Тема: Значення і збереження органів чуття. Створення плакату на тему: «Органи чуття – мої помічники».
Мета: поглибити знання про органи чуття, їх функції, шляхи збереження та запобігання виникнення захворювань органів чуття, формування вміння встановлювати взаємозв’язки між усіма органами людини; формувати санітарно-гігієнічні навички: формувати пізнавальну активність на уроках. Вчити співпрацювати і взаємодіяти з іншими в різних ситуаціях (навчання, гра). Формувати вміння працювати в спільноті, дотримуючись правил. Виховувати допитливість, пізнавальний інтерес до власного організму, прагнення берегти власне здоров’я, дружні стосунки в класі, спільноті. Розвивати увагу, мислення, мовлення.
І. Самовизначення до навчальної діяльності.
В колі.
1.Підсумки фенологічних спостережень.
Сьогодні 11 лютого
На дошці: ◑ - хмарно, ☰ ∷ ? t◦ вітряно?
ІІ. Актуалізація опорних знань.
Мозковий штурм ➔ Групування «Чарівний мішечок» ➔ цеглинки LEGO: синя, жовта, червона, зелена, помаранчева.
! Завдання для відповідаючого: зірвати по порядку пелюстку і дати відповідь.
! Завдання для слухачів: уважно слухати, почути ➔ реагувати червоною/зеленою цеглинкою.
Що утворює опорно-рухову систему? (скелет і м‘язи) ➔ цеглинки
Якщо я правильно зрозуміла, скелет тулуба утворюють хребет, ребра і тазова кістка? (Ні, червона ➔ скелет тулуба утворюють хребет, ребра і грудна клітка ➔ знайшли їх у себе).
3.Як можна досягти чистоти повітря в класній кімнаті, що є дуже важливим для людини? (Робити вологе прибирання приміщення, регулярно провітрювати його, не бігати, підтримувати чистоту робочого місця).
4.Інтерпретаційне
- Чому потрібно берегти зуби? (Людині з хворими зубами важко пережовувати їжу , тому в неї погіршується травлення, що може призвести до захворювань шлунка).
5.Оціночне
- Як ви розумієте вислів «Не очі бачать, не вуха чують, не ніс відчуває запахи, а мозок»?
Мозок контролює весь організм. До всіх органів тіла від головного спинного мозку відходять нерви, схожі на нитки, по них (нейронах) у мозок надходять різні сигнали, а від мозку йдуть зворотні різні сигнали всім органам тіла. Нервова система постійно працює)
6.Творче
- Що буде, якщо у людини зникне нюх? (Не зможе відчути смаку, свіжа чи ні страва, може отруїтися, не зможе відрізнити приємні чи неприємні запахи: парфуми, газ…)
7.Чи потрібно знати свій організм?
Спробуємо довести це сьогодні на уроці.
Ф-ка: «Чарівний мішечок».
Дістаємо речі, пробуємо визначити, що це ➔ шишки, макети фруктів…
ІІІ. Вивчення нового матеріалу. Робота в групах.
Синя Гр.1 ﹥1. Розглянути макет, позначити органи.
Зелена Гр.2﹥ 2.Показати механізм дії: яка головна функція дихальної системи?
Презентують 2 представника ➔ взаємоперевірка.
Гр.3 1. Розв’яжи рівняння і довідайся скільки м’язів задіяно в одному твоєму кроці:
Х + 440 = 320 • 2
Х + 440 = 640
Х = 640 – 440
Х = 200
«Дослідники»
2.Знайти значення виразу:
90 см • 8 см – 60 см • 2 = 600 см = 6 м
Укрупнити одиниці вимірювання 6 см
Оцінювання ➔ цеглинки!
300 м : 6 = 50 м = 50 000 мм
50 000 – різних ароматів може запам’ятати ніс
Гр.4 ➔ виконати завдання 4, с.21
Гр.5 ➔ відкриття нових знань
! Про які органи розповіли нам учні жовтої і червоної групи?
Фізхвилинка ➙ для очей ➙ стовпчик,
діагональ,
блюдечко
Знаємо Хочемо дізнатися Дізналися
1.Органів чуття - ? Як треба берегти органи чуття?
2.Органи чуття ➙
↓ ↓ ↓
Перегляд презентації
Читання для себе ➜ що сприймає орган ➜ описуємо фрукт чи овоч.
Орган ➜ зупинка, складання правил догляду за очима.
Візьміть у руки фрукт ➜ фрукт ➜ орган зору, що бачить?
Рефлексія ➜ візьміть фломастери чи гелеві ручки:
1.Оцініть роботу своєї групи, свою участь у команді ➜ самооцінка ➜ помилки.
2.Отже, для чого треба знати правила догляду за органами чуття?
3.Прийом «Рефлексивний екран»
Сьогодні я дізнався (дізналася)…
Я виконував (виконувала)…
Я навчився (навчилася)…
Я зміг (змогла)…
Мене здивувало, що…
Я розповім батькам…
4.Який орган людини став символом свята, що настане через 3 дні?
Візьміть кожен по ♡ - спробуйте оживити його, доповнивши органами чуття!
Кому не шкода, подаруйте нашим гостям!