Турнір правознайок сценарій підсумкового уроку

Про матеріал
Сценарій підсумкового уроку із предмету Я і світі з теми "Мої права" у третьому класі. Може бути використано як сценарій позакласного виховного заходу на тему "Дітям про права людини та законодавство"
Перегляд файлу

 

Турнір правознайок

І.Організаційна частина

На турнір запрошуються 2 команди, що складаються з трьох чоловік.

( Вибір капітанів, емблеми, назви команди)

Вікторина « Хто швидше?»

(Командам по черзі пропонуються запитан-ня:)

1.Договір,угода між державами з якого- не-будь питання – це…( Конвенція )

 2.20 листопада 1989року Генеральною Асам

блеєю ООН була проголошена Конвенція… ( про права дитини) 

3.Яку назву має Основний Закон нашої дер-жави? ( Конституція України)

4.У якому документі України записані права і обовязки громадян України? ( У Консти-туції України)

 5. Коли відзначаємо Міжнародний день захисту дітей? ( 1 червня )

6. Хто такий « громадянин»? ( Це особа, яка належить до постійного населення якої-небудь держави, користується правами і обовязками. )

7.Як називається перший документ, що вида-

ється державними органами після народже-

ння дитини? ( Свідоцтво про народження)

8.Який документ одержують особи, що до-

сягають 16-річчя? ( Паспорт)

9.Які права мають громадяни України?

 

( Створення асоціативного куща:на життя, на ім’я, на громадянство, на відсутність дискримінації, на свободу совісті й релігійного переконання,на

 життя з батьками, на працю, на від-починок, на захист життя,здоров’я, на освіту, на житло, на свободу слова, на

одержання інформації, на користування досягненнями культури, на створення

родини )

10.Які обов’язки мають громадяни України?

 

( Створення асоціативного куща: наполег-

ливо вчитися, піклуватися про своє життя і здоров’я,життя і здоров’я інших, поважа-

ти державні символи України, дотримува-

тисяправил безпеки )

 

ІІ РАУНД.   КОНКУРС КАПІТАНІВ

1. Хто є главою нашої держави? (  Президент

України )

2.Що є законодавчою владою в нашій країні

( Верховна Рада )

3.Як називається виконавча влада України?

 ( Кабінет Міністрів )

4. Яка мова є державною в нашій країні?

 ( Українська )

5.Назвати державні символи України.

( Державний Прапор, Державний Герб, Державний Гімн )

6.Хто є авторами Державного Гімну України? ( Чубинський, Вербицький)

 

ІІІ РАУНД.  « ЗАГАДКОВІ ЦИФРИ»

1. До якого віку ми вважаємося дітьми?

 ( До 14-ти років)

2.У скільки років ми стаємо повноправними громадянами?  ( У 18 років)

3.У 1956 р. було прийнято документ про права дитини, Як називається  цей доку-

мент?

( Декларація прав дитини або Світова книга

прав дитини.)

4.У 1989 р. прийнято новий документ. Хто прийняв його і як він називається? ( Конве-

нція про права дитини, прийнята ООН )

5. У квітні 2001р. Україна прийняла Закон «Про охорону дитинства», основне завдання якого ( захист прав дитини).

6.День Незалежності ми святкуємо? (24серпня)

 

ІV РАУНД,    ЕРУДИТИ»

1. У яких із цих казок ідеться про героїв, які побували в неволі?

а) Котигорошко        д) Карлик Ніс

б) Курочка Ряба        е) Цибуліно

в) Царівна-жаба        є) Круть і Верть

г) Котик і Півник      ж) Лисиця і Журавель

г) Рукавичка              з) Золотий Ключик

2.Хто більше назве казок, герої яких були викрадені іншими казковими персонажами?

3. Що не хотів робити  Буратіно в казці « Зо-

лотий ключик»?

а) співати;  б) відпочивати;  в) вчитися.

4.Хто з героїв книги Миколи Носова « Не-

знайко у Сонячному місті» дуже любить навчатися?

а) Незнайко;   б) Знайко;  в) Пончик.

5. Які права казкових героїв були порушені?

 « Семеро козенят»:

а) на освіту;   б) на працю;   в) на життя.

 « Троє поросят»:

а) на інформацію;   б) на медобслуговування;

в) на житло.

  « Дюймовочка»:

а)мати сім’ю;   б) на відпочинок, дозвілля; 

в) ім’я.

 « Попелюшка»:

а) на життя;  б) на відпочинок і дозвілля;  в)на медобслуговування.

