіть, якби ви були б ведучим телепередачі «Бережіть птахів», що б ви розповіли для всіх у своїй рубриці? (відповіді).

 

Гра «Ромашка блума»

  • 1 пелюстка – яких зимуючих птахів ти можеш назвати?
  • 2 пелюстка – чи правильно, допомагати птахам?
  • 3----«------- -  щоб змінилося в світі, якщо б усі птахи зникли?
  • 4----«------- - чим схожі, а чим відрізняються птахи?
  • 5----«------- - чому зимуючі птахи не летять в теплі краї?
  • 6----«------- - як діяти людям в ситуації, коли настає зима?

 

В Україні птахи з давніх давен є символом зародження життя, родючості та достатку. Птахів яких робили з соломи, використовували як обереги.      Сьогодні ми з вами зробимо такий оберіг. Беремо довгий пучок соломи (з щітки для мазання). Край пучка обмотуємо червоною ниткою (приблизно 1 см) утворюючи дзьоб. Розділяємо довгий жмут на дві частини,  вкладаємо в нього короткий пучок – крила. Хрест навхрест зав’язуємо нитку. Підрізаємо кінцівки соломи рівненько. Хвіст і крила можна розмалювати акриловими фарбами. Малюємо очі.

От і все наш птах готовий.  Організуємо виставку робіт.

docx
Пов’язані теми
Я досліджую світ, 3 клас, Розробки уроків
НУШ
Інкл
Додано
14 жовтня 2021
Переглядів
1491
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку