Я досліджую світ. 4 клас
Мета: формувати уявлення про світ птахів; вчити дітей здійснювати дослідницьку діяльність на основі колективно вироблених завдань; розвивати творчий підхід до розв’язання поставленої проблеми, усне мовлення, громадську та соціальну компетентності; виховувати любов до птахів, прагнення не тільки спостерігати і милуватися їх красою, а ще й турбуватись і охороняти їх.
Ранкова зустріч.
Мета: створення спільноти в класі, розвиток навичок спілкування, соціальних умінь, сприяє гарному настрою та позитивним діям.
Холодно зараз в лісах і лугах
Холодно зайчикам, лискам, птахам
Тепло і затишно в класі у нас
Доброго ранку, вітаю всіх вас!
Запитання для спілкування:
- хто сьогодні на вулиці змерз? – рукою махніть;
- хто тепло вдягнувся? – хлопки руками зробіть;
- хто зігрітись хоче? – пострибайте;
- хто найвеселіший? - всім усміхніться;
- хто ввічливий? – головою чемно кивніть;
- хто вміє дружити? – за руки візьміться, поаплодуйте собі.
Ніколи не зробимо шкоди
Ми пташці у ріднім краю
Нехай звеселяють природу –
Співають для нас у гаю
Ми друзі і вірні, і щирі,
Бо ми бережем повсякчас
Пташок, що літають у вирій,
І тих, що зимують у нас.
Обмін інформацією: Тема дня «Зимуючі птахи»
Гра «Знайди зимуючу пташку»
Мета: сприяти згуртуванню дітей, виховувати доброзичливе ставлення один до одного.
Діти утворюють коло. На їхні спини прикріпляються малюнки різних пташок (зимуючих і перелітних). Завдання таке: потрібно розглянути усі малюнки і перестроїтись у дві шеренги – одна (зимуючі птахи), друга (перелітні).
Так, молодці! Згадали які саме перелітні, а які зимуючі.
А тепер, увага, нове завдання (групове). Кожній групі-шерензі вибрати одну пташку-малюнок, добре відомої всім, скласти про неї невеличку розповідь, обрати одного виступаючого і розповісти про цю пташку щось на вашу думку цікаве.
А зараз, діти, хочу і я вам розповісти деякі цікавинки про птахів.
А чи знаєте ви, що?
Гра «Що схоже, а що ні?»
Які ж ви всі молодці! Поаплодуємо собі.
Складемо «Стіну слів» і розташуємо слова на пробковій доці.
Дзьоб, пір’я, крила, гніздо, співає, літає.
А тепер хто швидше впізнає і зможе назвати нам іменники і дієслова.?
Іменники - (дзьоб, пір’я, крила, гніздо);
Дієслова – (співає, літає).
Дослідницька робота: прослуховування співу відомих пташок, а потім угадування птахів на слух. (Хто співає? Дзінь-дзінь, кру-кру; ку-ку; курли-курли; тук-тук; тьох-тьох)
Притча про пташку.
Колись давно, пташка немала голосу. Літала собі в височині, насолоджувалась простором і так їй було добре ... от тільки ні з ким своїм щастям поділитись не могла.
Пожалів її Господь і подарував дзвінкий, тоненький голосок.
Довго думала пташка, кому ж розповісти про небо, потоки повітря.
Врешті вирішила - рибі , вона ж залишилась німою.
Сіла пташка край води і защебетала.
Щебетала довго, смакуючи кожен звук ... але риба так і не з’явилась.
Щебетала тваринам, рослинам та ніхто її не розумів ... отже і не розділив щастя від польоту.
Ще й досі пташка перелітає з дерева на дерево, з куща на гілку шукаю-чи вдячного слухача, який розділив би з нею її маленьке щастя...
А тепер уявіть, якби ви були б ведучим телепередачі «Бережіть птахів», що б ви розповіли для всіх у своїй рубриці? (відповіді).
Гра «Ромашка блума»
В Україні птахи з давніх давен є символом зародження життя, родючості та достатку. Птахів яких робили з соломи, використовували як обереги. Сьогодні ми з вами зробимо такий оберіг. Беремо довгий пучок соломи (з щітки для мазання). Край пучка обмотуємо червоною ниткою (приблизно 1 см) утворюючи дзьоб. Розділяємо довгий жмут на дві частини, вкладаємо в нього короткий пучок – крила. Хрест навхрест зав’язуємо нитку. Підрізаємо кінцівки соломи рівненько. Хвіст і крила можна розмалювати акриловими фарбами. Малюємо очі.
От і все наш птах готовий. Організуємо виставку робіт.