 « Гидке каченя»:

а) на освіту;  б) на любов і піклування;         в) на працю.

 « Червона Шапочка»:

а) на життя;  б) на інформацію;  в) на освіту.

  Звірі з « Рукавички»:

а) на ім’я;  б) на життя;  в) на відпочинок.

 

V РАУНД.     « ФАНТАЗЕРИ»

 

Утворити якнайбільше слів із таких :

І команда                     ІІ команда

ПРАВОЗНАВСТВО       ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ

 

VІ РАУНД.    « ПРАВОЗНАВЦІ»

 

Гра « Так чи ні»

(Заповнити табличку)

 Дитина має право :

на життя,

їсти тільки морозиво,

на ім’я і набуття  громадянства,

на висловлення своїх поглядів,

дивитися телевізор,

грати в комп’ютерні ігри,

на соціальне забезпечення

не допомагати своїм батькам

брати участь в іграх і розважальних   

заходах,

читати книжки,

Діти–інваліди та діти –сироти  мають    

право на особливе  піклування держави.

 Держава зобов’язана не допускати  

викрадення дітей, торгівлі чи контра-

банди ними.

 

     

VІІ РАУНД.     НАРОДОЗНАВЦІ»

1.Поєднати частини прислів’їв:

І команда

Слово – не горобець,          те й на язиці.

Із самого початку думай,   коле сердечко.

Що на думці,            вилетить – не спіймаєш.

Гостре словечко          а слово – душу.

Шабля ранить тіло,     який буде кінець.

 

ІІ команда

Нема гіршої долі,         як жити без волі.

Всякий свого                найдорожчий скарб.

Життя прожити            щастя коваль.

Здоров’я                        завжди пригодиться.

Грамоті учиться -         не поле перейти.

 

 

 

2.Скласти прислівя:

І команда

ІІ команда

     

 

VІІІ РАУНД.      « ШИФРУВАЛЬНИКИ»

 

Розшифрувати анограми:

І команда                        ІІ команда

 

НОКЕВНІЦЯ                 ТЬБАИК

 

ИЖТЯТ                          ВІТАСО

 

 

 

ІХ РАУНД.         « РОЗВАЖАЛЬНИЙ»

Сценка «Права дитини»

У кімнаті: бабуся плете, мама пише, тато дивиться телевізор. Забігає син Петрик.

Син. Мамо, так їсти хочеться! Швидше  дай поїсти! ( сідає, їсть )

Мати. Із брудними руками за стіл?! Помий руки!

Син. Це насильство над особистістю! Ми сьогодні з Конвенцією про права дитини ознайомилися.

Бабуся. Петрику, сходи в аптеку за ліками, щось тиск піднявся.

Син. Бабусю, не маєш права експлуатувати дитину. ( Встає) Дякую, я так наївся.

Мати. Помий  посуд, синку.

Син. Не маєш права використовувати дитя-чу працю, мамо. ( Сідає, дивиться теле-візор)

Батько. Вимкни телевізор та берися за уро-ки, інакше я тебе відлупцюю!

Син. Це прояв жорстокості, тату.

 

 Гра « Вільний мікрофон»

Завдання: розказати про власний досвід, ко-ли порушувалося право дитини на свободу думки й слова.

 

Х РАУНД.  ПІДСУМОК  ЗМАГАНЬ.

Нагородження переможців.

 

 

 

 

 

 

Читальний зал публічної бібліотеки. Присутні учні-старшокласники, учні молодших класів, класоводи, бібліотекар.

 

Ведуча-старшокласниця.

 Добрий день, любі малята,

Для нас зміна ви завзята.

Ви зібралися на свято?

Тож і розпочати варто.

 

Бібліотекар. Сьогодні у нас свято « Посвята в читачі  учнів 1 класу».

 В народі є вислів: « Скажи мені, з ким ти дружиш, і я скажу, хто ти».З таким правом можна сказати: « Скажи мені, що ти читаєш, і я скажу, хто ти». Людина, яка любить і вміє читати, має розумних, добрих та вірних друзів. Друзі ці – книжки! З книгою ви зустрічаєтесь ще у дитинстві і не розлучаєтеся з нею до самої старості. Де б ви не вчилися, де б не працювали, весь час будете звертатися по допомогу до книги, підручника!

 Тож читайте! Хай не буде у вас жодного дня, щоб ви не прочитали бодай однієї  сторінки з нової книги.

 

Вчителька. А зараз у нас у гостях школярі, які розкажуть, як треба любити і поводитися з книгою

Учень. Хороші справжні друзі

    У мене поруч є.

