Тема: Україна — частина Європи
Мета: Розширити уявлення учнів про Україну, формувати цікавість до символіки, винаходів та рекордів українців, розвивати громадянську позицію та любов до Батьківщини.
Результати навчання. Наприкінці заняття учні: розповідають про Україну, як про частину Європи; називають державні символи України; розповідають про рекорди та винаходи українців.
Хід уроку:
І. Ранкове коло
Привітання. (слайд 1)
Доброго ранку! Діти, погляньте на екран, з нього сьогодні вам посміхається та дарує своє тепло сонечко, тож давайте і ми посміхнемося йому, а тепер мені, а тепер один одному та нашим гостям і привітаємося з ними. А тепер станемо в коло і привітаємо один одного.
(Діти хором промовляють привітання.)
Доброго ранку! Доброго дня!
Бажаєте ви! Бажаю вам я!
Хай плещуть долоньки,
Хай тупають ніжки,
Кивають голівки,
І сяють усмішки.
Доброго ранку! Доброго дня!
Усмішки даруєм та добрі слова!
ІІ. Синоптичне повідомлення
Синоптичне повідомлення. Данііл ми тебе слухаємо.
Сьогодні 12 грудня день тижня вівторок, на дворі….
Діти, з яких цифр складається число 12(З 1та 2)
Якщо до 1+2 то отримаємо(3)
Назвіть числа сусіди 12(11 та 13)
Це парне чи непарне число?(парне)
Чи можна назвати 12 круглим числом? (ні)
Назвіть дні сусіди вівторка (понеділок та середа)
А що ви знаєте про грудень?(це перший місяць зими, та 12 місяць року)
ІІІ. Зворотний зв’язок із минулим заняттям
Дітки, а про що ми говорили на минулому уроці? (відповіді дітей). А чи входить до європейської спільноти Україна?
ІV. Групова вправа.
(Напишіть на дошці великими літерами слово «Україна» і роздайте кожному учню жовтоблакитне сердечко (додаток 1).)
Діти, кожен з вас зараз тримає у руці сердечко. На дошці ви бачите надпис «Україна» зараз добре подумайте, та по-черзі підійдіть до дошки, та назвіть слово з яким у вас асоціюється Україна і приклейте на дошку сердечко, та сядьте на своє місце.
V. Оголошення теми та завдань уроку. (слайд 2)
Сьогодні, продовжуючи подорож Європейським континентом ми ближче познайомимося з нашою рідною державою – Україною, а щоб подорож була веселішою з нами будуть подорожувати ось ці українець та українка (ляльковий театр). Вони будуть уважно вас слухати, а вкінці уроку перевірять чи так же уважно слухали їх ви.
VІ. Крісло автора
Трішки згадати про Україну нам допоможе Станіслав. Сьогодні він буде в кріслі автора, а ви слухайте уважно, бо ця інформація стане вам у пригоді впродовж нашого уроку.
Кожна країна має свої державні символи. Є вони ї в України. З ними ви вже частково знайомі. Тож давайте пригадаємо їх.
(додатки 2-4 роздрукуйте, як пазли)
Вправа «Тризуб, прапор, гімн — символи України»
(діти об’єднуються в пари, та складають пазл, з державними символами України)
Діти, дехто вбачає у ньому зашифроване слово «воля». Давайте разом з вами знайдемо літери цього слова.
А , що на вашу думку символізують кольори прапора. Слайд 5
3.На слайді додаток 4. Давайте разом прочитаємо текст гімну
Дітки, а що треба робити, коли лунає гімн України? Слайд 6
Отже: тризуб, прапор і гімн- це державні символи україни. Слайд 7
Руханка «Подоляночка»
https://tinyurl.com/y6brgzxn
А зараз я пропоную переглянути відео з якого ви дізнаєтесь нову, незнайому для вас інформацію. Тож будьте дуже уважними, оскільки після перегляду вам треба буде дати відповіді на запитання, використовуючи цеглинки ЛЕГО.
Перегляд відео «Україна — частина Європи» після запитання з використанням
«Лего 6 цеглинок»
https://tinyurl.com/y3nxs6mj
(наприкінці відео будуть тестові запитання. Тож, для відповідей кожному учню роздайте «лего» синього, жовтого та червоного кольорів. Для того щоб відповісти, учню достатньо підняти частинку конструктора відповідного кольору. )
А ще , діти, окрім державних символів є ще і народні символи України. Про деякі з них ви дізнаєтесь виконавши наступне завдання.
Вправа « Знайди закодоване слово»
(Додаток 5) слайд 8
Я зараз ви отримаєте завдання, на якому повинні знайти слова які заховалися.
Що ж, і з цим завданням ви легко впорались. Ви дійсно гарно знаєте свою країну.
Вправа «Моя Україна»
А зараз вам треба буде попрацювати в парах, щоб виконати наступне завдання.
(Роздайте учням різнокольорові олівці, фломастери, папір формату А4, клей, ножиці, додаток 6).
Кожна пара отримала однаковий набір елементів, з яких вам треба створити малюнок на тему «Моя Україна». Для цього ви можете наклеювати та розмальовувати елементи з додатків, додавати свої малюнки й написи. А після кожна пара презентує нам свій створений малюнок.
Рефлексія
Гра « так ні»
Самооцінювання слайд 9
А зараз оцініть свою роботу на уроці, почепивши прищипку на відповідне яблучко.
(діти чипляють прищипки)
А тепер візьміть стікер та позначте свій настрій, після подорожі Україною.
Додаток 1
Додаток 2
Додаток 3
Додаток 4
Додаток 5