Тема. Досліджуємо Антарктику. Рекорди Антарктики. Український першопрохідник в Антарктиді. Дослідження Антарктики.
Мета. Ознайомити учнів із головними географічними відомостями щодо Антарктики; ознайомити учнів із особливостями перших дослідницьких експедицій до Антарктиди; ознайомити учнів із особливостями наукових досліджень, які проходять на антарктичних науково-дослідних станціях; розвивати мовлення, кругозір, інтерес пізнання.
Обладнання. Комп’ютер, мультимедійна дошка, презентація, відеоролики, зошити з друкованою основою.
Хід уроку
І. Ранкова зустріч. Організаційна частина.
-
Щоб здоров’я добре мати,
-
Слід про нього змалку... (дбати):
-
Кожний ранок обливатись І зарядкою... (займатись),
-
У дворі щодня гуляти, Повноцінно їсти й... (спати),
-
Добре мити всі продукти,
-
Досхочу вживати... (фрукти).
-
Будете все це робити —
-
Перестанете... (хворіти).
ІІ. Повідомлення теми і мети уроку.
-
На цьому уроці ми познайомимося з новим материком. Отже, тема нашого сьогоднішнього уроку «Антарктика».
ІІІ. Робота з матеріалом уроку.
-
Розповідь вчителя.
-
Антарктика — це територія за південним полярним колом. Вона складається з материка Антарктиди і прилеглих ділянок океанів. У перекладі з грецької мови її назва означає «протилежна Арктиці».
-
Антарктида — це найвищий, найхолодніший і найвітряніший материк планети. Він майже суцільно вкритий льодом. Континент не належить жодній країні, тут немає постійного населення. Взимку в Антарктиці живуть лише дослідники, а влітку з’являються й туристи.
-
Перегляд відео про станцію «Академік Вернадський».
-
А тепер поговоримо про українських першопрохідників в Антарктиді. Усю інформацію ви дізнаєтесь з відео. Перегляньте відео та скажіть – як звуть українського першопрохідника.
-
Як звуть українського першопрохідника.? (Антон Омельченко)
Фізхвилинка.
-
Розповідь про дослідження Антарктики.
-
Перебуваючи в Антарктиді, вчені досліджують погоду і клімат, місцевий тваринний і рослинний світ, а також льодовики. Наприклад, за кольором льоду можна дізнатися його приблизний вік. Якщо лід насиченого синього кольору, йому більше як тисяча років. Що світліший лід, то він «молодший». Ви також можете відчути себе науковцями і спостерігати за погодою. Для цього існують спеціальні прилади, зокрема флюгер, термометр.
-
Відкрийте підручник на сторінці 25. Прочитайте довідку та розкажіть – що нового ви дізналися.
-
Робота в зошиті з друкованою основою (с. 10).
-
Відкрийте зошит на сторінці 107. Виконаємо завдання.
ІV. Підсумок уроку.
-
Про що ми сьогодні говорили?
-
Що цікавого ви запам’ятали про Антарктику/станцію «Академік Вернадський»/дослідження Антарктику?