    Ніяк не уявляю

    Без них життя своє.

    Лиш пороблю уроки –

    До них у гості йду.

    Як жить на світі друзі

     Розмову поведуть.

    Розкажуть про будови,

    Про мандри, про бої.

    Живуть в книжковій шафі

    Товариші мої.

 

Вчителька. Ну, що, відгадали, про яких друзів йдеться в цьому вірші? Так, правильно, про книжки. Діти, а хто з вас не любить книжок? Книжок, у яких багато барвистих малюнків.

( Діти хором відповідають, що таких немає серед  них)

 

Вчителька. А що нам скажуть першокласники, які є почесними гостями нашого свята?

 

1учень В кожнім домі, в кожній хаті –

     У містах і на селі, -

     Хто навчився вже читати,

     Має книжку на столі.

2 учень. Коли умієш сам читать,-

        Не треба мамі докучать,

         До бабусі теж не треба йти:

     « Ну почитай, мовляв, хоч ти!»

        Сестру упрошувать не треба,

        Щоб почитала щось для тебе,

        Ані благати, ні чекати.

        А просто взяти й почитати!

3 учень.  Дружба з книгою – це свято,

        Не було б його у нас,

        Ми б не знали так багато

        Про новий і давній час.

4 учень   Сторінки книжок завітних

        Всіх нас доброго навчать –

        Працювати і учитись,

        І Вітчизну шанувать!

5 учень.  Книжки дружать з дітворою,

        Полюби їх у житті –

        І улюблені герої

        Будуть друзями в путі.

6 учень.  Все ми в книзі знайдемо,

        Кращої не знаємо,

        Доброї і вірної,

        Подруги малят.

7 учень   Книгу зрозумілу,

        Чесну, добру і сміливу

         І дівчатка, й хлопчаки –

                Хочуть всі читати!

Вчителька. А що нам скажуть учні 2-4 класів?

 

1 учень.   Книжка – добрий вірний друг,

        Книжка знає все навкруг:

        Про старі й нові країни,

        Космос та морські глибини.

2 учень   Хто нам написав « Кобзар»,

       І який де правив цар,

       З чого зроблено намисто,

       Чим славетне кожне місто…

3 учень  Все, чим ми цікавимось,

       Ми знайдемо в книжках,

       На всі питання – відповіді

       На їхніх сторінках.

4 учень.  Все, що серце і розум

        Вік творили не один,

       Повизбирувало людство

       В книжки – перли із перлин.

5 учень.Як до живих джерел глибоких,

      Ми припадаємо до книг,

        Черпаємо снагу, неспокій

       Та нездоланну правду з них.

6 учень.  Ми всі вчимося залюбки,

       Гартуємось, міцніємо,

       Читаєм з захватом книжки

        І про майбутнє мріємо.

 7 учень.  Дорога нам книжка кожна,

          Нам без книг ніяк не можна.

  Нам без книг ніяк не можна –

  Голоси дзвенять навкруг.

  А як книжка часом хвора –

   Значить, наша в тім вина.

  Ми її підклеїм скоро –

   Враз одужає вона!

Вчителька.Вчіться, діти, мудра книжка

  Скаже вам чогось багато,

  З того, що колись другими

  І посіяно, й пожато.

А до рядків цього вірша я ще добавлю, що книги порівнюють з ріками, які напувають планету муд-рістю. Книги – це вікно в світ. Вони, немов мудрі і вірні  друзі, знайомлять нас з навколишнім світом. На відміну від телепередач, книгу можна вибрати за уподобанням.

8 учень     Як краплин у Дніпрі,

  Як зірок  угорі,

  Як листви на гіллі, -

Стільки книг на землі!

Є великі й малі,

Є легкі і важкі,

На полицях, у столі –

 Наші друзі – книжки!

 

Діти виконують пісню « Чого вчать у школі»

Заходять Барвінок з Ромашкою.

Барвінок. Ми дізнались, що в цей час

  Свято йде у вас,

  І з Ромашкою до вас

  Завітали враз.

Ромашка.  Ми з Барвінком привітати

  Хочемо вас, діти,

  І на святі разом з вами   

  Дружно порадіти.

Барвінок.  Цю посвяту в читачі

  Треба пам’ятати,

  Бо зразковим читачем

  Можна згодом стати.

Ромашка.  Багато мусим знати

  Про все, що є навкруг:

      

      

1

 

doc
Додав(-ла)
Чепелюк Лідія
Пов’язані теми
Я досліджую світ, Сценарії
Додано
16 березня 2020
Переглядів
450
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку