Урок Я ДОСЛІДЖУЮ СВІТ "Осінні турботи в містах і селах рідного краю"

Про матеріал
Конспект уроку Я ДОСЛІДЖУЮ СВІТ "Осінні турботи в містах і селах рідного краю", проведеного в 2 класі. Працюємо за Типовою програмою розробленою під керівництвом Савченко. Підручник - Будної Н.
Перегляд файлу

2-Б клас

Урок Я ДОСЛІДЖУЮ СВІТ, четвер, 24 жовтня

Тема уроку: Осінні турботи в містах і селах рідного краю.  &СЛАЙД 1

Мета уроку: формувати в учнів уявлення про турботи людей восени; вдосконалювати вміння аналізувати, встановлювати причинно-наслідкові звязки між явищами природи, робити висновки; формувати потребу в пізнанні природи, виховувати естетичне ставлення до природи рідного краю, прищеплювати любов до рідної землі; розвивати спостережливість, кмітливість, мислення.

Результати навчання:

  • Учні пояснюють важливість осінніх робіт людей на городах, полях та в садах;
  • називають овочі та фрукти;
  • розпізнають культурні та дикорослі рослини;
  • розповідають про осінні турботи людей рідного краю.

 

Обладнання: таблиці, дидактичні картки, ілюстративний матеріал, презентація PowerPoint «осінні турботи в містах і селах рідного краю»

Хід заняття

  1. Організаційний момент. Ранкова зустріч.
  • Ранкове вітання:

Доброго ранку містам і містечкам,

(руки розводять у сторони, а потім зводять,

опускаючи донизу)

Селам великим, малим хуторам!

(повторюють попередні рухи)

Доброго ранку бажаєм сердечно!

(руки кладуть на ліву сторону грудей)

Доброго ранку, люди, всім вам!

(руки розводять від грудей у сторони,

посміхаючись один одному).

 

  • Дидактична гра «Корзина KINDER SURPRIS» &СЛАЙД 2

(виберіть своє яєчко, знайдіть зображення праці людей восени, складіть речення і висловте їх по колу, починаючи словами «Восени люди…»)

 

  1. Хвилинка спостережень &СЛАЙД 3

ЗАПИСУЄМО в календарях погоди

АНАЛІЗ ПОКАЗНИКІВ ПОГОДИ

(серединка в робочому зошиті)

  •  Сьогоднішня дата
  • Стан неба/ хмарність
  • Опади
  • Вітер
  • Температура повітря
  1. Повторення вивченого матеріалу. &СЛАЙД 4

Фронатальне опитування

  • Який в нас триває тематичний тиждень?
  • Що ми вивчали на попередніх уроках?
  • Про що ми вивчали вчора?
  • Які є гриби?
  • Які правила збирання грибів?
  1. Актуалізація опорних знань учнів, повідомлення теми уроку.
  • Бліц-контроль «Правильну відповідь обирай – цеглинку LEGO виставляй» &СЛАЙДИ 5-10
  • Які зміни відбуваються у природі восени?
  • В якому рядку описані осінні явища у житті звірів?
  • Як змінилося життя комах восени?
  • В якому рядку записані назви звірів, які лягають в зимову сплячку?
  • Як змінилося життя риб восени?
  • Перегляд он-лайн відеокліпу "Дарунки осені"(I Международный детский   конкурс IN-KU "Песенная карусель 2016«)&СЛАЙД 11
  • Міні опитування «Що нам дарує осінь?» &СЛАЙД 12
  • Чому осінь називають щедрою?
  • Чому осінь називають господаркою?
  1. Вивчення нового матеріалу.

Бесіда з елементами розповіді з метою формування уявлення про турботи людей восени.

  • Слухання вірша «У осінній щедрий час» &СЛАЙД 13
  • Про які турботи восени говорить автор?
  • Розгляньте ілюстрації, малюнки на с.  71 в підручнику. Які турботи приносить людям осінь у нашому краї?
  • Які це рослини – дикорослі та культурні? Чому ви так вважаєте? &СЛАЙД 14
  • Розгляньте таблицю. Які зміни восени відбуваються на городі, в полі? Які турботи приносить листопад людям у містах і селах?
  • Які турботи людей у саду? Що люди роблять з врожаєм фруктів у саду?

 

  • ВИСНОВОК&СЛАЙД 15
  • Восени багато справ по господарству.
  • Люди поспішають зібрати урожай у садах і на полях: яблука, груші; картоплю, капусту, соняшник, буряки та кукурудзу.
  • Для годівлі тварин узимкузапасаються соломою.
  • До першого снігу треба виорати ґрунт, щоб посіяти на полях озиму пшеницю для наступного урожаю.
  • Загадки осені &СЛАЙДИ 16-23
  • Робота в групах &СЛАЙД 24  

(І група – осінні дарунки саду; ІІ – осінні дарунки городу; ІІІ група – осінні дарунки поля; ІV група – осінні дарунки лісу)

 

  1. Фізкультхвилинка. &СЛАЙД 25

«Ходить гарбуз по городу»

(діти одягають маски овочів та за словами пісні ведуть театралізований діалог)

  1. Закріплення знань, умінь і навичок.
  • Опрацювання оповідання За Володимиром Сутєєвим

«Бабусин город» &СЛАЙДИ 26-28

  • Які рослини збирали на городі діти?
  • Чому Іванові було складно знайти моркву?
  • А чи знаєш ти, як росте морква?
  • РОБОТА В ПАРАХ &СЛАЙД 29

за 1 хв розкажіть один одному:

  • Чи вирощує твоя сім'я овочі та фрукти?
  • Як ти допомагаєш по господарству та в підготовці до зими?
  • Висловіть позицію. Чи можна спалювати опале листя? &СЛАЙД 30
  • Зроби свій вибір Кого з дітей ти підтримуєш?  &СЛАЙД 31
    (підніми цеглинку відповідного кольору)
    Поясни, чому? (Робота з підручником, с. 72)
  • РОБОТА В ПАРАХ
    (1 хв).

Розповіді про те, як у Ваших родинах заготовляють на зиму осінній урожай. &СЛАЙДИ 32, 33

  • Робота в зошиті (с.26) (самостійно, індивідуальна робота)

 (3 хв) &СЛАЙД 34

  1. Підсумок уроку. &СЛАЙД 35

Працювали ви немарно,

урожай зібрали славний!

І тепер в зимові дні

буде їжа на столі.

А в голівках дітлашні

будуть ще й знання міцні!

  • Про що ви дізналися на уроці?
  • Разом з батьками зберіть насіння гарбузів і кабачків, підсушіть його, складіть в полотняну торбинку, і взимку будете підгодовувати птахів.
  • Рефлексія. &СЛАЙД 36, 37
  • Оберіть відповідну цеглинку лего.
  • Створимо пірамідку нашого настрою.
  • пісня «Наша осінь щедра» &СЛАЙД 38

https://www.youtube.com/watch?v=lh_p_59Y258

  • (резервні хвилини уроку можна використати на замальовки осінніх дерев щедрими урожаями)

 

&СЛАЙД 39 – ДЯКУЮ за увагу

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Докучаєва Оксана Анатоліївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
3 листопада
Переглядів
170
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку