Турнір правознайок
І.Організаційна частина
На турнір запрошуються 2 команди, що складаються з трьох чоловік.
( Вибір капітанів, емблеми, назви команди)
Вікторина « Хто швидше?»
(Командам по черзі пропонуються запитан-ня:)
1.Договір,угода між державами з якого- не-будь питання – це…( Конвенція )
2.20 листопада 1989року Генеральною Асам
блеєю ООН була проголошена Конвенція… ( про права дитини)
3.Яку назву має Основний Закон нашої дер-жави? ( Конституція України)
4.У якому документі України записані права і обов’язки громадян України? ( У Консти-туції України)
5. Коли відзначаємо Міжнародний день захисту дітей? ( 1 червня )
6. Хто такий « громадянин»? ( Це особа, яка належить до постійного населення якої-небудь держави, користується правами і обов’язками. )
7.Як називається перший документ, що вида-
ється державними органами після народже-
ння дитини? ( Свідоцтво про народження)
8.Який документ одержують особи, що до-
сягають 16-річчя? ( Паспорт)
9.Які права мають громадяни України?
( Створення асоціативного куща:на життя, на ім’я, на громадянство, на відсутність дискримінації, на свободу совісті й релігійного переконання,на
життя з батьками, на працю, на від-починок, на захист життя,здоров’я, на освіту, на житло, на свободу слова, на
одержання інформації, на користування досягненнями культури, на створення
родини )
10.Які обов’язки мають громадяни України?
( Створення асоціативного куща: наполег-
ливо вчитися, піклуватися про своє життя і здоров’я,життя і здоров’я інших, поважа-
ти державні символи України, дотримува-
тисяправил безпеки )
ІІ РАУНД. КОНКУРС КАПІТАНІВ
1. Хто є главою нашої держави? ( Президент
України )
2.Що є законодавчою владою в нашій країні
( Верховна Рада )
3.Як називається виконавча влада України?
( Кабінет Міністрів )
4. Яка мова є державною в нашій країні?
( Українська )
5.Назвати державні символи України.
( Державний Прапор, Державний Герб, Державний Гімн )
6.Хто є авторами Державного Гімну України? ( Чубинський, Вербицький)
ІІІ РАУНД. « ЗАГАДКОВІ ЦИФРИ»
1. До якого віку ми вважаємося дітьми?
( До 14-ти років)
2.У скільки років ми стаємо повноправними громадянами? ( У 18 років)
3.У 1956 р. було прийнято документ про права дитини, Як називається цей доку-
мент?
( Декларація прав дитини або Світова книга
прав дитини.)
4.У 1989 р. прийнято новий документ. Хто прийняв його і як він називається? ( Конве-
нція про права дитини, прийнята ООН )
5. У квітні 2001р. Україна прийняла Закон «Про охорону дитинства», основне завдання якого ( захист прав дитини).
6.День Незалежності ми святкуємо? (24серпня)
ІV РАУНД, “ ЕРУДИТИ»
1. У яких із цих казок ідеться про героїв, які побували в неволі?
а) Котигорошко д) Карлик Ніс
б) Курочка Ряба е) Цибуліно
в) Царівна-жаба є) Круть і Верть
г) Котик і Півник ж) Лисиця і Журавель
г) Рукавичка з) Золотий Ключик
2.Хто більше назве казок, герої яких були викрадені іншими казковими персонажами?
3. Що не хотів робити Буратіно в казці « Зо-
лотий ключик»?
а) співати; б) відпочивати; в) вчитися.
4.Хто з героїв книги Миколи Носова « Не-
знайко у Сонячному місті» дуже любить навчатися?
а) Незнайко; б) Знайко; в) Пончик.
5. Які права казкових героїв були порушені?
« Семеро козенят»:
а) на освіту; б) на працю; в) на життя.
« Троє поросят»:
а) на інформацію; б) на медобслуговування;
в) на житло.
« Дюймовочка»:
а)мати сім’ю; б) на відпочинок, дозвілля;
в) ім’я.
« Попелюшка»:
а) на життя; б) на відпочинок і дозвілля; в)на медобслуговування.
« Гидке каченя»:
а) на освіту; б) на любов і піклування; в) на працю.
« Червона Шапочка»:
а) на життя; б) на інформацію; в) на освіту.
Звірі з « Рукавички»:
а) на ім’я; б) на життя; в) на відпочинок.
V РАУНД. « ФАНТАЗЕРИ»
Утворити якнайбільше слів із таких :
І команда ІІ команда
ПРАВОЗНАВСТВО ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ
VІ РАУНД. « ПРАВОЗНАВЦІ»
Гра « Так чи ні»
(Заповнити табличку)
Дитина має право :
|
на життя, |
|
їсти тільки морозиво, |
|
на ім’я і набуття громадянства, |
|
на висловлення своїх поглядів, |
|
дивитися телевізор, |
|
грати в комп’ютерні ігри, |
|
на соціальне забезпечення |
|
не допомагати своїм батькам |
|
брати участь в іграх і розважальних заходах, |
|
читати книжки, |
|
Діти–інваліди та діти –сироти мають право на особливе піклування держави. |
|
Держава зобов’язана не допускати викрадення дітей, торгівлі чи контра- банди ними. |
VІІ РАУНД. “ НАРОДОЗНАВЦІ»
1.Поєднати частини прислів’їв:
І команда
Слово – не горобець, те й на язиці.
Із самого початку думай, коле сердечко.
Що на думці, вилетить – не спіймаєш.
Гостре словечко а слово – душу.
Шабля ранить тіло, який буде кінець.
ІІ команда
Нема гіршої долі, як жити без волі.
Всякий свого найдорожчий скарб.
Життя прожити щастя коваль.
Здоров’я завжди пригодиться.
Грамоті учиться - не поле перейти.
2.Скласти прислів’я:
І команда
ІІ команда
VІІІ РАУНД. « ШИФРУВАЛЬНИКИ»
Розшифрувати анограми:
І команда ІІ команда
НОКЕВНІЦЯ ТЬБАИК
ИЖТЯТ ВІТАСО
ІХ РАУНД. « РОЗВАЖАЛЬНИЙ»
Сценка «Права дитини»
У кімнаті: бабуся плете, мама пише, тато дивиться телевізор. Забігає син Петрик.
Син. Мамо, так їсти хочеться! Швидше дай поїсти! ( сідає, їсть )
Мати. Із брудними руками за стіл?! Помий руки!
Син. Це насильство над особистістю! Ми сьогодні з Конвенцією про права дитини ознайомилися.
Бабуся. Петрику, сходи в аптеку за ліками, щось тиск піднявся.
Син. Бабусю, не маєш права експлуатувати дитину. ( Встає) Дякую, я так наївся.
Мати. Помий посуд, синку.
Син. Не маєш права використовувати дитя-чу працю, мамо. ( Сідає, дивиться теле-візор)
Батько. Вимкни телевізор та берися за уро-ки, інакше я тебе відлупцюю!
Син. Це прояв жорстокості, тату.
Гра « Вільний мікрофон»
Завдання: розказати про власний досвід, ко-ли порушувалося право дитини на свободу думки й слова.
Х РАУНД. ПІДСУМОК ЗМАГАНЬ.
Нагородження переможців.
Читальний зал публічної бібліотеки. Присутні учні-старшокласники, учні молодших класів, класоводи, бібліотекар.
Ведуча-старшокласниця.
Добрий день, любі малята,
Для нас зміна ви завзята.
Ви зібралися на свято?
Тож і розпочати варто.
Бібліотекар. Сьогодні у нас свято « Посвята в читачі учнів 1 класу».
В народі є вислів: « Скажи мені, з ким ти дружиш, і я скажу, хто ти».З таким правом можна сказати: « Скажи мені, що ти читаєш, і я скажу, хто ти». Людина, яка любить і вміє читати, має розумних, добрих та вірних друзів. Друзі ці – книжки! З книгою ви зустрічаєтесь ще у дитинстві і не розлучаєтеся з нею до самої старості. Де б ви не вчилися, де б не працювали, весь час будете звертатися по допомогу до книги, підручника!
Тож читайте! Хай не буде у вас жодного дня, щоб ви не прочитали бодай однієї сторінки з нової книги.
Вчителька. А зараз у нас у гостях школярі, які розкажуть, як треба любити і поводитися з книгою
Учень. Хороші справжні друзі
У мене поруч є.
Ніяк не уявляю
Без них життя своє.
Лиш пороблю уроки –
До них у гості йду.
Як жить на світі друзі
Розмову поведуть.
Розкажуть про будови,
Про мандри, про бої.
Живуть в книжковій шафі
Товариші мої.
Вчителька. Ну, що, відгадали, про яких друзів йдеться в цьому вірші? Так, правильно, про книжки. Діти, а хто з вас не любить книжок? Книжок, у яких багато барвистих малюнків.
( Діти хором відповідають, що таких немає серед них)
Вчителька. А що нам скажуть першокласники, які є почесними гостями нашого свята?
1учень В кожнім домі, в кожній хаті –
У містах і на селі, -
Хто навчився вже читати,
Має книжку на столі.
2 учень. Коли умієш сам читать,-
Не треба мамі докучать,
До бабусі теж не треба йти:
« Ну почитай, мовляв, хоч ти!»
Сестру упрошувать не треба,
Щоб почитала щось для тебе,
Ані благати, ні чекати.
А просто взяти й почитати!
3 учень. Дружба з книгою – це свято,
Не було б його у нас,
Ми б не знали так багато
Про новий і давній час.
4 учень Сторінки книжок завітних
Всіх нас доброго навчать –
Працювати і учитись,
І Вітчизну шанувать!
5 учень. Книжки дружать з дітворою,
Полюби їх у житті –
І улюблені герої
Будуть друзями в путі.
6 учень. Все ми в книзі знайдемо,
Кращої не знаємо,
Доброї і вірної,
Подруги малят.
7 учень Книгу зрозумілу,
Чесну, добру і сміливу
І дівчатка, й хлопчаки –
Хочуть всі читати!
Вчителька. А що нам скажуть учні 2-4 класів?
1 учень. Книжка – добрий вірний друг,
Книжка знає все навкруг:
Про старі й нові країни,
Космос та морські глибини.
2 учень Хто нам написав « Кобзар»,
І який де правив цар,
З чого зроблено намисто,
Чим славетне кожне місто…
3 учень Все, чим ми цікавимось,
Ми знайдемо в книжках,
На всі питання – відповіді
На їхніх сторінках.
4 учень. Все, що серце і розум
Вік творили не один,
Повизбирувало людство
В книжки – перли із перлин.
5 учень.Як до живих джерел глибоких,
Ми припадаємо до книг,
Черпаємо снагу, неспокій
Та нездоланну правду з них.
6 учень. Ми всі вчимося залюбки,
Гартуємось, міцніємо,
Читаєм з захватом книжки
І про майбутнє мріємо.
7 учень. Дорога нам книжка кожна,
Нам без книг ніяк не можна.
Нам без книг ніяк не можна –
Голоси дзвенять навкруг.
А як книжка часом хвора –
Значить, наша в тім вина.
Ми її підклеїм скоро –
Враз одужає вона!
Вчителька.Вчіться, діти, мудра книжка
Скаже вам чогось багато,
З того, що колись другими
І посіяно, й пожато.
А до рядків цього вірша я ще добавлю, що книги порівнюють з ріками, які напувають планету муд-рістю. Книги – це вікно в світ. Вони, немов мудрі і вірні друзі, знайомлять нас з навколишнім світом. На відміну від телепередач, книгу можна вибрати за уподобанням.
8 учень Як краплин у Дніпрі,
Як зірок угорі,
Як листви на гіллі, -
Стільки книг на землі!
Є великі й малі,
Є легкі і важкі,
На полицях, у столі –
Наші друзі – книжки!
Діти виконують пісню « Чого вчать у школі»
Заходять Барвінок з Ромашкою.
Барвінок. Ми дізнались, що в цей час
Свято йде у вас,
І з Ромашкою до вас
Завітали враз.
Ромашка. Ми з Барвінком привітати
Хочемо вас, діти,
І на святі разом з вами
Дружно порадіти.
Барвінок. Цю посвяту в читачі
Треба пам’ятати,
Бо зразковим читачем
Можна згодом стати.
Ромашка. Багато мусим знати
Про все, що є навкруг:
1