Урок з курсу «Я досліджую світ»
1 клас
«Іграшки моїх бабусь і дідусів»
І. Організація учнів
ІІ.Актуалізація і корекція опорних знань.
Сьогодні я запрошую вас у подорож, подорож незвичайну, а казкову.
Пригадайте, якими транспортними засобами можна подорожувати?
Відгадайте загадку і дізнайтеся на чому подорожуватимемо ми.
У синім небі путь моя,
Швидше всіх літаю я.
Маю крила, хоч не птах.
Люди звуть мене…
ІІІ.Повідомлення теми, мети, завдань уроку і мотивація навчальної діяльності.
Щоб вирушити у подорож, нам потрібно промовити чарівні слова
« Один, два, три, наш літак, лети!» ( імітація польоту)
Сьогодні ми подорожуватимемо до країниіграшок.
Ось вони.Розглянемоїх (виставка сучасних іграшок)
ІV Сприймання і первинне усвідомлення нового матеріалу, осмислення зв'язків і відношень в об'єктах вивчення.
Прийом "Мозковий штурм":
Слово вчителя
- Колись, дуже давно, коли ще не було фабрик, де виготовли дитячі іграшки, їх робили самі батьки. Ті іграшки були зовсім не схожі на сучасні.Їх називають – народними.Дитячі іграшки робили з різних матеріалів, які брали з навколишнього середовища. Це переважно природні матеріали: глина, тісто, дерево, трава, солома, лоза, тканина ...
А що саме виготовляли з цих матеріалів, ми зараз дізнаємось.
Поетична хвилинка
Мама з ниточок змотала,
Ще й дві кіски заплела
Мені гратися дала.
Вона іграшка цікава.
З нею гратися не гріх
Бо та лялька – оберіг.
Психоформула
Іграшок народних країна чарівна
У гості й вас чека вона.
Отож часу не гайте,
У подорож рушайте.
Рушаймо далі! Промовляємо чарівні слова
« Один, два, три, наш літак, лети!» ( імітація польоту)
Розповідь вчителя. (презентація)
Найдавнішою іграшкою є дерев’яна іграшка.
Центр виготовлення таких іграшок - місто Яворів на заході України.
Дерев’яну іграшку вважають першою дитячою іграшкою. тварину.
У наш час існує кілька видів дерев’яних іграшок.
Це – сопілочка, свищик, писанка, змійка, а також фігурки людей, пташок, звірят.
Найбільш поширеними дерев’яними іграшками є звірі: коники та олені, кози та ведмеді.
Цікавими були і іграшки із соломи і трави. Авторами цих іграшок зазвичай були сільські умільці-хлібороби. Із соломи виготовляли брязкальця ромбічної форми, брязкальця у форм кулі, "дзеркала", тарахкальця, бичків, оленів, коників, ляльок різного типу, "павучків".
Зараз час рушати до центру виготовлення іграшок із сиру.(показ на карті України руху літака)
Промовимо чарівні слова «Раз, два, три, наш літак, лети!» (імітація польоту» Іграшки з сиру виготовляють в окремих селах Карпат. Для того , щоб створити таку іграшку необхідно приготувати сир за спеціальним рецептом, який передається із покоління в покоління.
Летимо до Опішні та Косова. (показ на карті України руху літака)
Промовимо чарівні слова « Один, два, три, наш літак лети!» (імітація польоту»
Опішня - село у Полтавській області, а Косово містечко Івано-Франківської області - найвідоміші місця виготовлення іграшок з глини.
В Опішні виготовляли іграшки, подібні до знарядь праці і посуду,а також свистунці: коники, баранці, гуски, курки, півники, качки; вершники на коні, мама з дитиною, жінка з куркою, ведмідь.
Дівчаткам виготовляли різноманітні ляльки, граючись з якими вони привчалися з малечку бути турботливими, лагідними, люблячими. В Україні народну ляльку робили з доступного дешевого матеріалу: соломи, трави, тканини, шматочків старого одягу, ниток.
Думаю, час повертатись нам до класу.
«Один, два, три, літак до класу нас поверни»
Діалог «Яка іграшка найкраща?»
Котра з іграшок найкраща!Знаю! Трактор заводний!
Добре. Відповідь я дам.
Та, яку зробив ти сам!
V. Практична робота «Виготовлення ляльки-іграшки з ниток»
Вступний інструктаж
Перед кожним із вас найпростіший набір необхідних матеріалів для виготовлення ляльки-мотанки.
Показ іграшок, створених учнями попередніх класів.
Інструктаж з охорони праці.
Виконання прийомів практичної роботи.
Виставка дитячих робіт.
VІ. Підсумок заняття
З іграшками добре гратись,
Та не можназабувати
Що не треба їхламати
На частинирозбирати
Бити, рвати і топтати
По кімнатірозкидати.